ik merk het wel, komen ze met een wandsteun accepteer ik et nietquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:36 schreef PLONS_de_gekke_kikker het volgende:
Bij Otto hebben ze mijn bestelling van dat lcd scherm in een wandsteun veranderd.Ben benieuwd of en zo ja, wat ik thuisgestuurd krijg...
dat geldt precies zo voor mij.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Als ze het lef hebben om aan de 1100 mensen die zo'n LCD TV hebben besteld en niet hebben geannuleerd een wandsteun op te sturen, dan is het hek natuurlijk helemaal van de dam, ze moeten het eens proberen, en je kunt er yes op zeggen dat ze zichzelf dan helemaal in de problemen werken. Ik ga mijn bestelling in ieder geval niet annuleren. Ik wil weten hoe dit gaat aflopen.
geloof er geen drol van, maak er maar een foto vanquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:50 schreef Nachtdier het volgende:
Whahaha, zojuist een LCD scherm ontvangen voor het bedrag van 99 eurp
idd, bewijzen willen we zien.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:23 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
geloof er geen drol van, maak er maar een foto van
quote:
“Uitgezocht wat je kan doen. Een brief sturen naar Otto B.v. waarin je bezwaar maakt tegen hun reactie e.d. Tevens stuur je een brief naar de Consumentenbond met een kopie van de brief die je naar Otto hebt verstuurd. Er is eveneens een emailadres open gesteld: philips_lcd@hotmail.com. Als je hier naartoe een mail stuurt, dan krijg je alle standaard brieven toegestuurd. Alleen gegevens wijzigen en documenten toevoegen. Laten we met zijn allen dit doen, dan maken we er een "case" van en kunnen we otto aan!!!”
die mensen noemen zichzelf ook "gedupeerden"quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:27 schreef miss_bleu het volgende:
Dit stond in een post op een Telegraaf forum.
[..]
Daar heb je gelijk in, maar ik neem dat je bij jouw studie ook hebt geleerd dat Otto daar niet op kun terugvallen zodra de bestelling daadwerkelijk door beide partijen is bevestigd. De klant heeft het al bevestigd bij het afronden van de bestellingsprocedure op de website. En vervolgens bevestigt Otto het in het bevestigingsmailtje. Dus Otto heeft het bedrag van 99 euro voor de LCD TV bevestigd. Dan gaat de vlieger toch niet op dat het om een drukfout zou gaan, anders zou je het bedrag van 99 euro als Otto zijnde toch niet bevestigen? Dat het om een automatische systeem gaat, heeft de klant niets aan, maar feit blijft dat ze alle orders hebben bevestigd. Dus moeten ze ook leveren.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb toch echt bij mij studie geleerd dat je een bedrijf niet aan die prijs kun houden als er overduidelijk een fout is gemaakt. Je verkoopt zo'n scherm niet voor ¤99,-...
Nee, want bij het kopen van een huis komt er wel meer bij kijken dan alleen een mondelijke akkoord, zo moet er bijvoorbeeld ook een contract worden opgesteld en ondertekend worden waar ook de vraagprijs in staat en dat contract zal door de verkoper meestal wel vaker dan 1x nagekeken worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:40 schreef danos het volgende:
ik vind het echt triest dat mensen via een fout binnen Otto daar van proberen te profiteren om een LCD scherm te krijgen voor 99 euro. Wat voor een zwerver moet je dan zijn? Ik weet toch wel voor 100% dat ze dit nooit zullen winnen, maar dat er met trieste mailtjes naar consumentenbond en Otto toch nog wat geprobeerd wordt, echt te triest voor woorden, schamen jullie je niet?
Als jou huis per ongeluk voor ¤14.900 wordt aangeboden ipv ¤149.000, en iemand komt naar je toe en die zegt: ik koop het voor de vraagprijs, jij blij en accepteerd het. Ben je dan ook nog zo'n stoere kerel en verkoop je je huis voor ¤14.900?
Dit is dan weer gewoon ouderwets Nederlands zeiken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:27 schreef miss_bleu het volgende:
Dit stond in een post op een Telegraaf forum.
