FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Remote start (starten met je afstandsbediening)
morezondag 29 oktober 2006 @ 20:31
Ik ben momenteel bezig met de onderhandelingen voor de aankoop van mijn nieuwe auto, uiteraard weer een amerikaan, en zag dat de pickup waar ik mijn zinnen op heb gezet, het zogenaamde Remote Start heeft dus je kunt je motor tot op een afstand van 60 meter vanaf je auto met de afstandsbediening starten.

Is deze functie ook al op europese auto's gangbaar???
robbedoeseos300dzondag 29 oktober 2006 @ 20:45
Ik weet dat je deze grap ook achter af kunt inbouwen in bijna iedere auto
Aibmizondag 29 oktober 2006 @ 20:46
Geen idee, maar ik denk wel dat het in ieder geval alleen op automaten kan. Je kunt natuurlijk wel starten vanuit de vrij, maar ik denk dat het niet al te handig is omdat je 'm vast wel eens in een versnelling laat staan.
I_PANDA_Izondag 29 oktober 2006 @ 21:38
Setje zijn voor een paar tientjes in diverse uitvoering te krijgen op ebay.
Maar ook bij de betere auto shops

http://cgi.ebay.com/ebaym(...)dZ1QQsspagenameZWD2V
__Saviour__zondag 29 oktober 2006 @ 21:39
Bang voor een bom in je auto?
Herr.Flickzondag 29 oktober 2006 @ 22:14
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 20:31 schreef more het volgende:
Ik ben momenteel bezig met de onderhandelingen voor de aankoop van mijn nieuwe auto, uiteraard weer een amerikaan, en zag dat de pickup waar ik mijn zinnen op heb gezet, het zogenaamde Remote Start heeft dus je kunt je motor tot op een afstand van 60 meter vanaf je auto met de afstandsbediening starten.

Is deze functie ook al op europese auto's gangbaar???
Nee, waarom niet, heel simpel, vrijwel elke amerikaan is voorzien van een automaatbak, deze kunnen alleen gestart worden als de auto in de P of N stand staat.

Vrijwel elke europese auto is voorzien van een handgeschakelde transmissie, en deze zijn vrijwel nooit beveiligd. Starten op afstand met je auto in de 1e versnelling is daarom dus ook levensgevaarlijk.
Repeatzondag 29 oktober 2006 @ 22:39
Hoort echt bij sjonnietuning dit, zeker omdat je er werkelijk geen reet mee kunt. Je ziet het vaak ingebouwd worden bij de grote beurt enz ( )
StefanCJzondag 29 oktober 2006 @ 22:44
Waarom moet je een auto op afstand starten? In het meest gunstige geval gaat `ie pas rijden als je er zelf ook inzit toch?
Sterke_Yerkezondag 29 oktober 2006 @ 22:47
Haha ga je zo ergens naar toe, start je per ongeluk je auto, kom je terug benzine op
Repeatzondag 29 oktober 2006 @ 22:54
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:47 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Haha ga je zo ergens naar toe, start je per ongeluk je auto, kom je terug benzine op
het lijkt me trouwens ook nog vrij diefstalgevoelig.

Trieste golftuner start auto op afstand, junk slaat snel ruitje in en rijdt weg.

Ik zou er echt geld voor overhebben om dat te zien gebeuren
I_PANDA_Izondag 29 oktober 2006 @ 22:55
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:14 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Starten op afstand met je auto in de 1e versnelling is daarom dus ook levensgevaarlijk.
Je denk toch niet dat die dingen daar niet tegen beveiligd zijn hè.
Tuurlijk start hij niet remote als hij in z'n versnelling staat, of je moet een heel goedkoop setje hebben.
Aibmizondag 29 oktober 2006 @ 22:57
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:55 schreef I_PANDA_I het volgende:

[..]

Je denk toch niet dat die dingen daar niet tegen beveiligd zijn hè.
Tuurlijk start hij niet remote als hij in z'n versnelling staat, of je moet een heel goedkoop setje hebben.
Omdat je dan ook nog een berg sensoren moet hebben voor een handgeschakelde bak, wordt het een stuk duurder om op afstand te kunnen starten. Is wat meer moeite dan bij een automaat.
I_PANDA_Izondag 29 oktober 2006 @ 22:58
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:54 schreef Repeat het volgende:

[..]

het lijkt me trouwens ook nog vrij diefstalgevoelig.

Trieste golftuner start auto op afstand, junk slaat snel ruitje in en rijdt weg.

Ik zou er echt geld voor overhebben om dat te zien gebeuren
quote:
if someone step in the car (during engine is running by remote starter) when he/she open the door, the eingnie will be shut off automatically. ( Smart way to prevent the car jacking) --> alarm will go off also!!!
Herr.Flickzondag 29 oktober 2006 @ 22:58
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:55 schreef I_PANDA_I het volgende:

[..]

Je denk toch niet dat die dingen daar niet tegen beveiligd zijn hè.
Tuurlijk start hij niet remote als hij in z'n versnelling staat, of je moet een heel goedkoop setje hebben.
Aftermarket niet nee, de enigste "detectie" die de meeste handgeschakelde bakken hebben is de achteruitrijschakelaar, meer niet...
Devilnlzondag 29 oktober 2006 @ 22:59
opzich wel leuk in de winter.. ff je auto remote starten.. bakkie koffie opzuipen binnen. en je stapt in een lekkere warme auto

oh en je kunt direct plankie gas wegrijden.. niks geen rustig aan.. koude motor.. meer
Aibmizondag 29 oktober 2006 @ 23:00
Wat heb je er nou aan als je niet kan instappen als de motor al loopt? Het enige nut van dit ding leek me nog dat je de auto kunt starten als de auto al loopt, en meteen door kunt.
Devrim_zondag 29 oktober 2006 @ 23:18
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:00 schreef Aibmi het volgende:
Wat heb je er nou aan als je niet kan instappen als de motor al loopt? Het enige nut van dit ding leek me nog dat je de auto kunt starten als de auto al loopt, en meteen door kunt.
Waardoor je dus een paar seconde winst zou hebben
Pauper..
lj_lightningzondag 29 oktober 2006 @ 23:31
Lijkt me dan wel weer stoer op de motor of (schakel)brommert
Repeatmaandag 30 oktober 2006 @ 00:08
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:59 schreef Devilnl het volgende:
opzich wel leuk in de winter.. ff je auto remote starten.. bakkie koffie opzuipen binnen. en je stapt in een lekkere warme auto

oh en je kunt direct plankie gas wegrijden.. niks geen rustig aan.. koude motor.. meer
Dat noemt men een standkachel, wat in wel luxe auto's zit
RMDmaandag 30 oktober 2006 @ 00:38
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:00 schreef Aibmi het volgende:
Wat heb je er nou aan als je niet kan instappen als de motor al loopt? Het enige nut van dit ding leek me nog dat je de auto kunt starten als de auto al loopt, en meteen door kunt.
zal dus inderdaad wel degelijk mogelijk zijn, zo gauw je je alarm hebt uitgeschakeld
moremaandag 30 oktober 2006 @ 09:29
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:39 schreef Repeat het volgende:
Hoort echt bij sjonnietuning dit, zeker omdat je er werkelijk geen reet mee kunt. Je ziet het vaak ingebouwd worden bij de grote beurt enz ( )
Ik heb het hier niet over sjonnietuning, het wordt op de fabriek gemonteerd en is onderdeel van een klasse V alarmsysteem.

de remote:

de bovenste toets is om te starten.

In Amerika wordt het vooral gebruikt om de auto te verwarmen in de winter, of te koelen in de zomer.
ps er zit ook een standkachel in!


In Amerika zie je overigens ook vaak het tire pressure monitoring wat automatisch de bandenspanning in de gaten houdt en een seintje geeft als de bandenspanning te laag of te hoog is. Vanaf volgend jaar is het zelfs verplicht.

[ Bericht 4% gewijzigd door more op 30-10-2006 12:26:41 ]
DonJamesmaandag 30 oktober 2006 @ 12:05
De sjonnie-tunersetjes kunnen prima op handgeschakelde auto's gebouwd worden. Ze worden dan aangesloten op de schakelaar van de handrem. Als het lampje van de handrem brandt kan je hem starten, anders niet.
Natuurlijk niet echt foolproof, als je de handrem 1 tandje aantrekt is het lampje wel aan, maar remt de handrem niet (goed genoeg).
DonJamesmaandag 30 oktober 2006 @ 12:07
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:29 schreef more het volgende:

...
In Amerika zie je overigens sinds dit jaar ook vaak het tire pressure monitoring wat automatisch de bandenspanning in de gaten houdt en een seintje geeft als de bandenspanning te laag of te hoog is.
Psst, is in Europa ook al een aantal jaren leverbaar hoor!
moremaandag 30 oktober 2006 @ 12:13
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Psst, is in Europa ook al een aantal jaren leverbaar hoor!
Psst...
Ik bedoelde eigenlijk dat het daar vanaf 1 januari 2007 verplicht is
DonJamesmaandag 30 oktober 2006 @ 12:38
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:13 schreef more het volgende:

[..]

Psst...
Ik bedoelde eigenlijk dat het daar vanaf 1 januari 2007 verplicht is
OK, ik dacht al. Meestal lopen ze in de VS voor op Europa met dat soort zaken.
911GT2maandag 30 oktober 2006 @ 13:20
Klinkt eigenlijk best goed!
Ik kwam na wat zoeken DIT tegen. Zeker omdat er ook een turbotimer bij zit lijkt het me wel interessant!
Herr.Flickmaandag 30 oktober 2006 @ 13:23
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef 911GT2 het volgende:
Klinkt eigenlijk best goed!
Ik kwam na wat zoeken DIT tegen. Zeker omdat er ook een turbotimer bij zit lijkt het me wel interessant!
Op een handgeschakelde auto zou het gewoon verboden moeten worden, levensgevaarlijk!
moremaandag 30 oktober 2006 @ 13:29
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:23 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Op een handgeschakelde auto zou het gewoon verboden moeten worden, levensgevaarlijk!
Volgens mij blijkt uit het aansluitschema dat hij ook aangesloten wordt op de rempaalingang/neutraalbeveiliging, en worden automatisch alle wielen geblokkeerd, en is starten van een handgeschakelde bak alleen mogelijk als hij in de neutraal/vrij staat.
Overigens heb je, als het fabrieksmatig ingebouwd wordt, daar allemaal geen omkijken naar!
Herr.Flickmaandag 30 oktober 2006 @ 13:35
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:29 schreef more het volgende:

[..]

Volgens mij blijkt uit het aansluitschema dat hij ook aangesloten wordt op de rempaalingang/neutraalbeveiliging, en worden automatisch alle wielen geblokkeerd, en is starten van een handgeschakelde bak alleen mogelijk als hij in de neutraal/vrij staat.
Overigens heb je, als het fabrieksmatig ingebouwd wordt, daar allemaal geen omkijken naar!
Klopt, maar bij die aftermarket dingen kan er vaak wel een beveiligingsoptie opzitten, maar deze word vrijwel nooit aangesloten ivm kosten of technische onhaalbaarheid. En dan is het gewoon een kwestie van wachten op ongelukken....
911GT2maandag 30 oktober 2006 @ 13:37
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:23 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Op een handgeschakelde auto zou het gewoon verboden moeten worden, levensgevaarlijk!
Ik heb een semi automaat, dus voor mij is het geen probleem
moremaandag 30 oktober 2006 @ 13:39
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:35 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Klopt, maar bij die aftermarket dingen kan er vaak wel een beveiligingsoptie opzitten, maar deze word vrijwel nooit aangesloten ivm kosten of technische onhaalbaarheid. En dan is het gewoon een kwestie van wachten op ongelukken....
Het is een tweeweg systeem, dus misschien, doet het systeem eerst een zelfcontrole, en weigert hij om te starten als hij niet aan alle parameters voldoet. Lijkt me ook wel een komisch gezicht als je de auto start terwijl hij in de versnelling staat: waarschijnlijk zal hij even schokken en weer afslaan.
moremaandag 30 oktober 2006 @ 13:40
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:37 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Ik heb een semi automaat, dus voor mij is het geen probleem
Ik zie ook als een mooie gadget in mijn toekomstige nieuwe auto! (6 versnellingen-automaat.)
quote:
For your convenience, standard remote start has a range of almost 200 feet. The system starts the engine and sets the climate controls to the right outputs. On a chilly morning, for example, it will turn the heat and defroster on, even if the controls had last been set to vent or cool.
Herr.Flickmaandag 30 oktober 2006 @ 13:49
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:39 schreef more het volgende:

[..]

Het is een tweeweg systeem, dus misschien, doet het systeem eerst een zelfcontrole, en weigert hij om te starten als hij niet aan alle parameters voldoet. Lijkt me ook wel een komisch gezicht als je de auto start terwijl hij in de versnelling staat: waarschijnlijk zal hij even schokken en weer afslaan.
En als de beveiliging simpelweg doorgelust is start ie gewoon...

Een kennis van me is autohandelaar, en hij heeft dit dus al eens meegemaakt met een E36 316 op gas, klant koopt die auto rijd er een paar weken mee, en staat ineens met een boze kop bij hem op de plaats, auto is "vanzelf" gestart, door het tuinhek van de buren gereden en stil komen te staan tegen een muurtje...

In het begin geloofde we het niet, maar achteraf bleek dus dat je 2x achter elkaar op een knop moest drukken, dat dan de auto startte. Schade is geheel vergoed moeten worden door m'n kennis.

Je zal maar net voor die geparkeerde auto gestaan hebben...
Twanstramaandag 30 oktober 2006 @ 14:06
Dat hebben veel auto's in amerika. Toen ik daar woonde, deed mijn buurman dat altijd. Om zijn V8 big block op te warmen..........om 6 uur s'ochtends.......naast mijn raam ongeveer

Wel een vette optie.......nutteloos, maar vet.
Boschkaboutermaandag 30 oktober 2006 @ 15:05
Een kennis van mij heeft dat in zijn Micra ingebouwd. Iets wat je echt niet verwacht bij zo'n bak.
angel008maandag 30 oktober 2006 @ 15:11
hmm dan maar ff posten hier

ook ik heb een alarm ingebouwd waarbij dit kan (met een remote en ik kan mn auto met een horloge starten)

beveiliging is goed

je kan alleen de auto van afstand starten als je een paar stappen hebt gedaan

globaal uitgelegd je moet uitstappen met lopende motor (sleutel kan je eruit halen je auto blijft draaien)

deuren moeten dicht

alarm gaat erop (met niemand dus in de auto en deuren dicht)

deuren gaan op slot en vervolgens schakeld het alarm de auto uit

foolproof dus want je kan nevernooit niet je auto in zn 1 laten staan en vervolgens sleutel omdraaien uitstappen en deur dicht doen (want dan heb je je koppeling los dus auto uit)

daarna kan je gewoon remote starten

_maar_ zodra je de auto in de tussentijd open hebt gedaan deur open dan kan je hem niet meer starten

dus helemaal geen high tech sensors voor nodig gewoon simpele handeling beveiliging van het alarm

zo moest ik ff kwijt aan alle sjonnie haters hier..

