Een sausje van fritesaus, een klein beetje curry, kerrie en uitjes. Ongeveer dan, kan zijn dat er ook nog een klein beetje mosterd bij in zit en ik heb het idee dat ik nog een vrij belangrijk ingrediënt vergeet maar ik ben een eind in de richting.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 02:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
Wat is joppiesaus, is dat net zoiets als die McDondalds frietsaus?
Maar wel uit tubes en niet uit de pot....tubes zijn lekkerder van zaansequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 03:58 schreef sig000 het volgende:
Verder is de allergoedkoopste Zaanse Mayonaise niet te overtreffen op van die friet gemaakt van aardappels in plaats van voorgebakken standaard friet.
Uiteraard uit die tubes.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 03:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar wel uit tubes en niet uit de pot....tubes zijn lekkerder van zaanse
Inderdaad, al die frietsauzen en yoghonaises dat schiet niet op.quote:
of de (franse) Dijonaisequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:47 schreef Pulsy het volgende:
Belgische mayonaise. Niet die zoete troep die ze hier mayo noemen, maar echte, zure mayonaise met citroen!
Madsauce is goedkoper.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:42 schreef Coolfool het volgende:
Mayo, pindasaus of die american frietsaus, en dan bij voorkeur van de Mac. Ik neem altijd een paar extra cupjes mee, die paar keer in het jaar dat ik bij de Mac kom.
Whahaa.... en ikke twee seconden geleden een topic openen over joppiesaus....quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:15 schreef Fetai het volgende:
Wat is jullie favoriete saus bij de patat? Vlaamse samurai saus vind ik op dit moment toch echt wel het lekkerst
Daarnaast gaat joppiesaus er ook altijd wel goed in en niet te vergeten mayo
[afbeelding]
Dat denk ik wel, ik proef geen verschil behalve dat die van de MC iets minder romiger is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:42 schreef Coolfool het volgende:
[..]
Maar ook minder lekker.' (Of dat zit tussen de oren natuurlijk)
de " echte" saus van de bram is ook erg lekkerquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Echte Mayo, EN DAT IS DUS GEEN FRIETESSAUS GVD
American bij de frikandelquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:38 schreef Gert het volgende:
Van die lekkere weeëig zoete fritessaus. Zit weinig vet in en het smaakt tenminste niet zo zuur.
Nee dus. Die Zaanse mayo uit die gele tubes smaakt heel goed.![]()
En het is nog goedkoop ook.
Jep, en curry!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:25 schreef ThE_ED het volgende:
Mayo of Pinda
Dat mengen met mayo ken ik niet, maar chilisaus gaat verrassend goed samen met friet, heb ik op vakantie in Z.O. Azië ontdekt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:33 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Niemand chilisaus bij de friet?
Moet je s proberen! Lekker mengen met mayo, echt heerlijk!!
Dat is idd lekkere curryquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:39 schreef ivetje het volgende:
Deze :
[afbeelding]
Met fritesaus van AH eigen merk
En die madsaus is echt niet dezelfde als van de MAC en dat zit niet tussen mijn orenHij ziet er hetzlfde uit, maar die van de mac heeft toch een wat andere, veel lekkerdere smaak
joppieeequote:
volgens www.receptjes.be :quote:
Altijd fijn, vrouwen die weten wat ze willenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:46 schreef Tristessa het volgende:
Ik doe of:
Mayonaise of
ketchup of
pindasaus of
mayonaise met mosterd.
Soms laat ik me helemaal gaan en gooi ik alles door elkaar heenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Altijd fijn, vrouwen die weten wat ze willen.
. Tristessa
.
Uiteraard : De curry van Hela (= Hermann Laue Gewurzwerke, Deutschlandquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:39 schreef ivetje het volgende:
Deze :
[afbeelding]
Met fritesaus van AH eigen merk
En die madsaus is echt niet dezelfde als van de MAC en dat zit niet tussen mijn orenHij ziet er hetzlfde uit, maar die van de mac heeft toch een wat andere, veel lekkerdere smaak
Andalouse is een tomaten ketchup gemengd met mayo.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:50 schreef Fetai het volgende:
Ik vroeg me af of iemand andalousesaus ooit gegeten heeft. Af en toe bezoek ik weer eens Vlaanderen en die sausjes daar bevallen me aardig goed.Heeft iemand enig idee hoe dit smaakt?
het is ook niet in de supermarktquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:03 schreef thedude0 het volgende:
curry of mayo. ik heb nog nooit van joppiesaus gehoordmaja, ik kom ook bijna nooit in de supermarkt.
quote:
Wat is samuraisaus? Ik zie iets wat op mayo lijkt op die foto?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:35 schreef Zeitgeist het volgende:
Samurai
Hierboven staat een recept mayo met sambal oelek maar moet zeggen, het smaakt in de verste verte niet zoals de Samurai saus die ik bij de patatboer krijg. Die is een stuk scherper.quote:Op woensdag 1 november 2006 00:25 schreef ROG het volgende:
[..]
[..]
Wat is samuraisaus? Ik zie iets wat op mayo lijkt op die foto?
Vind het zelf moeilijk te omschrijven. Neem het anders eens in een apart bakje om te kunnen proeven. Op pinkpop had je ook altijd andalouse en tartare saus.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:50 schreef Fetai het volgende:
Ik vroeg me af of iemand andalousesaus ooit gegeten heeft. Af en toe bezoek ik weer eens Vlaanderen en die sausjes daar bevallen me aardig goed.Heeft iemand enig idee hoe dit smaakt?
Al ergens in nederland (bij een supermarkt) te koop?quote:Op woensdag 1 november 2006 09:54 schreef n0a het volgende:
D&L heeft ook andalouse. http://www.dl.be/dl/Default.asp?CID=212
Patatje oorlog.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:34 schreef Freeflyer het volgende:
daar hoort curry, pinda en mayo bij
Ik ben het in Maastricht vaker tegen gekomen dan hier in Schiedam/Rotterdam. Tot nu toe nog niet de andalouse hier gezien wel cocktailsaus, vissaus en citroen mayonaise van D&L bij de plusmarkt.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:14 schreef rooienar het volgende:
[..]
Al ergens in nederland (bij een supermarkt) te koop?
Mijn held!quote:Op woensdag 1 november 2006 19:13 schreef Zw0rld het volgende:
http://www.hgt-tilburg.nl/script/P_overzicht.asp?Productgroep=53&Merk=Vleminck![]()
![]()
Het is bij ons te koop bij de Turkse tokoquote:Op woensdag 1 november 2006 10:57 schreef Fetai het volgende:
Ahh volgende keer dan maar is andalouse proberen. Maar de saus in mijn OP is een frietje samurai trouwens. Zoals andere mensen al zeiden, bij de frietboer smaakt het inderdaad iets anders dan wanneer je het zelf maakt. Jammer dat je het hier in Nederland niet zo veel vindt
![]()
Andalouse is geen tomaten ketchup gemengd met mayo.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:56 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Andalouse is een tomaten ketchup gemengd met mayo.
Andalouse met Samurai is het lekkerst op je friet/![]()
![]()
![]()
Herstelquote:Op donderdag 2 november 2006 20:02 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
Andalouse is geen tomaten ketchup gemengd met mayo.
Is dat echt samuraiquote:Op donderdag 2 november 2006 19:02 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Kijk eens wat Zw0rld heeft ondekt bij de appie heijn.![]()
![]()
![]()
Samurai![]()
![]()
![]()
[afbeelding]![]()
![]()
Net geproefd. Brand je bek uit. Zalig sausje......
Héy, die maggi ga ik eens een keer proberen, ik heb net de laatste frietjes aan de honden gegevenquote:Op donderdag 2 november 2006 13:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Mayo
En ook keilekker: Maggi over de frietjes!
quote:Op donderdag 2 november 2006 01:01 schreef AirRaid het volgende:
satesaus
Ja mee eensquote:Op vrijdag 3 november 2006 19:15 schreef Innocence het volgende:
[..]
![]()
Of de pepersaus van het stukje vlees erbij.
Yoghurt-mayonaise vind ik ook nog wel lekker, verder houd ik niet zo van die echte patatsauzen...
Mammout lijkt me toch anders dan Andalouse:quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:22 schreef Zw0rld het volgende:
Net ondekt bij de FoodFactory.
DL RodePeperSaus (Samurai)
DL Marmout Fritkot sauce (Andalouse)
Ze mogen die namen niet gebruiken die zullen wel van Vlemminckx zijn.
En in een Mcdonalds verpakking hun hamburger ketchup.![]()
Vreemd dat dat los wordt verkocht.
Doe dan meteen maar de mosterd, bigmac, mctasty, mcchicken en fishsaus er ook maar bij.
Zal morgen wel effe fotos posten.
Idd, smaakt toch anders.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:35 schreef n0a het volgende:
[..]
Mammout lijkt me toch anders dan Andalouse:
http://www.dl.be/dl/default.asp?CID=323&IID=537
http://www.dl.be/dl/default.asp?CID=212&IID=16
Jaah die ja, smulsaus, damnquote:Op woensdag 22 november 2006 10:46 schreef S_oepstengel het volgende:
[afbeelding]
![]()
en burgersaus had ik laatst ook, maar ik weet niet meer van welk merk het was. Echt lekker.![]()
![]()
Poutine. Een van de meest afgrijzelijke uitvindingen van de mensheid. Maar ik ben dan ook een kaashater.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 04:29 schreef Zeitgeist het volgende:
In Canada kreeg ik bij mijn frites kaas dip. das ook lekker
Die dus. D&L rulezzz. Als ik sausjes niet zelf maak, komen ze daar vandaan.quote:Op woensdag 1 november 2006 21:51 schreef Hyperdude het volgende:
Devos & Lemmens Citron Mayo![]()
![]()
[afbeelding]
De burgersaus is van het merk Hela. Echt superlekker vind ikquote:Op woensdag 22 november 2006 10:46 schreef S_oepstengel het volgende:
[afbeelding]
![]()
en burgersaus had ik laatst ook, maar ik weet niet meer van welk merk het was. Echt lekker.![]()
![]()
O hemels jaquote:Op dinsdag 28 november 2006 00:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Calvé![]()
of
Hellmans
[afbeelding]
vrij beperkt verkrijgbaar helaas..
Jawel hoor in grote witte fles. Kost 4,95.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
het is ook niet in de supermarkt
Wat is dat?quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:27 schreef Lestat het volgende:
Patatje flip!
Van die knijpflessen alleen nogquote:Op vrijdag 1 december 2006 17:48 schreef Lollifant het volgende:
Madsaus/MacDonalds saus is in geen 1 supermarkt meer te koop toch?? Jammer, dat was zó lekker!![]()
Ja die bedoel ik! Bestaan die nog ja? Hier bij de Deka niet, maar ik zal es kijken dan bij de grote AH ofzo!quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:49 schreef VoreG het volgende:
[..]
American Sauce heet het.
Maar niet meer van die grote Remia bakken, die wil ik
Bij de AH zijn ze gewoon te krijgen, misschien onder huismerk, maar waarschijnlijk gewoon van remia in die knijpflessen. Die bakken zijn er niet meer, misschien bij de AH XLquote:Op vrijdag 1 december 2006 17:52 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik! Bestaan die nog ja? Hier bij de Deka niet, maar ik zal es kijken dan bij de grote AH ofzo!
Das toch geen Sausquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:40 schreef rooienar het volgende:
[..]
Samurai Saus
Ingredienten
Voor 2 Personen:
- 3 eetlepels mayonaise
- 1 theelepel sambal oelek
Bereidingswijze
Meng de mayonaise en de sambal oelek in een kommetje goed door elkaar. Deze saus is erg lekker bij frietjes.
Yup. Kwam die tegen in de AH (waterlooplein). Alleen ik vind het wel een beetje prijzig (1,99 euro). Toch wel apart. Ik dacht dat de tomatenketchup die je bij de mac kan krijgen van Heinz zijn.quote:Op zondag 3 december 2006 23:57 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Is er iemand die 'm al heeft geprobeerd?
Tomatenketchup vind ik zo nu en dan ook lekker bij patat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |