Ik ga sowieso de grote lijnen proberen te verbeteren. In feite is datquote:Op woensdag 27 december 2006 10:55 schreef Grumpey het volgende:
ik ga sowieso vanmiddag weer even hardlopen, mijn blessure is weer helemaal weg --> ik ben weer helemaal terug
Heb zelf ook brooks, maar volgende keer neem ik wel ander merk omdat het me teveel druk op mijn bovenkant van mijn voet geeft (wat de blessure ook veroorzaakt heeft). Nu loop ik met lossere veters en heb ik nergens last van, maar ideaal is het niet.
Maareh, ga je het Pose-running nu nog volhouden nu je dit weet zep?
ik loop 1x een duurloop en 2x een korte loop met negatieve split waarbij ik mijn snelheid zo hoog mogelijk probeer te krijgen. De duurloop is ongeveer 14 km, de korte loop is ongeveer 8 km, waarbij ik na 4km vaak een pauze inlas, en de 2e helft een tandje lager loop.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:09 schreef LedZep het volgende:
Techniek zelf beoordelen is idd erg moeilijk.. ondervind ik ook nu. Met name de 'pull' kan je vrijwel niet zelf bepalen als 'goed' of 'fout'. Enige is eigenlijk aan je hamstrings voelen tijdens het lopen, of ze aanspannen als je de voet van de grond trekt.
Nog iets anders.. wat voor schema / richtlijn gebruiken jullie? Veel duurlopen, intervals, sprints ?
Ikzelf doe 1x per week een duurloop, 2x interval (8x400m en 3x1000 ) en 1x negatieve split (5km), + techniek oefeningen 3x per week (kwartiertje per keer).
Moet vooral aan mijn snelheid werken, dus vandaar het grote aandeel snelheidstraining.
Verslaafde !quote:Op woensdag 27 december 2006 12:06 schreef PieterBas het volgende:
Duurlopen doe ik eigenlijk tijdens de duin en bos trainingen in het weekend,
maandags doe ik dan techniektraining (verspringen, horden).
Dinsdag en donderdag sprint of middellange afstand training (100 - 800m).
Officieel heb ik vanaf november tot begin januari een rust periode genomen, maar ik betrapte mijzelf er toch weer op dat ik weer veel train![]()
De enige manier om af te "kicken" is zwaar geblesseerd te raken..quote:
Strandrennenquote:Op donderdag 28 december 2006 11:20 schreef Koen_74 het volgende:
Zijn er hier nog deelnemers aan de Halve Marathon van Egmond?![]()
7 km maar over het strand, ik kan me voorstellen dat je daar je schoenen niet voor aantrekt...quote:
Daar heeft mijn vader ook gelopen..quote:Op zondag 31 december 2006 16:40 schreef Sehnsucht het volgende:
vanochtend de 10KM gelopen (samen met m'n vader) tijdens de oliebollenloop van avantri, in Schoonhoven. Lopen dus, en daarna oliebollen bunkeren na afloop![]()
aldus de officiele uitslagquote:Op zondag 31 december 2006 16:40 schreef Sehnsucht het volgende:
en met een tijd van 48.50 48.46 over de streep gekomen.
Netjes, in die tijd doe ik nog geen 9 kmquote:
puur als controlegroep: als je het er niet op smeert na het hardlopen, gaat het dan ook kraken en trekken? Aangezien het ook gewoon het hardlopen zelf zou kunnen zijn natuurlijk.quote:Op maandag 1 januari 2007 22:55 schreef Symer het volgende:
[..]
Netjes, in die tijd doe ik nog geen 9 km![]()
Heeft iemand hier ervaring met Spiroflor van VSM? Ik smeer dat wel eens op overbelaste spieren na hardlopen met het idee van 'baat het niet, schaadt het niet', maar m'n spieren beginnen een paar uur later erg te 'kraken'. Het voelt niet alleen erg stroef als ik die spier gebruik, maar als ik die spier bij m'n oor houd kan ik het horen kraken en trekken alsof het oud leer is waaraan getrokken wordt.
Hoort dat erbij? Ik kan het namelijk niet vinden op de bijsluiter en Google weet het ook niet.
Zat ik ook al aan te denken, maar ik heb de zalf nu 3 keer gebruikt en alleen die behandelde spiergroepen begonnen later te kraken. Het is me nog niet overkomen dat een oververmoeide spier ging kraken zonder de Spiroflor.quote:Op maandag 1 januari 2007 23:43 schreef Grumpey het volgende:
[..]
puur als controlegroep: als je het er niet op smeert na het hardlopen, gaat het dan ook kraken en trekken? Aangezien het ook gewoon het hardlopen zelf zou kunnen zijn natuurlijk.
Je had geen geld voor de taxi terug uit de kroeg?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:07 schreef pfaf het volgende:
Zojuist voor het eerst de halve marathon gelopen. En het viel me eerlijk gezegd erg mee.
* best wel trots is. (zeker voor iemand die vannacht nog in de kroeg zat.)
Inderdaad, en de heenweg was nog geen 5 km, maar door het geslinger kom ik de terugweg wel tot de 21.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je had geen geld voor de taxi terug uit de kroeg?
Hoe dan ook! Knappe prestatie hoorquote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Inderdaad, en de heenweg was nog geen 5 km, maar door het geslinger kom ik de terug wel tot de 21.
ik dacht dat het week later wasquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:14 schreef Raphaelo29 het volgende:
leuk topic om te lezen mensen. ikzelf ben een paar maanden bezig en het is leuk om te doen. ik heb in feite 4 rondjes die ik afwissel en af en toe loop ik samen met m'n pa.
van een tante en neef hoorde ik van de aanstaande vondelparkloop op 21 januari in A'dam. enthousiast als we zijn gaan we meedoen en dat zal ook de eerste keer zijn dat we aan zoiets meedoen.
kom af en toe een verdwaalde hardloper in deze "koude" en "barre" maanden tegen, maar zo'n evenement met weet ik hoeveel mensen zal wel even wennen zijn. als ik naar die foto van sehnsucht alleen al kijk......
heb van de week 2 x de bosbaan gedaan in het A'damse Bos en ik denk dat ik dan wel tegen de 10 km aanzit. deed er 53 minuten over en ben benieuwd wat het gaat worden de 21e.
ik zal proberen zo rustig mogelijk te beginnen, dat betaald zich uit op het laatst want dan heb je vaak nog wat over.....
anywayz, nog meer gegadigden voor de 21e?
Zoals Annoh al zei.. interval is voor snelheid..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:47 schreef PAA-053 het volgende:
Even kort vraagje aan al deze hardlopers hier: als je je conditie op wilt bouwen, dan is een intervalschema toch 'het beste'?
Interval is de basis voor elke loopafstand tot en met de marathon voorzover ik weet.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:04 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Zoals Annoh al zei.. interval is voor snelheid..
* PieterBas heeft een hekel aan interval training.. zijn goed stuk gaan trainingen![]()
Je kunt natuurlijk halverwege beginnen bij een beginnersschema, begin je bij week 6 bijvoorbeeld. Je moet er alleen wel op letten dat je het voor jezelf niet te zwaar maakt op het begin en meteen volle bak wil hardlopen (trust me, dan stop je heel snel weer)quote:Op maandag 8 januari 2007 11:37 schreef PAA-053 het volgende:
Ik vind veel beginnersschema's die te simpel zijn, maar gevorderden zijn weer een stapje te ver.
zou wel heel dom zijn dat ze dan voor het eerst in alle jaren dat het bestaat geen rekening zouden houden met hoog water.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:51 schreef Koen_74 het volgende:
Weet er iemand iets over de route van Egmond?
Ik hoorde dat we misschien niet over het strand gaan i.v.m. te hoog water. Dus dat er eigenlijk helemaal geen strand is.
Op de site van Egmond zie ik niets staan.....
maar de starttijd staat al een tijdje vast, ik weet niet hoelang ze van te voren hoog water kunnen voorspellen?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
zou wel heel dom zijn dat ze dan voor het eerst in alle jaren dat het bestaat geen rekening zouden houden met hoog water.
Gelukkig bestaat er zelfs in de winter nog eb en vloed, dus zal wel loos alarm zijn vermoed ik
Als ik zo de pics van voorgaande jaren bekijk lopen ze sowieso met eb en is er sowieso niets aan de handquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:01 schreef Koen_74 het volgende:
[..]
maar de starttijd staat al een tijdje vast, ik weet niet hoelang ze van te voren hoog water kunnen voorspellen?
OK, dus omdat het in 1988 eb was zal het nu ook wel eb zijn, goed om te wetenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als ik zo de pics van voorgaande jaren bekijk lopen ze sowieso met eb en is er sowieso niets aan de hand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |