Nou, ik betaal die hoge tarieven van nu en ik vind het wenselijk. Als uitkeringstrekker denk je daar anders over, maar heb je m.i. minder recht van spreken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:52 schreef du_ke het volgende:
Haalbaar misschien, wenselijkheid is een veel betere vraag.
Waarom denk je dat je fors minder gaat betalen? De gemeente krijgt niet minder taken of kosten. En zullen het verlies aan inkomsten toch willen opvangen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In totaal betaal ik fors minder. Daar gaat het om. Jij gaat bij elke lastenverlichting uit van de status quo, en dat hoeft natuurlijk niet. Lastenverlichting stimuleert de economie ook weer.
Het zal heus wel ergens vandaan komen, maar mijn belastingen zijn gedaald.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:54 schreef du_ke het volgende:
Waarom denk je dat je fors minder gaat betalen? De gemeente krijgt niet minder taken of kosten. En zullen het verlies aan inkomsten toch willen opvangen.
Dat je beter op een partij kan stemmen die de taart groter maakt (VVD) dan een partij die dat niet doet (PvdA).quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar wat is de relevantie van deze vraag?
IK, IK, IK, IK heet je toevallig Remy...?quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:42 schreef PJORourke het volgende:
Ik verdien modaal maar ga er dankzij de VVD flink op vooruit. Zwaai zwaai OZB.
Ach hij is net als die SP stemmende buschauffeurs en havenarbieders die ook alleen maar aan zichzelf denken. Erg he!quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:59 schreef RobieHood het volgende:
[..]
IK, IK, IK, IK heet je toevallig Remy...?
IK val niet voor het stopwoordje "solidariteit" dat alleen maar betekent: stikken en betalen!quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:59 schreef RobieHood het volgende:
IK, IK, IK, IK heet je toevallig Remy...?
Wat heeft dat met Oostenrijk en Hongarije te maken?quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:58 schreef Corelli het volgende:
[..]
Dat je beter op een partij kan stemmen die de taart groter maakt (VVD) dan een partij die dat niet doet (PvdA).
45 jaar extreem links beleid (heet ook wel communisme) heeft er voor gezorgd dat de taart in H klein is. ITT tot in Oostenrijk waar ze wat minder links waren en dus een grotere taart hebben. Een land met een nog veel grotere taart is de VS omdat ze daar wel echt rechts zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Oostenrijk en Hongarije te maken?
Dat bleek uit de CPB berekeningen.quote:En waarom zou de PvdA de taart niet groter maken.
Oostenrijk heeft bijna altijd sociaaldemocraten in de regering gehad en daarmee een heel mooi model taart geregeld. Blijkbaar laten sociaaldemocraten die taart dus niet zo hard krimpen of stagneren als jij zegt.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:08 schreef Corelli het volgende:
[..]
45 jaar extreem links beleid (heet ook wel communisme) heeft er voor gezorgd dat de taart in H klein is. ITT tot in Oostenrijk waar ze wat minder links waren en dus een grotere taart hebben. Een land met een nog veel grotere taart is de VS omdat ze daar wel echt rechts zijn.
[..]
Dat bleek uit de CPB berekeningen.
Daar hebben ze het ABP voorquote:Op zondag 29 oktober 2006 16:09 schreef PJORourke het volgende:
En de PvdA zal een draai moeten maken om de vergrijzing op te vangen.
Om net als Gordon Brown kaal te plukken?quote:
Het grote probleem met het alsmaar ontzien van de AOW'ers is dat er langzamerhand een situatie ontstaat dat degenen die 65+ zijn een veel hoger besteedbaar inkomen hebben dan de werkenden die die AOW moet ophoesten. Dat wordt een niet te handhaven situatie.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:34 schreef RobieHood het volgende:
Ook PvdA en CDA vinden dat de VVD de rekening eenzijdig bij de onderkant van de samenleving legt. Zo wil de VVD de komende kabinetsperiode 2,3 miljard euro besparen op de sociale zekerheid. Uitkeringen, met uitzondering van de AOW, moeten niet langer worden gekoppeld aan de lonen, maar aan de prijzen. Het recht op bijstand voor jongeren tot 27 jaar vervalt en de maximale WW-duur moet omlaag van 38 naar 19 maanden.
Die mensen betalen gewoon de toptarieven hoor, want daar zitten geen sociale premies bij inbegrepen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:54 schreef FeestNummer het volgende:
Het grote probleem met het alsmaar ontzien van de AOW'ers is dat er langzamerhand een situatie ontstaat dat degenen die 65+ zijn een veel hoger besteedbaar inkomen hebben dan de werkenden die die AOW moet ophoesten. Dat wordt een niet te handhaven situatie.
Vetgeet het maar, AOW'ers betalen over de eerste schijf een veel lager belastingtarief.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die mensen betalen gewoon de toptarieven hoor, want daar zitten geen sociale premies bij inbegrepen.
Over de eerste twee schijven wel, maar over de hogere twee niet.quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:02 schreef FeestNummer het volgende:
Vetgeet het maar, AOW'ers betalen over de eerste schijf een veel lager belastingtarief.
Daarnaast zijn er allerlei speciale aftrekregelingen (ouderenaftrek, speciale ouderenaftrek, enz.)
Zou best kunnen. Normaal staat het als % BBP en dat is iets van 0,8 of 0,9% aangezien belastingen niet 100% BBP zijn is die 3% goed mogelijkquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig 3% van de belastingen waard?
Heeft natuurlijk hele goede gevolgen voor de kosten van arbied die lager zullen worden. Hiermee creeert de VVD werk. Werk is beter dan een uitkering!quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:34 schreef RobieHood het volgende:
Ook PvdA en CDA vinden dat de VVD de rekening eenzijdig bij de onderkant van de samenleving legt. Zo wil de VVD de komende kabinetsperiode 2,3 miljard euro besparen op de sociale zekerheid. Uitkeringen, met uitzondering van de AOW, moeten niet langer worden gekoppeld aan de lonen, maar aan de prijzen. Het recht op bijstand voor jongeren tot 27 jaar vervalt en de maximale WW-duur moet omlaag van 38 naar 19 maanden.
Maar in hongarije waren ze nog socialer. Met andere woorden: hoe socialer een land hoe armer een land.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oostenrijk heeft bijna altijd sociaaldemocraten in de regering gehad en daarmee een heel mooi model taart geregeld. Blijkbaar laten sociaaldemocraten die taart dus niet zo hard krimpen of stagneren als jij zegt.
een fabeltjequote:En qua economische groei zijn we toch vooral afhankelijk van Duitsland.
Ik weet niet of het communisme socialer is dan de sociaaldemocratie. Dat durf ik wel te betwijfelen. Denk dat de mengvorm die we in landen als Nederland, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Zweden en Oostenrijk hebben voorlopig nog niet overtroffen is.quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:34 schreef Corelli het volgende:
[..]
Maar in hongarije waren ze nog socialer. Met andere woorden: hoe socialer een land hoe armer een land.
[..]
een fabeltje
Afgunst misschienquote:Op zondag 29 oktober 2006 16:59 schreef Evil_Jur het volgende:
Waarom zou je iemand straffen omdat hij succesvol is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |