abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44047710
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 07:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Theodore Dalrymple heeft daadwerkelijk veel gedaan met mensen aan de onderklasse. Zijn visie is een goedbedoelde poging de leegheid van vooral de Engelse onderklasse (die het overigens minder hebben dan de Nederlandse onderklasse en toch leger en onbeschaafder zijn) iets bij te brengen.

Bij mensen als jij, die weglopen met zo'n Dalrymple, denk ik: heb jij ooit een zier gegeven om het geestelijk welzijn van de onderklasse? Je bent gewoon blij dat je iemands argumenten uit z'n context kunt rukken en kunt zeggen: zie je wel, iedereen die ik niet wil helpen is gewoon een luie flikker.
helaas wordt voor dat helpen van andere mensen ook andermans geld gebruikt. Leuk natuurlijk voor de mensen die zich zo met andermans portemonee een voldaan en goed geweten kunnen aanschaffen. Minder voor de mensen die dat geld daadwerkelijk met noeste arbeid moeten verdienen.
Het wordt tijd dat we die hele hulpverleningsindustrie bij de overheid weg halen. Of mensen daaraan willen bijdragen kunnen ze prima zelf beslsissen, dmv donaties etc.
pi_44050964
nvrmnd
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_44054018
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:01 schreef Integrity het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van instelling.
Das wel heel kort door de bocht. Zoals ik eerder al zei, die mensen moet je perspectief, vooruitzichten bieden. Dat is de enige manier.
pi_44079144
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:56 schreef kriele het volgende:

[..]

Das wel heel kort door de bocht. Zoals ik eerder al zei, die mensen moet je perspectief, vooruitzichten bieden. Dat is de enige manier.
De invulling van die instelling is een mooi onderwerp op door te gaan, maar zonder de neus de juiste richting op blijf je bezig met duwen. Iemand kan alleen zijn of haar eigen instelling bepalen. Je kunt hooguit iemand wat laten inzien. Bij sommigen kan dat cognitief, bij de meesten zul je op emotioneel niveau iemand moeten raken. Ik heb nog geen hulpverlener meegemaakt die dat kan. De meesten kunnen, net zoals hier, gewoon alleen maar praten en ideeen uitwisselen. Je helpt er niemand mee. Je maakt jezelf dan alleen maar groot. Maakt me boos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')