Ja, dan moeten we eerst weer de wat is links, wat is rechts discussie gaan voeren. Net zo kansloos als de wat is kunst discussie op TTK.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm. Hangt er erg vanaf wat links en rechts bevatten. Maar in mijn indeling zou het overeen kunnen komen met mijn idee dat links technocratisch is.Wat ik zie aan 'rechts' in dit land (en omringende), neigt naar die centengekken (die jij technocratisch noemt), met hun financiele bepaling van waarde.
Beide beroepen zich op rationaliteit - en hebben ermee alle niet-rationaliteit effectief uitgeschakeld. Die staan met de mond vol tanden. Wetend dat ze een gelijk hebben, maar er is geen vocabulair meer om dat gelijk aan te tonen.
Okquote:Op maandag 30 oktober 2006 21:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
beiden
behoudens extreme gevallen waarbij het leven van de moeder bijvoorbeeld in gevaar zou zijn bij het volbrengen van de zwangerschap is er imho geen enkele reden voor een late abortus, laat staan een 32 weeks abortus.
ik ben al geen voorstander van een vroege abortus, maar ben blij dat we in een samenleving wonen waar ieder die afweging voor zichzelf kan en mag maken. Maar daar zijn wmb toch echt wel grenzen aan
Natuurlijk is er proto-plasma en zijn er dinosaurussen geweest. Dat zal ik niet in twijfel trekken. Maar de hele discussie valt niet te voeren met wetenschappelijke argumenten, omdat het hele punt inherent niet wetenschappelijk is.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar natuurlijke getallen zijn een subset van de reële getallen. Mocht je sterke argumenten hebben om de essentie van iets hogers te zien (lijkt me niet), verandert dat niets aan het feit dat het leven door chemische en evolutionaire stappen tot de huidige vorm is gekomen.
Het is hier wellicht de verkeerde plaats, maar als je een discussie over epistemologie wil voeren, durf ik die best aan. Asserties over de werkelijkheid zijn altijd wetenschappelijk. Wat leven is, is een wetenschappelijke vraag. Welk gevoel jij bij leven hebt, is een kwestie van smaak.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:46 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk is er proto-plasma en zijn er dinosaurussen geweest. Dat zal ik niet in twijfel trekken. Maar de hele discussie valt niet te voeren met wetenschappelijke argumenten, omdat het hele punt inherent niet wetenschappelijk is.
Voor mij is de werkelijkheid helemaal niet wetenschappelijk. Alles wat we kunnen meten -en dus wetenschappelijk is- is een slechts afspiegeling van haar.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is hier wellicht de verkeerde plaats, maar als je een discussie over epistemologie wil voeren, durf ik die best aan. Asserties over de werkelijkheid zijn altijd wetenschappelijk. Wat leven is, is een wetenschappelijke vraag. Welk gevoel jij bij leven hebt, is een kwestie van smaak.
Nee, je kan ook gewoon stellen wat links en rechts is.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dan moeten we eerst weer de wat is links, wat is rechts discussie gaan voeren. Net zo kansloos als de wat is kunst discussie op TTK.
Wat jij hier onder rechts schaart, vind ik eerder liberaal.
Iedereen, echt iedereen, hier en nu, is doordrongen van oorzaak en gevolg, van bewijs, van vooruitgang, logica, onontkoombaarheid, etc. De meesten lukt het niet eens een gedachte-experiment waarin deze niet leidend zijn te volvoeren, denk ik. Laat staan een filosofie waarin deze afwezig zijn.quote:Het vocabulair voor het gelijk van de mystici is er nog steeds. Lees Reve maar.
Neen!quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:48 schreef JohnDope het volgende:
Jongens laten we 1 ding kort sluiten:
Wanneer een vrouw verkracht is en om wat voor reden ook zij er pas in maand 7 achter komt dat ze zwanger is en zij wilt het laten weghalen, dat het dan moet kunnen!
En dan moeten we niet egoistisch met Godsdienstigepraatjes aankomen zetten, maar gewoon naar de wens van de vrouw luisteren!
Links is bananen en rechts is een groene aap.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, je kan ook gewoon stellen wat links en rechts is.
[..]
Iedereen, echt iedereen, hier en nu, is doordrongen van oorzaak en gevolg, van bewijs, van vooruitgang, logica, onontkoombaarheid, etc. De meesten lukt het niet eens een gedachte-experiment waarin deze niet leidend zijn te volvoeren, denk ik. Laat staan een filosofie waarin deze afwezig zijn.
Mijn persoonlijke mening?quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok. Ik laat die 32 weeks dan even buiten beschouwing.
Ik ben wel benieuwd tot waar je de grens / grenzen legt. Tot welk moment vind je het 'vroeg' (genoeg?)? Wanneer zou het niet meer moeten mogen?
quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Links is bananen en rechts is een groene aap.
quote:Mijn compu log af, tot ziens.
Hoe simpel kan je denken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:52 schreef teamlead het volgende:
[..]
Neen!
a) als een vrouw verkracht wordt kan ze binnen 24 uur een morning-after pil naar binnen gooien
b) als een vrouw na 7 maanden er pas achter komt dat ze zwanger is, heeft ze niet opgelet
c) het kind is nooit verantwoordelijk voor de verkrachting en kan afgestaan worden
tuurlijk wel! standaard na een verkrachting een morningafterpil laten nemen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoe simpel kan je denken.
Je kan het niet uit sluiten!
quote:Maargoed jij vindt dus dat die dame in kwestie zelf maar een miskraam moet opwekken?
Misschien doet ze niet meteen aangifte, er kunnen zoveel dingen meespelen. Maargoed ik ga niet te veel woorden aan jou besteden.....quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:33 schreef teamlead het volgende:
[..]
tuurlijk wel! standaard na een verkrachting een morningafterpil laten nemen.
[..]waar haal je dat nu vandaan?
Beetje moeilijk artikel. Mijn vraag, wordt het kind nou nog verdoofd ofzo voordat het in stukken wordt gesneden?quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het heet dilatatie:
http://www.ngva.net/h_methode_finks.html
Wetenschappelijke handleiding voor abortusartsen.
Dit gaat over een ingreep tot 23 weken. In het algemeen is het zenuwstelsel dan niet goed volgroeit, en heeft verdoven weinig zin.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:01 schreef schatje het volgende:
Beetje moeilijk artikel. Mijn vraag, wordt het kind nou nog verdoofd ofzo voordat het in stukken wordt gesneden?
Ja, dat snap ik. Ik bedoelde eigenlijk zoals het in die kliniek in Spanje gebeurt. Maar ik weet het antwoord nu al. Er wordt een preparaat in het hart van de foetus gespoten, die vervolgens aan een acute hartstilstand overlijdt.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit gaat over een ingreep tot 23 weken. In het algemeen is het zenuwstelsel dan niet goed volgroeit, en heeft verdoven weinig zin.
Ik wordt een beetje moe van die relaccounts zoals die van jou.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zie niet hoe een dergelijke regeling niet in de westerse 'normen en waarden' past.
Don't feed the trolls...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:34 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje moe van die relaccounts zoals die van jou.
Naar wat ik begrepen heb werd het kindje dan gewoon geboren, niet in stukken gezaagd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:22 schreef schatje het volgende:
Ja, dat snap ik. Ik bedoelde eigenlijk zoals het in die kliniek in Spanje gebeurt. Maar ik weet het antwoord nu al. Er wordt een preparaat in het hart van de foetus gespoten, die vervolgens aan een acute hartstilstand overlijdt.
Des te schandaliger dan dat het eerst omgebracht wordt (als het levensvatbaar was).quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:43 schreef lcicle het volgende:
[..]
Naar wat ik begrepen heb werd het kindje dan gewoon geboren, niet in stukken gezaagd.
Mits er snel goede adoptieouders gevonden kunnen worden natuurlijk. Alhoewel ik denk dat dat in Spanje wel lukt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:25 schreef E.T. het volgende:
Als je dan toch al een complete bevalling moet doorstaan, kan je net zo goed een levend kind baren ipv een dood kind en dan meteen afstaan.
al zou dat niet meteen kunnen, met 31 weken ben je al zowat klaar, ze kunnen het toch ook dan met 34 weken inleiden, moet je het nog 3 weken uitzingen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Mits er snel goede adoptieouders gevonden kunnen worden natuurlijk. Alhoewel ik denk dat dat in Spanje wel lukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |