abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44754285
Om het topic maar wat actueel te houden .

Wat ik nu toch lees.. ik wist dat Romanov een voorstander was van hardlopen op blote voeten, maar nu blijkt dat gewone hardloopschoenen helemaal niet geschikt zijn voor Pose-running.. meeste dragen Puma H-Streets, gewoon sneakers dus, maar kom ze ook tegen met van die "kungfu-schoentjes". Romanov zelf schijnt ook op een paar ouwe New Balances te lopen van 20 jaar oud .
Lees je overal dat het oh zo belangrijk is om goede schoenen te kopen, blijken er toch nog mensen te zijn die zeggen dat je schoen juist zo min mogelijk vering / support moet hebben .

Nah ja, ik blijf voorlopig sowieso nog op mijn nieuwe Brooks lopen, mét extra stevigheid tegen overpronatie .
  woensdag 27 december 2006 @ 10:55:08 #202
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_44763893
ik ga sowieso vanmiddag weer even hardlopen, mijn blessure is weer helemaal weg --> ik ben weer helemaal terug

Heb zelf ook brooks, maar volgende keer neem ik wel ander merk omdat het me teveel druk op mijn bovenkant van mijn voet geeft (wat de blessure ook veroorzaakt heeft). Nu loop ik met lossere veters en heb ik nergens last van, maar ideaal is het niet.

Maareh, ga je het Pose-running nu nog volhouden nu je dit weet zep?
pi_44763949
quote:
Op woensdag 27 december 2006 10:55 schreef Grumpey het volgende:
ik ga sowieso vanmiddag weer even hardlopen, mijn blessure is weer helemaal weg --> ik ben weer helemaal terug

Heb zelf ook brooks, maar volgende keer neem ik wel ander merk omdat het me teveel druk op mijn bovenkant van mijn voet geeft (wat de blessure ook veroorzaakt heeft). Nu loop ik met lossere veters en heb ik nergens last van, maar ideaal is het niet.

Maareh, ga je het Pose-running nu nog volhouden nu je dit weet zep?
Ik ga sowieso de grote lijnen proberen te verbeteren. In feite is dat
1. geen afzet, maar "pull" de voet naar boven met je hamstrings.
2. fall, naar voren bewegen door naar voren te vallen
3. landing op de voorvoet

Ik moet er heel erg aan wennen omdat je de spieren zo anders gebruikt, maar dat het efficient is, is voor mij al duidelijk. En wat betreft schoenen: ik loop het komende half jaar door op mijn 'slechte' Brooks, en dan zie ik wel verder . Misschien stap ik dan wel over op kungfu schoentjes of H-streets (dat is iig een stuk goedkoper), maar misschien neem ik ook wel een gewone, extra lichte hardloopschoen met vlakke en dunne zool.
  woensdag 27 december 2006 @ 11:01:38 #204
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_44763991
klinkt heel erg als mijn eigen stijl , vooral 2 en 3 maar 1 ook wel. grappig, blijkbaar heb ik goede techniek mezelf aangeleerd

(overigens zou ik wel wat kritische opmerkingen kunnen gebruiken, zoals sommigen wel weten heb ik bijvoorbeeld pas vanaf afgelopen zomer echte schoenen, laat staan techniek laten controleren)
pi_44764108
Techniek zelf beoordelen is idd erg moeilijk.. ondervind ik ook nu. Met name de 'pull' kan je vrijwel niet zelf bepalen als 'goed' of 'fout'. Enige is eigenlijk aan je hamstrings voelen tijdens het lopen, of ze aanspannen als je de voet van de grond trekt.

Nog iets anders.. wat voor schema / richtlijn gebruiken jullie? Veel duurlopen, intervals, sprints ?
Ikzelf doe 1x per week een duurloop, 2x interval (8x400m en 3x1000 ) en 1x negatieve split (5km), + techniek oefeningen 3x per week (kwartiertje per keer).
Moet vooral aan mijn snelheid werken, dus vandaar het grote aandeel snelheidstraining .
  woensdag 27 december 2006 @ 11:46:48 #206
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44764783
Daar heb ik de voetbaltraining voor.
Ik loop alleen lange stukken, zonder interval.
pi_44765215
Duurlopen doe ik eigenlijk tijdens de duin en bos trainingen in het weekend,
maandags doe ik dan techniektraining (verspringen, horden).
Dinsdag en donderdag sprint of middellange afstand training (100 - 800m).

Officieel heb ik vanaf november tot begin januari een rust periode genomen, maar ik betrapte mijzelf er toch weer op dat ik weer veel train
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 27 december 2006 @ 12:07:42 #208
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_44765245
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:09 schreef LedZep het volgende:
Techniek zelf beoordelen is idd erg moeilijk.. ondervind ik ook nu. Met name de 'pull' kan je vrijwel niet zelf bepalen als 'goed' of 'fout'. Enige is eigenlijk aan je hamstrings voelen tijdens het lopen, of ze aanspannen als je de voet van de grond trekt.

Nog iets anders.. wat voor schema / richtlijn gebruiken jullie? Veel duurlopen, intervals, sprints ?
Ikzelf doe 1x per week een duurloop, 2x interval (8x400m en 3x1000 ) en 1x negatieve split (5km), + techniek oefeningen 3x per week (kwartiertje per keer).
Moet vooral aan mijn snelheid werken, dus vandaar het grote aandeel snelheidstraining .
ik loop 1x een duurloop en 2x een korte loop met negatieve split waarbij ik mijn snelheid zo hoog mogelijk probeer te krijgen. De duurloop is ongeveer 14 km, de korte loop is ongeveer 8 km, waarbij ik na 4km vaak een pauze inlas, en de 2e helft een tandje lager loop.
pi_44765264
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:06 schreef PieterBas het volgende:
Duurlopen doe ik eigenlijk tijdens de duin en bos trainingen in het weekend,
maandags doe ik dan techniektraining (verspringen, horden).
Dinsdag en donderdag sprint of middellange afstand training (100 - 800m).

Officieel heb ik vanaf november tot begin januari een rust periode genomen, maar ik betrapte mijzelf er toch weer op dat ik weer veel train
Verslaafde !
  woensdag 27 december 2006 @ 22:29:37 #210
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44778700
Vanmiddag heerlijk gelopen! Het weer was lekker, geen enkel lichamelijk ongemak. Ik vond het jammer dat ik weer thuis was.
pi_44787611
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:08 schreef LedZep het volgende:

[..]

Verslaafde !
De enige manier om af te "kicken" is zwaar geblesseerd te raken..

Het begon toch weer te kribbelen.. Dat kwam ook eigenlijk wel door het zachte weer van de afgelopen paar weken. Zondag voor het eerst met hardlopershandschoenen gelopen.

Ik baal er ook een beetje van dat ik niet mee kan met een "trainingskamp" op de indoorbaan in Dusseldorf.. of was het nou Dortmund.. Maar goed, stage gaat nu even voor.
pi_44787949
Zijn er hier nog deelnemers aan de Halve Marathon van Egmond?
pi_44787966
Ik doe mee aan de 10,5km
pi_44787990
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:20 schreef LedZep het volgende:
Ik doe mee aan de 10,5km
Mag ook!
pi_44789864
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:20 schreef Koen_74 het volgende:
Zijn er hier nog deelnemers aan de Halve Marathon van Egmond?
Strandrennen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 28 december 2006 @ 12:50:30 #216
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 28 december 2006 @ 14:03:55 #217
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_44792051
Ik ben op wintersport, anders had ik meegedaan
pi_44795475
quote:
Op donderdag 28 december 2006 12:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Strandrennen
7 km maar over het strand, ik kan me voorstellen dat je daar je schoenen niet voor aantrekt...
pi_44812854
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:20 schreef LedZep het volgende:
Ik doe mee aan de 10,5km
Ik ook
pi_44819505
Egmond vind ik wel 1 van gezelligste lopen, vroeger toen ik jong was deed ik meestal de 10, en daarna lekker erwtensoep eten, want koud was het meestal wel
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 31 december 2006 @ 16:40:30 #221
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_44894794
vanochtend de 10KM gelopen (samen met m'n vader) tijdens de oliebollenloop van avantri, in Schoonhoven. Lopen dus, en daarna oliebollen bunkeren na afloop

kilometer 1 ging in 5.30, maar dit vooral omdat we niet ons eigen tempo goed konden lopen ivm de grootte van de groep. Kilometer 2 en 3 waren het zwaarst, vol tegen de wind in. maar toch een tempo van 4.45 vastgehouden over de rest van de loop. gelukkig hadden we meer voor als tegenwind, want over die lege vlaktes in de polder waait het flink door. helaas bij het punt 7-9 KM toch weer flink tegenwind, kostte flink wat moeite om de 4.45 te handhaven als tempo. dit lukte gelukkig toch. de laatste kilometer nog wat versneld, en met een tijd van 48.50 over de streep gekomen.

het was de eerste keer om:

- 10KM te lopen tijdens een wedstrijd
- met zo'n "grote" loop mee te doen in de regio (meer dan 500 deelnemers)

het was zeer gezellig en een aanrader voor een volgende keer. er kon gekozen worden uit 2KM, 6,4KM, 10KM en 15KM.

al met al zeer tevreden, daar ik van start ging met 50 minuten als streeftijd. het was vandaag ook net iets meer als 8 Maanden geleden dat ik ben begonnen met lopen. zo word het allemaal mooi afgesloten.

Edit: nog even een foto erbij

ik ben die knakker met nummer 1535 die links in beeld loopt, naast het asfalt om die "langzamere" starters even de passeren. foto is gemaakt net na de start.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sehnsucht op 31-12-2006 16:47:18 ]
.
pi_44894911
Gisteren startnummer + info over Egmond ontvangen . Vanaf nu nog 1,5 week enkel harde intervals met daarna op woensdag een timed test run en daarna rust tot de grote zondag. Heb er zin in
pi_44896442
Zojuist de Sylvestercross in Soest gelopen. 9 kilometer op een mooi parcours wat over duinen, bospaden en veel zand ging. Heerlijk ontspannen kunnen lopen en uiteindelijk in een tijd van 40:58 gefinished. Geweldig gevoel hieraan overgehouden omdat ik vooraf een streeftijd van 50 minuten gehad. Lekker ontspannen kunnen lopen en heerlijk kunnen knallen in de laatste kilometer.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  zondag 31 december 2006 @ 17:35:22 #224
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_44896563
ik moest vandaag helaas doen met een 'gewoon' rondje vondelpark als training, maar als ik zo lees over de wedstrijden van anderen had ik graag ook wedstrijd gehad
pi_44898559
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:40 schreef Sehnsucht het volgende:
vanochtend de 10KM gelopen (samen met m'n vader) tijdens de oliebollenloop van avantri, in Schoonhoven. Lopen dus, en daarna oliebollen bunkeren na afloop
Daar heeft mijn vader ook gelopen..

Vandaag een after trainingskamp training gehad.. maar dat was eigenlijk de video kijken van het trainingskamp en een kleine puzzeltocht. Gisteren een vrij pittig training gehad, dus dit was meer een hersteltraining
  maandag 1 januari 2007 @ 13:06:00 #226
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_44911855
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:40 schreef Sehnsucht het volgende:
en met een tijd van 48.50 48.46 over de streep gekomen.
aldus de officiele uitslag
.
pi_44928198
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:06 schreef Sehnsucht het volgende:

[..]

aldus de officiele uitslag
Netjes, in die tijd doe ik nog geen 9 km

Heeft iemand hier ervaring met Spiroflor van VSM? Ik smeer dat wel eens op overbelaste spieren na hardlopen met het idee van 'baat het niet, schaadt het niet', maar m'n spieren beginnen een paar uur later erg te 'kraken'. Het voelt niet alleen erg stroef als ik die spier gebruik, maar als ik die spier bij m'n oor houd kan ik het horen kraken en trekken alsof het oud leer is waaraan getrokken wordt.

Hoort dat erbij? Ik kan het namelijk niet vinden op de bijsluiter en Google weet het ook niet.
  maandag 1 januari 2007 @ 23:43:59 #228
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_44929966
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:55 schreef Symer het volgende:

[..]

Netjes, in die tijd doe ik nog geen 9 km

Heeft iemand hier ervaring met Spiroflor van VSM? Ik smeer dat wel eens op overbelaste spieren na hardlopen met het idee van 'baat het niet, schaadt het niet', maar m'n spieren beginnen een paar uur later erg te 'kraken'. Het voelt niet alleen erg stroef als ik die spier gebruik, maar als ik die spier bij m'n oor houd kan ik het horen kraken en trekken alsof het oud leer is waaraan getrokken wordt.

Hoort dat erbij? Ik kan het namelijk niet vinden op de bijsluiter en Google weet het ook niet.
puur als controlegroep: als je het er niet op smeert na het hardlopen, gaat het dan ook kraken en trekken? Aangezien het ook gewoon het hardlopen zelf zou kunnen zijn natuurlijk.
pi_44932077
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:43 schreef Grumpey het volgende:

[..]

puur als controlegroep: als je het er niet op smeert na het hardlopen, gaat het dan ook kraken en trekken? Aangezien het ook gewoon het hardlopen zelf zou kunnen zijn natuurlijk.
Zat ik ook al aan te denken, maar ik heb de zalf nu 3 keer gebruikt en alleen die behandelde spiergroepen begonnen later te kraken. Het is me nog niet overkomen dat een oververmoeide spier ging kraken zonder de Spiroflor.

Dat de Spiroflor er niets mee te maken heeft blijft wel een mogelijkheid, omdat ik het alleen op een spiergroep wrijf als die écht oververmoeid is. Maar die kans lijkt me vrij klein omdat m'n spieren ook wel eens écht oververmoeid raken voordat ik van het bestaan van Spiroflor afwist, toen kraakten ze niet...
  zaterdag 6 januari 2007 @ 12:07:36 #230
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45069094
Zojuist voor het eerst de halve marathon gelopen. En het viel me eerlijk gezegd erg mee.
* best wel trots is. (zeker voor iemand die vannacht nog in de kroeg zat. )
pi_45069120
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:07 schreef pfaf het volgende:
Zojuist voor het eerst de halve marathon gelopen. En het viel me eerlijk gezegd erg mee.
* best wel trots is. (zeker voor iemand die vannacht nog in de kroeg zat. )
Je had geen geld voor de taxi terug uit de kroeg?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 12:11:34 #232
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45069171
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:09 schreef sjimz het volgende:

[..]

Je had geen geld voor de taxi terug uit de kroeg?
Inderdaad, en de heenweg was nog geen 5 km, maar door het geslinger kom ik de terugweg wel tot de 21.
pi_45069190
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:11 schreef pfaf het volgende:

[..]

Inderdaad, en de heenweg was nog geen 5 km, maar door het geslinger kom ik de terug wel tot de 21.
Hoe dan ook! Knappe prestatie hoor
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:14:35 #234
62913 Blik
The one and Only!
pi_45076638
Ik ben begonnen met hardlopen afgelopen week, mijn goede voornemen voor 2007. Heb op 30 december hardloopschoenen gekocht bij Runnersworld. Heb Brooks schoenen gekocht voor 120 euro. Had niet veel keus vanwege mijn gewicht (95 kg) en extra stabiliteit die ik nodig had. Op oudjaarsdag voor de eerste keer gelopen volgens een traininsgschema voor ultieme beginners. Ik ben bezig met het volgende schema.

week 1: 10 x 1 min. hardlopen, 10 x 1 min. lopen
week 2: 5 x 2 min. hardlopen, 5 x 1 min. lopen
week 3: 4 x 3 min. hardlopen, 4 x 2 min. lopen
week 4: 4 x 4 min. hardlopen, 4 x 2 min. lopen
week 5: 3 x 5 min. hardlopen, 3 x 2 min. lopen

Na dit schema wil ik verder gaan kijken hoe ik het aan wil pakken, ik denk dat ik dan het volgende schema ga doen van runnersworld: http://www.runnersweb.nl/runnersweb/show/id=3396 Het gaat voor mijn gevoel nog niet echt snel maar ik heb geleerd van vorige keren dat ik niet te hard van stapel moet lopen

Mijn uiteindelijke doel is een mooie tijd lopen bij de batavierenrace waar ik voor de 3de keer aan mee ga doen. Vorige 2 keer in tijden van rond de 10 km. per uur gemiddeld gelopen. En tevens ook de slechtste van mijn groep. Daar wil ik verandering in gaan brengen.
pi_45081087
leuk topic om te lezen mensen. ikzelf ben een paar maanden bezig en het is leuk om te doen. ik heb in feite 4 rondjes die ik afwissel en af en toe loop ik samen met m'n pa.

van een tante en neef hoorde ik van de aanstaande vondelparkloop op 21 januari in A'dam. enthousiast als we zijn gaan we meedoen en dat zal ook de eerste keer zijn dat we aan zoiets meedoen.

kom af en toe een verdwaalde hardloper in deze "koude" en "barre" maanden tegen, maar zo'n evenement met weet ik hoeveel mensen zal wel even wennen zijn. als ik naar die foto van sehnsucht alleen al kijk......

heb van de week 2 x de bosbaan gedaan in het A'damse Bos en ik denk dat ik dan wel tegen de 10 km aanzit. deed er 53 minuten over en ben benieuwd wat het gaat worden de 21e.

ik zal proberen zo rustig mogelijk te beginnen, dat betaald zich uit op het laatst want dan heb je vaak nog wat over.....

anywayz, nog meer gegadigden voor de 21e?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:17:11 #236
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_45083348
Vondelparkloop lijkt me leuk! Heb alleen wegens onhandige verhuistechnieken mn voet gekneusd, en dat is nog niet over, dus zal weer een keer niet op tijd fit zijn... Welkom in het topic

[ Bericht 2% gewijzigd door annoh op 06-01-2007 19:58:51 ]
I'm just a girl in the world.
pi_45084567
Even kort vraagje aan al deze hardlopers hier: als je je conditie op wilt bouwen, dan is een intervalschema toch 'het beste'?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:57:42 #238
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_45084994
Volgens mij is het bij conditie opbouwen het belangrijkste dat je op 80% van de maximale hartslag zit en is interval vooral voor snelheid opbouwen. Maar interval maakt je training wel speelser, en daarmee kun je natuurlijk ook op die 80% zitten
I'm just a girl in the world.
  zondag 7 januari 2007 @ 16:31:12 #239
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_45112080
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:14 schreef Raphaelo29 het volgende:
leuk topic om te lezen mensen. ikzelf ben een paar maanden bezig en het is leuk om te doen. ik heb in feite 4 rondjes die ik afwissel en af en toe loop ik samen met m'n pa.

van een tante en neef hoorde ik van de aanstaande vondelparkloop op 21 januari in A'dam. enthousiast als we zijn gaan we meedoen en dat zal ook de eerste keer zijn dat we aan zoiets meedoen.

kom af en toe een verdwaalde hardloper in deze "koude" en "barre" maanden tegen, maar zo'n evenement met weet ik hoeveel mensen zal wel even wennen zijn. als ik naar die foto van sehnsucht alleen al kijk......

heb van de week 2 x de bosbaan gedaan in het A'damse Bos en ik denk dat ik dan wel tegen de 10 km aanzit. deed er 53 minuten over en ben benieuwd wat het gaat worden de 21e.

ik zal proberen zo rustig mogelijk te beginnen, dat betaald zich uit op het laatst want dan heb je vaak nog wat over.....

anywayz, nog meer gegadigden voor de 21e?
ik dacht dat het week later was nu ben ik op wintersport en ik was wel van plan te gaan meelopen met deze loop

maar welkom, amsterdamse lopers zijn altijd een aanwinst
pi_45113295
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:47 schreef PAA-053 het volgende:
Even kort vraagje aan al deze hardlopers hier: als je je conditie op wilt bouwen, dan is een intervalschema toch 'het beste'?
Zoals Annoh al zei.. interval is voor snelheid..