[..]
dat snap ik toch ook wel, maar het gaat om het idee, ben jij dan ook die toffe jongen die dit zal accepteren?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:43 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Nee, want bij het kopen van een huis komt er wel meer bij kijken dan alleen een mondelijke akkoord, zo moet er bijvoorbeeld ook een contract worden opgesteld en ondertekend worden waar ook de vraagprijs in staat en dat contract zal door de verkoper meestal wel vaker dan 1x nagekeken worden.
Dus een stunt van TGV: "voor ¤ 10,= een enkeltje Amsterdam - Parijs" kan ook niet waar zijn? (een enkeltje Amsterdam - Amersfoort met de NS kost immers ook al ¤ 7,10)quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb toch echt bij mij studie geleerd dat je een bedrijf niet aan die prijs kun houden als er overduidelijk een fout is gemaakt. Je verkoopt zo'n scherm niet voor ¤99,-...
nee kreeg deze quote via de bedrijfsmail hierquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:29 schreef rudedeltadude het volgende:
miss_bleu heb je toevallig een linkje naar dat forum?
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:54 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
nee kreeg deze quote via de bedrijfsmail hier
hahaha, hoe kansloos ben je danquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:29 schreef extreme het volgende:
[..]
die mensen noemen zichzelf ook "gedupeerden"![]()
geintje is leuk, maar je kan ook overdrijven![]()
Otto begint steeds meer de wind tegen te krijgen:quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus een stunt van TGV: "voor ¤ 10,= een enkeltje Amsterdam - Parijs" kan ook niet waar zijn? (een enkeltje Amsterdam - Amersfoort met de NS kost immers ook al ¤ 7,10)
Een vliegticket van 1 Euro (ex. toeslagen) kan ook overduidelijk niet een juiste prijs zijn, echter, daar wordt wel mee geadverteerd en deze tickets worden wel verkocht, al zijn het er maar 2 per vlucht.
Wanneer kun je er tegenwoordig nog vanuit gaan dat een bedrijf overduidelijk een fout gemaakt heeft, en al zou je daar vanuit kunnen gaan dan mag je er ook vanuit gaan dat het bedrijf deze fout direct herstelt zodra zij hiervan op de hoogte zijn.
Otto bleef echter vrolijk dooradverteren met deze prijs, zelfs nadat er woensdag al telefonisch gevraagd was of dit wel correct was.
Ook donderdag werd uren nadat een medewerker van Otto in een interview had aangegeven dat de prijs "binnen een uur" van de site verdwenen zou zijn nog met deze prijs geadverteerd.
Kennelijk kun je sneller een PR meisje wat laten roepen dan een webmaster oproepen.
Punt 1: Ja, maar jij weet net zo goed als ik dat de prijzen met de dag lager worden (bijv. Samsung LE32 model kostte 3 maanden geleden ruim 1100 euro, vandaag de dag te koop voor 800 euro) dus wekelijks moet de grens bijgesteld worden en dan heb ik het niet eens over de acties die weleens gehouden worden. Stel nou dat de goedkoopste aanbieder een LCD TV voor 500 euro aanbiedt. En MediaMarkt stunt met een prijs voor 200 euro. Is het dan aannemelijk dat een volgende aanbieder vervolgens voor 100 euro diezelfde LCD TV aanbiedt (dit is een willekeurig voorbeeld)?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:20 schreef danos het volgende:
Punt 1 en punt 4 zijn verwerpelijk. Bij bepaling van punt 1 wordt gewoon gekeken wat de prijs is van de goedkoopste aanbieder, en de rechter maakt dan een inschatting of een klant dit had kunnen weten (in dit geval 100% ja).
Punt 4 is ook verwerpelijk omdat het slechts om een automatische bevestigingsmail gaat van de geplaatste order. En denk ff na Asskicker, waarom zijn automatische bevestigingsmails er gekomen? Omdat mensen zoals jij dan weer zouden kunnen gaan zeiken dat het zo lang duurt voordat ze bevestiging krijgen!
Punt 2 vind ik een vraagpuntje, Otto kan niet zomaar bestellingen aanpassen naar andere producten, maar dit heeft uiteindelijk geen invloed op het leveren van de TV of niet. Punt 3 hetzelfde, Otto kan echt verplicht worden van het leveren van deze TV omdat ze toevallig de prijs wat laat hebben weggehaald.
Kortom verspilde moeite jongens, dit gaat echt geen mens winnen, zelfs moskotiwizch niet. Accepteer je domme actie en ga lekker weekend vieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |