Hoegroot is de garantie dat je daar aan een fatsoenlijke kamer komt ?quote:Op zondag 6 mei 2007 18:00 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Sowieso inschrijven bij studentenwoningweb.nl, daarmee kom je in ieder geval aan een kamer. Al duurt het wel even.. Maar het beste is netwerken, via via, connecties, etc
Het is een woningcorporatie, hè. Dus ze verhuren gewoon zelf door de stad kamers. Dat betekent dat je afhankelijk van je inschrijftijd altijd wel een kamer krijgt, zonder te hospiteren o.i.d. Degene die op een kamer reageert en het langste ingeschreven staat krijgt de kamer.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Hoegroot is de garantie dat je daar aan een fatsoenlijke kamer komt ?
Geen idee waar je vandaan komt, maar Uilenstede zou ook zeker niet mijn eerste keus zijn, eerlijk gezegd. Ik zou je gewoon inschrijven, kost een paar centen, maar dan heb je in ieder geval altijd iets achter de hand. Stel dat je plotseling ergens uit moet ofzo, dan kun je daar altijd nog op terugvallen. Heel veel mensen hebben achteraf spijt dat ze zich niet of te laat ingeschreven hebben.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:50 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Als ik in uilenstede ga wonen kan ik beter thuis blijven
Dat valt mij alleszins mee, eerlijk gezegd. Het enige nadeel is dat de meeste studies ook maar 5 jaar duren en je dan dus met je campuscontract eruit gezet wordt. Naar mijn idee bevoordeel je vooral de eeuwige student, afgezien van geneeskunde studenten dan.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:24 schreef Grumpey het volgende:
Vriend van me had kamer aan Prinsengracht na 3,5 jaar inschrijftijd. Ikzelf na 5 jaar.
Uilenstede is prima plek, voor VU-studenten dan alleen! als UvA student zou ik er geen voordeel van zien.
Als je al in Amsterdam woont is het meer een kwestie van de juiste connecties..quote:Op zondag 6 mei 2007 22:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik wil een kamer in Amsterdam, niet in amstelveen
vanwaar ik nu woon ben ik in ±25 minuutjes in t centrum
dus t moet wel echt voordeel opleveren..
ik had me al ingeschreven halverwege de 5e van de middelbare school. Daarnaast ben ik mijn 2e 2 jarige master aan het afronden, met 6,5 studietijd in totaal. Al met al kan ik denk ik toch mooi 3 jaar op mijn kamer zitten, en ook nog half jaar uitloop. Dat vind ik wel de moeite, en dan ben ik ook nog gewoon vlotte student.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:13 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Dat valt mij alleszins mee, eerlijk gezegd. Het enige nadeel is dat de meeste studies ook maar 5 jaar duren en je dan dus met je campuscontract eruit gezet wordt. Naar mijn idee bevoordeel je vooral de eeuwige student, afgezien van geneeskunde studenten dan.
Je zei dat je in de bovenste zat gek, dat is dit nietquote:
ziet er zeer comfi eruit, en naar wat ik her en der er van gelezen heb is het lang zo slecht niet, het is wel zo dat je alleen tussen studenten woont, maar och niet zo erg denk? en goede faciliteiten erbij he?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:33 schreef ChRoNiC het volgende:
Container woning. Vriend van me woonde ook in zo'n ding. Moet zeggen dat het helemaal niet onaardig is.
Dat zijn ook mensen hoorquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:38 schreef hierissiedan het volgende:
het is wel zo dat je alleen tussen studenten woont, maar och niet zo erg denk?
jah maar toch, allemaal ban die dronken en brallende mensen...quote:
ja, en alle hollanders dragen klompen en vreten de hele dag door alleen maar kaas. Echt waar hoorquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:10 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
jah maar toch, allemaal van die dronken en brallende mensen...
Ah, daar ben ik nooit (studeer fysio in nieuwegein).quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:24 schreef Quinazoline het volgende:
Containers staan op de Uithof.
De grap is ik in de binnenstadquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:25 schreef Undergod het volgende:
[..]
Ah, daar ben ik nooit (studeer fysio in nieuwegein).
Nee hoor valt reuze mee, ik kwam uit een studentenhuis met 2 stelletjes, 1 werkende fulltimer,. en een afrikaanse jongen die samen met zn vriendin op zn kamer woonde, zag ook niemand en in de keuken kon er geen woord af, dan niet hequote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:12 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Het lijkt me heel eenzaam, een containerwoning.
Ok hoe doe je dat? ik was echt 1 keer per week of minder, flikker alles bij elkaar op 40 graden, echt vies is het nietquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:48 schreef zwahiel het volgende:
Ghehe de wasmachine. Dat is 't apparaat wat hier in huis 't meeste gebruikt wordtEn de droger!
Ik heb van mezelf alleen al drie wasjes per week, als 't er niet meer zijn en dan woon ik nog met 3 anderenDrogers zijn prima, echt handig als je snel je gewassen dingen droog moet hebben omdat je ze aan moet of zo. Zal straks ook 's pic's maken van hier.
leuke kamerquote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:24 schreef illusions het volgende:
[[url=http://fapomatic.com/thumbs/0718/pic_0814.jpg]afbeelding][/url]
Het is niet echt een goede foto. Hoekbank staat er voor 1/10e op ofzo, maak nog weleens goeie foto's.
Het is trouwens een 2-kamer appartement in het centrum (niet de binnenstad) van Alkmaar, relatief klein maar wel eigen badkamer en eigen aparte keuken. Ik betaal 340 euro huur, inclusief g/w/l, 20mbit internet en televisie.
ik bedoel heb je een fucking 35m2 doe je dit ermeequote:Op zondag 20 mei 2007 20:05 schreef truttebosje het volgende:
mooi bed...verder erg...ehm...studenterig.![]()
valt enorm mee hoor, is groter dan de meeste kamertjes in een studentenhuis en zoveel heb ik er niet in staanquote:Op zondag 20 mei 2007 20:15 schreef Adelante het volgende:
Mijn god wat een hok en die container van memento-mori zou ik spontaan claustrofobie in krijgen. Minder zooi/meubels geeft mij een gevoel van vrijheid. Niet dat het opgeruimd moet zijn ofzo, maar gewoon leefruimte om je heen
Nopequote:Op zondag 20 mei 2007 20:23 schreef truttebosje het volgende:
ja lijkt me dat menig student jaloers is op je container qua ruimte.
maar hoef je dan ook niks te delen met anderen?
keuken en badkamer enzo?
Ik denk dat het van persoon tot persoon verschilt. Ik heb het er nu niet voor over om maar iets voor mijn kamer te doen. Ik spaar dat geld lieverf voor straks.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:21 schreef truttebosje het volgende:
niet om lullig te doen ofzo, ik heb hier ook echt hele mooie kamers voorbij zien komen, maar over het algemeen vraag ik me wel af of studenten zelfs geen blikje verf kunnen betalen![]()
het ziet er ook vaak zo ouderwetserig uit, terwijl er met wat verf en opruimen heel wat leuks van te maken is.
ik heb mss wel makkelijk praten, ben op mn 18e het huis uit gegaan en gelijk bij mn vriendje ingetrokken die zn huis al compleet ingericht had.
Dit is idd geen 35m2, of er moet nog een keuken ofzo bijzitten. Die kamer is hooguit 25m2.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:11 schreef becky27 het volgende:
is dit 35m2??? lijkt het niet namelijk. beetje volgepropt, in ieders geval studenterig zoals TB al meldde, mijn studentenkamer (voor mijn digitale fotocamera gebeuren) zag er heul anders uit.
effectief is het minder ruimte iddquote:Op zondag 20 mei 2007 20:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als je alle oppervlakte onder de schuine muren meetelt kom je nog een heel eind natuurlijk
Ik woon in de personeelsflat van mijn werk en mag niet verven. Ja alleen wit, en laat dat nou net al op de muren zitten, toen ik de foto´s maakte was het nog wel kaal. Nu hangt er al wat meer op de muren.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:21 schreef truttebosje het volgende:
niet om lullig te doen ofzo, ik heb hier ook echt hele mooie kamers voorbij zien komen, maar over het algemeen vraag ik me wel af of studenten zelfs geen blikje verf kunnen betalen![]()
het ziet er ook vaak zo ouderwetserig uit, terwijl er met wat verf en opruimen heel wat leuks van te maken is.
ik heb mss wel makkelijk praten, ben op mn 18e het huis uit gegaan en gelijk bij mn vriendje ingetrokken die zn huis al compleet ingericht had.
Okay, ik woon samen met twee echt superleuke studenten (+1 stomme) en ik zal ze echt missen als ik hier weg ga, vandaar!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:19 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Nee hoor valt reuze mee, ik kwam uit een studentenhuis met 2 stelletjes, 1 werkende fulltimer,. en een afrikaanse jongen die samen met zn vriendin op zn kamer woonde, zag ook niemand en in de keuken kon er geen woord af, dan niet heplus dat ik straks een huisgenootje krijg
[afbeelding]!
Men is er om te studeren, niet om de mooie idioot uit te hangen!quote:Op zondag 20 mei 2007 20:21 schreef truttebosje het volgende:
mijn slaapkamer van 12m2 ziet er nog ruimer uitquote:Op zondag 20 mei 2007 20:45 schreef hierissiedan het volgende:
tis echt 35m2 mischien 1 of 2 m2 minder, maar het middenstuk staat er niet echt op...
Als je alles wit maakt kan het ook nog heel mooi zijnquote:Op zondag 20 mei 2007 22:41 schreef teig het volgende:
[..]
Ik woon in de personeelsflat van mijn werk en mag niet verven. Ja alleen wit, en laat dat nou net al op de muren zitten, toen ik de foto´s maakte was het nog wel kaal. Nu hangt er al wat meer op de muren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |