abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43534228
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:56 schreef Carport het volgende:

[..]

De ontsporingen hebben plaatsgevonden bij het tramplatform van Den Haag Centraal. Als je vanaf daar naar de halte Spui gaat, ga je onder zo'n ministerie door. Op een van die wissels zijn voertuigen ontspoord.
Klopt, mede doordat daar die bocht zo ontzettend scherp is. Vergeet namelijk niet dat de draaicirkel van zo'n beestje meer is dan 10 meter
pi_43562040
weet iemand waar je de dienstregeling kan vinden?
bier
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:16:37 #53
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43562388
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:07 schreef italiaan1987 het volgende:
weet iemand waar je de dienstregeling kan vinden?
http://www.htm.nl/smartsite.dws?id=7503
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 23:16:49 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43562397
Dit is de dienstregeling van de Hofpleinlijn:

http://www.ret.nl/uploads/files/de_nieuwe_reisstijl.pdf

En hier voor de andere lijnen:

http://www.htm.nl/smartsite.dws?id=7503
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 november 2006 @ 12:13:11 #55
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43573192
Wel apart nu de grote verschillen in reistijd op het stukje Den Haag Centraal - Laan van NOI. Met de trein is dat drie minuten en met de RandstadRail via de netkous doe je er 5 minuten over. Maar de rechtstreekse metro verslaat alles: die weet dit stukje binnnen 2 minuten af te leggen.

Nu is het dus mogelijk komende vanuit Zoetermeer met de HTM, om op Laan v NOI uit te stappen, daar over de stappen op de RET tot Centraal, en daar dan snel de trap op, en weer in diezelde tram te stappen waar je 5 minuten eerder was uitgestapt! (wat ik natuurlijk zelf even uitgeprobeerd heb )
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 november 2006 @ 12:19:34 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43573329
Dat is grappig. Keken de mensen die in de tram zaten niet vreemd op, toen ze jou weer zagen instappen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 november 2006 @ 12:36:06 #57
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43573697
Het was er zo druk, die tram puilde uit en bijna iedereen ging niet verder dan Cantraal (zie je wel dat dat koppelen van de Zoetermeerlijn aan de Haagse tram onzin was, er maken maar heel weinig mensen gebruik van!) en het duurde dan ook even voordat iedereen uitgestapt was op Centraal, dus het zal niet echt opgevallen zijn denk ik. Die metro daarentegen was hartstikke rustig, er waren denk ik wel mensen verbaasd dat ik uit die tram stapte, om doodleuk op het perron op de volgende te gaan staan wachten (volgens het infobord kwam doe al na een minuut, en dat klopte), terwijl er nog mensen aan kwamen rennen om nog snel met die tram mee te kunnen.
pi_43626935
Nu al een paar week vaste passagier op Leidschenveen - L v NOI (en terug natuurlijk). Bevalt me prima, gaat lekker vaak ook, das wel zo handig met overstappen
pi_44003905
quote:
DEN HAAG - Twee tramstellen van de RandstadRail zijn woensdagavond rond 18.30 uur kort na elkaar ontspoord. Een tramstel raakte nabij de halte Forepark in Den Haag van de rails. Volgens de brandweer zijn daarbij vijftien passagiers lichtgewond geraakt. Een andere tram van de nieuwe lightrailverbinding ontspoorde voor de halte Ternoot in Den Haag.


Foto: Martin van Os l Hulpdiensten komen in actie

Het gaat om voertuigen van de Rotterdamse vervoerder RET en van de Haagse HTM, die rijden op de Erasmuslijn tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Hofplein. De Erasmuslijn werd op 11 november in gebruik genomen.

Bron: www.nu.nl
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2006 @ 21:13:08 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44004959
Er rust zeker een vloek op RR
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44005015
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:44 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]
Alweer
pi_44005851
Nou ja zeg

Dus vandaar dat er net geen RR reed. Dit al de x-ste keer dat er iets is met Rampstadrail.

Een paar weken terug werd er omgeroepen dat er niet verder werd gereden naar Centraal Station vanwege een wisselstoring. Oke.. dat gaat er bij mij nog in, maar vertel dan wel hoe we verder kunnen reizen. Eerst 10 minuten stil gestaan bij Laan van NOI. De enige persoon van RR stond er maar een beetje geschaduwd bij en wist niks, nadat een aantal mensen wat vroegen. Hij maande ze maar weer te gaan zitten en te wachten. Op een gegeven moment zag hij de bui van vragen al hangen en trok 'ie maar zijn rode jasje uit. Wat een service...

Eenmaal uitgestapt, alle mensen maar achtervolgt en in de regen staan wachten op een tram naar CS.

Teruggaand op het Spui: hordes mensen die staan te wachten op een RR, die bij nader inzien niet kwam opdagen. De storing bleek nog steeds niet voorbij en niemand van het beveiligingspersoneel (de enige informatiebron die er rond liep) dat iets weet. Nergens ook iets vermeld of omgeroepen dat men om moest rijden via Laan van NOI. Sorry hoor, maar Spui is zo'n geweldig mooi tramstation, maar een degelijk informatiesysteem, sterker nog, omroepsysteem... ho maar

Aan de ene kant in RR een wereldding: hoge frequentie en rijdt in één ruk Den Haag diep binnen. Aan de andere kant: rijdt te langzaam en slechte informatievoorziening (maar dat zal aan de HTM liggen, daar zij RR leiden)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2006 @ 22:33:11 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44008047
Het gaat vandaag gewoon om 2 ontsporingen vlak na elkaar. Dus dat van die vloek klopt wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2006 @ 22:47:18 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44008637
Dit komt van teletekst
quote:
Inspectie legt Randstadrail stil

***************************************
` De Inspectie verkeer en Waterstaat
legt alle lijnen van Randstadrail tot
nader order stil.De dienst wil eerst
weten wat de oorzaak is van de twee
ontsporingen van vanavond in Den Haag.
De dienst stelt zelf een onderzoek in.

Op de Erasmuslijn ontspoorde een tram
bij halte Forepark aan de rand van Den
Haag.Daarbij raakten zo'n vijftien
mensen gewond.Bij het Centraal Station
schoof een tram uit de rails van de
lightrailverbinding naar Zoetermeer.
Hierbij raakte niemand gewond.

De Randstadrail kampt al sinds de start
met problemen.Op 3 november ontspoorde
ook al een tram naar Zoetermeer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 november 2006 @ 22:52:48 #65
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_44008835
Ben benieuwd naar de verdere gevolgen
pi_44009997
Overigens gaat het bij die ontsporing van het RET-voertuig om een oud-type metrostel, niet om een nieuw voertuig.

Een soortgelijk metrostel, zoals op bovenstaande foto minder goed te zien is:
pi_44010375
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:29 schreef UncleFunk het volgende:
Overigens gaat het bij die ontsporing van het RET-voertuig om een oud-type metrostel, niet om een nieuw voertuig.

Een soortgelijk metrostel, zoals op bovenstaande foto minder goed te zien is:
[afbeelding]
Edit: Verkeerd gelezen, laat maar.
pi_44010771
Kut, morgen dus weer gewoon met bus 42 naar CS
pi_44015030
Weet iemand hoe de ochtend spits is verlopen zonder RR?
  maandag 4 december 2006 @ 11:29:41 #70
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44126487
Bij een soortgelijk project in Duitsland (met dezelfde trams als bij de HTM) is maar liefst 5 jaar getest voor de boel openging. En dan dacht RandstadRail aan een paar weken genoeg te hebben:
quote:
DEN HAAG - De Duitse versie van RandstadRail in de stad Kassel is jarenlang uitvoerig getest voordat de lightrailvoertuigen passagiers mochten vervoeren.
Dat blijkt uit onderzoek van Radio TV West. In de Duitse stad rijden sinds 2005 exact dezelfde voertuigen als tussen Den Haag, Zoetermeer en Rotterdam. Net als bij RandstadRail bestaat het traject zowel uit omgebouwd treinspoor als bestaand tramspoor. De ombouw- en testperiode in Kassel duurde vijf jaar, bij RandstadRail slechts vier maanden.

Het Nordhessischer Verkehrs Verbund verantwoordelijk voor het vervoer in de stad, stelt dat die jarenlange testperiode noodzakelijk was om ontsporingen te voorkomen en veiligheid te kunnen garanderen. Woordvoerder Sabine Herms: ''De Duitse overheid verplicht vervoersbedrijven om ook in de praktijk lang te testen met openbaar vervoer. In de anderhalf jaar dat bij ons dit systeem rijdt, is er nog geen enkel voertuig ontspoord.''
Bron: http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/2693 , waar ook een filmpje hierover is te zien.
  maandag 4 december 2006 @ 11:46:39 #71
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44126880
quote:
Op maandag 4 december 2006 11:29 schreef ReisT het volgende:
Bij een soortgelijk project in Duitsland (met dezelfde trams als bij de HTM) is maar liefst 5 jaar getest voor de boel openging. En dan dacht RandstadRail aan een paar weken genoeg te hebben:
[..]

Bron: http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/2693 , waar ook een filmpje hierover is te zien.
Is het vreemd dat je verwacht dat een systeem wat een paar honderd kilometer verderop al uitvoerig getest is, redelijk snel werkbaar is?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_44128265
quote:
Op maandag 4 december 2006 11:46 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Is het vreemd dat je verwacht dat een systeem wat een paar honderd kilometer verderop al uitvoerig getest is, redelijk snel werkbaar is?
Ja, want blijkbaar kan op basis van die testgegevens geen goede analyse gemaakt worden van de probleempunten op het Nederlandse traject. In feite zijn de reizigers nu gebruikt als testpersonen met alle risico's van dien, iets dat nu gelukkig ook door de inspectie VWS is onderkend.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_44132914
Eerlijk gezegd kan het me niet schelen of ik testpersoon ben, als dat ding maar rijdt
  maandag 4 december 2006 @ 21:45:38 #74
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44146955
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:37 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Ja, want blijkbaar kan op basis van die testgegevens geen goede analyse gemaakt worden van de probleempunten op het Nederlandse traject. In feite zijn de reizigers nu gebruikt als testpersonen met alle risico's van dien, iets dat nu gelukkig ook door de inspectie VWS is onderkend.
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens...

Als het systeem naar het voorbeeld van de in duitsland uiteindelijk goed werkende systemen ontworpen zou zijn, zou het natuurlijk allemaal gewoon moeten werken...

Vraag is nu of de nederlandse bouwers hier afgeweken zijn -in welk geval ik het erg dom vind om dit te doen; als je weet hoe een systeem goed werkt, ga je het niet nog eens aanpassen- of dat het hier om domme pech gaat...

Ze gaan een auto ook niet in amsterdam, rotterdam, berlijn, parijs, zurich, antwerpen en brussel testen voordat ie op de markt komt... De weersomstandigheden en de geografie zijn vergelijkbaar... Hieruit kun je dus concluderen dat het gewoon goed zou moeten gaan...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 23:35:15 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44150350
De afwijking is de te lichte staalsoort die gebruikt is om de rails van te maken. Daardoor slijten de rails veel sneller dan normaal en komen er ontsporingen van.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44150477
Rijdt hij nu of wachten ze nog tot nader onderzoek?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 23:40:47 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44150551
Van Rotterdam rijdt ie tot Nootdorp. De andere lijnen liggen stil. Op het deel waar RR wel rijdt, is het vervoer gratis.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44792995
dit geintje kost de RR veel geld
bier
pi_44794371
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:26 schreef italiaan1987 het volgende:
dit geintje kost de RR veel geld
Maar scheelt mij weer geld Best ideaal eigenlijk als het OV gratis is.
pi_45119470

Merk en type: Van Hool
Eigenaar: Pasteur Reizen
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag CS
Datum: 6 januari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: vervangend vervoer RandstadRail
pi_45119751
Is de randstadrail nog gratis?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_45121615
Wanneer rijdt dat bagger ding nou weer eens..

Moet dinsdag weer naar school en wil dus echt niet weer een uur in bus 5 zitten
pi_45127750
Die bussen zijn een crime om mee te reizen.

Ze rijden gewoon wanneer het hen uitkomt lijkt het wel. Op de dienstregeling staat vertrek .10, .20, .30...etc. Hoe laat vertrekt de bus? De ene keer bijvoorbeeld .15 dan weer .10 of ergens daartussen in, maakt niks uit. Dan ren je de longen uit het lijf om de bus te halen, kom je eindelijk daar staat er niet eens een bus. Ook vanuit Den Haag naar Zoetermeer, ben je meteen je aansluiting met Extra Vervoer kwijt. Sta je een half uur, vooral in de avonduren. HTM zal zeker denken ze mogen blij zijn de we extra vervoer inzetten, maar een redelijke dienstregeling, ho maar
pi_45135226
Het vervangend busvervoer is nog wel gratis, maar reken erop dat er binnenkort gewoon weer betaald moet gaan worden. Daarnaast zullen de touringcarbussen worden vervangen door stadsbussen, waardoor het in- en uitstappen makkelijker gaat en er waarschijnlijk ook reizigers staand vervoerd kunnen gaan worden. Voorlopig duurt dit nog wel tot ergens april, mogelijk dat er stukken rails vervangen moeten gaan worden.
De bussen zouden moeten rijden volgens de dienstregeling, maar vaak wordt dat niet gehaald inderdaad. Wanneer een bus vol is, gaat deze gelijk rijden. Het heeft immers geen zin om met een dichte deur te blijven wachten. Afhankelijk van het tijdstip staat er al snel weer een volgende bus, maar het blijft een crime
pi_45140817
Ik ga nieteens meer met die klotebussen, ik ga nu via een bus naar een treinstation dichtbij huis en dan met de trein naar Zoetermeer, dan met een extra bus naar centrum west en dan met een bus naar school toe

Sneller dan met dat vervangend vervoer, alleen met zoveel aansluitingen kan het ook wel misgaan vaak
pi_45289769
quote:
laatst gewijzigd: 12-01-2007 16:34
Nog geen datum voor herstart RandstadRail
Het blijft nog onduidelijk wanneer de treinen van RandstadRail weer gaan rijden. De projectorganisatie meldde op een persconferentie alleen dat het in februari gaat beginnen met testritten.


RandstadRail nog gestremd

Stilgelegd
Het nieuwe lightrailsysteem in de regio Den Haag-Rotterdam kampt sinds de start vorig jaar met grote problemen. De Inspectie Verkeer en Waterstaat legde RandstadRail eind november zelfs compleet stil na enkele ontsporingen.


Combinatie
Bij het ernstigste incident raakten 17 mensen gewond. "RandstadRail gaat pas weer rijden als de proefritten succesvol verlopen", aldus de algemeen directeur van de Haagse vervoerder HTM. Randstadrail is een nieuw systeem dat tram-, trein- en metrovervoer combineert.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)tadrail_toekomst.xml
quote:
Siemens waarschuwde over RandstadRail
DEN HAAG - Siemens heeft RandstadRail voordat deze ging rijden al meerdere malen gewaarschuwd over haperende wissels.

Een woordvoerder van de elektronicaleverancier heeft dit vrijdag bevestigd. Het bedrijf heeft de elektronische beveiliging van de RandstadRail aangelegd.

Al in juli sloeg Siemens alarm. De wissels waren niet goed gelast, ze werden onvoldoende getest en twee wissels waren niet onder controle te krijgen. Ook later correspondeerde Siemens nog een paar keer over ernstig haperende wissels.

Op 29 oktober is de RandstadRail toch gaan rijden. Meerdere malen deden zich ontsporingen voor, met als hoogtepunt die bij Forepark waarbij zeventien gewonden vielen. De Inspectie Verkeer en Waterstaat legde RandstadRail eind november stil.

„We hebben ze een aantal keren gewaarschuwd”, zegt de woordvoerder van Siemens. „Het is aan de klant wat zij daarmee doen, zij zijn verantwoordelijk.” De zegsman vindt het niet kies om te zeggen of de start van de lightrailverbinding verantwoord was of niet.

Een woordvoerster van de projectorganisatie RandstadRail zegt dat veiligheid altijd het uitgangspunt is geweest. „De start was verantwoord en was met toestemming van de Inspectie Verkeer en Waterstaat.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)dstadRail.html?p=8,1
quote:
[...]
De ontsporing bij halte Forepark, eveneens in Den Haag, werd veroorzaakt door een storing in de wissels. Op het traject van de RandstadRail liggen in totaal zestig wissels, waarvan er inmiddels twintig zijn gecontroleerd. Bij tien daarvan zijn beschadigingen ontdekt. ,,We zullen deze allemaal herstellen.’’
De inspectie en de herstelwerkzaamheden nemen nog zeker een maand in beslag. HTM hoopt in februari op dit deel van het tracé proefritten te kunnen uitvoeren.
Het is volgens Kaper nog niet duidelijk wie aansprakelijk wordt gesteld voor de geleden schade. Een rekensom leerde dat het vervangend vervoer HTM 150.000 euro per week kost. Bovendien mist de Haagse vervoerder inkomsten uit de RandstadRail. ,,We schatten dat op nog eens 150.000 tot 200.000 euro per week. Het loopt daarmee dus in de miljoenen.’’

http://www.ad.nl/binnenland/article985201.ece


Gezellige boel daar
bye
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:40:25 #87
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_45403884
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:59 schreef Zephyrus het volgende:
Die bussen zijn een crime om mee te reizen.

Ze rijden gewoon wanneer het hen uitkomt lijkt het wel. Op de dienstregeling staat vertrek .10, .20, .30...etc. Hoe laat vertrekt de bus? De ene keer bijvoorbeeld .15 dan weer .10 of ergens daartussen in, maakt niks uit. Dan ren je de longen uit het lijf om de bus te halen, kom je eindelijk daar staat er niet eens een bus. Ook vanuit Den Haag naar Zoetermeer, ben je meteen je aansluiting met Extra Vervoer kwijt. Sta je een half uur, vooral in de avonduren. HTM zal zeker denken ze mogen blij zijn de we extra vervoer inzetten, maar een redelijke dienstregeling, ho maar
Ik weet niet hoelaat jij daar ben dan, maar ze rijden elke 10 minuten en in de ochtend elke 7 minuten. Met een snelle (A12 en voorweg) en een langzame (Alle haltes op de RR) verbinding. Ik heb elke ochtend de snelle verbinding van half 8, vanochtend was er alleen een ongeluk gebeurd net voor knooppunt met a4 waar de buslijn stopte, en dus stonden we half uur ofzo vast. was wel zwaar irritant. Voor de rest is het goed vervoer hoor. Relaxte bussen, gratis (heb wel ov maar tog) en gratis soep (al is die nu weg ). Alleen het stuk tussen Leidscheveen en voorweg is klote als je langzame verbinding heb, wat een kutweggetje is dat
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45414729
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:40 schreef Jodelaar het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelaat jij daar ben dan, maar ze rijden elke 10 minuten en in de ochtend elke 7 minuten. Met een snelle (A12 en voorweg) en een langzame (Alle haltes op de RR) verbinding. Ik heb elke ochtend de snelle verbinding van half 8, vanochtend was er alleen een ongeluk gebeurd net voor knooppunt met a4 waar de buslijn stopte, en dus stonden we half uur ofzo vast. was wel zwaar irritant. Voor de rest is het goed vervoer hoor. Relaxte bussen, gratis (heb wel ov maar tog) en gratis soep (al is die nu weg ). Alleen het stuk tussen Leidscheveen en voorweg is klote als je langzame verbinding heb, wat een kutweggetje is dat
Ow... waarom heb ik nooit iets gehoord van een snelle verbinding? Onder welk busnummer en welke tijden rijden die bussen dan? Ik neem dus altijd die 'langzame' bussen . Nu gebruik ik die bussen ook niet dagelijks (gelukkig maar), ik moet voornamelijk naar Rotterdam, wat een verhaal apart is vanuit huis, sinds de hervormingen in het Zoetermeerse OV van 10 dec. j.l....
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:22:06 #89
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_45414962
Euh moeilijk uit te leggen zijn gewoon nr 5 maar zijn de dubbeldekkers die om het half uur gaan (bij drukte, kwartier). Bij centrum west staan ze op de uitrit ( dus niet op een halte ) en bij Centraal staat hij in die bocht waar de HTM bussen keren. De dubbeldekker nemen dus. Alleen was de bus van vanmiddag veel later dan de "langzame" bus door het ongeluk op de A12 op het stuk waar er geen busbaan is
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45415656
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:22 schreef Jodelaar het volgende:
Euh moeilijk uit te leggen zijn gewoon nr 5 maar zijn de dubbeldekkers die om het half uur gaan (bij drukte, kwartier). Bij centrum west staan ze op de uitrit ( dus niet op een halte ) en bij Centraal staat hij in die bocht waar de HTM bussen keren. De dubbeldekker nemen dus. Alleen was de bus van vanmiddag veel later dan de "langzame" bus door het ongeluk op de A12 op het stuk waar er geen busbaan is
Ok Hmm.. nooit gezien . Die rijden dus de hele dag en ook in het weekend?? En nou we toch bezig zijn, hoe lang doet die snelle verbinding erover? Misschien een goed alternatief voor de langzame bus.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:44:35 #91
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_45415751
Als er geen file staat tog zeker 10/15 minuten sneller. In het weekend weet ik niet of ze rijden ben nooit in den haag in het weekend of ik ga met de trein.
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45418959
De bussen over de snelweg rijden alleen in de spits.
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:53:10 #93
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_45446366
Ok dat wist ik dus niet want ik reis alleen in de spits
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45732950
Rail 3 gaat ook al niet

RAMPRAIL!
pi_48014275
Is al bekend wanneer de boel weer gaat rijden?
bye
pi_48014354
Het stukje tussen Den Haag CS en Ternoot is sinds vandaag iig weer in gebruik genomen voor lijn 2 & 6, en ik zag de RR er ook langs rijden, leeg, denk dat ze om te testen even bij het Stuyvesantplein oid keren.

En die RET metrotjes staan de laatste tijd ook steeds vaker op CS
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_48014443
tvp
  woensdag 4 april 2007 @ 18:58:10 #98
40566 Ericr
Livewrong
pi_48014447
Vind het in ieder geval geen vooruitgang die nieuwe voertuigen, krappe bende als je tegen over elkaar zit en de bankjes waar je niet tegen over elkaar zit zijn ook niet veel soeps. Of in een hoek of je zit zo gepositioneerd dat staande passagiers in je nek staan te hijgen.
pi_48017353
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:53 schreef Petre het volgende:
Is al bekend wanneer de boel weer gaat rijden?
.
pi_48018294
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:58 schreef Ericr het volgende:
Vind het in ieder geval geen vooruitgang die nieuwe voertuigen, krappe bende als je tegen over elkaar zit en de bankjes waar je niet tegen over elkaar zit zijn ook niet veel soeps. Of in een hoek of je zit zo gepositioneerd dat staande passagiers in je nek staan te hijgen.
Owja, en er zijn maar weinig plaatsen waar een raam naast je hebt. Vooral bij de vierzitters zit je constant naast zo'n tussenstuk van een raam. (of kies ik nou steeds de verkeerde plek?). Om nog maar te zwijgen over de snelheid waarmee de treintjes over de rails sloffen...

Ben ook wel benieuwd wanneer ze eindelijk weer eens echt rijden. Ik bedoel, niet dat ik er gebruik van zou maken, ik heb de trein de trein als nieuw alternatief. Gewoon elke dag, 20 minuten naar het station lopen. Heb ik ook gelijk m'n ochtendgymnastiek gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')