en nee ik ben geen sjonnie wil het gewoon warm hebben in de winter straks geen zin om een half uur lang me kont eraf te vriezen
MikeyManmaandag 30 oktober 2006 @ 15:38
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:11 schreef angel008 het volgende:
hmm dan maar ff posten hier

ook ik heb een alarm ingebouwd waarbij dit kan (met een remote en ik kan mn auto met een horloge starten)

beveiliging is goed

je kan alleen de auto van afstand starten als je een paar stappen hebt gedaan

globaal uitgelegd je moet uitstappen met lopende motor (sleutel kan je eruit halen je auto blijft draaien)

deuren moeten dicht

alarm gaat erop (met niemand dus in de auto en deuren dicht)

deuren gaan op slot en vervolgens schakeld het alarm de auto uit

foolproof dus want je kan nevernooit niet je auto in zn 1 laten staan en vervolgens sleutel omdraaien uitstappen en deur dicht doen (want dan heb je je koppeling los dus auto uit)

daarna kan je gewoon remote starten

_maar_ zodra je de auto in de tussentijd open hebt gedaan deur open dan kan je hem niet meer starten

dus helemaal geen high tech sensors voor nodig gewoon simpele handeling beveiliging van het alarm

zo moest ik ff kwijt aan alle sjonnie haters hier..

en nee ik ben geen sjonnie wil het gewoon warm hebben in de winter straks geen zin om een half uur lang me kont eraf te vriezen
Dat verschilt nogal per alarm... Sommigen doen het wél zonder extra beveliging...
911GT2maandag 30 oktober 2006 @ 15:57
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:11 schreef angel008 het volgende:
hmm dan maar ff posten hier

ook ik heb een alarm ingebouwd waarbij dit kan (met een remote en ik kan mn auto met een horloge starten)

beveiliging is goed

je kan alleen de auto van afstand starten als je een paar stappen hebt gedaan

globaal uitgelegd je moet uitstappen met lopende motor (sleutel kan je eruit halen je auto blijft draaien)

deuren moeten dicht

alarm gaat erop (met niemand dus in de auto en deuren dicht)

deuren gaan op slot en vervolgens schakeld het alarm de auto uit

foolproof dus want je kan nevernooit niet je auto in zn 1 laten staan en vervolgens sleutel omdraaien uitstappen en deur dicht doen (want dan heb je je koppeling los dus auto uit)

daarna kan je gewoon remote starten

_maar_ zodra je de auto in de tussentijd open hebt gedaan deur open dan kan je hem niet meer starten

dus helemaal geen high tech sensors voor nodig gewoon simpele handeling beveiliging van het alarm

zo moest ik ff kwijt aan alle sjonnie haters hier..

en nee ik ben geen sjonnie wil het gewoon warm hebben in de winter straks geen zin om een half uur lang me kont eraf te vriezen
Stationair draaien om de motor warm te krijgen is zo ongeveer het slechtste wat je kan doen voor je motor (en voor het milieu).

Handig, ja! Goed, nee!
MikeyManmaandag 30 oktober 2006 @ 16:01
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:57 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Stationair draaien om de motor warm te krijgen is zo ongeveer het slechtste wat je kan doen voor je motor (en voor het milieu).

Handig, ja! Goed, nee!
Daarom moet je ook voordat je de auto uitgaat een steen op je gaspedaal leggen... Duh...
moremaandag 30 oktober 2006 @ 16:41
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:57 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Stationair draaien om de motor warm te krijgen is zo ongeveer het slechtste wat je kan doen voor je motor (en voor het milieu).

Handig, ja! Goed, nee!

De huidige generatie motoren kan daar heel goed tegen, misschien als je een lucht gekoelde motor hebt of te weinig waterkoeling capaciteit. Als het slecht zou zijn dan werd het echt niet af fabriek ingebouwd in zoveel Amerikaanse auto's.
MikeyManmaandag 30 oktober 2006 @ 16:43
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:41 schreef more het volgende:

[..]


De huidige generatie motoren kan daar heel goed tegen, misschien als je een lucht gekoelde motor hebt of te weinig waterkoeling capaciteit. Als het slecht zou zijn dan werd het echt niet af fabriek ingebouwd in zoveel Amerikaanse auto's.
Ja, want die staan bekend als erg betrouwbaar
Dennischmaandag 30 oktober 2006 @ 16:49
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 20:31 schreef more het volgende:
Ik ben momenteel bezig met de onderhandelingen voor de aankoop van mijn nieuwe auto, uiteraard weer een amerikaan, en zag dat de pickup waar ik mijn zinnen op heb gezet, het zogenaamde Remote Start heeft dus je kunt je motor tot op een afstand van 60 meter vanaf je auto met de afstandsbediening starten.

Is deze functie ook al op europese auto's gangbaar???
Als je het toch doet, zorg dan dat je hem ook op afstand kan besturen
Dennischmaandag 30 oktober 2006 @ 16:50
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:57 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Stationair draaien om de motor warm te krijgen is zo ongeveer het slechtste wat je kan doen voor je motor (en voor het milieu).

Handig, ja! Goed, nee!
Mje, gelul, het gaat erom dat dan je motor al warm is, maar je versnellingsbak nog niet, en dus is het slecht voor je bak, niet voor je motor, dit fabeltje is al te lang een dom verschijnsel in de auto wereld....
moremaandag 30 oktober 2006 @ 16:54
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:43 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ja, want die staan bekend als erg betrouwbaar
Inderdaad als ervaringsdeskundige weet ik er alles van hoe degelijk en betrouwbaar Amerikaanse auto's zijn.
911GT2maandag 30 oktober 2006 @ 16:56
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:50 schreef Dennisch het volgende:

[..]

Mje, gelul, het gaat erom dat dan je motor al warm is, maar je versnellingsbak nog niet, en dus is het slecht voor je bak, niet voor je motor, dit fabeltje is al te lang een dom verschijnsel in de auto wereld....
Niet dus het gaat er om dat de olie minder snel warm wordt waardoor de smering minder goed is. De olie blijft langer dik.

Het is dus zeker in de winter wel degelijk een issue!
Aibmimaandag 30 oktober 2006 @ 17:03
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:56 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Niet dus het gaat er om dat de olie minder snel warm wordt waardoor de smering minder goed is. De olie blijft langer dik.

Het is dus zeker in de winter wel degelijk een issue!
Of je begint gewoon met rustig rijden, dan is er niks aan de hand.
moremaandag 30 oktober 2006 @ 17:08
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:56 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Niet dus het gaat er om dat de olie minder snel warm wordt waardoor de smering minder goed is. De olie blijft langer dik.

Het is dus zeker in de winter wel degelijk een issue!
De zuigers/krukas bewegen gewoon bij stationair draaien, en de smering van het blok is gewoon optimaal, of je nu rijdt of stilstaat.
Dennischmaandag 30 oktober 2006 @ 17:09
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:56 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Niet dus het gaat er om dat de olie minder snel warm wordt waardoor de smering minder goed is. De olie blijft langer dik.

Het is dus zeker in de winter wel degelijk een issue!
Ja als het min 15 is jah, maar met die nepwinters hier is dat totaal geen issue,
Repeatmaandag 30 oktober 2006 @ 17:43
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:08 schreef more het volgende:

[..]

De zuigers/krukas bewegen gewoon bij stationair draaien, en de smering van het blok is gewoon optimaal, of je nu rijdt of stilstaat.
nee, want bij een koude start is je olie nog niet ontdooit en smeert daardoor minder.
Repeatmaandag 30 oktober 2006 @ 17:44
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:29 schreef more het volgende:

[..]

Ik heb het hier niet over sjonnietuning, het wordt op de fabriek gemonteerd en is onderdeel van een klasse V alarmsysteem.

de remote:
[afbeelding]
de bovenste toets is om te starten.

In Amerika wordt het vooral gebruikt om de auto te verwarmen in de winter, of te koelen in de zomer.
ps er zit ook een standkachel in!


In Amerika zie je overigens ook vaak het tire pressure monitoring wat automatisch de bandenspanning in de gaten houdt en een seintje geeft als de bandenspanning te laag of te hoog is. Vanaf volgend jaar is het zelfs verplicht.
Waarom heb je dit systeem dan nodig als er ook een standkachel inzit?
Dennischmaandag 30 oktober 2006 @ 17:46
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:43 schreef Repeat het volgende:

[..]

nee, want bij een koude start is je olie nog niet ontdooit en smeert daardoor minder.
Als jouw olie bevriest, hier in Nederland, heb je je auto zeker in een vrieskist staan? bij min 50 ofzo?

Op afstand starten was het topic, niet olie in de kou

Ik ga m'n sleutelstart vervangen voor een drukknop, is een eitje en wel grappig
Repeatmaandag 30 oktober 2006 @ 17:47
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:46 schreef Dennisch het volgende:

[..]

Als jouw olie bevriest, hier in Nederland, heb je je auto zeker in een vrieskist staan? bij min 50 ofzo?

Op afstand starten was het topic, niet olie in de kou

Ik ga m'n sleutelstart vervangen voor een drukknop, is een eitje en wel grappig
Neem het niet zo letterlijk gast

Maar bij een koude start is (zeker in de winter) je olie veel dikker, dan dat als hij op temperatuur is.
moremaandag 30 oktober 2006 @ 18:04
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:47 schreef Repeat het volgende:

[..]

Neem het niet zo letterlijk gast

Maar bij een koude start is (zeker in de winter) je olie veel dikker, dan dat als hij op temperatuur is.
Op het moment dat je de motor gestart hebt, hij dus stationair draait, maakt het niet uit of je rijdt of stilstaat, de betreffende onderdelen bewegen gewoon en de smering is optimaal.

Overigens in extreem koude gebieden gebruik je gewoon SAE 0W olie
Herr.Flickmaandag 30 oktober 2006 @ 18:28
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:08 schreef more het volgende:

[..]

De zuigers/krukas bewegen gewoon bij stationair draaien, en de smering van het blok is gewoon optimaal, of je nu rijdt of stilstaat.
Zeker niet (en ook niet met de nieuwste generatie motoren).

Het is niet zo zeer een smeringsprobleem, maar door het stationair draaien word de motor niet mooi gelijkmatig warm, om het simpel te zeggen, de kop word heet, het onderblok koud. Ook komt de olietemp. bijna niet omhoog. Maar aan het milieu hebben de amerikanen altijd al lak gehad, dus waarom hier dan niet..

911GT2maandag 30 oktober 2006 @ 18:30
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:28 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Zeker niet (en ook niet met de nieuwste generatie motoren).

Het is niet zo zeer een smeringsprobleem, maar door het stationair draaien word de motor niet mooi gelijkmatig warm, om het simpel te zeggen, de kop word heet, het onderblok koud. Ook komt de olietemp. bijna niet omhoog. Maar aan het milieu hebben de amerikanen altijd al lak gehad, dus waarom hier dan niet..

Blij dat iemand me nog gelooft... Ik wist idd niet dat het daar aan lag, alleen dat stationair warm draaien slecht voor de motor is
MikeyManmaandag 30 oktober 2006 @ 18:31
Zeg, maar er zit toch een oliepomp in een automotor?
Herr.Flickmaandag 30 oktober 2006 @ 18:34
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:31 schreef MikeyMan het volgende:
Zeg, maar er zit toch een oliepomp in een automotor?
En?

Het is geen oliedrukprobleem, maar meer een temperatuur probleem. Er komt te weinig warmte vrij, en deze warmte word dus opgenomen door het koelwater, de olie word hierdoor dus niet/nauwelijks warm, en de onderkant van de motor blijft hierdoor koeler, hierdoor komen er oa meer spanningsverschillen op de materialen, en dit is nooit goed.
MikeyManmaandag 30 oktober 2006 @ 18:36
Dus; als ik met 1500tpm rijd na het starten help je hem ook naar de kloten?
Herr.Flickmaandag 30 oktober 2006 @ 18:39
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:36 schreef MikeyMan het volgende:
Dus; als ik met 1500tpm rijd na het starten help je hem ook naar de kloten?
Het gaat er niet om of "ie naar de kloten" loopt, het is gewoon schadelijk(er)/minder goed.
En bij 1 motor is 1500 tpm een normaal toerental, bij een ander is het "ondertoeren". Daarbij komt er als je rijd meer warmte vrij omdat de verbranding krachtiger is ivm weerstand van je auto
spectrumanalysermaandag 30 oktober 2006 @ 18:49
quote:
en nee ik ben geen sjonnie wil het gewoon warm hebben in de winter straks geen zin om een half uur lang me kont eraf te vriezen
daar is stoelverwarming voor
Aibmimaandag 30 oktober 2006 @ 18:54
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

daar is stoelverwarming voor
Inderdaad Saab
moremaandag 30 oktober 2006 @ 19:33
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:54 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Inderdaad Saab
Niet alleen Saab, in mijn auto zie sig zit het ook, zelfs stoelkoeling voor in de zomer.
angel008maandag 30 oktober 2006 @ 20:01
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

daar is stoelverwarming voor
hebk ook..

weet jij mischien waar ik stuurverwarming kan krijgen ? dan heb ik niets meer te zeuren en kan mn remote start eruit

overgens rijd ik op de winter na nooit met remote start

en altijd rustig weg voor 20-30 minuten dan pas gaan we wat sportiever rijden..
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:33 schreef more het volgende:

[..]

Niet alleen Saab, in mijn auto zie sig zit het ook, zelfs stoelkoeling voor in de zomer.
komen er dan ook ijsklontjes onder je stoel vandaan ?

dat is trouwens toch gewoon dmv kleine gaatjes waar lucht doorheen word gepompt ?
moremaandag 30 oktober 2006 @ 20:40
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:01 schreef angel008 het volgende:

[..]

hebk ook..

weet jij mischien waar ik stuurverwarming kan krijgen ? dan heb ik niets meer te zeuren en kan mn remote start eruit

overgens rijd ik op de winter na nooit met remote start

en altijd rustig weg voor 20-30 minuten dan pas gaan we wat sportiever rijden..
[..]

komen er dan ook ijsklontjes onder je stoel vandaan ?

dat is trouwens toch gewoon dmv kleine gaatjes waar lucht doorheen word gepompt ?


de blauwe toets is voor stoelkoeling (drie standen) rood is stoelververwarming, de stoelen hebben lederen bekleding en voelen gewoon lekker fris in de zomer.
Fixersdinsdag 31 oktober 2006 @ 14:56
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:58 schreef I_PANDA_I het volgende:

[..]

[quote]if someone step in the car (during engine is running by remote starter) when he/she open the door, the eingnie will be shut off automatically. ( Smart way to prevent the car jacking) --> alarm will go off also!!!
[/quote]

Zoals het daar staat:

- Wannabee knightrider start auto op afstand
- hij trekt deur open
- Motor slaat af
- Alarm gaat loeien
- Alarm wordt uitgeschakeld
- Motor wordt op de conventionele manier gestart
- Wegrijden

Lijkt me vrij onzinnig................
MikeyMandinsdag 31 oktober 2006 @ 15:33
Dat staat er toch niet...

Als jij je auto op afstand start, draait de motor... Als iemand dan de auto ingaat zonder het alarm uit te schakelen, gaat de motor uit, en het alarm aan...
Lijkt me logisch...
angel008dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:20
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:56 schreef Fixers het volgende:

[..]
Zoals het daar staat:

- Wannabee knightrider start auto op afstand
- hij trekt deur open
- Motor slaat af
- Alarm gaat loeien
- Alarm wordt uitgeschakeld
- Motor wordt op de conventionele manier gestart
- Wegrijden

Lijkt me vrij onzinnig................


[/quote]

- Wannabee knightrider start auto op afstand
-hij drukt op de knop om het alarm uit te zetten en deuren open te laten gaan
- hij trekt deur open
- Motor slaat af
- Alarm gaat loeien
- Alarm wordt uitgeschakeld
- Motor wordt op de conventionele manier gestart
- Wegrijden


jou probleem was ?

hoe stom denk je dat mensen zijn met dit systeem ? baby's ?
1299dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:36
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:04 schreef more het volgende:

[..]

Op het moment dat je de motor gestart hebt, hij dus stationair draait, maakt het niet uit of je rijdt of stilstaat, de betreffende onderdelen bewegen gewoon en de smering is optimaal.

Overigens in extreem koude gebieden gebruik je gewoon SAE 0W olie
Je motor ondervind het minste slijtage als de motor en olie op bedrijfstemperatuur zijn. Als je hem stationair laat lopen duurt dit opwarmingsprocess onnodig lang met extra slijtage tot gevolg. Het beste is om gelijk weg te rijden en het blok zo snel mogelijk op te warmen zonder het teveel te belasten. (normale benzine auto tussen de 1800 en 2500 toeren blijven rijden of iets in die geest)
Herr.Flickdinsdag 31 oktober 2006 @ 18:06
Daarbij zit je met nog een probleem.... hoe gaan we het stuurslot eraf halen?? (aftermaket)

1299dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:26
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:06 schreef Herr.Flick het volgende:
Daarbij zit je met nog een probleem.... hoe gaan we het stuurslot eraf halen?? (aftermaket)

Robotarmpjes die aan het stuur gaan hannessen
MikeyMandinsdag 31 oktober 2006 @ 18:26
Ik snap het punt met dat stuurslot niet helemaal, moet ik zeggen
tralalaladinsdag 31 oktober 2006 @ 18:28
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:29 schreef more het volgende:

[..]

Ik heb het hier niet over sjonnietuning, het wordt op de fabriek gemonteerd en is onderdeel van een klasse V alarmsysteem.

de remote:
[afbeelding]
de bovenste toets is om te starten.

In Amerika wordt het vooral gebruikt om de auto te verwarmen in de winter, of te koelen in de zomer.
ps er zit ook een standkachel in!


In Amerika zie je overigens ook vaak het tire pressure monitoring wat automatisch de bandenspanning in de gaten houdt en een seintje geeft als de bandenspanning te laag of te hoog is. Vanaf volgend jaar is het zelfs verplicht.
Die toeterknop is wel vet lekker mensen laten schikken
MikeyMandinsdag 31 oktober 2006 @ 18:31
Das gewoon de panic functie en die heeft bijna elk alarm...
Repeatdinsdag 31 oktober 2006 @ 18:34
maargoed, conclusie is dus: kutsysteem.

En mij is helemaal onduidelijk wat je er mee moet als er ook een standkachel inzit
moredinsdag 31 oktober 2006 @ 19:26
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:34 schreef Repeat het volgende:
maargoed, conclusie is dus: kutsysteem.

En mij is helemaal onduidelijk wat je er mee moet als er ook een standkachel inzit
de systemen die aftermarket ingebouws worden misschien, maar hier hebben we het over een systeem dat op de fabriek ingebouwd wordt, en dus naadloos werkt met de auto.
MikeyMandinsdag 31 oktober 2006 @ 19:41
Er is niks meer of minder slecht aan een af-fabriek systeem... Het blijft opletten...
moredinsdag 31 oktober 2006 @ 20:00
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:41 schreef MikeyMan het volgende:
Er is niks meer of minder slecht aan een af-fabriek systeem... Het blijft opletten...
In de betreffende auto (GMC): Je start de auto met de remote, auto start alleen in stand P waar je een automaat altijd inzet als je hem uitzet.
Vervolgens open je met de remote de bestuurdersportier, twee x drukken opent alle deuren, en alarm wordt uitgeschakeld.
Je stapt in gaat zitten, en om weg te kunnen rijden moet je eerst nog de sleutel in het contact stoppen, anders kun je niet wegrijden. Auto zal bij geen gebruik naar maximaal 15 minuten uitslaan, korter kan ook, kun je zelf instellen.
Ik zie dus eigelijk niet in dat het gevaarlijk kan zijn
MikeyMandinsdag 31 oktober 2006 @ 20:01
Met een automaat is het niet zo'n probleem nee... Probleem ontstaat pas bij een handbak...
moredinsdag 31 oktober 2006 @ 20:07
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:01 schreef MikeyMan het volgende:
Met een automaat is het niet zo'n probleem nee... Probleem ontstaat pas bij een handbak...
Daar moet ik je wel gelijk in geven, al is dat in moderne auto's ook heel goed elektronisch te regelen.
Herr.Flickdinsdag 31 oktober 2006 @ 21:56
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:26 schreef MikeyMan het volgende:
Ik snap het punt met dat stuurslot niet helemaal, moet ik zeggen
Druk op het knopje en je auto opent, start en loopt... mannetje komt aanlopen, stapt in en rijd weg, draait aan het stuur, en dan? KLIK (shit sleutels vergeten op het contact het zetten )

Snap je hem nu
Repeatdinsdag 31 oktober 2006 @ 23:09
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:26 schreef more het volgende:

[..]

de systemen die aftermarket ingebouws worden misschien, maar hier hebben we het over een systeem dat op de fabriek ingebouwd wordt, en dus naadloos werkt met de auto.
Je moet alsnog de sleutel erin steken?
Had het dan gelijk gekoppeld aan een keyless entry...

Maar nogmaals: wat kan je er dan mee?
MikeyMandinsdag 31 oktober 2006 @ 23:27
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:56 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Druk op het knopje en je auto opent, start en loopt... mannetje komt aanlopen, stapt in en rijd weg, draait aan het stuur, en dan? KLIK (shit sleutels vergeten op het contact het zetten )

Snap je hem nu
Ah... Jah, owkee... Maar dat is in twee seconden los hoor...

Moet je natuurlijk wel vantevoren aan denken
MikeyMandinsdag 31 oktober 2006 @ 23:28
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

Je moet alsnog de sleutel erin steken?
Had het dan gelijk gekoppeld aan een keyless entry...

Maar nogmaals: wat kan je er dan mee?
sleutel erin steken? Waar heb je het over?

Je drukt op de knop (van achter je keukenraam) en je warmt de motor -en dus je interieur + ramen- alvast op...
Repeatwoensdag 1 november 2006 @ 00:19
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:28 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

sleutel erin steken? Waar heb je het over?

Je drukt op de knop (van achter je keukenraam) en je warmt de motor -en dus je interieur + ramen- alvast op...
Maar more zegt dat wil je erin wegrijden, dat je dan alsnog de sleutel nodig hebt en die erin moet steken. Ik zeg: had dan gelijk een keyless entry sysyeem gemaakt...

en more zegt dat er ook een standkachel inzit, wat die functies die jij noemt dus al doet, waarvoor heb je dan dit systeem nodig?
Oosthoekwoensdag 1 november 2006 @ 00:23
Oh god daar heb je hem weer. Wat wil je met dit topic? Patsen dat je een nieuwe lelijke kutpickup gaat kopen? Rot lekker naar Amerika als je alles daar zo geweldig vindt. Is iedereen blij.
morewoensdag 1 november 2006 @ 08:49
quote:
Op woensdag 1 november 2006 00:19 schreef Repeat het volgende:

[..]

Maar more zegt dat wil je erin wegrijden, dat je dan alsnog de sleutel nodig hebt en die erin moet steken. Ik zeg: had dan gelijk een keyless entry sysyeem gemaakt...
De entry is keyless, via de remote, maar je moet de sleutel in de contact opening stoppen, waardoor de beveiliging wordt uitgeschakeld om de kunnen wegrijden.
Repeatwoensdag 1 november 2006 @ 11:23
quote:
Op woensdag 1 november 2006 08:49 schreef more het volgende:

[..]

De entry is keyless, via de remote, maar je moet de sleutel in de contact opening stoppen, waardoor de beveiliging wordt uitgeschakeld om de kunnen wegrijden.
Nee ik bedoel dat als je de auto nadert dat ie van het slot springt en dan als je erin zit dat je kan starten zonder de sleutel erin te steken, zolang jij maar een pasje in je zak hebt. Wat ze bij Mercedes ed gebruiken, keyless go heet het daar.

Dit systeem is dus niks, qua nut dan, qua patsfactor is het wel geinig
morewoensdag 1 november 2006 @ 11:28
quote:
Op woensdag 1 november 2006 11:23 schreef Repeat het volgende:

[..]

Nee ik bedoel dat als je de auto nadert dat ie van het slot springt en dan als je erin zit dat je kan starten zonder de sleutel erin te steken, zolang jij maar een pasje in je zak hebt. Wat ze bij Mercedes ed gebruiken, keyless go heet het daar.

Dit systeem is dus niks, qua nut dan, qua patsfactor is het wel geinig
De GMC van dit type is in Amerika nog niet uitgeleverd zo nieuw is hij nog, dus ik weet niet alle details, misschien zit er ook wel gewoon een start knop in.

[ Bericht 1% gewijzigd door more op 01-11-2006 13:13:23 ]