vw_caddy | maandag 30 oktober 2006 @ 17:17 |
![]() Welkom in het spiksplinternieuwe topic over RandstadRail, een nieuwe manier van personenvervoer in de Randstad. Inleiding RandstadRail RandstadRail is een nieuwe manier van personenvervoer in het gebied tussen Den Haag, Rotterdam en Zoetermeer. RandstadRail is een lightrailproject en wordt ook met lightrailmaterieel gereden. Het vervoerspakket omvat drie railverbindingen en een snelle buslijn: Lijn 4 rijdt momenteel al gedeeltelijk.Tussen 8.00 en 19.30 rijdt de tram op deze lijn iedere 5 minuten , in de brede avondspits iedere 4.5 minuut. Ook op zaterdag en zondag wordt deze dienstregeling gehandhaafd. Infrastructuur Om problemen te voorkomen is het RandstadRail-netwerk compleet ontvlochten van het hoofdnet. Bij station Laan van NOI is een ongelijkvloerse kruising aangelegd tussen het hoofdnet (Asd - Gvc - Rtd) en de RandstadRaillijnen. Twee van de vier sporen tussen Laan van NOI en Den Haag Centraal worden voortaan alleen nog gebruikt door de voertuigen van RandstadRail. Belangrijk onderdeel van het RR-project is het koppelen van de Zoetermeer Stadslijn aan het tramnetwerk in Den Haag, en het aansluiten van de Hofpleinlijn aan het metreonetwerk in Rotterdam. De aansluitingen zijn voltooid medio 2009. Op dat moment kan men van Rotterdam Slinge via Rotterdam Centraal direct naar Den Haag Centraal rijden. Om de Hofpleinlijn direct te kunnen koppelen aan het metronetwerk in Rotterdam zal er een statenwegtracé worden aangelegd. Deze zal gaan bestaan uit een drie kilometer lange boortunnel, die begint bij de plaats waar de Hofpleinlijn snelweg A20 en de spoorlijn Rotterdam – Utrecht kruist. Via het noorden van Rotterdam sluit de nieuwe tunnel bij station Rotterdam Centraal aan op de bestaande metrolijn. In de wijk Blijdorp wordt in de nieuwe tunnel het gelijknamige station Blijdorp gebouwd. Het bestaande metrostation bij Rotterdam Centraal wordt met een extra spoor uitgebreid en vernieuwd. Volgens de planning moet dit deel van RandstadRail in 2008 in bedrijf worden genomen. ![]() - Klik op het kaartje voor het sporenplan - Materieelmeuk Op de verbinding tussen Den Haag en Zoetermeer wordt met tramvoertuigen gereden. Op 19 april 2004 is de keuze voor de leverancier van de RandstadRail-voertuigen voor het traject Den Haag - Zoetermeer bekendgemaakt. Het Franse Alstom levert de voertuigen, in totaal 50. Op de verbinding Den Haag – Rotterdam wordt met metrovoertuigen gereden. Er wordt gereden met maximaal drie aan elkaar gekoppelde voertuigen, bij elkaar zo’n 100 meter lang. Net als bij de gewone metro zijn er 2 x 2 stoelen naast elkaar. De maximumsnelheid is 100 km/u. ![]() Wanneer kan ik nou eindelijk alles berijden met die klote lightrail? Nou, dat hele traject duurt even. Momenteel rijdt men alleen op de Zoetermeerlijn tussen Oosterheem en de Monstersestraat in Den Haag (lijn 4). Dat het daar alles behalve soepeltjes verloopt blijkt wel uit een kapot lightrailvoertuig, en een update van de dienstregeling op het allerlaatste moment. De gedeeltelijke in dienststelling van de Hofpleinlijn gaat nog even duren, daar zijn problemen met het bedienen van de wissels. Het hele project moet in 2009 klaar zijn. Bronnen: wikipedia, randstadrail.nl Toevoegingen, aanpassen e.d. zijn welkom. deze OP is hier te vinden [ Bericht 0% gewijzigd door vw_caddy op 30-10-2006 19:29:22 ] | |
vw_caddy | maandag 30 oktober 2006 @ 17:18 |
Alexxxxxxxxxxxxxx, jij je zin. ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 30 oktober 2006 @ 17:20 |
quote:puik | |
ChRoNiC | maandag 30 oktober 2006 @ 17:26 |
Tot hoe lang blijven ze met die gaere oude metrostellen rijden op de hofpleinlijn? Want ik dacht dat ze daar ook nieuw materieel op gingen laten rijden. | |
The-Brahma-Bull | maandag 30 oktober 2006 @ 17:30 |
Vandaag ingezeten, (Den Haag naar Zoetermeer) en ik ben er wel tevreden mee opzich. Gaat gewoon redelijk snel, maar vooral ook erg vaak ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 oktober 2006 @ 17:31 |
even wat plaatjes, her en der van het net geplukt.![]() ![]() ![]() ![]() | |
gwreijman | maandag 30 oktober 2006 @ 19:05 |
Zie hier, een aantal foto's die ik gisteren heb gemaakt in Zoetermeer.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door gwreijman op 30-10-2006 19:26:19 ] | |
Dr_Flash | maandag 30 oktober 2006 @ 19:23 |
Zet m ook ff op de Wiki TS ![]() | |
Swetsenegger | maandag 30 oktober 2006 @ 19:28 |
Opzich een goed initiatief. Beetje jammer dat er geen lijntje via Rdam CS over Delft naar Den Haag loopt. | |
vw_caddy | maandag 30 oktober 2006 @ 19:29 |
quote:Done Fles. | |
SuizzeJonnais | maandag 30 oktober 2006 @ 19:31 |
Er rijden genoeg treinen naar Zoetermeer/Rotterdam Verder heb je ook trams in DH en de metronetwerk in R'dam. Daarmee wil ik jullie vragen, is die RandstadRail wel zo noodzakelijk ![]() Of is he tmeer voor de sier? | |
MikeyMan | maandag 30 oktober 2006 @ 19:31 |
quote:Of Zoetermeer - Rotterdam for that matter... Maar, het lijkt dus mee te vallen met de laatste vertragingen? | |
SuizzeJonnais | maandag 30 oktober 2006 @ 19:31 |
quote:Anders wordt Delft overspoeld met negers en marokkanen, en dat is niet de bedoeling hé. | |
MikeyMan | maandag 30 oktober 2006 @ 19:33 |
quote:Die opmerking vast ook niet... | |
ReisT | maandag 30 oktober 2006 @ 19:47 |
quote:Dit zou het nieuwe materieel moeten worden (niet heel veel verschil met de nieuwste in Rotterdam, maar dan driedelig). Dat komt alleen pas ergens eind 2008 ofzo. ![]() ![]() ![]() ![]() Ondertussen nog wat plaatjes van het RandstadRaillijntje tussen Rtd Hofplein en Nootdorp, dat 10 september openging: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door ReisT op 30-10-2006 19:59:49 ] | |
innovative | maandag 30 oktober 2006 @ 19:50 |
quote:Volgens mij ben jij ten eerste niet heel erg goed op de hoogte van de bevolkingssamenstelling van Delft, ten tweede ben je volgens mij nogal gericht op het kleurtje/paspoort van iemand, en in mijn ogen heb ik dát soort mensen liever niet in Delft... En voor de duidelijkheid, er zijn geen treinen die direct van Zoetermeer naar Rotterdam gaan. De kortste reistijd vanaf de rand van Zoetermeer, het dichtste bij Rotterdam, naar Rotterdam CS is 44 minuten met het openbaar vervoer. Dat terwijl het net iets meer dan 20 km. is, en met de auto een minuut of 20 is... Daar lijkt me toch écht wel enige noodzaak voor een directe lijn. | |
BadKeukenTegel | maandag 30 oktober 2006 @ 19:58 |
Prachtig, zoiets moeten ze ook hier (Lelystad/Almere) inzetten. ![]() ![]() * BadKeukenTegel jaloers is. ![]() | |
SuizzeJonnais | maandag 30 oktober 2006 @ 20:09 |
quote:44 minuten van Zoetermeer naar Rdam? Vanuit DH naar Rdam duurt het een kwartiertje, van DH naar Zoetermeer duurt het 20 minuten. Dus, gewoon 1 lijn tussen Rdam en Zoetermeer, die lijnenspel met DH is compleet overbodig. | |
MikeyMan | maandag 30 oktober 2006 @ 20:14 |
quote:Ik begrijp hieruit dat je zelf ook een neger of een marrokaan bent? | |
Zephyrus | dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:39 |
Gisteren voor het eerst Randstadrail genomen vanuit Spui naar Zoetermeer: ik was 35 minuten onderweg. ![]() Terwijl de sprinter er pakweg +/- 20 minuten over deed. Is dit normaal of gaat het nog sneller in een later stadium. Ik vond hem ook niet bepaald snel gaan, maar kan aan mij liggen. Verder wel mooi ding alleen het omroepstemmetje stond ontzettend hard... ![]() | |
gwreijman | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:48 |
quote:Ik denk dat dat komt omdat ze nog niet overal op volle snelheid kunnen rijden, de signalering werkt nog niet overal waardoor ze op die stukken op zicht moeten rijden. | |
Alexxxxx | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:15 |
Mijn foto's zijn ook online, zoals beloofd ![]() Er komen nog meer foto's aan. | |
dubidub | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:30 |
Een collega van mij is weggegaan om daarop te gaan rijden ![]() ![]() | |
Carport | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:38 |
Cool. Zelfs RR heeft een eigen topic ![]() | |
Steve-O | dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:31 |
Dat is toch eigenlijk hetzelfde als die lightrail dingen die tussen alphen en gouda rijden ? | |
Peterselieman | dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:38 |
Die dingen zijn van de NS en RR stellen zijn eigendom van HTM en RET. Eigenlijk kun je het wel vergelijken, maar het heeft een andere naam. | |
ReisT | dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:46 |
Het leuke is dat die trams op Gouda-Alphen dus ook van HTM zijn (staat er ook op: HTM-rent-a-tram). Het belangrijkste verschil met de RandstadRail-trams is dat het het model is van de concurrent. | |
UncleFunk | vrijdag 3 november 2006 @ 22:37 |
Vanavond is er een voertuig ontspoord:quote: | |
Alexxxxx | vrijdag 3 november 2006 @ 22:41 |
Een goed begin is het halve werk? ![]() | |
The-Brahma-Bull | vrijdag 3 november 2006 @ 23:36 |
En vanochtend ben ik niet naar school geweest omdat de RR vastzat wegens een storing, eerst heel lang stilgestaan en uiteindelijk bij een station gekomen (die toevallig nog "redelijk" dichtbij mij huis was, dus maar richting huis gelopen een half uur. | |
MREn | zaterdag 4 november 2006 @ 01:26 |
En nog mensen die bij NS een GTBV-formulier indienen omdat RR vertraging had ![]() Het valt ook allemaal niet mee met die verschillende bedrijven, en het verschil tussen een witte met HTM er op en een gele met vishaken er op... | |
vw_caddy | zaterdag 4 november 2006 @ 15:40 |
RR tram opnieuw ontspoord | |
Dr_Flash | zaterdag 4 november 2006 @ 16:16 |
quote:Heeft RR eigenlijk ook een soort GtbV regeling? ![]() | |
Petre | zaterdag 4 november 2006 @ 17:45 |
Treintjes ![]() | |
UncleFunk | zaterdag 4 november 2006 @ 22:25 |
quote:Toch vreemd dat opeens die treinstellen ontsporen, terwijl ze allang proefgereden hadden daar. Zonder problemen, dacht ik ![]() | |
MREn | zondag 5 november 2006 @ 01:20 |
quote:Nee...is wat dat betreft net de gewone HTM. | |
Carport | zondag 5 november 2006 @ 12:50 |
quote:Ook tijdens het proefrijden is het behoorlijk wat keren fout gegaan. In Zoetermeer is er tijdens het proefrijden ook al een keer een RandstadRail-voertuig ontspoord, alleen heb je daar niks over gehoord. | |
Peterselieman | vrijdag 10 november 2006 @ 11:24 |
Dit is toch niet te geloven:quote: | |
The-Brahma-Bull | vrijdag 10 november 2006 @ 13:27 |
Laatste 2 keer dat ik geweest ben, ben ik 1 keer nieteens op besteming aangekomen, en de 2de keer een uur totaal erin gezeten ![]() | |
ReisT | vrijdag 10 november 2006 @ 15:26 |
Nieuw over een ander stukje van RandstadRail, ook de RET gaat nu eindelijk tot Den haag CS rijden.quote:Bron: RET.nl Hopelijk gaat dit nu wel in een keer goed, in ieder geval hoeven ze niet langs de probleemwissels bij Ternoot en CS. | |
SevenWonders | zaterdag 11 november 2006 @ 10:35 |
quote:Ehhm,. de treinen naar Zoetermeer rijden dus niet meer, daarvoor zijn dus de trams van Rampstadrail in de plaats gekomen. Idem voor de Hofplein tussen R'dam Hofplein en Den Haag. Het leuke is dat die voormalige treintrajecten nu gekoppeld zijn aan de bestaande tram- en metrotrajecten, dat scheelt dus overstappen etc. Ik denk dat, met de nodige uitbreidingen richting bijv. Ridderkerk, Dordrecht etc. het heel wat toe kan voegen. | |
Zephyrus | zaterdag 11 november 2006 @ 11:00 |
quote:Daarbij komend ook nog dat de NS geen intercity's meer laat stoppen in Zoetermeer. Maw, Zoetermeer is gedoemd tot de Stoptrein. ik weet nou niet precies of door die hele OV-veranderingen (de nieuwe dienstregeling van de NS en Randstadrail) de verbinidng met Den Haag er nou op vooruit is gegaan ![]() | |
marcb1974 | zaterdag 11 november 2006 @ 11:03 |
Die Hofpleinlijn gaat mij te vaak. Kan er niet zo goed tegen als ik moet wachten voor dichte slagbomen om een metro voorbij te zien komen waar wel 3 mensen inzitten ![]() | |
optifree | zaterdag 11 november 2006 @ 11:20 |
quote:Nou opzich wel, de bocht waar ze rechtdoor gaan is zo ontzettend scherp, dat je er bijna stapvoets door heen moet rijden. Het is de bocht die de nieuwe HTM lijn verbind met de oude NS zoetemeer lijn. Hij ligt er zelfs zo scherp in dat een normale trein de bocht niet kan halen. | |
Zephyrus | zaterdag 11 november 2006 @ 12:02 |
quote:Bron: NOS Is de aansluiting met de Erasmuslijn dan nu al klaar? Dus het is nu in principe mogelijk om van Spijkenisse helemaal naar Den Haag te gaan zonder over te stappen? Ik wist wel dat ze dit van plan waren maar dat het nu al af is... | |
UncleFunk | zaterdag 11 november 2006 @ 12:44 |
quote:De RandstadRail richting Spijkenisse zal pas in 2008 gaan rijden. De lightrail rijdt nu vanaf station Hofplein (waar hij straks zal aansluiten op de metrolijn). ![]() | |
Zephyrus | zaterdag 11 november 2006 @ 14:08 |
Ow... oké. Ik vond het al zo snel ![]() | |
innovative | zaterdag 11 november 2006 @ 14:35 |
quote:Er is nooit een directe lijn Zoetermeer/Rotterdam geweest. ![]() | |
Carport | zondag 12 november 2006 @ 13:56 |
quote:De ontsporingen hebben plaatsgevonden bij het tramplatform van Den Haag Centraal. Als je vanaf daar naar de halte Spui gaat, ga je onder zo'n ministerie door. Op een van die wissels zijn voertuigen ontspoord. | |
MREn | maandag 13 november 2006 @ 23:36 |
quote:En laat nu juist het ontbreken van een verbinding Zoetermeer-Rotterdam de aanleiding voor RR te zijn geweest. En wat ligt er nu net niet...? | |
optifree | dinsdag 14 november 2006 @ 09:02 |
quote:Klopt, mede doordat daar die bocht zo ontzettend scherp is. Vergeet namelijk niet dat de draaicirkel van zo'n beestje meer is dan 10 meter ![]() ![]() | |
italiaan1987 | dinsdag 14 november 2006 @ 23:07 |
weet iemand waar je de dienstregeling kan vinden? | |
MREn | dinsdag 14 november 2006 @ 23:16 |
quote:http://www.htm.nl/smartsite.dws?id=7503 | |
Peterselieman | dinsdag 14 november 2006 @ 23:16 |
Dit is de dienstregeling van de Hofpleinlijn: http://www.ret.nl/uploads/files/de_nieuwe_reisstijl.pdf En hier voor de andere lijnen: http://www.htm.nl/smartsite.dws?id=7503 | |
ReisT | woensdag 15 november 2006 @ 12:13 |
Wel apart nu de grote verschillen in reistijd op het stukje Den Haag Centraal - Laan van NOI. Met de trein is dat drie minuten en met de RandstadRail via de netkous doe je er 5 minuten over. Maar de rechtstreekse metro verslaat alles: die weet dit stukje binnnen 2 minuten af te leggen. Nu is het dus mogelijk komende vanuit Zoetermeer met de HTM, om op Laan v NOI uit te stappen, daar over de stappen op de RET tot Centraal, en daar dan snel de trap op, en weer in diezelde tram te stappen waar je 5 minuten eerder was uitgestapt! (wat ik natuurlijk zelf even uitgeprobeerd heb ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 november 2006 @ 12:19 |
Dat is grappig. Keken de mensen die in de tram zaten niet vreemd op, toen ze jou weer zagen instappen? | |
ReisT | woensdag 15 november 2006 @ 12:36 |
Het was er zo druk, die tram puilde uit en bijna iedereen ging niet verder dan Cantraal (zie je wel dat dat koppelen van de Zoetermeerlijn aan de Haagse tram onzin was, er maken maar heel weinig mensen gebruik van!) en het duurde dan ook even voordat iedereen uitgestapt was op Centraal, dus het zal niet echt opgevallen zijn denk ik. Die metro daarentegen was hartstikke rustig, er waren denk ik wel mensen verbaasd dat ik uit die tram stapte, om doodleuk op het perron op de volgende te gaan staan wachten (volgens het infobord kwam doe al na een minuut, en dat klopte), terwijl er nog mensen aan kwamen rennen om nog snel met die tram mee te kunnen. | |
Hendrik_ | vrijdag 17 november 2006 @ 00:58 |
Nu al een paar week vaste passagier op Leidschenveen - L v NOI (en terug natuurlijk). Bevalt me prima, gaat lekker vaak ook, das wel zo handig met overstappen ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 29 november 2006 @ 20:44 |
quote: | |
Peterselieman | woensdag 29 november 2006 @ 21:13 |
Er rust zeker een vloek op RR ![]() | |
The-Brahma-Bull | woensdag 29 november 2006 @ 21:15 |
quote:Alweer ![]() | |
Zephyrus | woensdag 29 november 2006 @ 21:40 |
Nou ja zeg ![]() Dus vandaar dat er net geen RR reed. Dit al de x-ste keer dat er iets is met Rampstadrail. Een paar weken terug werd er omgeroepen dat er niet verder werd gereden naar Centraal Station vanwege een wisselstoring. Oke.. dat gaat er bij mij nog in, maar vertel dan wel hoe we verder kunnen reizen. Eerst 10 minuten stil gestaan bij Laan van NOI. De enige persoon van RR stond er maar een beetje geschaduwd bij en wist niks, nadat een aantal mensen wat vroegen. Hij maande ze maar weer te gaan zitten en te wachten. Op een gegeven moment zag hij de bui van vragen al hangen en trok 'ie maar zijn rode jasje uit. Wat een service... ![]() Eenmaal uitgestapt, alle mensen maar achtervolgt en in de regen staan wachten op een tram naar CS. Teruggaand op het Spui: hordes mensen die staan te wachten op een RR, die bij nader inzien niet kwam opdagen. De storing bleek nog steeds niet voorbij en niemand van het beveiligingspersoneel (de enige informatiebron die er rond liep) dat iets weet. Nergens ook iets vermeld of omgeroepen dat men om moest rijden via Laan van NOI. Sorry hoor, maar Spui is zo'n geweldig mooi tramstation, maar een degelijk informatiesysteem, sterker nog, omroepsysteem... ho maar ![]() Aan de ene kant in RR een wereldding: hoge frequentie en rijdt in één ruk Den Haag diep binnen. Aan de andere kant: rijdt te langzaam en slechte informatievoorziening (maar dat zal aan de HTM liggen, daar zij RR leiden) | |
Peterselieman | woensdag 29 november 2006 @ 22:33 |
Het gaat vandaag gewoon om 2 ontsporingen vlak na elkaar. Dus dat van die vloek klopt wel. | |
Peterselieman | woensdag 29 november 2006 @ 22:47 |
Dit komt van teletekstquote: | |
jorienvdherik | woensdag 29 november 2006 @ 22:52 |
Ben benieuwd naar de verdere gevolgen | |
UncleFunk | woensdag 29 november 2006 @ 23:29 |
Overigens gaat het bij die ontsporing van het RET-voertuig om een oud-type metrostel, niet om een nieuw voertuig. Een soortgelijk metrostel, zoals op bovenstaande foto minder goed te zien is: ![]() | |
The-Brahma-Bull | woensdag 29 november 2006 @ 23:42 |
quote:Edit: Verkeerd gelezen, laat maar. | |
Hendrik_ | woensdag 29 november 2006 @ 23:54 |
Kut, morgen dus weer gewoon met bus 42 naar CS ![]() | |
Willy84 | donderdag 30 november 2006 @ 09:05 |
Weet iemand hoe de ochtend spits is verlopen zonder RR? | |
ReisT | maandag 4 december 2006 @ 11:29 |
Bij een soortgelijk project in Duitsland (met dezelfde trams als bij de HTM) is maar liefst 5 jaar getest voor de boel openging. En dan dacht RandstadRail aan een paar weken genoeg te hebben:quote:Bron: http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/2693 , waar ook een filmpje hierover is te zien. | |
MikeyMan | maandag 4 december 2006 @ 11:46 |
quote:Is het vreemd dat je verwacht dat een systeem wat een paar honderd kilometer verderop al uitvoerig getest is, redelijk snel werkbaar is? | |
MaartenGrendel | maandag 4 december 2006 @ 12:37 |
quote:Ja, want blijkbaar kan op basis van die testgegevens geen goede analyse gemaakt worden van de probleempunten op het Nederlandse traject. In feite zijn de reizigers nu gebruikt als testpersonen met alle risico's van dien, iets dat nu gelukkig ook door de inspectie VWS is onderkend. | |
Hendrik_ | maandag 4 december 2006 @ 15:08 |
Eerlijk gezegd kan het me niet schelen of ik testpersoon ben, als dat ding maar rijdt ![]() | |
MikeyMan | maandag 4 december 2006 @ 21:45 |
quote:Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens... Als het systeem naar het voorbeeld van de in duitsland uiteindelijk goed werkende systemen ontworpen zou zijn, zou het natuurlijk allemaal gewoon moeten werken... Vraag is nu of de nederlandse bouwers hier afgeweken zijn -in welk geval ik het erg dom vind om dit te doen; als je weet hoe een systeem goed werkt, ga je het niet nog eens aanpassen- of dat het hier om domme pech gaat... Ze gaan een auto ook niet in amsterdam, rotterdam, berlijn, parijs, zurich, antwerpen en brussel testen voordat ie op de markt komt... De weersomstandigheden en de geografie zijn vergelijkbaar... Hieruit kun je dus concluderen dat het gewoon goed zou moeten gaan... | |
Peterselieman | maandag 4 december 2006 @ 23:35 |
De afwijking is de te lichte staalsoort die gebruikt is om de rails van te maken. Daardoor slijten de rails veel sneller dan normaal en komen er ontsporingen van. | |
The-Brahma-Bull | maandag 4 december 2006 @ 23:38 |
Rijdt hij nu of wachten ze nog tot nader onderzoek? | |
Peterselieman | maandag 4 december 2006 @ 23:40 |
Van Rotterdam rijdt ie tot Nootdorp. De andere lijnen liggen stil. Op het deel waar RR wel rijdt, is het vervoer gratis. | |
italiaan1987 | donderdag 28 december 2006 @ 14:26 |
dit geintje kost de RR veel geld | |
Zephyrus | donderdag 28 december 2006 @ 15:06 |
quote:Maar scheelt mij weer geld ![]() | |
Alexxxxx | zondag 7 januari 2007 @ 20:04 |
Merk en type: Van Hool Eigenaar: Pasteur Reizen Land van herkomst: Nederland Locatie: Den Haag CS Datum: 6 januari 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: vervangend vervoer RandstadRail | |
marcb1974 | zondag 7 januari 2007 @ 20:10 |
Is de randstadrail nog gratis? | |
The-Brahma-Bull | zondag 7 januari 2007 @ 20:53 |
Wanneer rijdt dat bagger ding nou weer eens.. Moet dinsdag weer naar school en wil dus echt niet weer een uur in bus 5 zitten ![]() | |
Zephyrus | zondag 7 januari 2007 @ 22:59 |
Die bussen zijn een crime om mee te reizen. ![]() Ze rijden gewoon wanneer het hen uitkomt lijkt het wel. Op de dienstregeling staat vertrek .10, .20, .30...etc. Hoe laat vertrekt de bus? De ene keer bijvoorbeeld .15 dan weer .10 of ergens daartussen in, maakt niks uit. Dan ren je de longen uit het lijf om de bus te halen, kom je eindelijk daar staat er niet eens een bus. Ook vanuit Den Haag naar Zoetermeer, ben je meteen je aansluiting met Extra Vervoer kwijt. Sta je een half uur, vooral in de avonduren. HTM zal zeker denken ze mogen blij zijn de we extra vervoer inzetten, maar een redelijke dienstregeling, ho maar ![]() | |
Carport | maandag 8 januari 2007 @ 09:20 |
Het vervangend busvervoer is nog wel gratis, maar reken erop dat er binnenkort gewoon weer betaald moet gaan worden. Daarnaast zullen de touringcarbussen worden vervangen door stadsbussen, waardoor het in- en uitstappen makkelijker gaat en er waarschijnlijk ook reizigers staand vervoerd kunnen gaan worden. Voorlopig duurt dit nog wel tot ergens april, mogelijk dat er stukken rails vervangen moeten gaan worden. De bussen zouden moeten rijden volgens de dienstregeling, maar vaak wordt dat niet gehaald inderdaad. Wanneer een bus vol is, gaat deze gelijk rijden. Het heeft immers geen zin om met een dichte deur te blijven wachten. Afhankelijk van het tijdstip staat er al snel weer een volgende bus, maar het blijft een crime ![]() | |
The-Brahma-Bull | maandag 8 januari 2007 @ 13:38 |
Ik ga nieteens meer met die klotebussen, ik ga nu via een bus naar een treinstation dichtbij huis en dan met de trein naar Zoetermeer, dan met een extra bus naar centrum west en dan met een bus naar school toe ![]() Sneller dan met dat vervangend vervoer, alleen met zoveel aansluitingen kan het ook wel misgaan vaak ![]() | |
Petre | vrijdag 12 januari 2007 @ 16:57 |
quote:http://www.rtl.nl/(/actue(...)tadrail_toekomst.xml quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)dstadRail.html?p=8,1 quote: http://www.ad.nl/binnenland/article985201.ece Gezellige boel daar ![]() | |
Jodelaar | dinsdag 16 januari 2007 @ 13:40 |
quote:Ik weet niet hoelaat jij daar ben dan, maar ze rijden elke 10 minuten en in de ochtend elke 7 minuten. Met een snelle (A12 en voorweg) en een langzame (Alle haltes op de RR) verbinding. Ik heb elke ochtend de snelle verbinding van half 8, vanochtend was er alleen een ongeluk gebeurd net voor knooppunt met a4 waar de buslijn stopte, en dus stonden we half uur ofzo vast. was wel zwaar irritant. Voor de rest is het goed vervoer hoor. Relaxte bussen, gratis (heb wel ov maar tog) en gratis soep ![]() ![]() ![]() | |
Zephyrus | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:15 |
quote:Ow... ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Jodelaar | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:22 |
Euh moeilijk uit te leggen zijn gewoon nr 5 maar zijn de dubbeldekkers die om het half uur gaan (bij drukte, kwartier). Bij centrum west staan ze op de uitrit ( dus niet op een halte ) en bij Centraal staat hij in die bocht waar de HTM bussen keren. De dubbeldekker nemen dus. Alleen was de bus van vanmiddag veel later dan de "langzame" bus door het ongeluk op de A12 op het stuk waar er geen busbaan is ![]() | |
Zephyrus | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:41 |
quote:Ok ![]() ![]() | |
Jodelaar | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:44 |
Als er geen file staat tog zeker 10/15 minuten sneller. In het weekend weet ik niet of ze rijden ben nooit in den haag in het weekend of ik ga met de trein. | |
Carport | dinsdag 16 januari 2007 @ 21:13 |
De bussen over de snelweg rijden alleen in de spits. | |
Jodelaar | woensdag 17 januari 2007 @ 18:53 |
Ok dat wist ik dus niet want ik reis alleen in de spits | |
Ou-Tannu | zaterdag 27 januari 2007 @ 19:24 |
Rail 3 gaat ook al niet ![]() RAMPRAIL! ![]() | |
Petre | woensdag 4 april 2007 @ 18:53 |
Is al bekend wanneer de boel weer gaat rijden? ![]() | |
Thetallguy | woensdag 4 april 2007 @ 18:55 |
Het stukje tussen Den Haag CS en Ternoot is sinds vandaag iig weer in gebruik genomen voor lijn 2 & 6, en ik zag de RR er ook langs rijden, leeg, denk dat ze om te testen even bij het Stuyvesantplein oid keren. En die RET metrotjes staan de laatste tijd ook steeds vaker op CS | |
admiraal_anaal | woensdag 4 april 2007 @ 18:58 |
![]() | |
Ericr | woensdag 4 april 2007 @ 18:58 |
Vind het in ieder geval geen vooruitgang die nieuwe voertuigen, krappe bende als je tegen over elkaar zit en de bankjes waar je niet tegen over elkaar zit zijn ook niet veel soeps. Of in een hoek of je zit zo gepositioneerd dat staande passagiers in je nek staan te hijgen. | |
The-Brahma-Bull | woensdag 4 april 2007 @ 20:05 |
quote:. | |
Zephyrus | woensdag 4 april 2007 @ 20:27 |
quote:Owja, en er zijn maar weinig plaatsen waar een raam naast je hebt. Vooral bij de vierzitters zit je constant naast zo'n tussenstuk van een raam. (of kies ik nou steeds de verkeerde plek?). Om nog maar te zwijgen over de snelheid waarmee de treintjes over de rails sloffen... ![]() Ben ook wel benieuwd wanneer ze eindelijk weer eens echt rijden. Ik bedoel, niet dat ik er gebruik van zou maken, ik heb de trein de trein als nieuw alternatief. Gewoon elke dag, 20 minuten naar het station lopen. Heb ik ook gelijk m'n ochtendgymnastiek gehad. ![]() | |
Carport | woensdag 4 april 2007 @ 20:33 |
quote:Dat is nog niet bekend ![]() | |
Jodelaar | woensdag 4 april 2007 @ 21:36 |
vandaag zat ik ook weer 15 minuten vast achter de rr naar Loosduinen.. ik zat in de 2 naar kraayestein kwam dat ding niet weg bij de halte ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 22:14 |
weet iemand hoe de signalering werkt van randstadrail ? | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 22:28 |
Waarschijnlijk met een soort van detectielussen. Verder zijn er natuurlijk op sommige plaatsen seinen, zoals op het gewone spoor. | |
Petre | woensdag 4 april 2007 @ 23:02 |
quote:werkt die dan? ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 23:55 |
quote:ff de seinen op het spoor zijn het zelfde als in denhaag op het tramspoor | |
Ericr | maandag 9 april 2007 @ 10:32 |
RR3 doet er 4 minuten langer over dan de oude lijn 3 om naar het Centraal Station te komen vanaf beginpunt Loosduinen, leuk toch die vooruitgang. Van 28 minuten naar 32 minuten reistijd gegaan. | |
MREn | maandag 9 april 2007 @ 15:48 |
Op zich is dat niet erg, als de frequentie maar hoger is, dat verkoopt beter dan reistijd. Ik heb tenminste liever elke 5 minuten een dienst die er 30 minuten over doet, dan elke 10 minuten een dienst die er 25 minuten over doet. Maar geen idee of de RR-frequentie (veel) hoger ligt dan bij de HTM vroegah. | |
Ericr | maandag 9 april 2007 @ 19:44 |
Zelfde dienstregeling verder, frequentie kan niet omhoog door de tramtunnel. Die zit nu al aan zijn max qua doorvoer. | |
italiaan1987 | maandag 9 april 2007 @ 21:15 |
rijd die al is een keer? | |
MREn | maandag 9 april 2007 @ 21:44 |
Pas als je je cursus Nederlands af hebt gerond. | |
The-Brahma-Bull | maandag 9 april 2007 @ 21:47 |
quote:Zolang nog ![]() | |
italiaan1987 | woensdag 11 april 2007 @ 19:51 |
quote:ojee krijgen we dit weer nou vooruit: rijdt die al is een keer? | |
MREn | woensdag 11 april 2007 @ 19:57 |
Er is nog wel iets meer fout hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:20 |
quote:Staat op Nu.nl | |
ReisT | woensdag 16 mei 2007 @ 14:40 |
Joepie. Op een lijn waar gewoon de hele tijd al trams reden, gaan nu wat nieuwere rijden. Maar dus nog steeds geen trams op de Zoetermeerlijn... ![]() | |
Ericr | woensdag 16 mei 2007 @ 20:32 |
Ja het is echt een vooruitgang, trams die er langer over doen en hetzelfde trace afleggen dat lijn 3 en 6 ook al aflegden. Beetje zinloos zoals RR nu wordt geexploiteerd. | |
ReisT | zaterdag 19 mei 2007 @ 13:42 |
Ik heb gisteren de nieuwe lijn uitgetest, omdat het pas de derde dag was waren er natuurlijk wat problemen. Ik kom op het tramplatform op CS, tien minuten lang geen tram te zien, vreemd want anders rijden ze daar af en aan. Dan hoor ik iemand zeggen "volgens de bestuurder rijden ze weer" (blijkbaar reden ze dus niet?). Maar goed, eerst komt lijn 6 eraan: buiten dienst. Dat geldt ook voor lijn 2 en lijn 3, de vierde tram is pas weer in dienst, en dat is gelukkig lijn 4 (voor zover je dat kan ontcijferen uit de slecht leesbare displays). Verder reed het probleemloos, al had ik wel het idee dat er erg langzaam werd gereden, vooral bij wissels en kruisingen, ik mag hopen dat dat vanwege nieuwigheid is. Misschien lijkt het ook wel zo sloom omdat de RR-trams veel harder kunnen dan de 50km/u die ze in de stad rijden (de teller loopt tot 120!), terwijl in een GTL (red: het oude model Haagse tram) 40km/u al behoorlijk snel lijkt te gaan. Ik heb daar even goed op gelet (RR4 versus GTL-lijn 9): de regioCitadis tikt tussen iedere twee haltes even de 50 aan, een GTL gaat zelden sneller dan 35-45. Toch doen ze even lang over een vergelijkbare afstand. | |
Thetallguy | zaterdag 19 mei 2007 @ 13:44 |
quote:RR heeft ook minder haltes = grotere afstand = meer tijd om een hogere snelheid te halen ![]() Dat ze dan bij de haltes zelf weer langer blijven staan is dan weer jammer | |
ReisT | zaterdag 19 mei 2007 @ 19:06 |
quote:Dat is bij deze lijn dus niet zo, voor het grootste deel liggen de haltes net zo dicht op elkaar als anders. dus die tram haalt nu wel even een hogere snelheid, maar moet ook al weer eerder afremmen, het viel me op dat we meestal al veel te vroeg bijna stilstonden dan langzaam doorreden tot de halte. | |
Thetallguy | zaterdag 19 mei 2007 @ 23:33 |
quote:Hele Apeldoornselaan is geen halte, halte Zuiderparklaan is weg, volgens mij slaat ie Castricumplein ook over | |
ReisT | zondag 20 mei 2007 @ 12:56 |
Ja, dat is even een snel stukje, maar vanaf daar tot de Uithof stopt 'ie gewoon overal. Bij het Castricumplein wist trouwens nog niet iedereen van de veranderingen, daar stonden nog mensen op de halte te wachten maar de tram reed gewoon door. | |
Mryc | zondag 20 mei 2007 @ 13:20 |
Afgelopen vrijdag reed het niet probleemloos rond een uur of 12 's middags. Er bleken RR's uitgevallen te zijn, er reden geen lijnen 2 en 6 meer door de tramtunnels. Mijn tram heeft een kwartier stilgestaan vlak voor de tramtunnel maar is toen via de Groenmarkt gereden. Er kwamen 3 (!!) trams met lijn 6 achteraan. Gistermiddag stond ik vlak voor centraal station ook een minuut of 5 á 10 vast. Er werd omgeroepen dat ze bezig waren een een RR met pech weg te halen... Gisteravond reden tram 2 en 6 ook ineens niet meer door de tramtunnel... | |
Gamer_V | zondag 20 mei 2007 @ 13:25 |
Is de verwachte datum dat de RR trams weer gaan rijden nog steeds 2012? | |
UncleFunk | zondag 20 mei 2007 @ 17:53 |
quote:Daar had ik gistermiddag dus last van. Ik was eten wezen halen in de stad, rijden de trams niet. Toen maar gaan lopen naar huis ![]() ![]() | |
Willy84 | zondag 20 mei 2007 @ 18:39 |
quote:Nee, RR gaat nu tegelijk rijden met de NZ-Lijn ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 20 mei 2007 @ 19:41 |
quote: ![]() | |
sanni | dinsdag 22 mei 2007 @ 15:08 |
Dat is wel de understatement van het jaar gezien alle perikelen eromheen | |
italiaan1987 | dinsdag 4 september 2007 @ 22:42 |
hij rijdt weer | |
Flashwin | dinsdag 4 september 2007 @ 22:49 |
maar voor hoelang ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 september 2007 @ 22:50 |
Alleen de Erasmuslijn rijdt volledig. De Zoetermeerlijnen zullen we nog even op moeten wachten al wordt daar wel flink getest nu. | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 september 2007 @ 23:44 |
voor hoelang rijd het ![]() | |
The-Brahma-Bull | dinsdag 4 september 2007 @ 23:51 |
Zoetermeer gaat richting een jaar niet rijden ![]() (test ritten niet meegerekend) | |
Peterselieman | dinsdag 4 september 2007 @ 23:53 |
quote:Wil jij daar dan iets verstoren? ![]() | |
MREn | dinsdag 4 september 2007 @ 23:55 |
quote:Bas of Aad? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 september 2007 @ 23:57 |
quote:Geen van beide ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 5 september 2007 @ 19:04 |
quote:volgens mij is 1 eurocent op de rails al voldoende om dat ding er af te bonken ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 september 2007 @ 19:36 |
Dat wil ik zien ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 5 september 2007 @ 19:39 |
quote: ![]() | |
MissJ | dinsdag 18 september 2007 @ 22:09 |
Ik hoorde vandaag van een htm- en beveiligingsmeneer bij de halte van de vervangende bus (5S) dat de RR 8 oktober (2007 ja haha) eindelijk (met passagiers!) door gaat rijden naar Zoetermeer! Maar goed, ff afwachten, ik vertrouw het niet meer ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door MissJ op 18-09-2007 22:15:45 ] | |
The-Brahma-Bull | dinsdag 18 september 2007 @ 22:34 |
quote:Zozo, dat zou erg handig voor mij zijn. Ik hoop het. Maar ik geloof er niks meer van ![]() Of misschien 2 dagen en dan loopt hij weer vast ![]() | |
AMDFreak | woensdag 19 september 2007 @ 09:52 |
quote:Eerst zien dan geloven uiteraard! | |
ReisT | donderdag 20 september 2007 @ 09:53 |
