abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43059215
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:01 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

Dan zing je toch MVV is de club van Limland
Ze hebben vorige week nog lopen knokken met Spartanen!
pi_43059295
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:03 schreef Luni het volgende:

[..]

Ze hebben vorige week nog lopen knokken met Spartanen!
Inderdaad hehe. Ik vind dat zo belachelijk om te zingen dat Sparta de club van rotterdam is. Bij Ajax doen "we" het ook. Belachelijk
pi_43059537
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 02:13 schreef Steve_I. het volgende:

Doen we het toch stukken beter dan ajaks vorig jaar
We zijn jaloers
Houd van een lijntje.
pi_43060069
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:19 schreef denthemen het volgende:

[..]

Hehe daar heeft hij geen goeie ervaringen mee
woei, vertel!
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:51:08 #230
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_43064814
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:20 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

We zijn jaloers
en terecht
pi_43083470
quote:
Het verhaal dat Feyenoord in aanloop naar het duel tegen FC Twente slechts een keer trainde omdat het maandag en dinsdag vrijaf kreeg blijkt niet helemaal te kloppen. De amateurclub vv Pelikaan meldt op haar website foto's van een training die vorige week in alle stilte is afgewerkt. Afgesproken zou zijn de foto's pas te plaatsen wanneer Feyenoord twee keer op rij zou winnen.

Wat niet duidelijk is, is of de geheime training op woensdagmiddag plaatsvond, nadat de spelers fel waren ontvangen tijdens de woensdagmorgentraining (na twee dagen vrijaf) of dat de spelers daadwerkelijk op dinsdag geen vrij hadden en dus in het geheim een training hebben afgewerkt.

Bekijk foto's: vv Pelikaan

Bron: Feyenoord Netwerk
pi_43083522
quote:
FEYENOORD WEIGERT MEDEWERKING BUSCOMBIREGELING TILBURG

Zoals het er zich nu naar laat aanzien zal Feyenoord geen medewerking verlenen aan de organisatie van de wedstrijd Willem II-Feyenoord op zondag 12 november aanstaande. Aanleiding daarvoor vormt het besluit van de Gemeente Tilburg om aan Feyenoord-supporters een verplichte buscombiregeling op te leggen. Voor de Rotterdamse club is dat onbegrijpelijk en onacceptabel.

De Gemeente Tilburg voert als belangrijkste argument aan dat niet alle Feyenoord-supporters tijdens de editie van vorig seizoen op de afgesproken plaatsen hebben geparkeerd. Vorig seizoen gold de afspraak dat Feyenoord-supporters hun auto zouden parkeren op een parkeerplaats achter het bezoekersvak en bij de Fontys Hogeschool. Het merendeel van de supporters gaf hier gehoor aan, maar een aantal supporters parkeerde hun voertuigen in aangrenzende woonwijken. Om parkeeroverlast te voorkomen wilde de Gemeente Tilburg dit nu juist voorkomen.

Feyenoord respecteert het standpunt van de Gemeente Tilburg dat er rond het stadion sprake is van een parkeerprobleem, maar weigert te accepteren dat dit probleem op de Rotterdamse aanhang wordt afgewenteld. Zij vormen immers maar een beperkt deel van het aantal toeschouwers dat de wedstrijd bijwoont en kunnen dus onmogelijk worden aangewezen als de veroorzakers van het parkeerprobleem. Feyenoord beaamt overigens dat niet alle supporters op de aangewezen parkeerplaatsen hebben geparkeerd, maar tot verstoring van de openbare orde en veiligheid heeft dit niet geleid. En juist dit zijn argumenten om aanvullende veiligheidsmaatregelen zoals bijvoorbeeld verplicht combivervoer op te leggen. Feyenoord had juist een versoepeling van de maatregelen verwacht, omdat Willem II-Feyenoord zich al jarenlang in een vrij gemoedelijke sfeer afspeelt.

Een ander argument dat door de Gemeente Tilburg werd genoemd was vorig seizoen de aanwezigheid van zo’n honderd Feyenoord-supporters in het centrum van Tilburg. Hoewel zij zich rustig gedroegen was de aanwezigheid van de groep voor de Tilburgse politie aanleiding hier ME naar toe te sturen. In Tilburg wil men de politie-inzet tot een minimum beperken en wil men voorkomen dat supporters naar het centrum van de stad trekken.

Op een voorstel van Feyenoord om er in de communicatie van alles aan te doen om supporters te bewegen naar de aangewezen parkeerplaatsen te rijden werd door de Gemeente Tilburg negatief gereageerd. Feyenoord zal in een uiterste poging alsnog gaan proberen een acceptabele regeling voor haar supporters te realiseren. Lukt dat niet zal Feyenoord definitief geen medewerking aan de organisatie verlenen. Een en ander zal onder andere tot gevolg hebben dat Feyenoord geen kaarten voor deze wedstrijd zal verkopen.
altijd gezeik met dat kut-013 en 026
  maandag 30 oktober 2006 @ 22:00:11 #233
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_43083947
foto's roda-feyenoord eindelijk online op www.fr-fotopage.nl klote server
pi_43084036
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:51 schreef Ender_Wiggin het volgende:

[..]
en het is niet eens gelekt
  maandag 30 oktober 2006 @ 22:03:08 #235
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_43084091
wel netjes dat ze gewoon getraind hebben,

we gaan dus los naar willem II ?
Als je er uit gezet word in een los vak, krijg je toch een sv ?
pi_43084134
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:01 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

en het is niet eens gelekt
en dat terwijl heel sportjournalistiek nederland op Feyenoord ingezoomd was

maar vind het wel een goede zet
pi_43084248
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:52 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

altijd gezeik met dat kut-013 en 026
Dan maar losse kaarten
Feijenoord Rotterdam
pi_43084689
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:06 schreef zevenkamp het volgende:

[..]

Dan maar losse kaarten
Precies

De lokale 3hoek van Nancy zal zich ook nog wel achter de oren krabben met die 1000 beschikbare kaarten
pi_43084810
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:15 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Precies

De lokale 3hoek van Nancy zal zich ook nog wel achter de oren krabben met die 1000 beschikbare kaarten
Inderdaad, denk niet dat ze het leuk vinden als al die Feyenoorders de hele middag/avond in de stad zitten ipv in het stadion.
Feijenoord Rotterdam
pi_43085229
Ik hoop maar dat de belangstelling aan Franse kant niet zo groot is. En anders ben ik benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 22:33:33 #241
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_43085484
Lekker los in Nancy, leuk toch.
A.M.A.B
pi_43085772
Losse kaarten?
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:00:57 #243
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_43086684
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:39 schreef Erasmusch het volgende:
Losse kaarten?
Nog niet, maar dat gaat vast wel lukken.
A.M.A.B
pi_43092748
quote:
Er is nooit rente of een aflossing betaald’

AMSTERDAM - Feyenoord-voorzitter Jorien van den Herik ontkent dat hij zich heeft verrijkt door de club in 1998 een woekerrente van 12 procent op te leggen over een door zijn dochteronderneming verstrekte lening van 1,7 miljoen dollar aan de voetbalschool in Ghana.

‘Tot op de dag van vandaag wordt helemaal geen rente of aflossing betaald’, laat Van den Herik weten vanuit Amerika, waar hij voor zaken verblijft.

Juist nu Feyenoord na twee opeenvolgende overwinningen de sportieve crisis lijkt te bezweren, is de toch al omstreden voorzitter opnieuw in opspraak gekomen. Uit een zondag gepubliceerd document zou blijken dat het Cypriotische bedrijf Joan Investments Ltd een dochteronderneming is van Van den Herik. In dat geval zou de preses ondanks eerdere tegenwerpingen wel degelijk eigen geld in Feyenoord hebben gestoken.

Het ligt anders, zegt Van den Herik. ‘Het Cypriotische bedrijf was geen dochteronderneming, al bezat ik wel de meerderheid van de aandelen. Maar ik voerde er niet de directie over.’

Acht jaar geleden kon Feyenoord dankzij de lening, die ‘uit een veelvoud van stortingen bestaat’ de academie in Ghana opzetten. ‘De rente over een lening met als enige onderpand de aandelen in de voetbalschool was moeilijk te bepalen’, aldus Van den Herik.

Ook de banken konden volgens de voorzitter geen rentepercentage aangeven. Daarom werd een fictieve rente bepaald van twaalf procent, stelt Van den Herik. ‘Een discussie over het rentepercentage werd ook niet belangrijk geacht, omdat geen betaling van rente of een gedeeltelijke terugbetaling van de hoofdsom werd verwacht.’

Van den Herik was immers de belangrijkste aandeelhouder van de financier. ‘Ook daarom werd geen aflossingsschema opgesteld. Dat bestaat nog steeds niet.’

In 2003 werd Feyenoord een naamloze vennootschap met een directie en een raad van commissarissen, die door Van den Herik wordt geleid. ‘Bij de overgang naar een nv was het alleen belangrijk dat de lening door een document werd geformaliseerd.’

Tot dat moment gebeurde alles in vertrouwen, erkent de voorzitter. ‘Dat kwam natuurlijk, omdat ik zicht had op het reilen en zeilen bij Feyenoord.’

Bij de raad van commissarissen werd hij echter een voorzitter op afstand, meent Van den Herik.

De lening aan de voetbalschool in Ghana kreeg een ander karakter, toen Van den Herik de banden met de financier verbrak. ‘Omdat het privé is, wil ik daar alleen over zeggen dat het de wijze betreft waarop ik, in het zicht van de eeuwigheid, een deel van mijn vermogen heb overgedragen. Het houdt in dat ik daar iedere zeggenschap over heb verloren.’

Formeel kan het niet zijn lening worden genoemd, concludeert Van den Herik. Het kan hem dus ook niet worden verweten dat hij de club met twee petten op – die van voorzitter en investeerder – bestuurt. ‘Ik sprak daarom in augustus wel degelijk de waarheid over deze lening in de uitzending van Studio Voetbal.’

Volgens Van den Herik zijn zowel het bestuur als de directie van Feyenoord altijd op de hoogte geweest van de aard van de lening aan de academie in Ghana. ‘Dat gold ook voor de accountants. De leningsovereenkomst werd dan ook zonder opmerkingen in de jaarcijfers opgenomen.’

Van den Herik herhaalt zijn belofte dat hij ‘ondanks alle ellende die ik nu over me heen krijg’ het overeengekomen, ‘fictieve’ rentepercentage van 12 wil terugbrengen naar 8. Er zal nu echter wel een aflossingsschema moeten worden opgesteld, zegt de voorzitter. ‘Hoewel dat geen zaak is voor mij, maar voor de directie van het bedrijf dat de lening heeft verstrekt.’

Van den Herik waarschuwt Feyenoord echter dat bij een andere leningsovereenkomst met de Cypriotische geldschieter ‘de condities niet langer op basis van vertrouwen zullen zijn’.

Vanaf dat moment zal de noodlijdende club over de brug moeten komen. ‘Het wordt niet langer geaccepteerd dat er helemaal geen rente of aflossing wordt betaald, zoals nu het geval is.’

Van den Herik wil niet aftreden, al vraagt hij zich af ‘hoe lang dit nog vol te houden is.’ De voorzitter voelt zich in diskrediet gebracht. ‘Ik heb me aan de zijlijn gepositioneerd om me te bezinnen. Ik heb Feyenoord altijd het beste elftal willen geven. Maar wat kun je doen als je 20 miljoen kwijtraakt, omdat Tomasson en Kalou hun contract niet willen verlengen?’
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:51:50 #245
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43093263
Lijkt me weer een poging van VDH om zijn nek te redden door gelul
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:08:16 #246
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_43093469
Hij zegt geen rare dingen.
Dus het valt allemaal wel mee.
pi_43093522
quote:
FSP afgelast

Vanavond is er door Feyenoord besloten om het Feyenoord Supporters Platform, die voor morgenavond gepland stond niet door te laten gaan. De FSV wilde het wel door laten gaan, maar dat leek Feyenoord niet verstandig.

Feyenoord heeft laten weten dat ze geen antwoord kunnen geven op de Motie van Wantrouwen die eind augustus werd ingediend op de vergadering van de FSP en men is tevens bang dat het een avond vol emotie wordt en het onrustig kan worden.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:23:08 #248
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43093668
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]
Dus blijft VDH lekker zitten, en gaan de problemen gewoon door zonder dat het supportersplatform ergens over wordt ingelicht
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_43093737
Blijkbaar wel... Tijd voor nog hardere acties!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:30:37 #250
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43093811
Ze zijn gewoon oost-indisch doof bij het bestuur. Volgens mij is het enigste overtuigende argument een honkbalknuppel in hun nek
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')