Nou ja, er is onder zijn bewind ook een Hpgeschool vertrokken (Larenstein), eentje die er al bijna een eeuw zat. En qua voorzieningen... tja, studentensport bestaat niet meer en ik zou eigenlijk niet weten wat die studentenvoorzieningen dan zijn....quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:45 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
James zou wel een punt hebben dat onder zijn 'bewind' Deventer een Hogeschool heeft gekregen en er komen steeds meer voorzienigen voor studenten..
oei, das iets waar je al het andere even door vergeet. ook sterkte gewenst.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:14 schreef Sylvana het volgende:
niet echt leuke plannen, ga naar mn ouders toe, mn nichtje ligt in coma ( aorta gescheurd![]()
)
- De studentenverenigingen hebben vrij veel ruimte om dingen te regelen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:16 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Nou ja, er is onder zijn bewind ook een Hpgeschool vertrokken (Larenstein), eentje die er al bijna een eeuw zat. En qua voorzieningen... tja, studentensport bestaat niet meer en ik zou eigenlijk niet weten wat die studentenvoorzieningen dan zijn....
Huh?quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:25 schreef Kluupkluup het volgende:
- Steeds meer uitgaansgelegenheden voor studenten
Werk je bij de gemeente ofzo hahaquote:
We krijgen anders geen subsidie, mogen geen reclame maken op pamfletborden in de stad en Brink 21 is een monumentaal pand, waardoor we aan de buitenkant van de gevel geen reclame mogen maken[/q]quote:- De studentenverenigingen hebben vrij veel ruimte om dingen te regelen.
Ook al draagt de gemeente daar aan bij, het is en blijft jammer dat het introfestival is verhuisd van de Brink naar het Grote Kerkhof. De intromarkt stelt hoegenaamd niks voor.quote:- De introductie begint steeds meer voor te stellen
Jongerenverenigingen krijgen wellicht subsidie om zoiets te organiseren, studentenverenigingen nietquote:- Optredens voor jonger publiek
ehm?quote:- Evenementen het hele jaar door (ok, is voor iedereen)
In 5 jaar tijd is het aantal studenten ingeschreven aan hoger onderwijs in Deventer gezakt van 10.000 naar 6000. Daarvan wonen er op dit moment 800 van op kamers in Deventer. Dat de huisvesting beter is geregeld komt vooral omdat de druk op de studentenwoningmarkt er af is.quote:- Huisvesting is nu veel beter geregeld.
Volgens mij is Brink 21 toch echt de enige tent in Deventer die speciaal voor studenten is. Voorheen had je ook de societeit van Nri Sjri. Maar die is ook al weg ;')quote:- Steeds meer uitgaansgelegenheden voor studenten
Tja, 800 studenten op kamers in Deventer en 5400 studenten die ingeschreven staan bij Saxion... Das wel duidelijk dacht ik zo.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:16 schreef whoops het volgende:
Inderdaad, Ceres Vesta is gestopt wegens te weinig animo... SAAM is (helaas) een etage hoger gaan zitten, eigenlijk om dezelfde reden...
Volgens mij wonen veel studenten die op Saxion zitten nog thuis, vandaar dat het echte studentenleven in Deventer een beetje achterwege blijft...
Die eend was gewoon van een kunstenaar. Pro Deo (stud. ver. voor gereformeerden) heeft die een keer gejat en op het balkon van de waag gezet. Op zich wel lache actie hehe.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:30 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Huh?
Die eend bij het station was toch ook van een studententenvereniging ofzo?
quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:34 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Werk je bij de gemeente ofzo haha
[..]
We krijgen anders geen subsidie, mogen geen reclame maken op pamfletborden in de stad en Brink 21 is een monumentaal pand, waardoor we aan de buitenkant van de gevel geen reclame mogen maken
[..]
Ook al draagt de gemeente daar aan bij, het is en blijft jammer dat het introfestival is verhuisd van de Brink naar het Grote Kerkhof. De intromarkt stelt hoegenaamd niks voor.
[..]
Jongerenverenigingen krijgen wellicht subsidie om zoiets te organiseren, studentenverenigingen niet![]()
[..]
ehm?
[..]
In 5 jaar tijd is het aantal studenten ingeschreven aan hoger onderwijs in Deventer gezakt van 10.000 naar 6000. Daarvan wonen er op dit moment 800 van op kamers in Deventer. Dat de huisvesting beter is geregeld komt vooral omdat de druk op de studentenwoningmarkt er af is.
[..]
Volgens mij is Brink 21 toch echt de enige tent in Deventer die speciaal voor studenten is. Voorheen had je ook de societeit van Nri Sjri. Maar die is ook al weg ;')
--
In dat opzicht is het toch wel een wereld van verschil met Utrecht.... alhoewel, in SAAM wordt het elke donderdag ook steeds drukker
Is het toch ook?quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:58 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik ben gewoon verder altijd positief over mijn stadje
In Utrecht hebben ze ondertussen 't idee dat Deventer utopia is zoals ik erover praat
Alles beter dan Leeuwardenquote:
--quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:34 schreef Misanthroopia het volgende:
We krijgen anders geen subsidie, mogen geen reclame maken op pamfletborden in de stad en Brink 21 is een monumentaal pand, waardoor we aan de buitenkant van de gevel geen reclame mogen maken
Nope heb een uitwedstrijd om 7 uur.. dus zou op zn vroegst om kwart over 12 pas in Deventer aankomen. Volgende week viert mn little brother zn verjaardag, dus ben ik zeker vd partij!quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:13 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Alles beter dan Leeuwarden![]()
(Ben je zaterdag nog in de stad?)
thnx, het is nog heel erg afwachten, alleen het ziet er niet goed uitquote:
Gecondoleerdquote:Op zaterdag 4 november 2006 15:21 schreef Sylvana het volgende:
thnx Vogue, dat wonder zal helaas niet meer komen![]()
![]()
De artsen hebben haar opgegeven
edit @ 16.45 : Ze is net op 22-jarige leeftijd overleden![]()
![]()
Waarom is het dierenasiel zo'n afschuwelijke plek? Ik vind het wel meevallen hoor.. De mensen die daar werken zijn hartstikke lief voor de dieren.. Ben er zelf van de zomer namelijk een paar keer geweest.. Niks mis mee. Echt wel beter dan op straat laten lopen...quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:52 schreef Vogue het volgende:
Kent iemand een dierenopvangcentrum in Deventer e.o.? Ik ga binnenkort 25 dagen naar tropische oorden en mijn kat zou naar een bekende gaan. Deze heeft het echter laten afweten. Mijn buurman is allergisch, de andere is er bijna nooit en mijn bovenbuurvrouw is labiel. Mijn moeder heeft zelf een kat en wil de mijne er niet bij voor die 25 dagen.
Het dierenasiel/pension in Schalkhaar vind ik een afschuwelijke plek, dan laat ik hem nog liever op straat lopen. Maar ik zit dus echt met mijn handen in het haar nu.
dan zit ik in Berlijnquote:Op zaterdag 4 november 2006 13:08 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Nope heb een uitwedstrijd om 7 uur.. dus zou op zn vroegst om kwart over 12 pas in Deventer aankomen. Volgende week viert mn little brother zn verjaardag, dus ben ik zeker vd partij!
Ik heb mijn kat weleens naar de Boemerang gebracht, halverwege Deventer/Bathmen. Top plek voor katten, maar kost wel geld. Het adres van de Boemerang is overigens briljant: 2e zuider pierkesmarsweg 1.quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:52 schreef Vogue het volgende:
Kent iemand een dierenopvangcentrum in Deventer e.o.? Ik ga binnenkort 25 dagen naar tropische oorden en mijn kat zou naar een bekende gaan. Deze heeft het echter laten afweten. Mijn buurman is allergisch, de andere is er bijna nooit en mijn bovenbuurvrouw is labiel. Mijn moeder heeft zelf een kat en wil de mijne er niet bij voor die 25 dagen.
Het dierenasiel/pension in Schalkhaar vind ik een afschuwelijke plek, dan laat ik hem nog liever op straat lopen. Maar ik zit dus echt met mijn handen in het haar nu.
http://www.deborgelinckshof.nl/quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:52 schreef Vogue het volgende:
Das balen als je daar slachtoffer van bentquote:Pinpasfraude bij ABN/Amro Keizerslanden
7 NOVEMBER 2006 - DEVENTER - De voorlopig twaalf Deventenaren die het slachtoffer zijn geworden van pinpasfraude blijken allemaal bij de ABN/Amro op het winkelcentrum Keizerslanden in Deventer te hebben gepind.
Hun pasgegevens moeten in het tweede weekeinde van oktober zijn gekopieerd en doorgespeeld. Afgelopen weekeinde zijn hun rekeningen voor honderden euro’s geplunderd. De illegale geldopnames zijn gedaan in Italië en Spanje.
Het is tot op heden niet duidelijk hoe de pinpasbende de beveiliging van de bank heeft kunnen omzeilen.
Tegen het zogeheten skimmen van de bankpasgegevens plaatste de bank een voorzetmondje op de pinpasgleuf, waarmee het probleem eigenlijk uit de wereld zou moeten zijn.
De Stentor
quote:'Geen mes onder grafsteen Deventer'
Uitgegeven: 9 november 2006 16:20
Laatst gewijzigd: 9 november 2006 17:08
DEVENTER - In het graf van de in 1999 vermoorde weduwe Wittenberg in Deventer is geen mes aangetroffen. Dat zou de recherche donderdag middag hebben gezegd tegen de Volkskrant.
Foto: P. Barto en B. Silderhuis l Onderzoek in graf Deventer Moordzaak
Op de voor publiek en pers afgesloten begraafplaats van de Libuïnusparochie in Deventer werd donderdagmiddag de grafsteen van de weduwe gelicht.
Rechercheurs in witte pakken zochten naar een metalen voorwerp, mogelijk het moordwapen, dat zich onder de steen zou bevinden. Het Nederlands Forensisch Instituut, politie en justitie hebben in verband met het onderzoek het graf met een witte tent met opschrift 'technische recherche' afgeschermd.
Een klein gemotoriseerd voertuig tilde iets na 15.00 uur de zwarte grafsteen omhoog. Volgens een rechercheur ter plaatse is het zand "gefileerd", dat wil zeggen laag voor laag afgegraven. Ook werd een metaaldetector gebruikt.
De rechter in Den Haag besloot donderdagochtend dat het OM het graf moest openen. Dat had advocaat Geert-Jan Knoops van fiscaal-jurist Ernst Louwes geëist. Louwes zit een gevangenisstraf uit wegens de moord, maar ontkent betrokkenheid. Volgens hem zou het moordwapen onder de grafsteen verborgen zijn door de klusjesman van het slachtoffer, die hij als dader aanwijst.
Bron
Bij Murphysquote:Op donderdag 9 november 2006 15:14 schreef Houniet het volgende:
waar kan je een beetje lekker poolen dan?
zelf nooit problemen gehadquote:Op donderdag 9 november 2006 18:58 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Heb nog nooit zulke slechte tafels meegemaakt als bij Murphy's, alle materialen trouwens..
quote:Onderzoek graf Deventer afgerond
Uitgegeven: 9 november 2006 16:20
Laatst gewijzigd: 9 november 2006 20:22
DEVENTER - Het Nederlands Forensisch Instituut, politie en justitie hebben de zoektocht in het graf van de weduwe Wittenberg donderdagavond rond 19.15 uur afgerond. Het Openbaar Ministerie meldde donderdagavond dat er geen wapen is gevonden in het graf van Wittenberg.
Het graf op de begraafplaats van de Libuïnusparochie in Deventer is weer afgesloten en de steen op zijn plaats gezet. Uit het onderzoek is gebleken dat het grafmonument intact was. "Er zijn geen aanwijzingen gevonden dat de grafrust eerder is verstoord."
Metalen voorwerpen
De onderzoekers hebben na die constatering het grafmonument gelicht en onderzoek verricht aan en in het grafmonument en het graf. "Hierbij zijn in het graf op een diepte van ongeveer 50 centimeter twee metalen voorwerpen aangetroffen.
Dit betreft geen mes of iets wat hierop lijkt. We kunnen met zekerheid zeggen dat de voorwerpen niets met het misdrijf te maken hebben." De voorwerpen worden nog wel nader onderzocht. Het OM wilde donderdag geen verdere mededelingen doen.
In de holle ruimte onder het graf van de in 1999 vermoorde weduwe Wittenberg in Deventer werd ook eerder donderdag geen mes aangetroffen. Dat zei de recherche donderdagmiddag al tegen de Volkskrant.
Op de voor publiek en pers afgesloten begraafplaats van de Libuïnusparochie in Deventer werd donderdagmiddag de grafsteen van de weduwe gelicht.
Rechercheurs in witte pakken zochten naar een metalen voorwerp, mogelijk het moordwapen, dat zich onder de steen zou bevinden. Het Nederlands Forensisch Instituut, politie en justitie hebben in verband met het onderzoek het graf met een witte tent met opschrift 'technische recherche' afgeschermd.
Een klein gemotoriseerd voertuig tilde iets na 15.00 uur de zwarte grafsteen omhoog. Volgens een rechercheur ter plaatse is het zand "gefileerd", dat wil zeggen laag voor laag afgegraven. Ook werd een metaaldetector gebruikt.
De rechter in Den Haag besloot donderdagochtend dat het OM het graf moest openen. Dat had advocaat Geert-Jan Knoops van fiscaal-jurist Ernst Louwes geëist. Louwes zit een gevangenisstraf uit wegens de moord, maar ontkent betrokkenheid. Volgens hem zou het moordwapen onder de grafsteen verborgen zijn door de klusjesman van het slachtoffer, die hij als dader aanwijst.
Bron
quote:Op donderdag 9 november 2006 17:26 schreef Erasmusch het volgende:
Vroegah bij Murphys en daar bij de Stromarkt. Kutjood![]()
was gister dus in Murphy's poolen, dat is ook niet allesquote:
Precies.. tafels zijn te klein, staan scheef, keus en ballen zijn oud, scheef, versleten, tafels staan te dicht op elkaar (als je voor speelt, als et achter open is is dat beter)..quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:14 schreef Houniet het volgende:
[..]
[..]
was gister dus in Murphy's poolen, dat is ook niet alles
daarom. was niet ideaal. maarja alles een keer proberen hequote:Op vrijdag 10 november 2006 13:27 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Precies.. tafels zijn te klein, staan scheef, keus en ballen zijn oud, scheef, versleten, tafels staan te dicht op elkaar (als je voor speelt, als et achter open is is dat beter)..
Ik had "ineens" een geblokkeerde pas, en toen ik naar de abn in het centrum ging, vroegen ze me als eerste of ik daar ook gepint had. (gelukkig niet dus) Ik kan de bewuste pinautomaat vanuit mijn flat zien, ik zal de boel es wat in de gaten houden..quote:Op woensdag 8 november 2006 14:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Das balen als je daar slachtoffer van bent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |