abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:47:44 #201
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43095389
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Misschien doet ze niet meteen aangifte, er kunnen zoveel dingen meespelen. Maargoed ik ga niet te veel woorden aan jou besteden.....

Als je abortus afkeurt, dan wil je waarschijnlijk dat het kind ten koste van alles geboren gaat worden.
niet ten koste van alles. Wel bij voorkeur
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43095437
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:47 schreef teamlead het volgende:

[..]

niet ten koste van alles. Wel bij voorkeur
Ow God daar hebben we onze religieuze man weer...... Om even in jouw termen te blijven: waarschijnlijk was die dader Satan-gerelateerd en baart zij een bezetenkind.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43095536
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:25 schreef E.T. het volgende:
Als je dan toch al een complete bevalling moet doorstaan, kan je net zo goed een levend kind baren ipv een dood kind en dan meteen afstaan.
Dat vind ik echt totaal wat anders. Emotioneel gesproken. Ik zou zelf veel minder moeite hebben met een abortus dan met het afstaan van een levend kind.
Ik vind dan ook niet dat je dat op 1 lijn kan stellen.

Laat staan dat je dan beter een levend kind zou kunnen baren en afstaan. Dat vind ik nou een gruwel. Ik vind het nogal logisch dat vrouwen daar geen voorkeur voor hebben, dat is levenslang traumatiserend.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43095677
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat vind ik echt totaal wat anders. Emotioneel gesproken. Ik zou zelf veel minder moeite hebben met een abortus dan met het afstaan van een levend kind.

Laat staan dat je dan beter een levend kind zou kunnen baren en afstaan. Dat vind ik nou een gruwel. Ik vind het nogal logisch dat vrouwen daar geen voorkeur voor hebben, dat is levenslang traumatiserend.
dus je hebt minder moeite dat een levensvatbaar kind eerst gedood wordt opdat jij het kunt baren en het meteen 'weg kan'
dat kun jij wel handelen, maar de wetenschap dat je kind dat je zo erg NIET wil dat je bereid bent het met 30+ weken nog te laten doden, dat zo'n kind bij een ander opgroeit, dat is dan ineens weer onverdraagbaar?

dát snap ik nu dus echt niet , hè.
zodra het leven geboren wordt, ga je er ineens van houden of zo?
maar dood geboren, moedwillig, is 'te doen' ???

als je zo te kort schiet, om 31 weken nodig te hebben om actie te ondernemen, dan heb je die weken maar uit te zitten.
ik vraag me af of die vrouwen enig benul hebben hoe een kind van 30+ weken eruit ziet, dat het een " echt" babietje is, alleen een maatje kleiner dan een pasgeborene.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43095678
Ben jij ooit zwanger geweest sigme?
Ik wil je daarmee niet aanvallen, in tegendeel, maar je gedachten wijken zo af van het gemiddelde in dit topic dat ik me dat afvraag en het je daarom op de man/vrouw af duidelijk vraag
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_43095984
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, als ik moest kiezen tussen: kind doodmaken en baren of kind baren en weggeven, dan weet ik wel welke optie het minst belastend was voor mijn geweten. Tjeez.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43095995
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:01 schreef milagro het volgende:

[..]

dus je hebt minder moeite dat een levensvatbaar kind eerst gedood wordt opdat jij het kunt baren en het meteen 'weg kan'
dat kun jij wel handelen, maar de wetenschap dat je kind dat je zo erg NIET wil dat je bereid bent het met 30+ weken nog te laten doden, dat zo'n kind bij een ander opgroeit, dat is dan ineens weer onverdraagbaar?
Ik weet niet of het echt van belang is, maar van deze zin kan ik niet veel chokola maken.
quote:
dát snap ik nu dus echt niet , hè.
zodra het leven geboren wordt, ga je er ineens van houden of zo?
maar dood geboren, moedwillig, is 'te doen' ???
Volgens mij stemt het overeen met wat ik eerder noemde als (mijn) grens van leven . Levend geboren = een nieuw, ander, levend mensje. In mij is het mij.
Als je het het leven hebt geschonken hoef je d'r niet plots van te houden, maar je kan er nooit onderuit dat je die persoon het leven hebt geschonken. Dat maakt nogal verschil toch? Het geeft een heel andere verantwoordelijkheid. Geen leven schenken is wezenlijk wat anders.
quote:
als je zo te kort schiet, om 31 weken nodig te hebben om actie te ondernemen, dan heb je die weken maar uit te zitten.
ik vraag me af of die vrouwen enig benul hebben hoe een kind van 30+ weken eruit ziet, dat het een " echt" babietje is, alleen een maatje kleiner dan een pasgeborene.
Nah, 30+ weken aborteren vind ik wel echt absurd hoor.
Maar niettemin vind ik het echt wat anders, het afstaan van een levend kind of het niet levend geboren laten worden. Met niet-geboren laten worden heb ik niet zo'n moeite (al vind ik 30+ weken absurd, en waarschijnlijk moreel laakbaar). Afstaan vind ik emotioneel veel belastender.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43096217
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:01 schreef lcicle het volgende:
Ben jij ooit zwanger geweest sigme?
Ik wil je daarmee niet aanvallen, in tegendeel, maar je gedachten wijken zo af van het gemiddelde in dit topic dat ik me dat afvraag en het je daarom op de man/vrouw af duidelijk vraag
Op zich prima vraag , maar ik laat 'm even passeren, ok?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:25:20 #209
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43096299
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ow God daar hebben we onze religieuze man weer...... Om even in jouw termen te blijven: waarschijnlijk was die dader Satan-gerelateerd en baart zij een bezetenkind.
waar slaat dit nu weer op?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_43096481
Ik vind het in ieder geval moord, om zo laat nog een abortus te laten doen. Die kindjes zijn al levensvatbaar, en dat is het verschil.

Ik vind het ook harteloos de zwangerschap dan af te breken en het kind dood geboren te laten worden, het moet toch makkelijker zijn je kind dan af te staan. Of zijn die vrouwen dan bang spijt te krijgen en hun kind terug te willen? Tja, en als ze dood zijn kan dat niet meer.

Maar las in een ander nieuwsbericht dat die vrouwen dus ook nog een zeer hoog bedrag betalen voor deze abortus, dat is toch misdaad? Op zo'n manier je geld verdienen?
pi_43096617
Ok, voor het overzicht:
Wat is het maximale aantal weken wanneer er abortus mag worden uitgevoerd, voor iedereen persoonlijk?
Pretentieus geneuzel.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:38:32 #212
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43096648
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:37 schreef roooosje het volgende:
Ok, voor het overzicht:
Wat is het maximale aantal weken wanneer er abortus mag worden uitgevoerd, voor iedereen persoonlijk?
voor mij 12 weken
pi_43096711
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

voor mij 12 weken
Voor mij ook, en in uitzonderlijke gevallen later. Dan denk ik aan trieste gevallen zoals bij zeer ernstig geestelijk gehandicapte meisjes die ineens zwanger zijn (maar waar ze dus pas later dan 12 weken achterkomen).
pi_43096752
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou, als ik moest kiezen tussen: kind doodmaken en baren of kind baren en weggeven, dan weet ik wel welke optie het minst belastend was voor mijn geweten. Tjeez.
Daarom heeft ieder ook een eigen geweten om mee in het reine te blijven. Ik zal nooit mijn keuzes willen maken op basis van andermans geweten - en ik verwacht niet dat een ander ze neemt op basis van het mijne.

Wat uiteraard geen pleidooi is om aan andermans (gewetens)overtuiging geen waarde te hechten, integendeel.
pi_43096795
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Voor mij ook, en in uitzonderlijke gevallen later. Dan denk ik aan trieste gevallen zoals bij zeer ernstig geestelijk gehandicapte meisjes die ineens zwanger zijn (maar waar ze dus pas later dan 12 weken achterkomen).
12 weken, 7 maanden, leven is leven!

We moeten nou niet te hypocriet gaan worden hier.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:48:15 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_43096895
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:37 schreef roooosje het volgende:
Ok, voor het overzicht:
Vanaf de aanhechting van de zenuwen in de ruggengraat naar de cortex, ergens tussen de 25 en 28 weken. Uitzondering voor kinderen die door misvormingen ondraaglijk gaan lijden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43096951
Oh ja, en als men tijdens echo's of vruchwaterpunctie's enz erachterkomt dat het kindje ernstig gehandicapt is kan ik het ook begrijpen.
pi_43097014
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:22 schreef sigme het volgende:
Op zich prima vraag , maar ik laat 'm even passeren, ok?
Ok, maar jammer Het zou allen mijn idee tegenover je posts wellicht veranderen.
Maar dat is niet noodzakelijk
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_43097050
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oh ja, en als men tijdens echo's of vruchwaterpunctie's enz erachterkomt dat het kindje ernstig gehandicapt is kan ik het ook begrijpen.
Dan weer wel?

Trouwens..... we hadden het laatst over die kickboxchick, maar jij zou je kinderen wel onder de 18 op 1 of andere houseparty laten rondstuiteren?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:09:38 #220
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43097401
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dan is het wel begrijpelijk, maar ik vind het wel erg ver gaan om voor anderen te bepalen wat wel of niet een zinvol bestaan is.
pi_43097774
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:09 schreef teamlead het volgende:

[..]

Dan is het wel begrijpelijk, maar ik vind het wel erg ver gaan om voor anderen te bepalen wat wel of niet een zinvol bestaan is.
Dat gaat tegen jouw geloof in.

Amen.
pi_43097935
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan weer wel?

Trouwens..... we hadden het laatst over die kickboxchick, maar jij zou je kinderen wel onder de 18 op 1 of andere houseparty laten rondstuiteren?
Ik volg je niet hoor, wat heeft dat met dit onderwerp te maken?

Maar om antwoord te geven op je vraag: nee. En hoe kom je erbij?
pi_43098020
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:09 schreef teamlead het volgende:

[..]

Die keuze maakt de moeder nog altijd zelf hoor. Als ze tijdens de zwangerschap haar gehandicapte kind wil houden zou ik daar ook begrip voor hebben.
pi_43098226
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Daarom heeft ieder ook een eigen geweten om mee in het reine te blijven. Ik zal nooit mijn keuzes willen maken op basis van andermans geweten - en ik verwacht niet dat een ander ze neemt op basis van het mijne.

Wat uiteraard geen pleidooi is om aan andermans (gewetens)overtuiging geen waarde te hechten, integendeel.
Amen.

Blijft de plicht van hogerhand om (volgens een bepaalde definitie) gezonde kinderen te beschermen tegen een gebrek aan geweten. En ja, ook daar kun je een hele discussie over opengooien à la "wat voor jou gewetenloos is, is voor een ander misschien...".
Wettelijke grenzen zijn er niet voor niets, die zijn er ook om mensen te beschermen tegen het overschrijden van de heersende moraal.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43098414
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die keuze maakt de moeder nog altijd zelf hoor. Als ze tijdens de zwangerschap haar gehandicapte kind wil houden zou ik daar ook begrip voor hebben.
Niet om jouw standpunt hier te bestrijden, maar je noemt zo duidelijk de moeder.

Wat is jullie idee over het recht van de vader in deze? Als de vader nou abortus wil, of perse niet, hoe staat dat ten opzichte van de wil van de zwangere vrouw?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')