Done Fles.quote:
Of Zoetermeer - Rotterdam for that matter...quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Opzich een goed initiatief. Beetje jammer dat er geen lijntje via Rdam CS over Delft naar Den Haag loopt.
Anders wordt Delft overspoeld met negers en marokkanen, en dat is niet de bedoeling hé.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Opzich een goed initiatief. Beetje jammer dat er geen lijntje via Rdam CS over Delft naar Den Haag loopt.
Die opmerking vast ook niet...quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:31 schreef SuizzeJonnais het volgende:
[..]
Anders wordt Delft overspoeld met negers en marokkanen, en dat is niet de bedoeling hé.
Dit zou het nieuwe materieel moeten worden (niet heel veel verschil met de nieuwste in Rotterdam, maar dan driedelig). Dat komt alleen pas ergens eind 2008 ofzo.quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:26 schreef ChRoNiC het volgende:
Tot hoe lang blijven ze met die gaere oude metrostellen rijden op de hofpleinlijn? Want ik dacht dat ze daar ook nieuw materieel op gingen laten rijden.
Volgens mij ben jij ten eerste niet heel erg goed op de hoogte van de bevolkingssamenstelling van Delft, ten tweede ben je volgens mij nogal gericht op het kleurtje/paspoort van iemand, en in mijn ogen heb ik dát soort mensen liever niet in Delft...quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:31 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Anders wordt Delft overspoeld met negers en marokkanen, en dat is niet de bedoeling hé.
44 minuten van Zoetermeer naar Rdam?quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:50 schreef innovative het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij ten eerste niet heel erg goed op de hoogte van de bevolkingssamenstelling van Delft, ten tweede ben je volgens mij nogal gericht op het kleurtje/paspoort van iemand, en in mijn ogen heb ik dát soort mensen liever niet in Delft...
En voor de duidelijkheid, er zijn geen treinen die direct van Zoetermeer naar Rotterdam gaan. De kortste reistijd vanaf de rand van Zoetermeer, het dichtste bij Rotterdam, naar Rotterdam CS is 44 minuten met het openbaar vervoer. Dat terwijl het net iets meer dan 20 km. is, en met de auto een minuut of 20 is... Daar lijkt me toch écht wel enige noodzaak voor een directe lijn.
Ik begrijp hieruit dat je zelf ook een neger of een marrokaan bent?quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:09 schreef SuizzeJonnais het volgende:
[..]
44 minuten van Zoetermeer naar Rdam?
Vanuit DH naar Rdam duurt het een kwartiertje, van DH naar Zoetermeer duurt het 20 minuten.
Dus, gewoon 1 lijn tussen Rdam en Zoetermeer, die lijnenspel met DH is compleet overbodig.
Ik denk dat dat komt omdat ze nog niet overal op volle snelheid kunnen rijden, de signalering werkt nog niet overal waardoor ze op die stukken op zicht moeten rijden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:39 schreef Zephyrus het volgende:
Gisteren voor het eerst Randstadrail genomen vanuit Spui naar Zoetermeer: ik was 35 minuten onderweg.
Terwijl de sprinter er pakweg +/- 20 minuten over deed. Is dit normaal of gaat het nog sneller in een later stadium. Ik vond hem ook niet bepaald snel gaan, maar kan aan mij liggen. Verder wel mooi ding alleen het omroepstemmetje stond ontzettend hard...
quote:# HTM NU: tram 2 en 6 rijden om wegens ontsporing
Op dit moment rijden tram 2 en tram 6 gewijzigde routes in verband met de ontsporing van RandstadRail 4 bij het Centraal Station. De routes van tram 2 en 6 zijn in twee delen geknipt.
Tram 2 en tram 6 rijden vanuit Leidschendam niet verder dan het Stuyvesantplein en vice versa. Vanuit Den Haag Zuidwest rijden tram 2 en 6 niet verder dan de halte Rijnstraat en vice versa. Let op: de trams gaan niet naar het tramperron.
Voor openbaar vervoer tussen Centraal Station en het gebied rondom het Stuyvesantplein adviseren wij u te reizen met bus 24.
De herstelwerkzaamheden duren naar verwachting nog de hele avond. HTM houdt u via deze website op de hoogte wanneer tram 2 en 6 weer de normale route kunnen rijden.
Heeft RR eigenlijk ook een soort GtbV regeling?quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:26 schreef MREn het volgende:
En nog mensen die bij NS een GTBV-formulier indienen omdat RR vertraging had
Toch vreemd dat opeens die treinstellen ontsporen, terwijl ze allang proefgereden hadden daar. Zonder problemen, dacht ikquote:
Nee...is wat dat betreft net de gewone HTM.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft RR eigenlijk ook een soort GtbV regeling?
Ook tijdens het proefrijden is het behoorlijk wat keren fout gegaan. In Zoetermeer is er tijdens het proefrijden ook al een keer een RandstadRail-voertuig ontspoord, alleen heb je daar niks over gehoord.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:25 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Toch vreemd dat opeens die treinstellen ontsporen, terwijl ze allang proefgereden hadden daar. Zonder problemen, dacht ik
quote:Slijtage deed RandstadRail ontsporen
(Novum) - Slijtage aan de rails is er de oorzaak van dat vrijdag een voertuig van de RanstadRail bij Den Haag CS ontspoorde. Die rails worden vervangen. Dit heeft vervoersmaatschappij HTM vrijdag bekendgemaakt. Er vielen bij het ongeluk overigens geen gewonden.
Het staal dat voor de rails op en rond Den Haag CS is gebruikt, blijkt razendsnel te slijten, verklaart een woordvoerder. Zij benadrukt dat de staalsoort niet voor het hele traject is gebruikt. "We zijn erg geschrokken, maar we hoeven alleen delen op en rond CS te vervangen - niet het hele traject." Na het ongeluk rijdt de sneltram binnen op een ander spoor.
De ontsporing is niet de enige kinderziekte van het gloednieuwe traject. Op verschillende plaatsen op het traject traden er tijdens proefritten sein- en wisselstoringen op.
De rails voor de RandstadRail tussen Den Haag CS en Zoetermeer werd enkele weken geleden in gebruik genomen. Zaterdag volgt het traject tussen Den Haag en Rotterdam. De ingebruikname stond aanvankelijk gepland voor 3 september.
Bron: RET.nlquote:PERSBERICHT 9 november jl.
RandstadRail rijdt vanaf 12 november door naar Den Haag
Officiële opening zaterdag 11 november
Zaterdag 11 november wordt de RandstadRail Erasmuslijn van halte Hofplein naar Den Haag Centraal officieel geopend. Om 10.30 uur openen Jeannette Baljeu en RET-directeur Pedro Peters de nieuwe halte Melanchtonweg in Rotterdam-Schiebroek.
Baljeu neemt vervolgens de Erasmuslijn in gebruik met de verkeerswethouders van de betrokken gemeenten op de haltes Rodenrijs, Pijnacker Centrum, Leidschenveen en Voorburg ’t Loo. Regiobestuurder van het Stadsgewest Haaglanden, Pieter van Woensel, verwelkomt de gasten ten slotte op Den Haag Centraal. Zondag 12 november gaat de Erasmuslijn tussen Rotterdam Hofplein en Den Haag Centraal volgens de normale dienstregeling rijden.
Reizigers en omwonenden zijn van harte welkom om het openingsprogramma bij te wonen. Gedurende de hele dag worden op alle twaalf RandstadRail-haltes tussen Rotterdam Hofplein en Den Haag Centraal hapjes en drankjes uitgedeeld. Voor de kleinsten zijn er kleurplaten, petjes en ballonnen en is er een prijsvraag. Reizigers kunnen al direct na de opening reizen op het gehele traject.
Ehhm,. de treinen naar Zoetermeer rijden dus niet meer, daarvoor zijn dus de trams van Rampstadrail in de plaats gekomen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:31 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Er rijden genoeg treinen naar Zoetermeer/Rotterdam
Verder heb je ook trams in DH en de metronetwerk in R'dam.
Daarmee wil ik jullie vragen, is die RandstadRail wel zo noodzakelijk
Of is he tmeer voor de sier?
Daarbij komend ook nog dat de NS geen intercity's meer laat stoppen in Zoetermeer. Maw, Zoetermeer is gedoemd tot de Stoptrein. ik weet nou niet precies of door die hele OV-veranderingen (de nieuwe dienstregeling van de NS en Randstadrail) de verbinidng met Den Haag er nou op vooruit is gegaanquote:Op zaterdag 11 november 2006 10:35 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ehhm,. de treinen naar Zoetermeer rijden dus niet meer, daarvoor zijn dus de trams van Rampstadrail in de plaats gekomen.
Idem voor de Hofplein tussen R'dam Hofplein en Den Haag. Het leuke is dat die voormalige treintrajecten nu gekoppeld zijn aan de bestaande tram- en metrotrajecten, dat scheelt dus overstappen etc. Ik denk dat, met de nodige uitbreidingen richting bijv. Ridderkerk, Dordrecht etc. het heel wat toe kan voegen.
Nou opzich wel, de bocht waar ze rechtdoor gaan is zo ontzettend scherp, dat je er bijna stapvoets door heen moet rijden. Het is de bocht die de nieuwe HTM lijn verbind met de oude NS zoetemeer lijn. Hij ligt er zelfs zo scherp in dat een normale trein de bocht niet kan halen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is toch niet te geloven:
[..]
Bron: NOSquote:Tweede deel RandstadRail geopend
In Rotterdam is het tweede en laatste stuk van de RandstadRail officieel geopend. De Hofpleinlijn van Den Haag naar Rotterdam is vervangen door een metroverbinding die aansluit op de metro in Rotterdam.
Morgen rijden de eerste metro's voor het publiek. De reis duurt een half uur, even lang als vroeger met de trein, maar er zijn nu meer haltes en de metro rijdt vaker.
Vorige maand werd het andere stuk van de RandstadRail in gebruik genomen tussen Den Haag en Zoetermeer. Daarmee zijn nog problemen. De tram ontspoorde twee keer en er waren seinstoringen.
De RandstadRail richting Spijkenisse zal pas in 2008 gaan rijden. De lightrail rijdt nu vanaf station Hofplein (waar hij straks zal aansluiten op de metrolijn).quote:Op zaterdag 11 november 2006 12:02 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Bron: NOS
Is de aansluiting met de Erasmuslijn dan nu al klaar? Dus het is nu in principe mogelijk om van Spijkenisse helemaal naar Den Haag te gaan zonder over te stappen? Ik wist wel dat ze dit van plan waren maar dat het nu al af is...
Er is nooit een directe lijn Zoetermeer/Rotterdam geweest.quote:Op zaterdag 11 november 2006 10:35 schreef SevenWonders het volgende:
Ehhm,. de treinen naar Zoetermeer rijden dus niet meer, daarvoor zijn dus de trams van Rampstadrail in de plaats gekomen.
Idem voor de Hofplein tussen R'dam Hofplein en Den Haag. Het leuke is dat die voormalige treintrajecten nu gekoppeld zijn aan de bestaande tram- en metrotrajecten, dat scheelt dus overstappen etc. Ik denk dat, met de nodige uitbreidingen richting bijv. Ridderkerk, Dordrecht etc. het heel wat toe kan voegen.
De ontsporingen hebben plaatsgevonden bij het tramplatform van Den Haag Centraal. Als je vanaf daar naar de halte Spui gaat, ga je onder zo'n ministerie door. Op een van die wissels zijn voertuigen ontspoord.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:20 schreef optifree het volgende:
[..]
Nou opzich wel, de bocht waar ze rechtdoor gaan is zo ontzettend scherp, dat je er bijna stapvoets door heen moet rijden. Het is de bocht die de nieuwe HTM lijn verbind met de oude NS zoetemeer lijn. Hij ligt er zelfs zo scherp in dat een normale trein de bocht niet kan halen.
En laat nu juist het ontbreken van een verbinding Zoetermeer-Rotterdam de aanleiding voor RR te zijn geweest. En wat ligt er nu net niet...?quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:35 schreef innovative het volgende:
[..]
Er is nooit een directe lijn Zoetermeer/Rotterdam geweest.Alleen bussen rijden direct...
Klopt, mede doordat daar die bocht zo ontzettend scherp is. Vergeet namelijk niet dat de draaicirkel van zo'n beestje meer is dan 10 meterquote:Op zondag 12 november 2006 13:56 schreef Carport het volgende:
[..]
De ontsporingen hebben plaatsgevonden bij het tramplatform van Den Haag Centraal. Als je vanaf daar naar de halte Spui gaat, ga je onder zo'n ministerie door. Op een van die wissels zijn voertuigen ontspoord.
http://www.htm.nl/smartsite.dws?id=7503quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:07 schreef italiaan1987 het volgende:
weet iemand waar je de dienstregeling kan vinden?
quote:DEN HAAG - Twee tramstellen van de RandstadRail zijn woensdagavond rond 18.30 uur kort na elkaar ontspoord. Een tramstel raakte nabij de halte Forepark in Den Haag van de rails. Volgens de brandweer zijn daarbij vijftien passagiers lichtgewond geraakt. Een andere tram van de nieuwe lightrailverbinding ontspoorde voor de halte Ternoot in Den Haag.
Foto: Martin van Os l Hulpdiensten komen in actie
Het gaat om voertuigen van de Rotterdamse vervoerder RET en van de Haagse HTM, die rijden op de Erasmuslijn tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Hofplein. De Erasmuslijn werd op 11 november in gebruik genomen.
Bron: www.nu.nl
quote:Inspectie legt Randstadrail stil
***************************************
` De Inspectie verkeer en Waterstaat
legt alle lijnen van Randstadrail tot
nader order stil.De dienst wil eerst
weten wat de oorzaak is van de twee
ontsporingen van vanavond in Den Haag.
De dienst stelt zelf een onderzoek in.
Op de Erasmuslijn ontspoorde een tram
bij halte Forepark aan de rand van Den
Haag.Daarbij raakten zo'n vijftien
mensen gewond.Bij het Centraal Station
schoof een tram uit de rails van de
lightrailverbinding naar Zoetermeer.
Hierbij raakte niemand gewond.
De Randstadrail kampt al sinds de start
met problemen.Op 3 november ontspoorde
ook al een tram naar Zoetermeer.
Edit: Verkeerd gelezen, laat maar.quote:Op woensdag 29 november 2006 23:29 schreef UncleFunk het volgende:
Overigens gaat het bij die ontsporing van het RET-voertuig om een oud-type metrostel, niet om een nieuw voertuig.
Een soortgelijk metrostel, zoals op bovenstaande foto minder goed te zien is:
[afbeelding]
Bron: http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/2693 , waar ook een filmpje hierover is te zien.quote:DEN HAAG - De Duitse versie van RandstadRail in de stad Kassel is jarenlang uitvoerig getest voordat de lightrailvoertuigen passagiers mochten vervoeren.
Dat blijkt uit onderzoek van Radio TV West. In de Duitse stad rijden sinds 2005 exact dezelfde voertuigen als tussen Den Haag, Zoetermeer en Rotterdam. Net als bij RandstadRail bestaat het traject zowel uit omgebouwd treinspoor als bestaand tramspoor. De ombouw- en testperiode in Kassel duurde vijf jaar, bij RandstadRail slechts vier maanden.
Het Nordhessischer Verkehrs Verbund verantwoordelijk voor het vervoer in de stad, stelt dat die jarenlange testperiode noodzakelijk was om ontsporingen te voorkomen en veiligheid te kunnen garanderen. Woordvoerder Sabine Herms: ''De Duitse overheid verplicht vervoersbedrijven om ook in de praktijk lang te testen met openbaar vervoer. In de anderhalf jaar dat bij ons dit systeem rijdt, is er nog geen enkel voertuig ontspoord.''
Is het vreemd dat je verwacht dat een systeem wat een paar honderd kilometer verderop al uitvoerig getest is, redelijk snel werkbaar is?quote:Op maandag 4 december 2006 11:29 schreef ReisT het volgende:
Bij een soortgelijk project in Duitsland (met dezelfde trams als bij de HTM) is maar liefst 5 jaar getest voor de boel openging. En dan dacht RandstadRail aan een paar weken genoeg te hebben:
[..]
Bron: http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/2693 , waar ook een filmpje hierover is te zien.
Ja, want blijkbaar kan op basis van die testgegevens geen goede analyse gemaakt worden van de probleempunten op het Nederlandse traject. In feite zijn de reizigers nu gebruikt als testpersonen met alle risico's van dien, iets dat nu gelukkig ook door de inspectie VWS is onderkend.quote:Op maandag 4 december 2006 11:46 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Is het vreemd dat je verwacht dat een systeem wat een paar honderd kilometer verderop al uitvoerig getest is, redelijk snel werkbaar is?
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens...quote:Op maandag 4 december 2006 12:37 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Ja, want blijkbaar kan op basis van die testgegevens geen goede analyse gemaakt worden van de probleempunten op het Nederlandse traject. In feite zijn de reizigers nu gebruikt als testpersonen met alle risico's van dien, iets dat nu gelukkig ook door de inspectie VWS is onderkend.
Maar scheelt mij weer geldquote:Op donderdag 28 december 2006 14:26 schreef italiaan1987 het volgende:
dit geintje kost de RR veel geld
http://www.rtl.nl/(/actue(...)tadrail_toekomst.xmlquote:laatst gewijzigd: 12-01-2007 16:34
Nog geen datum voor herstart RandstadRail
Het blijft nog onduidelijk wanneer de treinen van RandstadRail weer gaan rijden. De projectorganisatie meldde op een persconferentie alleen dat het in februari gaat beginnen met testritten.
RandstadRail nog gestremd
Stilgelegd
Het nieuwe lightrailsysteem in de regio Den Haag-Rotterdam kampt sinds de start vorig jaar met grote problemen. De Inspectie Verkeer en Waterstaat legde RandstadRail eind november zelfs compleet stil na enkele ontsporingen.
Combinatie
Bij het ernstigste incident raakten 17 mensen gewond. "RandstadRail gaat pas weer rijden als de proefritten succesvol verlopen", aldus de algemeen directeur van de Haagse vervoerder HTM. Randstadrail is een nieuw systeem dat tram-, trein- en metrovervoer combineert.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dstadRail.html?p=8,1quote:Siemens waarschuwde over RandstadRail
DEN HAAG - Siemens heeft RandstadRail voordat deze ging rijden al meerdere malen gewaarschuwd over haperende wissels.
Een woordvoerder van de elektronicaleverancier heeft dit vrijdag bevestigd. Het bedrijf heeft de elektronische beveiliging van de RandstadRail aangelegd.
Al in juli sloeg Siemens alarm. De wissels waren niet goed gelast, ze werden onvoldoende getest en twee wissels waren niet onder controle te krijgen. Ook later correspondeerde Siemens nog een paar keer over ernstig haperende wissels.
Op 29 oktober is de RandstadRail toch gaan rijden. Meerdere malen deden zich ontsporingen voor, met als hoogtepunt die bij Forepark waarbij zeventien gewonden vielen. De Inspectie Verkeer en Waterstaat legde RandstadRail eind november stil.
„We hebben ze een aantal keren gewaarschuwd”, zegt de woordvoerder van Siemens. „Het is aan de klant wat zij daarmee doen, zij zijn verantwoordelijk.” De zegsman vindt het niet kies om te zeggen of de start van de lightrailverbinding verantwoord was of niet.
Een woordvoerster van de projectorganisatie RandstadRail zegt dat veiligheid altijd het uitgangspunt is geweest. „De start was verantwoord en was met toestemming van de Inspectie Verkeer en Waterstaat.”
quote:[...]
De ontsporing bij halte Forepark, eveneens in Den Haag, werd veroorzaakt door een storing in de wissels. Op het traject van de RandstadRail liggen in totaal zestig wissels, waarvan er inmiddels twintig zijn gecontroleerd. Bij tien daarvan zijn beschadigingen ontdekt. ,,We zullen deze allemaal herstellen.’’
De inspectie en de herstelwerkzaamheden nemen nog zeker een maand in beslag. HTM hoopt in februari op dit deel van het tracé proefritten te kunnen uitvoeren.
Het is volgens Kaper nog niet duidelijk wie aansprakelijk wordt gesteld voor de geleden schade. Een rekensom leerde dat het vervangend vervoer HTM 150.000 euro per week kost. Bovendien mist de Haagse vervoerder inkomsten uit de RandstadRail. ,,We schatten dat op nog eens 150.000 tot 200.000 euro per week. Het loopt daarmee dus in de miljoenen.’’
Ik weet niet hoelaat jij daar ben dan, maar ze rijden elke 10 minuten en in de ochtend elke 7 minuten. Met een snelle (A12 en voorweg) en een langzame (Alle haltes op de RR) verbinding. Ik heb elke ochtend de snelle verbinding van half 8, vanochtend was er alleen een ongeluk gebeurd net voor knooppunt met a4 waar de buslijn stopte, en dus stonden we half uur ofzo vast. was wel zwaar irritant. Voor de rest is het goed vervoer hoor. Relaxte bussen, gratis (heb wel ov maar tog) en gratis soepquote:Op zondag 7 januari 2007 22:59 schreef Zephyrus het volgende:
Die bussen zijn een crime om mee te reizen.
Ze rijden gewoon wanneer het hen uitkomt lijkt het wel. Op de dienstregeling staat vertrek .10, .20, .30...etc. Hoe laat vertrekt de bus? De ene keer bijvoorbeeld .15 dan weer .10 of ergens daartussen in, maakt niks uit. Dan ren je de longen uit het lijf om de bus te halen, kom je eindelijk daar staat er niet eens een bus. Ook vanuit Den Haag naar Zoetermeer, ben je meteen je aansluiting met Extra Vervoer kwijt. Sta je een half uur, vooral in de avonduren. HTM zal zeker denken ze mogen blij zijn de we extra vervoer inzetten, maar een redelijke dienstregeling, ho maar![]()
Ow...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:40 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelaat jij daar ben dan, maar ze rijden elke 10 minuten en in de ochtend elke 7 minuten. Met een snelle (A12 en voorweg) en een langzame (Alle haltes op de RR) verbinding. Ik heb elke ochtend de snelle verbinding van half 8, vanochtend was er alleen een ongeluk gebeurd net voor knooppunt met a4 waar de buslijn stopte, en dus stonden we half uur ofzo vast. was wel zwaar irritant. Voor de rest is het goed vervoer hoor. Relaxte bussen, gratis (heb wel ov maar tog) en gratis soep(al is die nu weg
). Alleen het stuk tussen Leidscheveen en voorweg is klote als je langzame verbinding heb, wat een kutweggetje is dat
![]()
Okquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:22 schreef Jodelaar het volgende:
Euh moeilijk uit te leggen zijn gewoon nr 5 maar zijn de dubbeldekkers die om het half uur gaan (bij drukte, kwartier). Bij centrum west staan ze op de uitrit ( dus niet op een halte ) en bij Centraal staat hij in die bocht waar de HTM bussen keren. De dubbeldekker nemen dus. Alleen was de bus van vanmiddag veel later dan de "langzame" bus door het ongeluk op de A12 op het stuk waar er geen busbaan is
.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:53 schreef Petre het volgende:
Is al bekend wanneer de boel weer gaat rijden?
Owja, en er zijn maar weinig plaatsen waar een raam naast je hebt. Vooral bij de vierzitters zit je constant naast zo'n tussenstuk van een raam. (of kies ik nou steeds de verkeerde plek?). Om nog maar te zwijgen over de snelheid waarmee de treintjes over de rails sloffen...quote:Op woensdag 4 april 2007 18:58 schreef Ericr het volgende:
Vind het in ieder geval geen vooruitgang die nieuwe voertuigen, krappe bende als je tegen over elkaar zit en de bankjes waar je niet tegen over elkaar zit zijn ook niet veel soeps. Of in een hoek of je zit zo gepositioneerd dat staande passagiers in je nek staan te hijgen.
Dat is nog niet bekendquote:Op woensdag 4 april 2007 18:53 schreef Petre het volgende:
Is al bekend wanneer de boel weer gaat rijden?
werkt die dan?quote:Op woensdag 4 april 2007 22:14 schreef SpeedyRich het volgende:
weet iemand hoe de signalering werkt van randstadrail ?
ff de seinen op het spoor zijn het zelfde als in denhaag op het tramspoorquote:Op woensdag 4 april 2007 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk met een soort van detectielussen. Verder zijn er natuurlijk op sommige plaatsen seinen, zoals op het gewone spoor.
Zolang nogquote:Op maandag 9 april 2007 21:44 schreef MREn het volgende:
Pas als je je cursus Nederlands af hebt gerond.
ojee krijgen we dit weerquote:Op maandag 9 april 2007 21:44 schreef MREn het volgende:
Pas als je je cursus Nederlands af hebt gerond.
Staat op Nu.nlquote:Weer nieuw deel RandstadRail in gebruik
AMSTERDAM - RandstadRail 4 tussen Den Haag Centraal en De Uithof rijdt vanaf woensdag met passagiers. De afgelopen maanden is het traject met lege wagons getest. Omdat de proef goed is verlopen, is besloten ook daar de lightrailverbinding in gebruik te nemen, meldt het Stadsgewest Haaglanden dinsdag. De eerste weken is er in elke wagon een medewerker van het Haagse vervoersbedrijf HTM aanwezig voor vragen van reizigers.
Het is nog niet duidelijk wanneer RandstadRail 3 en 4 doorrijden tot aan het uiteindelijke eindpunt in Zoetermeer. Op de trajecten Den Haag Centraal - Zoetermeer en Den Haag Centraal - Nootdorp worden op dit moment nog proefritten uitgevoerd. RandstadRail 3 rijdt momenteel alleen met passagiers tussen de Haagse Laan van Nieuw-Oostindië en Den Haag Centraal.
Problemen
Sinds de ingebruikname van de RandstadRail, vorig jaar, kampt het project met problemen. Verschillende voertuigen ontspoorden. Bij een van deze ongelukken vielen vijftien gewonden. De Haagse wethouder Pieter van Woensel (VVD) stapte op toen bekend werd dat het budget voor de lightrailverbinding met twaalf miljoen euro werd overschreden.
De RandstadRail, die naar schatting 550 miljoen euro heeft gekost bij de oplevering, moet voor een snelle verbinding zorgen tussen Den Haag en Zoetermeer en Den Haag en Rotterdam. In het najaar van 2008 moet de RandstadRail helemaal klaar zijn. De bedoeling is dat de centrale stations van Den Haag en Rotterdam uiteindelijk worden verbonden via lightrail.
RR heeft ook minder haltes = grotere afstand = meer tijd om een hogere snelheid te halenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:42 schreef ReisT het volgende:
Ik heb daar even goed op gelet (RR4 versus GTL-lijn 9): de regioCitadis tikt tussen iedere twee haltes even de 50 aan, een GTL gaat zelden sneller dan 35-45. Toch doen ze even lang over een vergelijkbare afstand.
Dat is bij deze lijn dus niet zo, voor het grootste deel liggen de haltes net zo dicht op elkaar als anders. dus die tram haalt nu wel even een hogere snelheid, maar moet ook al weer eerder afremmen, het viel me op dat we meestal al veel te vroeg bijna stilstonden dan langzaam doorreden tot de halte.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:44 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
RR heeft ook minder haltes = grotere afstand = meer tijd om een hogere snelheid te halen
Hele Apeldoornselaan is geen halte, halte Zuiderparklaan is weg, volgens mij slaat ie Castricumplein ook overquote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is bij deze lijn dus niet zo, voor het grootste deel liggen de haltes net zo dicht op elkaar als anders. dus die tram haalt nu wel even een hogere snelheid, maar moet ook al weer eerder afremmen, het viel me op dat we meestal al veel te vroeg bijna stilstonden dan langzaam doorreden tot de halte.
Daar had ik gistermiddag dus last van. Ik was eten wezen halen in de stad, rijden de trams niet. Toen maar gaan lopen naar huisquote:Op zondag 20 mei 2007 13:20 schreef Mryc het volgende:
Afgelopen vrijdag reed het niet probleemloos rond een uur of 12 's middags. Er bleken RR's uitgevallen te zijn, er reden geen lijnen 2 en 6 meer door de tramtunnels. Mijn tram heeft een kwartier stilgestaan vlak voor de tramtunnel maar is toen via de Groenmarkt gereden. Er kwamen 3 (!!) trams met lijn 6 achteraan.
Gistermiddag stond ik vlak voor centraal station ook een minuut of 5 á 10 vast. Er werd omgeroepen dat ze bezig waren een een RR met pech weg te halen... Gisteravond reden tram 2 en 6 ook ineens niet meer door de tramtunnel...
Nee, RR gaat nu tegelijk rijden met de NZ-Lijnquote:Op zondag 20 mei 2007 13:25 schreef Gamer_V het volgende:
Is de verwachte datum dat de RR trams weer gaan rijden nog steeds 2012?
quote:Op zondag 20 mei 2007 18:39 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Nee, RR gaat nu tegelijk rijden met de NZ-Lijndat is dus eind 2014
![]()
Wil jij daar dan iets verstoren?quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
voor hoelang rijd hetthats the question
Bas of Aad?quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wil jij daar dan iets vertoren?![]()
volgens mij is 1 eurocent op de rails al voldoende om dat ding er af te bonkenquote:Op dinsdag 4 september 2007 23:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wil jij daar dan iets verstoren?![]()
Zozo, dat zou erg handig voor mij zijn. Ik hoop het. Maar ik geloof er niks meer vanquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:09 schreef MissJ het volgende:
Ik hoorde vandaag van een htm- en beveiligingsmeneer bij de halte van de vervangende bus (5S) dat de RR 8 oktober (2007 ja haha) eindelijk (met passagiers!) door gaat rijden naar Zoetermeer!
Maar goed, ff afwachten, ik vertrouw het niet meer![]()
Eerst zien dan geloven uiteraard!quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:09 schreef MissJ het volgende:
Ik hoorde vandaag van een htm- en beveiligingsmeneer bij de halte van de vervangende bus (5S) dat de RR 8 oktober (2007 ja haha) eindelijk (met passagiers!) door gaat rijden naar Zoetermeer!
Maar goed, ff afwachten, ik vertrouw het niet meer![]()
quote:Weer geen Randstadrail
ZOETERMEER - Randstadrail zal ook maandag nog niet rijden. Eerder meldden bronnen rondom de HTM dat op 24 september de lightrail tussen Zoetermeer-Oosterheem en Den Haag eindelijk zou gaan rijden.
Vorige week hielden chauffeurs van de vervangende bussen al rekening met deze datum. Ook controleurs spraken over 'betere tijden'.
Maandag nam de Zoetermeerse gemeenteraad nog unaniem een ‘motie van ongeduld’ van de PvdA aan over Randstadrail. Daarin sprak de raad zijn ongenoegen uit over het feit dat lijn 4 van Randstadrail nog steeds niet rijdt in Zoetermeer. De gemeenteraad constateerde in de motie dat 'het proefbedrijf op de Oosterheemlijn al begin vorige week aan de verwachtingen heeft voldaan; de Erasmuslijn in Rotterdam inmiddels al twee weken probleemloos met passagiers naar Den Haag CS rijdt en gebruikmaakt van dezelfde soort wissels als de Oosterheemlijn; de Inspectie Verkeer en Waterstaat eerder wel toestemming heeft gegeven om de Erasmuslijn voor passagiersvervoer vrij te geven en de informatieverstrekking aan de Zoetermeerse bevolking nog steeds niet of gebrekkig plaatsvindt.'
Randstadrail kent een lange geschiedenis. Steeds weer was er een reden om het rijden met de lightrail uit te stellen. Ontspoorde sneltrams, gewonde passagiers en technische problemen met wissels hebben de revue al gepasseerd.
Wanneer de sneltram wel in Zoetermeer en regio gaat rijden, is nog niet bekend. Een woordvoerster van Peter Smit, de Haagse verkeerswethouder en portefeuillehouder bij het stadsgewest Haaglanden, laat weten dat er nog steeds geen toestemming is van de Inspectie Verkeer en Waterstaat.
(AD.nl, 23 september)
quote:RandstadRail 4 vanaf maandag 8 oktober weer van start met reizigers
Vanaf maandag 8 oktober kunnen reizigers weer gebruik maken van het gehele traject van RandstadRail 4 (Den Haag De Uithof – Zoetermeer Javalaan). Dit heeft Peter Smit, regiobestuurder Verkeer en Vervoer van het Stadsgewest Haaglanden, vandaag besloten na een positief advies van de Inspectie Verkeer en Waterstaat. “Ik ben blij dat wij met dit nieuws kunnen komen. Zeker voor de reizigers uit Zoetermeer, die al zo lang op RandstadRail wachten”, aldus Smit. RandstadRail 4 Sinds 3 september jl. is de dienstregeling van RandstadRail 4 op het traject Den Haag Centraal – Javalaan (Zoetermeer Oosterheem) getest. Het proefbedrijf is naar tevredenheid verlopen. Vanaf maandag kunnen reizigers vanuit Zoetermeer weer reizen naar Den Haag. RandstadRail 3 IVW heeft ook toestemming gegeven om op de Krakeling te beginnen met het proefbedrijf. Daarmee zal naar verwachting in de loop van volgende week mee worden begonnen. Vervangend vervoer De vervangend vervoerbussen 5, 5S en 9P, blijven de eerste paar dagen nog rijden. De puntenkaarten zijn nog tot het eind van het jaar geldig op RandstadRail 4 tussen Zoetermeer en Den Haag Centraal en op de Erasmuslijn tussen Rotterdam Hofplein en Den Haag Centraal. RandstadRail promotieteams van de HTM zijn aanwezig in de voertuigen en tijdens de spits bij de haltes Zoetermeer Centrum West, Den Haag Laan van NOI en Den Haag Centraal. Informatie over de dienstregeling en vervoerbewijzen vindt u op www.htm.net.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Laatste test voor RandstadRail
ANP
DEN HAAG - Vanaf zaterdag rijdt ook de laatste lijn van RandstadRail, lijn 3 van Den Haag Centraal naar Zoetermeer. Dat maakten de Haagse vervoersmaatschappij HTM en Stadsgewest Haaglanden maandag bekend.
Randstadrail 3 zal een deel van de route met en een deel van de route zonder passagiers afleggen. Op het allerlaatste stuk, de zogeheten Krakeling in Zoetermeer, moet de dienstregeling nog getoetst worden. Daar rijdt lijn 3 nog een tijdje leeg.
RandstadRail 4 rijdt al op het traject tussen Den Haag en Zoetermeer. Door de ingebruikname van lijn 3 heeft RandstadRail in de spits een dubbele frequentie op het traject tussen Den Haag en Zoetermeer. Dat zal volgens regiobestuurder Peter Smit van het Stadsgewest Haaglanden lucht geven. ‘De voertuigen van RandstadRail 4 zitten behoorlijk vol. Het is dus mooi dat we lijn 3 nu in kunnen schakelen.’ Zodra de Krakeling in gebruik is, is RandstadRail eindelijk volledig in bedrijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |