Nee, waarom niet, heel simpel, vrijwel elke amerikaan is voorzien van een automaatbak, deze kunnen alleen gestart worden als de auto in de P of N stand staat.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:31 schreef more het volgende:
Ik ben momenteel bezig met de onderhandelingen voor de aankoop van mijn nieuwe auto, uiteraard weer een amerikaan, en zag dat de pickup waar ik mijn zinnen op heb gezet, het zogenaamde Remote Start heeft dus je kunt je motor tot op een afstand van 60 meter vanaf je auto met de afstandsbediening starten.
Is deze functie ook al op europese auto's gangbaar???
het lijkt me trouwens ook nog vrij diefstalgevoelig.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:47 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Haha ga je zo ergens naar toe, start je per ongeluk je auto, kom je terug benzine op![]()
Je denk toch niet dat die dingen daar niet tegen beveiligd zijn hè.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:14 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Starten op afstand met je auto in de 1e versnelling is daarom dus ook levensgevaarlijk.
Omdat je dan ook nog een berg sensoren moet hebben voor een handgeschakelde bak, wordt het een stuk duurder om op afstand te kunnen starten. Is wat meer moeite dan bij een automaat.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:55 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
Je denk toch niet dat die dingen daar niet tegen beveiligd zijn hè.
Tuurlijk start hij niet remote als hij in z'n versnelling staat, of je moet een heel goedkoop setje hebben.![]()
quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:54 schreef Repeat het volgende:
[..]
het lijkt me trouwens ook nog vrij diefstalgevoelig.
Trieste golftuner start auto op afstand, junk slaat snel ruitje in en rijdt weg.
Ik zou er echt geld voor overhebben om dat te zien gebeuren
quote:if someone step in the car (during engine is running by remote starter) when he/she open the door, the eingnie will be shut off automatically. ( Smart way to prevent the car jacking) --> alarm will go off also!!!
Aftermarket niet nee, de enigste "detectie" die de meeste handgeschakelde bakken hebben is de achteruitrijschakelaar, meer niet...quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:55 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
Je denk toch niet dat die dingen daar niet tegen beveiligd zijn hè.
Tuurlijk start hij niet remote als hij in z'n versnelling staat, of je moet een heel goedkoop setje hebben.![]()
Waardoor je dus een paar seconde winst zou hebbenquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:00 schreef Aibmi het volgende:
Wat heb je er nou aan als je niet kan instappen als de motor al loopt?Het enige nut van dit ding leek me nog dat je de auto kunt starten als de auto al loopt, en meteen door kunt.
Dat noemt men een standkachel, wat in wel luxe auto's zitquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:59 schreef Devilnl het volgende:
opzich wel leuk in de winter.. ff je auto remote starten.. bakkie koffie opzuipen binnen. en je stapt in een lekkere warme auto
oh en je kunt direct plankie gas wegrijden.. niks geen rustig aan.. koude motor.. meer
zal dus inderdaad wel degelijk mogelijk zijn, zo gauw je je alarm hebt uitgeschakeldquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:00 schreef Aibmi het volgende:
Wat heb je er nou aan als je niet kan instappen als de motor al loopt?Het enige nut van dit ding leek me nog dat je de auto kunt starten als de auto al loopt, en meteen door kunt.
Ik heb het hier niet over sjonnietuning, het wordt op de fabriek gemonteerd en is onderdeel van een klasse V alarmsysteem.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:39 schreef Repeat het volgende:
Hoort echt bij sjonnietuning dit, zeker omdat je er werkelijk geen reet mee kunt. Je ziet het vaak ingebouwd worden bij de grote beurt enz ()
Psst, is in Europa ook al een aantal jaren leverbaar hoor!quote:Op maandag 30 oktober 2006 09:29 schreef more het volgende:
...
In Amerika zie je overigens sinds dit jaar ook vaak het tire pressure monitoring wat automatisch de bandenspanning in de gaten houdt en een seintje geeft als de bandenspanning te laag of te hoog is.
Psst...quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Psst, is in Europa ook al een aantal jaren leverbaar hoor!
OK, ik dacht al. Meestal lopen ze in de VS voor op Europa met dat soort zaken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:13 schreef more het volgende:
[..]
Psst...
Ik bedoelde eigenlijk dat het daar vanaf 1 januari 2007 verplicht is
Op een handgeschakelde auto zou het gewoon verboden moeten worden, levensgevaarlijk!quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef 911GT2 het volgende:
Klinkt eigenlijk best goed!
Ik kwam na wat zoeken DIT tegen. Zeker omdat er ook een turbotimer bij zit lijkt het me wel interessant!
Volgens mij blijkt uit het aansluitschema dat hij ook aangesloten wordt op de rempaalingang/neutraalbeveiliging, en worden automatisch alle wielen geblokkeerd, en is starten van een handgeschakelde bak alleen mogelijk als hij in de neutraal/vrij staat.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:23 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Op een handgeschakelde auto zou het gewoon verboden moeten worden, levensgevaarlijk!
Klopt, maar bij die aftermarket dingen kan er vaak wel een beveiligingsoptie opzitten, maar deze word vrijwel nooit aangesloten ivm kosten of technische onhaalbaarheid. En dan is het gewoon een kwestie van wachten op ongelukken....quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:29 schreef more het volgende:
[..]
Volgens mij blijkt uit het aansluitschema dat hij ook aangesloten wordt op de rempaalingang/neutraalbeveiliging, en worden automatisch alle wielen geblokkeerd, en is starten van een handgeschakelde bak alleen mogelijk als hij in de neutraal/vrij staat.
Overigens heb je, als het fabrieksmatig ingebouwd wordt, daar allemaal geen omkijken naar!
Ik heb een semi automaat, dus voor mij is het geen probleemquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:23 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Op een handgeschakelde auto zou het gewoon verboden moeten worden, levensgevaarlijk!
Het is een tweeweg systeem, dus misschien, doet het systeem eerst een zelfcontrole, en weigert hij om te starten als hij niet aan alle parameters voldoet. Lijkt me ook wel een komisch gezicht als je de auto start terwijl hij in de versnelling staat: waarschijnlijk zal hij even schokken en weer afslaan.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:35 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Klopt, maar bij die aftermarket dingen kan er vaak wel een beveiligingsoptie opzitten, maar deze word vrijwel nooit aangesloten ivm kosten of technische onhaalbaarheid. En dan is het gewoon een kwestie van wachten op ongelukken....![]()
Ik zie ook als een mooie gadget in mijn toekomstige nieuwe auto! (6 versnellingen-automaat.)quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:37 schreef 911GT2 het volgende:
[..]
Ik heb een semi automaat, dus voor mij is het geen probleem![]()
quote:For your convenience, standard remote start has a range of almost 200 feet. The system starts the engine and sets the climate controls to the right outputs. On a chilly morning, for example, it will turn the heat and defroster on, even if the controls had last been set to vent or cool.
En als de beveiliging simpelweg doorgelust is start ie gewoon...quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:39 schreef more het volgende:
[..]
Het is een tweeweg systeem, dus misschien, doet het systeem eerst een zelfcontrole, en weigert hij om te starten als hij niet aan alle parameters voldoet. Lijkt me ook wel een komisch gezicht als je de auto start terwijl hij in de versnelling staat: waarschijnlijk zal hij even schokken en weer afslaan.
Dat verschilt nogal per alarm... Sommigen doen het wél zonder extra beveliging...quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:11 schreef angel008 het volgende:
hmm dan maar ff posten hier
ook ik heb een alarm ingebouwd waarbij dit kan (met een remote en ik kan mn auto met een horloge starten)
beveiliging is goed
je kan alleen de auto van afstand starten als je een paar stappen hebt gedaan
globaal uitgelegd je moet uitstappen met lopende motor (sleutel kan je eruit halen je auto blijft draaien)
deuren moeten dicht
alarm gaat erop (met niemand dus in de auto en deuren dicht)
deuren gaan op slot en vervolgens schakeld het alarm de auto uit
foolproof dus want je kan nevernooit niet je auto in zn 1 laten staan en vervolgens sleutel omdraaien uitstappen en deur dicht doen (want dan heb je je koppeling los dus auto uit)
daarna kan je gewoon remote starten
_maar_ zodra je de auto in de tussentijd open hebt gedaan deur open dan kan je hem niet meer starten
dus helemaal geen high tech sensors voor nodig gewoon simpele handeling beveiliging van het alarm
zo moest ik ff kwijt aan alle sjonnie haters hier..
en nee ik ben geen sjonniewil het gewoon warm hebben in de winter straks geen zin om een half uur lang me kont eraf te vriezen
Stationair draaien om de motor warm te krijgen is zo ongeveer het slechtste wat je kan doen voor je motor (en voor het milieu).quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:11 schreef angel008 het volgende:
hmm dan maar ff posten hier
ook ik heb een alarm ingebouwd waarbij dit kan (met een remote en ik kan mn auto met een horloge starten)
beveiliging is goed
je kan alleen de auto van afstand starten als je een paar stappen hebt gedaan
globaal uitgelegd je moet uitstappen met lopende motor (sleutel kan je eruit halen je auto blijft draaien)
deuren moeten dicht
alarm gaat erop (met niemand dus in de auto en deuren dicht)
deuren gaan op slot en vervolgens schakeld het alarm de auto uit
foolproof dus want je kan nevernooit niet je auto in zn 1 laten staan en vervolgens sleutel omdraaien uitstappen en deur dicht doen (want dan heb je je koppeling los dus auto uit)
daarna kan je gewoon remote starten
_maar_ zodra je de auto in de tussentijd open hebt gedaan deur open dan kan je hem niet meer starten
dus helemaal geen high tech sensors voor nodig gewoon simpele handeling beveiliging van het alarm
zo moest ik ff kwijt aan alle sjonnie haters hier..
en nee ik ben geen sjonniewil het gewoon warm hebben in de winter straks geen zin om een half uur lang me kont eraf te vriezen
Daarom moet je ook voordat je de auto uitgaat een steen op je gaspedaal leggen... Duh...quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:57 schreef 911GT2 het volgende:
[..]
Stationair draaien om de motor warm te krijgen is zo ongeveer het slechtste wat je kan doen voor je motor (en voor het milieu).
Handig, ja! Goed, nee!
quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:57 schreef 911GT2 het volgende:
[..]
Stationair draaien om de motor warm te krijgen is zo ongeveer het slechtste wat je kan doen voor je motor (en voor het milieu).
Handig, ja! Goed, nee!
Ja, want die staan bekend als erg betrouwbaarquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:41 schreef more het volgende:
[..]
De huidige generatie motoren kan daar heel goed tegen, misschien als je een lucht gekoelde motor hebt of te weinig waterkoeling capaciteit. Als het slecht zou zijn dan werd het echt niet af fabriek ingebouwd in zoveel Amerikaanse auto's.
Als je het toch doet, zorg dan dat je hem ook op afstand kan besturenquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:31 schreef more het volgende:
Ik ben momenteel bezig met de onderhandelingen voor de aankoop van mijn nieuwe auto, uiteraard weer een amerikaan, en zag dat de pickup waar ik mijn zinnen op heb gezet, het zogenaamde Remote Start heeft dus je kunt je motor tot op een afstand van 60 meter vanaf je auto met de afstandsbediening starten.
Is deze functie ook al op europese auto's gangbaar???
Mje, gelul, het gaat erom dat dan je motor al warm is, maar je versnellingsbak nog niet, en dus is het slecht voor je bak, niet voor je motor, dit fabeltje is al te lang een dom verschijnsel in de auto wereld....quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:57 schreef 911GT2 het volgende:
[..]
Stationair draaien om de motor warm te krijgen is zo ongeveer het slechtste wat je kan doen voor je motor (en voor het milieu).
Handig, ja! Goed, nee!
Inderdaad als ervaringsdeskundige weet ik er alles van hoe degelijk en betrouwbaar Amerikaanse auto's zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:43 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, want die staan bekend als erg betrouwbaar
Niet dus het gaat er om dat de olie minder snel warm wordt waardoor de smering minder goed is. De olie blijft langer dik.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:50 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Mje, gelul, het gaat erom dat dan je motor al warm is, maar je versnellingsbak nog niet, en dus is het slecht voor je bak, niet voor je motor, dit fabeltje is al te lang een dom verschijnsel in de auto wereld....
Of je begint gewoon met rustig rijden, dan is er niks aan de hand.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:56 schreef 911GT2 het volgende:
[..]
Niet dus het gaat er om dat de olie minder snel warm wordt waardoor de smering minder goed is. De olie blijft langer dik.
Het is dus zeker in de winter wel degelijk een issue!
De zuigers/krukas bewegen gewoon bij stationair draaien, en de smering van het blok is gewoon optimaal, of je nu rijdt of stilstaat.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:56 schreef 911GT2 het volgende:
[..]
Niet dus het gaat er om dat de olie minder snel warm wordt waardoor de smering minder goed is. De olie blijft langer dik.
Het is dus zeker in de winter wel degelijk een issue!
Ja als het min 15 is jah, maar met die nepwinters hier is dat totaal geen issue,quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:56 schreef 911GT2 het volgende:
[..]
Niet dus het gaat er om dat de olie minder snel warm wordt waardoor de smering minder goed is. De olie blijft langer dik.
Het is dus zeker in de winter wel degelijk een issue!
nee, want bij een koude start is je olie nog niet ontdooit en smeert daardoor minder.quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:08 schreef more het volgende:
[..]
De zuigers/krukas bewegen gewoon bij stationair draaien, en de smering van het blok is gewoon optimaal, of je nu rijdt of stilstaat.
Waarom heb je dit systeem dan nodig als er ook een standkachel inzit?quote:Op maandag 30 oktober 2006 09:29 schreef more het volgende:
[..]
Ik heb het hier niet over sjonnietuning, het wordt op de fabriek gemonteerd en is onderdeel van een klasse V alarmsysteem.
de remote:
[afbeelding]
de bovenste toets is om te starten.
In Amerika wordt het vooral gebruikt om de auto te verwarmen in de winter, of te koelen in de zomer.
ps er zit ook een standkachel in!
In Amerika zie je overigens ook vaak het tire pressure monitoring wat automatisch de bandenspanning in de gaten houdt en een seintje geeft als de bandenspanning te laag of te hoog is. Vanaf volgend jaar is het zelfs verplicht.
Als jouw olie bevriest, hier in Nederland, heb je je auto zeker in een vrieskist staan? bij min 50 ofzo?quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
nee, want bij een koude start is je olie nog niet ontdooit en smeert daardoor minder.
Neem het niet zo letterlijk gastquote:Op maandag 30 oktober 2006 17:46 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Als jouw olie bevriest, hier in Nederland, heb je je auto zeker in een vrieskist staan? bij min 50 ofzo?
Op afstand starten was het topic, niet olie in de kou
Ik ga m'n sleutelstart vervangen voor een drukknop, is een eitje en wel grappig
Op het moment dat je de motor gestart hebt, hij dus stationair draait, maakt het niet uit of je rijdt of stilstaat, de betreffende onderdelen bewegen gewoon en de smering is optimaal.quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:47 schreef Repeat het volgende:
[..]
Neem het niet zo letterlijk gast
Maar bij een koude start is (zeker in de winter) je olie veel dikker, dan dat als hij op temperatuur is.
Zeker niet (en ook niet met de nieuwste generatie motoren).quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:08 schreef more het volgende:
[..]
De zuigers/krukas bewegen gewoon bij stationair draaien, en de smering van het blok is gewoon optimaal, of je nu rijdt of stilstaat.
Blij dat iemand me nog gelooft... Ik wist idd niet dat het daar aan lag, alleen dat stationair warm draaien slecht voor de motor isquote:Op maandag 30 oktober 2006 18:28 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Zeker niet (en ook niet met de nieuwste generatie motoren).
Het is niet zo zeer een smeringsprobleem, maar door het stationair draaien word de motor niet mooi gelijkmatig warm, om het simpel te zeggen, de kop word heet, het onderblok koud. Ook komt de olietemp. bijna niet omhoog. Maar aan het milieu hebben de amerikanen altijd al lak gehad, dus waarom hier dan niet..
En?quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:31 schreef MikeyMan het volgende:
Zeg, maar er zit toch een oliepomp in een automotor?
Het gaat er niet om of "ie naar de kloten" loopt, het is gewoon schadelijk(er)/minder goed.quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:36 schreef MikeyMan het volgende:
Dus; als ik met 1500tpm rijd na het starten help je hem ook naar de kloten?
daar is stoelverwarming voorquote:en nee ik ben geen sjonniewil het gewoon warm hebben in de winter straks geen zin om een half uur lang me kont eraf te vriezen
Inderdaadquote:Op maandag 30 oktober 2006 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
daar is stoelverwarming voor
hebk ook..quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
daar is stoelverwarming voor
komen er dan ook ijsklontjes onder je stoel vandaan ?quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:33 schreef more het volgende:
[..]
Niet alleen Saab, in mijn auto zie sig zit het ook, zelfs stoelkoeling voor in de zomer.
quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:01 schreef angel008 het volgende:
[..]
hebk ook..
weet jij mischien waar ik stuurverwarming kan krijgen ? dan heb ik niets meer te zeuren en kan mn remote start eruit
overgens rijd ik op de winter na nooit met remote start
en altijd rustig weg voor 20-30 minuten dan pas gaan we wat sportiever rijden..
[..]
komen er dan ook ijsklontjes onder je stoel vandaan ?![]()
dat is trouwens toch gewoon dmv kleine gaatjes waar lucht doorheen word gepompt ?
[/quote]quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:58 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
[quote]if someone step in the car (during engine is running by remote starter) when he/she open the door, the eingnie will be shut off automatically. ( Smart way to prevent the car jacking) --> alarm will go off also!!!
Zoals het daar staat:quote:
Je motor ondervind het minste slijtage als de motor en olie op bedrijfstemperatuur zijn. Als je hem stationair laat lopen duurt dit opwarmingsprocess onnodig lang met extra slijtage tot gevolg. Het beste is om gelijk weg te rijden en het blok zo snel mogelijk op te warmen zonder het teveel te belasten. (normale benzine auto tussen de 1800 en 2500 toeren blijven rijden of iets in die geest)quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:04 schreef more het volgende:
[..]
Op het moment dat je de motor gestart hebt, hij dus stationair draait, maakt het niet uit of je rijdt of stilstaat, de betreffende onderdelen bewegen gewoon en de smering is optimaal.
Overigens in extreem koude gebieden gebruik je gewoon SAE 0W olie
Robotarmpjes die aan het stuur gaan hannessenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:06 schreef Herr.Flick het volgende:
Daarbij zit je met nog een probleem.... hoe gaan we het stuurslot eraf halen?? (aftermaket)
Die toeterknop is wel vetquote:Op maandag 30 oktober 2006 09:29 schreef more het volgende:
[..]
Ik heb het hier niet over sjonnietuning, het wordt op de fabriek gemonteerd en is onderdeel van een klasse V alarmsysteem.
de remote:
[afbeelding]
de bovenste toets is om te starten.
In Amerika wordt het vooral gebruikt om de auto te verwarmen in de winter, of te koelen in de zomer.
ps er zit ook een standkachel in!