Zeker eerst alleen op de Oosterheemlijn, daar zijn de de laatste tijd tenminste aan het proefrijden. Over de Krakeling (lijn 3), waar dus de afgelopen 15 maanden echt niets meer gereden heeft, hoor je nog altijd niemand, dat zal nog wel even gaan duren. | |
Dr_Flash | donderdag 20 september 2007 @ 11:42 |
hoeveel geld heeft heel die kutrail inmiddels gekost eigenlijk, weet iemand daar iets concreets over? ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 22 september 2007 @ 19:27 |
teveel.. dat kan ik je wel zeggen.. voor dat geld hadden ze een hele mooie IC verbinding kunnen leggen van groningen naar lelystad.. :p | |
ReisT | maandag 24 september 2007 @ 10:51 |
quote: | |
Ou-Tannu | maandag 24 september 2007 @ 10:59 |
Zoetermeer was beter afgeweest met de NS ![]() ![]() | |
The-Brahma-Bull | maandag 24 september 2007 @ 11:52 |
quote:Godverdomme zeg, ze kunnen ook echt niks daar heh ![]() | |
MissJ | zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:07 |
quote: ![]() Vind het nu bijna jammer dat ik vanaf maandag 2 weken vakantie heb en dat ik dus niet gelijk de 1e dag de RR kan testen naar mijn werk.. hahaha, maar goed, misschien maar beter ook, ff aanzien of ie idd blijft rijden en het niet wéér mis gaat.. ![]() | |
Willy84 | zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:37 |
SPOILER ![]() | |
ReisT | dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:06 |
quote: | |
MissJ | dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:31 |
Pfff.. ik ga sinds gisteren met de RR naar mijn werk.. van de 3 ritjes die ik nu gemaakt heb, zijn er al 2 met problemen (1e keer met stroomstoring, 2e keer met een kapotte wissel ofzo) geweest... Gaat lekker dus ![]() maar ik blijf volhouden, zometeen weer naar huis met de RR. ben benieuwd naar andere ervaringen met de RR ![]() | |
Hendrik_ | dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:25 |
Ik rij eigenlijk alweer 2 week (Leidschenveen -> Laan v NOI v.v.) zonder problemen in lijn 4 en de EL. Ook al een enkele keer een leuke blonde tegengekomen, dat maakt ook een hoop goed ![]() Bevalt prima hier dus | |
MREn | dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:01 |
En dan te bedenken dat heel dat RR is begonen met het idee een directe (trein)verbinding tussen Zoetermeer en Rotterdam te krijgen ![]() | |
en_door_slecht | dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:52 |
quote:En als je B&R uit de auto wilt hebben, zal dat ZoRo deel toch echt per spoor moeten gaan lopen. Zijn er helemaal geen plannen om dat te gaan doen? | |
Hendrik_ | woensdag 24 oktober 2007 @ 00:48 |
quote:Het wordt een pendelbus over die nieuwe weg (N206 iirc). Ik las gister ook wat over een snelweg tussen Z'meer en Rotterdam om de A13 te ontlasten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2007 @ 11:06 |
quote:Klopt. De Nootdorpboog ligt er nu wel, maar is nu bedoeld om treinen naar de werkplaats Leidschendam te krijgen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Nootdorpboog Ik kom wel eens een keer bij RR als het helemaal goed loopt. | |
MREn | woensdag 24 oktober 2007 @ 18:34 |
Ik reeds destijds toch aardig op tijd over de nootdorpboog ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 oktober 2007 @ 12:23 |
Vanaf zaterdag wordt ook het laatste deel van RR weer ingebruik genomen. De krakeling in Zoetermeer. | |
Hendrik_ | donderdag 25 oktober 2007 @ 12:41 |
quote:Zullen ze blij mee zijn, daar hebben ze een jaar zonder moeten doen ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Hendrik_ op 25-10-2007 16:36:30 ] | |
CasB | donderdag 25 oktober 2007 @ 12:44 |
Idd, eindelijk weer zonder gezeik de tram/trein kunnen pakken ipv de bus ![]() | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:37 |
iemand die morgen ook bij de eerste rit gaat zijn enzo? ![]() | |
CasB | vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:43 |
Zo ver wil ik ook weer niet gaan ![]() ![]() | |
Petre | vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:49 |
quote:De rest had maanden nodig om te testen en dit kan met twee weken volledig getest zijn? ![]() | |
Quoi | vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:59 |
Net nu ik niet meer in Zoetermeer (Oosterheem) werk...........(moest elke dag van Scheveningen naar Oosterheem....*zucht*) | |
zakjapannertje | vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:44 |
quote:zolang geleden al idd., ik was bijna de naam van mijn station vergeten ![]() vandaag speciaal hiervoor een strippenkaart gekocht, je krijgt er een pen bij cadeau om een bijgevoegde enquete over het OV mee in te vullen | |
ReisT | vrijdag 22 februari 2008 @ 12:08 |
Daar is 'ie dan, de eerste nieuwe RandstadMetro van de RET:![]() Foto: retmetro.nl Klik hier voor een filmpje d'rover [ Bericht 5% gewijzigd door ReisT op 22-02-2008 14:20:04 ] | |
Peterselieman | vrijdag 22 februari 2008 @ 12:18 |
Ziet er goed uit ![]() | |
Hendrik_ | vrijdag 22 februari 2008 @ 15:39 |
quote:Het is ook niet heel moeilijk om de huidige voortuigen te overtreffen ![]() Ziet er dus leuk uit ja ![]() |