niet ten koste van alles. Wel bij voorkeurquote:Op maandag 30 oktober 2006 22:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Misschien doet ze niet meteen aangifte, er kunnen zoveel dingen meespelen. Maargoed ik ga niet te veel woorden aan jou besteden.....![]()
Als je abortus afkeurt, dan wil je waarschijnlijk dat het kind ten koste van alles geboren gaat worden.
Ow God daar hebben we onze religieuze man weer...... Om even in jouw termen te blijven: waarschijnlijk was die dader Satan-gerelateerd en baart zij een bezetenkind.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:47 schreef teamlead het volgende:
[..]
niet ten koste van alles. Wel bij voorkeur
Dat vind ik echt totaal wat anders. Emotioneel gesproken. Ik zou zelf veel minder moeite hebben met een abortus dan met het afstaan van een levend kind.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:25 schreef E.T. het volgende:
Als je dan toch al een complete bevalling moet doorstaan, kan je net zo goed een levend kind baren ipv een dood kind en dan meteen afstaan.
dus je hebt minder moeite dat een levensvatbaar kind eerst gedood wordt opdat jij het kunt baren en het meteen 'weg kan'quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat vind ik echt totaal wat anders. Emotioneel gesproken. Ik zou zelf veel minder moeite hebben met een abortus dan met het afstaan van een levend kind.
Ik vind dan ook niet dat je dat op 1 lijn kan stellen.
Laat staan dat je dan beter een levend kind zou kunnen baren en afstaan. Dat vind ik nou een gruwel. Ik vind het nogal logisch dat vrouwen daar geen voorkeur voor hebben, dat is levenslang traumatiserend.
Nou, als ik moest kiezen tussen: kind doodmaken en baren of kind baren en weggeven, dan weet ik wel welke optie het minst belastend was voor mijn geweten. Tjeez.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat vind ik echt totaal wat anders. Emotioneel gesproken. Ik zou zelf veel minder moeite hebben met een abortus dan met het afstaan van een levend kind.
Ik vind dan ook niet dat je dat op 1 lijn kan stellen.
Laat staan dat je dan beter een levend kind zou kunnen baren en afstaan. Dat vind ik nou een gruwel. Ik vind het nogal logisch dat vrouwen daar geen voorkeur voor hebben, dat is levenslang traumatiserend.
Ik weet niet of het echt van belang is, maar van deze zin kan ik niet veel chokola maken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:01 schreef milagro het volgende:
[..]
dus je hebt minder moeite dat een levensvatbaar kind eerst gedood wordt opdat jij het kunt baren en het meteen 'weg kan'
dat kun jij wel handelen, maar de wetenschap dat je kind dat je zo erg NIET wil dat je bereid bent het met 30+ weken nog te laten doden, dat zo'n kind bij een ander opgroeit, dat is dan ineens weer onverdraagbaar?
Volgens mij stemt het overeen met wat ik eerder noemde als (mijn) grens van levenquote:dát snap ik nu dus echt niet , hè.
zodra het leven geboren wordt, ga je er ineens van houden of zo?
maar dood geboren, moedwillig, is 'te doen' ???
Nah, 30+ weken aborteren vind ik wel echt absurd hoor.quote:als je zo te kort schiet, om 31 weken nodig te hebben om actie te ondernemen, dan heb je die weken maar uit te zitten.
ik vraag me af of die vrouwen enig benul hebben hoe een kind van 30+ weken eruit ziet, dat het een " echt" babietje is, alleen een maatje kleiner dan een pasgeborene.
Op zich prima vraagquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:01 schreef lcicle het volgende:
Ben jij ooit zwanger geweest sigme?
Ik wil je daarmee niet aanvallen, in tegendeel, maar je gedachten wijken zo af van het gemiddelde in dit topic dat ik me dat afvraag en het je daarom op de man/vrouw af duidelijk vraag
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ow God daar hebben we onze religieuze man weer...... Om even in jouw termen te blijven: waarschijnlijk was die dader Satan-gerelateerd en baart zij een bezetenkind.
voor mij 12 wekenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:37 schreef roooosje het volgende:
Ok, voor het overzicht:
Wat is het maximale aantal weken wanneer er abortus mag worden uitgevoerd, voor iedereen persoonlijk?
Voor mij ook, en in uitzonderlijke gevallen later. Dan denk ik aan trieste gevallen zoals bij zeer ernstig geestelijk gehandicapte meisjes die ineens zwanger zijn (maar waar ze dus pas later dan 12 weken achterkomen).quote:
Daarom heeft ieder ook een eigen geweten om mee in het reine te blijven. Ik zal nooit mijn keuzes willen maken op basis van andermans geweten - en ik verwacht niet dat een ander ze neemt op basis van het mijne.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, als ik moest kiezen tussen: kind doodmaken en baren of kind baren en weggeven, dan weet ik wel welke optie het minst belastend was voor mijn geweten. Tjeez.
12 weken, 7 maanden, leven is leven!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Voor mij ook, en in uitzonderlijke gevallen later. Dan denk ik aan trieste gevallen zoals bij zeer ernstig geestelijk gehandicapte meisjes die ineens zwanger zijn (maar waar ze dus pas later dan 12 weken achterkomen).
Vanaf de aanhechting van de zenuwen in de ruggengraat naar de cortex, ergens tussen de 25 en 28 weken. Uitzondering voor kinderen die door misvormingen ondraaglijk gaan lijden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:37 schreef roooosje het volgende:
Ok, voor het overzicht:
Wat is het maximale aantal weken wanneer er abortus mag worden uitgevoerd, voor iedereen persoonlijk?
Ok, maar jammerquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:22 schreef sigme het volgende:
Op zich prima vraag, maar ik laat 'm even passeren, ok?
Dan weer wel?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oh ja, en als men tijdens echo's of vruchwaterpunctie's enz erachterkomt dat het kindje ernstig gehandicapt is kan ik het ook begrijpen.
Dan is het wel begrijpelijk, maar ik vind het wel erg ver gaan om voor anderen te bepalen wat wel of niet een zinvol bestaan is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oh ja, en als men tijdens echo's of vruchwaterpunctie's enz erachterkomt dat het kindje ernstig gehandicapt is kan ik het ook begrijpen.
Dat gaat tegen jouw geloof in.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:09 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dan is het wel begrijpelijk, maar ik vind het wel erg ver gaan om voor anderen te bepalen wat wel of niet een zinvol bestaan is.
Ik volg je niet hoor, wat heeft dat met dit onderwerp te maken?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan weer wel?
Trouwens..... we hadden het laatst over die kickboxchick, maar jij zou je kinderen wel onder de 18 op 1 of andere houseparty laten rondstuiteren?
Die keuze maakt de moeder nog altijd zelf hoor. Als ze tijdens de zwangerschap haar gehandicapte kind wil houden zou ik daar ook begrip voor hebben.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:09 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dan is het wel begrijpelijk, maar ik vind het wel erg ver gaan om voor anderen te bepalen wat wel of niet een zinvol bestaan is.
Amen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Daarom heeft ieder ook een eigen geweten om mee in het reine te blijven. Ik zal nooit mijn keuzes willen maken op basis van andermans geweten - en ik verwacht niet dat een ander ze neemt op basis van het mijne.
Wat uiteraard geen pleidooi is om aan andermans (gewetens)overtuiging geen waarde te hechten, integendeel.
Niet om jouw standpunt hier te bestrijden, maar je noemt zo duidelijk de moeder.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die keuze maakt de moeder nog altijd zelf hoor. Als ze tijdens de zwangerschap haar gehandicapte kind wil houden zou ik daar ook begrip voor hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |