Klopt, mede doordat daar die bocht zo ontzettend scherp is. Vergeet namelijk niet dat de draaicirkel van zo'n beestje meer is dan 10 meterquote:Op zondag 12 november 2006 13:56 schreef Carport het volgende:
[..]
De ontsporingen hebben plaatsgevonden bij het tramplatform van Den Haag Centraal. Als je vanaf daar naar de halte Spui gaat, ga je onder zo'n ministerie door. Op een van die wissels zijn voertuigen ontspoord.
http://www.htm.nl/smartsite.dws?id=7503quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:07 schreef italiaan1987 het volgende:
weet iemand waar je de dienstregeling kan vinden?
quote:DEN HAAG - Twee tramstellen van de RandstadRail zijn woensdagavond rond 18.30 uur kort na elkaar ontspoord. Een tramstel raakte nabij de halte Forepark in Den Haag van de rails. Volgens de brandweer zijn daarbij vijftien passagiers lichtgewond geraakt. Een andere tram van de nieuwe lightrailverbinding ontspoorde voor de halte Ternoot in Den Haag.
Foto: Martin van Os l Hulpdiensten komen in actie
Het gaat om voertuigen van de Rotterdamse vervoerder RET en van de Haagse HTM, die rijden op de Erasmuslijn tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Hofplein. De Erasmuslijn werd op 11 november in gebruik genomen.
Bron: www.nu.nl
quote:Inspectie legt Randstadrail stil
***************************************
` De Inspectie verkeer en Waterstaat
legt alle lijnen van Randstadrail tot
nader order stil.De dienst wil eerst
weten wat de oorzaak is van de twee
ontsporingen van vanavond in Den Haag.
De dienst stelt zelf een onderzoek in.
Op de Erasmuslijn ontspoorde een tram
bij halte Forepark aan de rand van Den
Haag.Daarbij raakten zo'n vijftien
mensen gewond.Bij het Centraal Station
schoof een tram uit de rails van de
lightrailverbinding naar Zoetermeer.
Hierbij raakte niemand gewond.
De Randstadrail kampt al sinds de start
met problemen.Op 3 november ontspoorde
ook al een tram naar Zoetermeer.
Edit: Verkeerd gelezen, laat maar.quote:Op woensdag 29 november 2006 23:29 schreef UncleFunk het volgende:
Overigens gaat het bij die ontsporing van het RET-voertuig om een oud-type metrostel, niet om een nieuw voertuig.
Een soortgelijk metrostel, zoals op bovenstaande foto minder goed te zien is:
[afbeelding]
Bron: http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/2693 , waar ook een filmpje hierover is te zien.quote:DEN HAAG - De Duitse versie van RandstadRail in de stad Kassel is jarenlang uitvoerig getest voordat de lightrailvoertuigen passagiers mochten vervoeren.
Dat blijkt uit onderzoek van Radio TV West. In de Duitse stad rijden sinds 2005 exact dezelfde voertuigen als tussen Den Haag, Zoetermeer en Rotterdam. Net als bij RandstadRail bestaat het traject zowel uit omgebouwd treinspoor als bestaand tramspoor. De ombouw- en testperiode in Kassel duurde vijf jaar, bij RandstadRail slechts vier maanden.
Het Nordhessischer Verkehrs Verbund verantwoordelijk voor het vervoer in de stad, stelt dat die jarenlange testperiode noodzakelijk was om ontsporingen te voorkomen en veiligheid te kunnen garanderen. Woordvoerder Sabine Herms: ''De Duitse overheid verplicht vervoersbedrijven om ook in de praktijk lang te testen met openbaar vervoer. In de anderhalf jaar dat bij ons dit systeem rijdt, is er nog geen enkel voertuig ontspoord.''
Is het vreemd dat je verwacht dat een systeem wat een paar honderd kilometer verderop al uitvoerig getest is, redelijk snel werkbaar is?quote:Op maandag 4 december 2006 11:29 schreef ReisT het volgende:
Bij een soortgelijk project in Duitsland (met dezelfde trams als bij de HTM) is maar liefst 5 jaar getest voor de boel openging. En dan dacht RandstadRail aan een paar weken genoeg te hebben:
[..]
Bron: http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/2693 , waar ook een filmpje hierover is te zien.
Ja, want blijkbaar kan op basis van die testgegevens geen goede analyse gemaakt worden van de probleempunten op het Nederlandse traject. In feite zijn de reizigers nu gebruikt als testpersonen met alle risico's van dien, iets dat nu gelukkig ook door de inspectie VWS is onderkend.quote:Op maandag 4 december 2006 11:46 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Is het vreemd dat je verwacht dat een systeem wat een paar honderd kilometer verderop al uitvoerig getest is, redelijk snel werkbaar is?
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens...quote:Op maandag 4 december 2006 12:37 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Ja, want blijkbaar kan op basis van die testgegevens geen goede analyse gemaakt worden van de probleempunten op het Nederlandse traject. In feite zijn de reizigers nu gebruikt als testpersonen met alle risico's van dien, iets dat nu gelukkig ook door de inspectie VWS is onderkend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |