abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43002653
Artikel uit het AD:
quote:
De flair is terug bij Ajax

AMSTERDAM - Koploper Ajax voetbalt voor het eerst sinds jaren weer met de borst vooruit. Hoe komt dat en hoe goed zijn de Amsterdammers werkelijk?

Mauro Rosales heeft de bal net met een lullig boogje naar Wesley Sneijder gespeeld, als er tijdelijk een orkaan over het veld raast.

Ajax-trainer Henk ten Cate brult zo hard mogelijk de voornaam van de Argentijnse rechtsbuiten en kijkt er heel boos bij. Rosales krimpt kort ineen, haalt adem en speelt de volgende bal wél braaf over de grond.

,,De progressie die Ajax de laatste maanden geboekt heeft, zit ‘m niet in drie nieuwe spelers,’’ zegt technisch directeur Martin van Geel. ,,De basis ligt op het trainingsveld. Dáár wordt heel gericht en gedreven gewerkt aan het dominante voetbal dat we willen spelen. Voor een heel groot deel is het een kwestie van overbrengen. Hoe leg je steeds opnieuw uit wat je wilt? Hoe zorg je dat voetballers elke dag écht beter willen worden? Dat onze spelers elke dag later van het trainingsveld komen omdat ze nog wat extra ballen willen trappen, vind ik tekenend.’’

Dat de bal nog niet altijd doet wat hoofd en benen willen, bleek woensdag tegen ADO Den Haag. Ajax speelde een helft lang behoorlijk, maar viel daarna ver terug. ,,We zijn nog niet vast genoeg,’’ constateert Ten Cate. ,,Blijkbaar zijn we nog niet in staat twee topprestaties achter elkaar te leveren. Dat hoort bij een ploeg in opbouw, zeker met zoveel jonge spelers. Na die wedstrijd tegen Feyenoord werd iedereen op straat aangesproken: ‘geweldig man, klasse gespeeld’. Kennelijk heeft zoiets toch invloed op onze prestaties. Noem het hobbels op weg naar volwassenheid.’’

AZ-trainer Louis van Gaal schat PSV voorlopig dan ook hoger in dan Ajax. ,,PSV is op dit moment dé topclub van Nederland, Ajax is nummer twee. In de samenvatting van de wedstrijd tegen ADO zag ik vier keer een speler van Den Haag voor Stekelenburg staan. Dat geeft wel iets aan. Ajax gaf meer kansen weg dan wij tegen ADO deden.’’

Dat was ook zijn PSV-collega Ronald Koeman opgevallen. De voormalige Ajax-trainer ziet in de meerwaarde van aanvoerder Jaap Stam, ook de zwakte van de Amsterdammers. ,,Wat wij voorin hebben – dat we in de problemen komen als er mensen wegvallen – hebben zij achterin,’’ zegt Koeman. ,,Tegen ADO deed Stam niet mee en je ziet gelijk het verschil. Maar dat er bij Ajax iets aan het groeien is, is duidelijk. Ze zijn beter dan vorig jaar, al is daar ook niet zo heel veel voor nodig.’’

Afgelopen seizoen hobbelde Ajax vaak als een angstig vogeltje over het veld, nu is de flair terug. ,,Toen we aan de voorbereiding begonnen, zag ik vooral angst,’’ zegt Ten Cate. ,,Ik heb heel veel gehamerd op lef, op dúrven. Nu zie je dat er heel veel vertrouwen is. We stralen ook weer plezier uit. De groei van het team hangt nauw samen met de individuele ontwikkeling van spelers. Kijk maar naar Stam, Sneijder of Emanuelson.’’

Ten Cate heeft nog geen idee hoe zijn ploeg zich verhoudt tot de landskampioen. ,,PSV heeft óók een heel sterke ploeg, maar als elftal zijn we onvergelijkbaar,’’ vindt de Ajax-coach. ,,Zij spelen vaak met zeven man achter de bal. Prima hoor, maar wij doen dat heel anders.’’

Koeman haalt zijn schouders op. ,,Ik vind dat allemaal van die typisch Nederlandse verhalen. Balbezit, mensen achter de bal. Wij spelen gecontroleerd, maar ook met de nodige durf en vrijheid. En dat met zeven spelers achter de bal... Volgens mij speelde FC Kopenhagen ook met veel mensen achter de bal, maar die zitten nu wel in de Champions League.’’

Het duel met de Denen vormt nog altijd een smet op het jonge seizoen van Ajax. ,,Maar het heeft niets aan onze koers veranderd,’’ aldus Van Geel. ,,Onze positie op de ranglijst onderstreept dat. We zijn nog lang niet waar we willen zijn, maar we zijn na drie maanden een stuk verder dan we vooraf hadden gedacht.’’
pi_43002680
Die Koeman is ook een joke he, die kansen van ADO kwamen meer doordat het middenveld niet hun man volgde:

Bodde, Bakkati

Alleen die ene van Elia was een foutje.
pi_43003607
Koeman Het zit hem toch wel diep, hij kon het niet laten de naam Kopenhagen te laten vallen.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_43004201
quote:
Huntelaar juicht kort

Van onze Telesportredactie

HEERENVEEN, zaterdag
Indien Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar vandaag scoort tegen zijn oude club SC Heerenveen, zal hij de treffer op bescheiden wijze vieren. ,,Uit respect voor de supporters ga ik niet als een dolle tekeer.” Overigens zwelt de belangstelling uit Spanje, Italië, Duitsland en Engeland voor de topscorer steeds verder aan. „Dat is leuk, maar ik ga ervan uit ook volgend seizoen gewoon bij Ajax te spelen”, aldus Huntelaar. „Ik heb het hier prima naar mijn zin.” Ajax-trainer Henk ten Cate heeft voor het duel met Heerenveen in zijn selectie weer een plaats ingeruimd voor Jaap Stam en Hedwiges Maduro, die tegen ADO Den Haag uit voorzorg aan de kant werden gehouden.

Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek heeft goede hoop dat hij toch kan beschikken over Danijel Pranjic. De middenvelder had liesproblemen, maar lijkt tijdig hersteld. Het meespelen van keeper Brian Vandenbussche is twijfelachtig. Hij werd gisteren vader van een zoon en miste de afsluitende groepstraining.
Zie je wel montana.
pi_43005046
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 05:42 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Zie je wel montana.
Huntelaar, ook volgend seizoen in het Ajax shirt te zien.
pi_43005095
Ik hoop het wel ja

Ik denk dat Wesley Sneijder niet meer te behouden is voor Ajax, verwacht niet dat hij vertrekt in de winterstop maar volgend jaar zomer zeker wel.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:40:37 #157
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_43005168
"Ik ga er vanuit" vind ik nou niet super overtuigend
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_43005212
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 10:40 schreef PyTh het volgende:
Hoop doet leven niet waar?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:45:37 #159
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43005214
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 10:40 schreef PyTh het volgende:
Maar wel realistisch. Ik ga er namelijk ook niet van uit dat Ajax KJH binnen anderhalf jaar voor minder dan 20M laat gaan en ik denk niet dat er een ploeg is die dat wil betalen.

Maar wordt het geboden dan gaat-ie.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:48:27 #160
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_43005241
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 10:45 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Klopt, zou het ook niet verstandig van hem vinden om na dit seizoen al naar het buitenland te verkassen.

Doc, ga je naar Liverpool - PSV??
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:04:20 #161
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43005422
Nope. Het wordt wat lastig om door de week naar Liverpool te gaan (werk, werk van m'n vrouw, en kinderen naar school brengen , dat soort dingen, dus). Op zich had het me wel leuk geleken, maar praktisch wat lastiger dus.

Hoe lang zit je daar? Op de dag op en neer? Veel plezier in de stad ieder geval (en iets minder plezier in het stadion ). Ik zal voor de 22e in het goede topic wel een linkje met " toeristische tips" plaatsen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_43005448
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 10:45 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Idd, ik hoop het ook
pi_43005731
Haha Koeman met z'n Kopenhagen vergelijking. Als iemand zijn harses moet houden over een Europese campagne van Ajax moet het Knoeiman zijn.

En verdedigend vind Koetjeboe het niet goed staan? Met ongeveer dezelfde verdediging heeft Ajax de laatste 3 keer gewonnen of gelijkgespeeld tegen psvau. Zonder Stam welteverstaan.
pi_43005745
Koeman
pi_43005911
Zo geweldig is het bij PSV achterin ook niet. Ze hebben een ijzersterk middenveld door kwaliteit en een overbezetting. Achterin is het bij hun ook matig.. voorin is het ook matig. Middenveld is echt super wat ze daar op kunnen stellen.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:44:48 #166
80382 manny
30 is best veel
pi_43005971
Op naar Heerenveen. 0-2 zou wel erg lekker zijn.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_43005990
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:28 schreef Freak187 het volgende:
Haha Koeman met z'n Kopenhagen vergelijking. Als iemand zijn harses moet houden over een Europese campagne van Ajax moet het Knoeiman zijn.
De kwartfinales van de CL halen vind ik altijd nog een ongelofelijk goed resultaat. Dat iedereen alleen nog aan die uitwedstrijd tegen Auxerre denkt, vind ik een beetje sneu.
pi_43006016
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:44 schreef manny het volgende:
Op naar Heerenveen. 0-2 zou wel erg lekker zijn.
Ik teken ervoor.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:47:45 #169
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_43006019
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:40 schreef Chadi het volgende:
Zo geweldig is het bij PSV achterin ook niet. Ze hebben een ijzersterk middenveld door kwaliteit en een overbezetting. Achterin is het bij hun ook matig.. voorin is het ook matig. Middenveld is echt super wat ze daar op kunnen stellen.
Volgens mij ligt het meer aan de as. Gomes-Alex-Cocu-Farfan .Daar omheen staan wat leuke spelers: Kone, Salcido, Simons. Maar PSV heeft ook wat spelers waar ik van denk, wat doen die daar: Culina, Lamey
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_43006028
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:40 schreef Chadi het volgende:
voorin is het ook matig.
Matig? Ik vind dat ze met Farfan en Kone een behoorlijke voorhoede hebben..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:51:23 #171
80382 manny
30 is best veel
pi_43006076
DIe Salcido is gewoon een hele goede aankoop net als Simons. Wat dat betreft hebben ze dat gewoon goed op orde daaro. Dat aankoopbeleid is prima ( hoe kan het trouwens dat die Koeman bij ons vooral prutsers kocht ?... blijkbaar heeft PSV dat beter geregeld ofzo ? )

PsVau speelt degelijk en behoorlijk uitgekookt, dus we hebben een serieuze concurent voor de titel.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_43006273
Tja met Farfan voorin zijn ze wel gevaarlijjk maar als die (weer) geblesseerd is wordt het een stuk minder denk ik, omdat de druk dan ook bij Kone komt te liggen en deed hem laatst geen goed...
AFC Ajax
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:09:45 #173
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_43006353
vanavond nemen we gewoon de 3 punten terug naar Amsterdam.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_43006409
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:45 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

De kwartfinales van de CL halen vind ik altijd nog een ongelofelijk goed resultaat. Dat iedereen alleen nog aan die uitwedstrijd tegen Auxerre denkt, vind ik een beetje sneu.
Idd. Op een haar na de halve finales missen is een topprestatie.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:15:28 #175
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_43006418
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:14 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Idd. Op een haar na de halve finales missen is een topprestatie.
Dude. Inzaghi flashback!

Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')