abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:20:23 #31
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_43000153
voordelen: dat ik als ik wil adblocks voor irritante usericons kan gebruiken, aanpassen naar eigen wens, QuickReply extensie van whoops Spellingcontrole Tabbladen

en het grootste voordeeel: Het is niet van M$ !!
pi_43001307
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:20 schreef gateway het volgende:
voordelen: dat ik als ik wil adblocks voor irritante usericons kan gebruiken, aanpassen naar eigen wens, QuickReply extensie van whoops Spellingcontrole Tabbladen

hoe gebruik je dat spellingscontrole?
0023
pi_43001368
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:20 schreef gateway het volgende:
Ja inderdaad stel je voor dat het goed werkte met je OS en dat het allemaal lekker makkelijk geïntregeerd zou zijn... dat zou zooo vervelend zijn....

Ga toch linux gebruiken met zo'n instelling...":N
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_43001523
Ik gebruik Firefox omdat Danny dit als icon heeft:
pi_43003898
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:17 schreef -Mo- het volgende:
Ik gebruik Firefox omdat Danny dit als icon heeft: [afbeelding]
Danny gebruikt die icon hierom: http://adblockplus.org/en/
Powered by Gentoo
pi_43004001
Vanwege de vele nuttige extensions en de instelbaarheid van alle knoppen

Vooral Adblock en de Download Statusbar zijn erg relaxed

(plaatje is gedownsized)
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:55:34 #37
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_43004823
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:07 schreef ikJur het volgende:

[..]

hoe gebruik je dat spellingscontrole?
download de NL spellingscontrole en hij zet na een herstart onder je tekst een rode streep onder de foute woorden (hij ken spellingscontrole niet, daar zet ie een streep onder... spellingcontrole is wel goed?)

weet alleen niet hoe je woorden toevoegd aan het woordenboek, en of dat überhaupt kan
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:04:12 #38
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_43004887
heb adblock ook geinstalleerd....

Moet je een set (abbo) op bestaande filters nemen? is dat handig? ik heb nu die van NL aangeklikt..... weer verwijderd, hij block ook de banners van fok en dat wil ik (mag ik) niet...

Ok, ik weet dat je dar een uitzondring op kan maken, maar ik stel de filters zelf wel in als ik er 1 irri vindt worden
pi_43005286
Ik gebruik Firefox vnl. vanwege de add-ons en alle kleine handigheidjes waardoor het net wat fijner werkt dan andere browsers. Bijv. de search met highlightfunctie, het eenvoudig kunnen switchen (of weghalen van) stylesheets of de 'view source' mogelijkheid met code highlighting.
Verder spreekt het opensource-element mij ook wel aan.

Nadeel van add-ons is wel dat ze niet allemaal even stabiel zijn (ook sommige die op mozilla.org staan). Heb al een paar keer gehad dat mn FF ineens vaak crashte, wat na enig speurwerk bleek te liggen aan een add-on die ik onlangs had geinstalleerd. Daarom gebruik ik ook maar weinig add-ons. Alleen degene die echt meerwaarde bieden.
pi_43005377
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 09:55 schreef gateway het volgende:

[..]

download de NL spellingscontrole en hij zet na een herstart onder je tekst een rode streep onder de foute woorden (hij ken spellingscontrole niet, daar zet ie een streep onder... spellingcontrole is wel goed?)

weet alleen niet hoe je woorden toevoegd aan het woordenboek, en of dat überhaupt kan
dat woordenboek is alleen voor 2.0, is daar al een stable versie van?
quote:
Op

zaterdag 28 oktober 2006 10:04 schreef gateway het volgende:

heb adblock ook geinstalleerd....

Moet je een set (abbo) op bestaande filters nemen? is dat handig? ik heb nu die van NL aangeklikt..... weer verwijderd, hij block ook de banners van fok en dat wil ik (mag ik) niet...

Ok, ik weet dat je dar een uitzondring op kan maken, maar ik stel de filters zelf wel in als ik er 1 irri vindt worden
Ik ben erg tevreden over de volgende adblock opstelling.
Adblock Plus
Filterset G updater

Adblock plus heeft een whitelist, wat erg handig is als er iets word geblokkeerd wat vaak wel reclame is maar op die ene site dan net niet.
Die laatse update je filter af en toe, en het is echt zeldzaam dat er iets doorheen komt.
Nu heb je er ook geen omkijken naar.
0023
pi_43006332
quote:

[..]

Damn.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_43009609
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:00 schreef ikJur het volgende:

[..]

dat woordenboek is alleen voor 2.0, is daar al een stable versie van?
De laatste versie is 2.0 en die staat gewoon op mozilla.com, weet je zeker dat je de officiele versie hebt. Of het ook stabiel is, tja, dat is bij alle software de vraag. Mij bevalt het onder windows en mac prima, onder Linux zit ik nog op 1.5, maar dat veranderd vanzelf wel met iceweasel.
pi_43010724
Dat woordenboek vind ik trouwens maar matig. Bijna alle gekoppelde woorden herkent ie niet (advies: spatie ertussen, noooo, krijg je dit soort taferelen).
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:13:02 #44
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_43011222
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 04:26 schreef meranto het volgende:

[..]

Danny gebruikt die icon hierom: http://adblockplus.org/en/
En ik gebruik "Adblock Image" om Danny's icoon (en die van anderen) te blocken...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:15:20 #45
65490 whoops
pi_43011268
quote:

Gewoon het woord vout intikken en dan rechts klikken -> Add To Dictionary...

Vout wordt bij mij nu goed gerekend...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_43011661
Nog zo'n geweldige extensie: Bugmenot

Veel websites vereisen tegenwoordig dat je je registreert voordat je meerdere mogelijkheden hebt.
Bijvoorbeeld de Telegraaf, KNVB website etc.
Bugmenot heeft voor heel veel sites een verzameling van logins en passwords.
Alles wat je moet doen is rechtermuis en "Bugmenot" kiezen.
Indien er in de Bugmenot database een username en login staat voor desbetreffende site, ben je ingelogd.

zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:07:06 #47
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_43012356
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 16:13 schreef whoops het volgende:

[..]

En ik gebruik "Adblock Image" om Danny's icoon (en die van anderen) te blocken...
Ik wacht nog steeds op een functie om die Danny helemaal te blocken .
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_43012548
adblock, en tabs en keuze uit vele extensies + dat ik vind dat mijn webpagina's sneller laden in FF dan in IE.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:22:40 #49
65490 whoops
pi_43012698
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:07 schreef cyberstalker het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op een functie om die Danny helemaal te blocken .
Schrijf er anders een extensie voor...
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:55:36 #50
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_43013546
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:22 schreef whoops het volgende:

[..]

Schrijf er anders een extensie voor...
Goed idee. Ik denk dat ik deze extensie dan de Forum Tools noem .
pi_43016309
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 16:35 schreef Werewolf het volgende:

Veel websites vereisen tegenwoordig dat je je registreert voordat je meerdere mogelijkheden hebt.
Indien er in de Bugmenot database een username en login staat voor desbetreffende site, ben je ingelogd.

:| das gewoon lame...
en alleen voor luie mensen die geen reet willen uitvoeren
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:06:38 #52
65490 whoops
pi_43018274
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 19:51 schreef mschol het volgende:

[..]

Sinds wanneer is er iets mis met lui zijn in dit verband? Je hebt die computer toch juist om dingen voor je te laten doen... Dit noemen ze ook wel automatiseren... QuickQuote en QuickPI is ook voor luie mensen...

Ik vind er niets lame aan, het is gewoon een handige extensie...
pi_43032411
Firefox is volledig aan te passen naar je eigen wensen. Daar, de reden.
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:57:29 #54
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_43032805
Oh ja, nog even de redenen waarom ik Firefox gebruik:

• Snelste browser met opstarten. Firefox start in minder dan een seconde. Opera doet er al gauw 2-3 seconden over.
  • Beste ondersteuning (nieuwe) standaarden. Opera heeft bijvoorbeeld pas net ondersteuning voor opacity ingebouwd, terwijl dit al tijden in Firefox zit. Ook ondersteuning van pseudo-classes als last-child (toch wel erg handig) zie je bijvoorbeeld niet in opera terug.
  • Makkelijk uitbreidbaar. Een handig extensiesysteem. Zo heb ik bijvoorbeeld de 'basis' gelegd voor de nu gebruikte whoops-extensie. Ik kan dus allerlei (voor mij) handige functies toevoegen zonder teveel gedoe.
  • Open source. Ik compileer alles zelf, waarbij ik natuurlijk de functies uitzet die ik niet gebruik. Dit zorgt voor een kleinere binary die sneller draait en start. (Dit is vermoedelijk ook de reden dat Fx bij mij sneller start dan Opera, die ik niet zelf kan compileren.) Zo compileer ik Fx bijvoorbeeld zonder ipv6 ondersteuning maar wel met speciale xinerama-support voor mijn dubbele monitoren. Ook de Nederlandse taal compileer ik er direct in, i.p.v. een taalpakket te gebruiken.
  • Integreert mooi met GNOME.
  • Erg handige reeds geschreven extensies zoals bijvoorbeeld NoScript. De functies die deze extensie biedt ben ik in nog geen enkele andere browser tegengekomen.
  • Goede ondersteuning voor SVG. Opera ondersteunt bijvoorbeeld wel SVG, maar mist daarbij nog enkele functies.
  • Hope for the best, prepare for the worst.
    pi_43045606
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 16:35 schreef Werewolf het volgende:
    Ik ben al bij meedere sites ge-ip-bannend (zelfs bij gratis content) omdat ik inlogde met een bugmenot accountje
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 19:51 schreef mschol het volgende:
    :| das gewoon lame...
    Nee, nog meer spam of nieuwsbrieven krijgen is lekker

[ Bericht 19% gewijzigd door EleQusion op 29-10-2006 20:28:36 ]
    pi_43051835
    De Whoops-extentie vind ik reden genoeg om FF te gebruiken!

Maar het tabbed browsen is ook een héél groot pluspunt! (da's echt afkicken als je met IE moet werken...)
    En bovendien vind ik de algehele menu-structuren gewoon prettiger. Stomme dingetjes als "afbeeldingslocatie copiëren" mis ik in IE.
    En dat je letterlijk álles naar je hand kunt zetten met wat gerommel in about:config, is heel prettig!
      zondag 29 oktober 2006 @ 23:19:38 #57
    104583 cyberstalker
    Een krachtig neen!
    pi_43052796
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 22:53 schreef mcDavid het volgende:
    De Whoops-extentie vind ik reden genoeg om FF te gebruiken!

Maar het tabbed browsen is ook een héél groot pluspunt! (da's echt afkicken als je met IE moet werken...)
    En bovendien vind ik de algehele menu-structuren gewoon prettiger. Stomme dingetjes als "afbeeldingslocatie copiëren" mis ik in IE.
    En dat je letterlijk álles naar je hand kunt zetten met wat gerommel in about:config, is heel prettig!
    Een van de meest zinnige posts in dit topic .
      zondag 29 oktober 2006 @ 23:40:03 #58
    65490 whoops
    pi_43053442
    Wat ik ook altijd mis als ik met IE browse: stukje tekst selecteren -> rechts klikken -> Search web for <selectie> ...
    pi_43053523
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 23:40 schreef whoops het volgende:
    Wat ik ook altijd mis als ik met IE browse: stukje tekst selecteren ->
    oh ik dacht dat er nu iets over de selectieve quote functie zou komen!
    pi_43058172
    quote:
    Firefox gebruiken, waarom zou je?
    Geen idee aangezien firefox nogal sloom en kut is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')