Die is van 2006.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:52 schreef Beathoven het volgende:
Mijn lijst voor dit jaar
...
87 Stereolab - Fab Four Suture
...
Ik heb er voor gekozen een lijst te maken van enkel cd's die ik bezit, BFS stond 6/7 denk ik vorig jaar. Tel daarbij 4 jaar serieus muziekshopping erbij dan valt de verrassing best mee. Ik denk dat ik nog wel meer aparte keuzes heb in mijn lijst, hij is niet verschrikkelijk coherent. Dat klopt dan wel weer met mijn luistergedrag. De plaat is een blijvertje, vooralsnogquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar vond hem desondanks best verrassend. Ik bedoel, hij stond toch niet in je top 5 van vorig jaar bijvoorbeeld. Al kan een plaat met de jaren altijd rijpen als goede wijn.
Damn, nu voel ik me bijna geroepen om ook dat aan mijn lijst toe te voegen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:34 schreef spacemangraig het volgende:
[Beste nummer]
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:38 schreef Gatenkaas het volgende:
*lijst met veel Pink Floyd
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:35 schreef ranja het volgende:
.....
Verder geldt een maximaal aantal per band in je lijst.
In een top 10 mag je maximaal 1 album per artiest, in een top 20/25 2, in een top 50 3 en in een top 100 5 albums per artiest.
.....
Bedankt! Had nog wel een 'oh ja kut vergeten!' moment toen ik bedacht dat ik Innervisions van Stevie Wonder er niet in had staan en helemaal niks van Prince!quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:20 schreef Z het volgende:
[..]
Mooie lijst! Daar ken ik ook het een en ander nog niet van, dus dat kan ik mooi gaan beluisteren. Biggie en pfaf hebben ook puike lijsten gepost!
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:54 schreef Longmen het volgende:
Ik hou het bij 50:
26 Soulwax - Any minute now
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:00 schreef XL het volgende:
[..]
Goedzo
![]()
Deze plaat kiezen, ondanks dat rationeel Much Against Everyone's Advice misschien wel de betere plaat is. De plaat laat voor mij perfect zien wat Soulwax is, naast rockband namelijk een van de meest succesvolle DJ-acts. Het accent op die combinatie mag best aangestipt worden, voor mij staat deze plaat op 1.
Wel leuk, verdienen ze ook wel, een beetje plugwerk van bigshadow hier!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:37 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik heb er voor gekozen een lijst te maken van enkel cd's die ik bezit, BFS stond 6/7 denk ik vorig jaar. Tel daarbij 4 jaar serieus muziekshopping erbij dan valt de verrassing best mee. Ik denk dat ik nog wel meer aparte keuzes heb in mijn lijst, hij is niet verschrikkelijk coherent. Dat klopt dan wel weer met mijn luistergedrag. De plaat is een blijvertje, vooralsnog
Is ook de beste plaat van dEUS imo.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik zie Pocket Revolution opvallend vaak langskomen.
Worst Case Scenario en Ideal Crash komen er bij ook wel in.n A Bar Under The Sea ken ik helaas niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:50 schreef JelleS het volgende:
De eerste drie platen zullen absoluut in men lijstje komen, waarschijnlijk alle 3 in de top 20. Maar Pocket Revolution komt er bij mij niet in, ben nog steeds teleurgesteld. En Any Minute Now komt er ook niet in, maar de eerste 2 platen (in ieder geval de 2e) juist wel.
Dat mag niet he, alle 3 in de top20...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:50 schreef JelleS het volgende:
De eerste drie platen zullen absoluut in men lijstje komen, waarschijnlijk alle 3 in de top 20. Maar Pocket Revolution komt er bij mij niet in, ben nog steeds teleurgesteld. En Any Minute Now komt er ook niet in, maar de eerste 2 platen (in ieder geval de 2e) juist wel.
Wel als de top 20 deel uitmaakt van een top 50.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:58 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat mag niet he, alle 3 in de top20...
Net 21 jaar oud en dan het geweldige album van Patti op nummer 40 hebben staan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:34 schreef spacemangraig het volgende:
positie Artiest Album [Beste nummer]
[afbeelding]
40. Patti Smith – Horses [Land]
Tja, probleem is (vaak) dat die albums zo vers in het geheugen staan dat ze nog geen tijd hebben gehad om zich een echte reeele plaats tussen de ouderen toe te eigenen. En om dus te voorkomen dat er elk jaar platen uit het huidige jaar heel hoog staan die een jaar later weer net zo hard zakken is dus voor deze oplossing gekozen.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:59 schreef Soli het volgende:
Vind het trouwens wel flauw dat je geen albums van na 2005 mag kiezen, anders had ik er nog This Godless Endeavor van Nevermore bijgedaan en Waves of Visual Decay van Communic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |