abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43534228
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:56 schreef Carport het volgende:

[..]

De ontsporingen hebben plaatsgevonden bij het tramplatform van Den Haag Centraal. Als je vanaf daar naar de halte Spui gaat, ga je onder zo'n ministerie door. Op een van die wissels zijn voertuigen ontspoord.
Klopt, mede doordat daar die bocht zo ontzettend scherp is. Vergeet namelijk niet dat de draaicirkel van zo'n beestje meer is dan 10 meter
pi_43562040
weet iemand waar je de dienstregeling kan vinden?
bier
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:16:37 #53
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43562388
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:07 schreef italiaan1987 het volgende:
weet iemand waar je de dienstregeling kan vinden?
http://www.htm.nl/smartsite.dws?id=7503
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 23:16:49 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43562397
Dit is de dienstregeling van de Hofpleinlijn:

http://www.ret.nl/uploads/files/de_nieuwe_reisstijl.pdf

En hier voor de andere lijnen:

http://www.htm.nl/smartsite.dws?id=7503
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 november 2006 @ 12:13:11 #55
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43573192
Wel apart nu de grote verschillen in reistijd op het stukje Den Haag Centraal - Laan van NOI. Met de trein is dat drie minuten en met de RandstadRail via de netkous doe je er 5 minuten over. Maar de rechtstreekse metro verslaat alles: die weet dit stukje binnnen 2 minuten af te leggen.

Nu is het dus mogelijk komende vanuit Zoetermeer met de HTM, om op Laan v NOI uit te stappen, daar over de stappen op de RET tot Centraal, en daar dan snel de trap op, en weer in diezelde tram te stappen waar je 5 minuten eerder was uitgestapt! (wat ik natuurlijk zelf even uitgeprobeerd heb )
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 november 2006 @ 12:19:34 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43573329
Dat is grappig. Keken de mensen die in de tram zaten niet vreemd op, toen ze jou weer zagen instappen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 november 2006 @ 12:36:06 #57
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43573697
Het was er zo druk, die tram puilde uit en bijna iedereen ging niet verder dan Cantraal (zie je wel dat dat koppelen van de Zoetermeerlijn aan de Haagse tram onzin was, er maken maar heel weinig mensen gebruik van!) en het duurde dan ook even voordat iedereen uitgestapt was op Centraal, dus het zal niet echt opgevallen zijn denk ik. Die metro daarentegen was hartstikke rustig, er waren denk ik wel mensen verbaasd dat ik uit die tram stapte, om doodleuk op het perron op de volgende te gaan staan wachten (volgens het infobord kwam doe al na een minuut, en dat klopte), terwijl er nog mensen aan kwamen rennen om nog snel met die tram mee te kunnen.
pi_43626935
Nu al een paar week vaste passagier op Leidschenveen - L v NOI (en terug natuurlijk). Bevalt me prima, gaat lekker vaak ook, das wel zo handig met overstappen
pi_44003905
quote:
DEN HAAG - Twee tramstellen van de RandstadRail zijn woensdagavond rond 18.30 uur kort na elkaar ontspoord. Een tramstel raakte nabij de halte Forepark in Den Haag van de rails. Volgens de brandweer zijn daarbij vijftien passagiers lichtgewond geraakt. Een andere tram van de nieuwe lightrailverbinding ontspoorde voor de halte Ternoot in Den Haag.


Foto: Martin van Os l Hulpdiensten komen in actie

Het gaat om voertuigen van de Rotterdamse vervoerder RET en van de Haagse HTM, die rijden op de Erasmuslijn tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Hofplein. De Erasmuslijn werd op 11 november in gebruik genomen.

Bron: www.nu.nl
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2006 @ 21:13:08 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44004959
Er rust zeker een vloek op RR
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44005015
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:44 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]
Alweer
pi_44005851
Nou ja zeg

Dus vandaar dat er net geen RR reed. Dit al de x-ste keer dat er iets is met Rampstadrail.

Een paar weken terug werd er omgeroepen dat er niet verder werd gereden naar Centraal Station vanwege een wisselstoring. Oke.. dat gaat er bij mij nog in, maar vertel dan wel hoe we verder kunnen reizen. Eerst 10 minuten stil gestaan bij Laan van NOI. De enige persoon van RR stond er maar een beetje geschaduwd bij en wist niks, nadat een aantal mensen wat vroegen. Hij maande ze maar weer te gaan zitten en te wachten. Op een gegeven moment zag hij de bui van vragen al hangen en trok 'ie maar zijn rode jasje uit. Wat een service...

Eenmaal uitgestapt, alle mensen maar achtervolgt en in de regen staan wachten op een tram naar CS.

Teruggaand op het Spui: hordes mensen die staan te wachten op een RR, die bij nader inzien niet kwam opdagen. De storing bleek nog steeds niet voorbij en niemand van het beveiligingspersoneel (de enige informatiebron die er rond liep) dat iets weet. Nergens ook iets vermeld of omgeroepen dat men om moest rijden via Laan van NOI. Sorry hoor, maar Spui is zo'n geweldig mooi tramstation, maar een degelijk informatiesysteem, sterker nog, omroepsysteem... ho maar

Aan de ene kant in RR een wereldding: hoge frequentie en rijdt in één ruk Den Haag diep binnen. Aan de andere kant: rijdt te langzaam en slechte informatievoorziening (maar dat zal aan de HTM liggen, daar zij RR leiden)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2006 @ 22:33:11 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44008047
Het gaat vandaag gewoon om 2 ontsporingen vlak na elkaar. Dus dat van die vloek klopt wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2006 @ 22:47:18 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44008637
Dit komt van teletekst
quote:
Inspectie legt Randstadrail stil

***************************************
` De Inspectie verkeer en Waterstaat
legt alle lijnen van Randstadrail tot
nader order stil.De dienst wil eerst
weten wat de oorzaak is van de twee
ontsporingen van vanavond in Den Haag.
De dienst stelt zelf een onderzoek in.

Op de Erasmuslijn ontspoorde een tram
bij halte Forepark aan de rand van Den
Haag.Daarbij raakten zo'n vijftien
mensen gewond.Bij het Centraal Station
schoof een tram uit de rails van de
lightrailverbinding naar Zoetermeer.
Hierbij raakte niemand gewond.

De Randstadrail kampt al sinds de start
met problemen.Op 3 november ontspoorde
ook al een tram naar Zoetermeer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 november 2006 @ 22:52:48 #65
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_44008835
Ben benieuwd naar de verdere gevolgen
pi_44009997
Overigens gaat het bij die ontsporing van het RET-voertuig om een oud-type metrostel, niet om een nieuw voertuig.

Een soortgelijk metrostel, zoals op bovenstaande foto minder goed te zien is:
pi_44010375
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:29 schreef UncleFunk het volgende:
Overigens gaat het bij die ontsporing van het RET-voertuig om een oud-type metrostel, niet om een nieuw voertuig.

Een soortgelijk metrostel, zoals op bovenstaande foto minder goed te zien is:
[afbeelding]
Edit: Verkeerd gelezen, laat maar.
pi_44010771
Kut, morgen dus weer gewoon met bus 42 naar CS
pi_44015030
Weet iemand hoe de ochtend spits is verlopen zonder RR?
  maandag 4 december 2006 @ 11:29:41 #70
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44126487
Bij een soortgelijk project in Duitsland (met dezelfde trams als bij de HTM) is maar liefst 5 jaar getest voor de boel openging. En dan dacht RandstadRail aan een paar weken genoeg te hebben:
quote:
DEN HAAG - De Duitse versie van RandstadRail in de stad Kassel is jarenlang uitvoerig getest voordat de lightrailvoertuigen passagiers mochten vervoeren.
Dat blijkt uit onderzoek van Radio TV West. In de Duitse stad rijden sinds 2005 exact dezelfde voertuigen als tussen Den Haag, Zoetermeer en Rotterdam. Net als bij RandstadRail bestaat het traject zowel uit omgebouwd treinspoor als bestaand tramspoor. De ombouw- en testperiode in Kassel duurde vijf jaar, bij RandstadRail slechts vier maanden.

Het Nordhessischer Verkehrs Verbund verantwoordelijk voor het vervoer in de stad, stelt dat die jarenlange testperiode noodzakelijk was om ontsporingen te voorkomen en veiligheid te kunnen garanderen. Woordvoerder Sabine Herms: ''De Duitse overheid verplicht vervoersbedrijven om ook in de praktijk lang te testen met openbaar vervoer. In de anderhalf jaar dat bij ons dit systeem rijdt, is er nog geen enkel voertuig ontspoord.''
Bron: http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/2693 , waar ook een filmpje hierover is te zien.
  maandag 4 december 2006 @ 11:46:39 #71
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44126880
quote:
Op maandag 4 december 2006 11:29 schreef ReisT het volgende:
Bij een soortgelijk project in Duitsland (met dezelfde trams als bij de HTM) is maar liefst 5 jaar getest voor de boel openging. En dan dacht RandstadRail aan een paar weken genoeg te hebben:
[..]

Bron: http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/2693 , waar ook een filmpje hierover is te zien.
Is het vreemd dat je verwacht dat een systeem wat een paar honderd kilometer verderop al uitvoerig getest is, redelijk snel werkbaar is?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_44128265
quote:
Op maandag 4 december 2006 11:46 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Is het vreemd dat je verwacht dat een systeem wat een paar honderd kilometer verderop al uitvoerig getest is, redelijk snel werkbaar is?
Ja, want blijkbaar kan op basis van die testgegevens geen goede analyse gemaakt worden van de probleempunten op het Nederlandse traject. In feite zijn de reizigers nu gebruikt als testpersonen met alle risico's van dien, iets dat nu gelukkig ook door de inspectie VWS is onderkend.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_44132914
Eerlijk gezegd kan het me niet schelen of ik testpersoon ben, als dat ding maar rijdt
  maandag 4 december 2006 @ 21:45:38 #74
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44146955
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:37 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Ja, want blijkbaar kan op basis van die testgegevens geen goede analyse gemaakt worden van de probleempunten op het Nederlandse traject. In feite zijn de reizigers nu gebruikt als testpersonen met alle risico's van dien, iets dat nu gelukkig ook door de inspectie VWS is onderkend.
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens...

Als het systeem naar het voorbeeld van de in duitsland uiteindelijk goed werkende systemen ontworpen zou zijn, zou het natuurlijk allemaal gewoon moeten werken...

Vraag is nu of de nederlandse bouwers hier afgeweken zijn -in welk geval ik het erg dom vind om dit te doen; als je weet hoe een systeem goed werkt, ga je het niet nog eens aanpassen- of dat het hier om domme pech gaat...

Ze gaan een auto ook niet in amsterdam, rotterdam, berlijn, parijs, zurich, antwerpen en brussel testen voordat ie op de markt komt... De weersomstandigheden en de geografie zijn vergelijkbaar... Hieruit kun je dus concluderen dat het gewoon goed zou moeten gaan...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 december 2006 @ 23:35:15 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44150350
De afwijking is de te lichte staalsoort die gebruikt is om de rails van te maken. Daardoor slijten de rails veel sneller dan normaal en komen er ontsporingen van.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')