* PieterBas heeft een hekel aan interval training.. zijn goed stuk gaan trainingen
pi_45114763
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:04 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Zoals Annoh al zei.. interval is voor snelheid..

* PieterBas heeft een hekel aan interval training.. zijn goed stuk gaan trainingen
Interval is de basis voor elke loopafstand tot en met de marathon voorzover ik weet.

edit

Souplessemethode dus, zie http://www.hardlopen.nl/hlinhouddlmv.html

[ Bericht 13% gewijzigd door LedZep op 07-01-2007 18:11:04 ]
pi_45126313
wat is interval precies?
pi_45135540
Intensieve belastingen, onderbroken door korte herstelpauzes
bijvoorbeeld 1000m hard.. 3 minuten pauze.. 1000m 3 minuten pauze, 1000m hard

Mijn zwaarste interval was 11* 300m hard met 100 meter actief herstel (dribbelen) in de stromende regen.
pi_45137885
Ok, interval is dus voor snelheidsopbouw. Maar ik wil conditie opbouwen, en heb al een aardige basisconditie, hoe doe ik dat dan het beste?

Ik vind veel beginnersschema's die te simpel zijn, maar gevorderden zijn weer een stapje te ver.
  maandag 8 januari 2007 @ 15:35:10 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_45144564
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:37 schreef PAA-053 het volgende:
Ik vind veel beginnersschema's die te simpel zijn, maar gevorderden zijn weer een stapje te ver.
Je kunt natuurlijk halverwege beginnen bij een beginnersschema, begin je bij week 6 bijvoorbeeld. Je moet er alleen wel op letten dat je het voor jezelf niet te zwaar maakt op het begin en meteen volle bak wil hardlopen (trust me, dan stop je heel snel weer)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:51:16 #246
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_45170451
Weet er iemand iets over de route van Egmond?

Ik hoorde dat we misschien niet over het strand gaan i.v.m. te hoog water. Dus dat er eigenlijk helemaal geen strand is.

Op de site van Egmond zie ik niets staan.....
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:45:27 #247
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_45171358
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:51 schreef Koen_74 het volgende:
Weet er iemand iets over de route van Egmond?

Ik hoorde dat we misschien niet over het strand gaan i.v.m. te hoog water. Dus dat er eigenlijk helemaal geen strand is.

Op de site van Egmond zie ik niets staan.....
zou wel heel dom zijn dat ze dan voor het eerst in alle jaren dat het bestaat geen rekening zouden houden met hoog water.

Gelukkig bestaat er zelfs in de winter nog eb en vloed, dus zal wel loos alarm zijn vermoed ik
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:01:33 #248
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_45176272
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:45 schreef Grumpey het volgende:

[..]

zou wel heel dom zijn dat ze dan voor het eerst in alle jaren dat het bestaat geen rekening zouden houden met hoog water.

Gelukkig bestaat er zelfs in de winter nog eb en vloed, dus zal wel loos alarm zijn vermoed ik
maar de starttijd staat al een tijdje vast, ik weet niet hoelang ze van te voren hoog water kunnen voorspellen?
pi_45176346
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:01 schreef Koen_74 het volgende:

[..]

maar de starttijd staat al een tijdje vast, ik weet niet hoelang ze van te voren hoog water kunnen voorspellen?
Als ik zo de pics van voorgaande jaren bekijk lopen ze sowieso met eb en is er sowieso niets aan de hand .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:06:53 #250
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_45176437
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:03 schreef LedZep het volgende:

[..]

Als ik zo de pics van voorgaande jaren bekijk lopen ze sowieso met eb en is er sowieso niets aan de hand .
OK, dus omdat het in 1988 eb was zal het nu ook wel eb zijn, goed om te weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')