In Amerika zie je overigens ook vaak het tire pressure monitoring wat automatisch de bandenspanning in de gaten houdt en een seintje geeft als de bandenspanning te laag of te hoog is. Vanaf volgend jaar is het zelfs verplicht.
de systemen die aftermarket ingebouws worden misschien, maar hier hebben we het over een systeem dat op de fabriek ingebouwd wordt, en dus naadloos werkt met de auto.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:34 schreef Repeat het volgende:
maargoed, conclusie is dus: kutsysteem.
En mij is helemaal onduidelijk wat je er mee moet als er ook een standkachel inzit
In de betreffende auto (GMC): Je start de auto met de remote, auto start alleen in stand P waar je een automaat altijd inzet als je hem uitzet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:41 schreef MikeyMan het volgende:
Er is niks meer of minder slecht aan een af-fabriek systeem... Het blijft opletten...
Daar moet ik je wel gelijk in geven, al is dat in moderne auto's ook heel goed elektronisch te regelen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:01 schreef MikeyMan het volgende:
Met een automaat is het niet zo'n probleem nee... Probleem ontstaat pas bij een handbak...
Druk op het knopje en je auto opent, start en loopt... mannetje komt aanlopen, stapt in en rijd weg, draait aan het stuur, en dan? KLIK (shit sleutels vergeten op het contact het zettenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:26 schreef MikeyMan het volgende:
Ik snap het punt met dat stuurslot niet helemaal, moet ik zeggen
Je moet alsnog de sleutel erin steken?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:26 schreef more het volgende:
[..]
de systemen die aftermarket ingebouws worden misschien, maar hier hebben we het over een systeem dat op de fabriek ingebouwd wordt, en dus naadloos werkt met de auto.
Ah... Jah, owkee... Maar dat is in twee seconden los hoor...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:56 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Druk op het knopje en je auto opent, start en loopt... mannetje komt aanlopen, stapt in en rijd weg, draait aan het stuur, en dan? KLIK (shit sleutels vergeten op het contact het zetten)
Snap je hem nu
sleutel erin steken? Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
Je moet alsnog de sleutel erin steken?
Had het dan gelijk gekoppeld aan een keyless entry...
Maar nogmaals: wat kan je er dan mee?
Maar more zegt dat wil je erin wegrijden, dat je dan alsnog de sleutel nodig hebt en die erin moet steken. Ik zeg: had dan gelijk een keyless entry sysyeem gemaakt...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:28 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
sleutel erin steken? Waar heb je het over?
Je drukt op de knop (van achter je keukenraam) en je warmt de motor -en dus je interieur + ramen- alvast op...
De entry is keyless, via de remote, maar je moet de sleutel in de contact opening stoppen, waardoor de beveiliging wordt uitgeschakeld om de kunnen wegrijden.quote:Op woensdag 1 november 2006 00:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
Maar more zegt dat wil je erin wegrijden, dat je dan alsnog de sleutel nodig hebt en die erin moet steken. Ik zeg: had dan gelijk een keyless entry sysyeem gemaakt...
Nee ik bedoel dat als je de auto nadert dat ie van het slot springt en dan als je erin zit dat je kan starten zonder de sleutel erin te steken, zolang jij maar een pasje in je zak hebt. Wat ze bij Mercedes ed gebruiken, keyless go heet het daar.quote:Op woensdag 1 november 2006 08:49 schreef more het volgende:
[..]
De entry is keyless, via de remote, maar je moet de sleutel in de contact opening stoppen, waardoor de beveiliging wordt uitgeschakeld om de kunnen wegrijden.
De GMC van dit type is in Amerika nog niet uitgeleverd zo nieuw is hij nog, dus ik weet niet alle details, misschien zit er ook wel gewoon een start knop in.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat als je de auto nadert dat ie van het slot springt en dan als je erin zit dat je kan starten zonder de sleutel erin te steken, zolang jij maar een pasje in je zak hebt. Wat ze bij Mercedes ed gebruiken, keyless go heet het daar.
Dit systeem is dus niks, qua nut dan, qua patsfactor is het wel geinig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |