Dat zou een lastige worden, als ik t zelf moet gokken dan zeggen dat ze die mogelijkheid niet hebben.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:24 schreef Repeat het volgende:
Ze zijn jou toch niet verplicht iets te kopen? Als ik met een tv bij de kassa kom kunnen ze toch gewoon weigeren.
Maar dan nog, Otto mag toch zelf bepalen wat ze willen vragen voor een bepaald product, reëel of irreëel? Als ik als koper het daar mee eens ben (en heb er vertrouwen in dat de aangegeven prijs uiteraard correct is voor deze handeling), ga ik die koop aan en verwacht ik voor de afgesproken prijs een leveringquote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:29 schreef FJD het volgende:
[..]
Het geeft puur aan dat Otto het recht heeft om de overeenkomst te ontbinden omdat het een irreele prijs is voor een dergelijk product. Of een werknemer dan te goeder trouw is of niet maakt niet heel veel meer uit aangezien het hogere personeel daar dan bezwaar tegen gaat maken; je gaat immers geen LCD scherm verkopen tegen 1/20 van de echte waarde. Maakt uiteindelijk het hoogste personeel geen bezwaar dan wordt het product gewoon aangeboden voor dat bedrag en is er verder niets aan de hand.
Dit is dus juist om dit soort dingen te voorkomen. Anders had Otto gisteren even een schadepost van een miljoen gelopen, lijkt me niet helemaal juist zeker aangezien we allemaal tikfouten maken.
Ja dat staat er toch ook niet? Het gaat er puur om dat als Otto er achter kom dat ze een tikfout hebben gemaakt dat ze deze wetgeving hebben om op terug te vallen. Als ze de TV echt voor 99,- aan willen bieden dan is dat hun goed recht maar als ze aangeven dat het een tikfout was dan kunnen ze ook zo terug.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:35 schreef eNaSnI het volgende:
Maar dan nog, Otto mag toch zelf bepalen wat ze willen vragen voor een bepaald product, reëel of irreëel? Als ik als koper het daar mee eens ben (en heb er vertrouwen in dat de aangegeven prijs uiteraard correct is voor deze handeling), ga ik die koop aan en verwacht ik voor de afgesproken prijs een leveringGaan we eerst een handdruk geven en daarna ineens handen wassen en toch maar geen vriendjes zijn?
![]()
Maar zo kan je iedere prijswijziging achter een typefout verschuilen?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Ja dat staat er toch ook niet? Het gaat er puur om dat als Otto er achter kom dat ze een tikfout hebben gemaakt dat ze deze wetgeving hebben om op terug te vallen. Als ze de TV echt voor 99,- aan willen bieden dan is dat hun goed recht maar als ze aangeven dat het een tikfout was dan kunnen ze ook zo terug.
Persoonlijk denk ik dat bij dit soort winkelaankopen de momenten van aanvaarding (het ontstaan van de overeenkomst) en het voldoen aan de daardoor ontstane verbintenissen (levering en betaling) min of meer samenvallen op het moment dat bij de kassa de betalings- en leveringshandelingen worden verricht. Niemand zal m.i. betwisten dat de 'klant' die een produkt uit het schap pakt en naar de kassa loopt, zich op weg naar de kassa mag bedenken en het produkt in de winkel mag achterlaten, zonder dat de winkelier met recht een beroep kan doen op nakoming van de inmiddels gesloten koopovereenkomst.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat je daar de overeenkomst sluit? In het Nederlandse recht komt de overeenkomst tot stand door aanbod en aanvaarding (6:217 BW), en het is heel wel verdedigbaar dat het aanbod is de uitstalling in de winkel, en de aanvaarding ligt in jouw besluit dat artikel te kopen. Dan heb je dus al een overeenkomst als je bij de kassa komt.
maarja of je als otto zijn nou blij mee moet zijn, al het geklaag over de enorme slechte website...quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mooie reclamestunt van Otto, juridisch hebben ze het spijkerhard dichtgetimmerd en toch volop publiciteit voor de site.
ik merk het wel, komen ze met een wandsteun accepteer ik et nietquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:36 schreef PLONS_de_gekke_kikker het volgende:
Bij Otto hebben ze mijn bestelling van dat lcd scherm in een wandsteun veranderd.Ben benieuwd of en zo ja, wat ik thuisgestuurd krijg...
dat geldt precies zo voor mij.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Als ze het lef hebben om aan de 1100 mensen die zo'n LCD TV hebben besteld en niet hebben geannuleerd een wandsteun op te sturen, dan is het hek natuurlijk helemaal van de dam, ze moeten het eens proberen, en je kunt er yes op zeggen dat ze zichzelf dan helemaal in de problemen werken. Ik ga mijn bestelling in ieder geval niet annuleren. Ik wil weten hoe dit gaat aflopen.
geloof er geen drol van, maak er maar een foto vanquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:50 schreef Nachtdier het volgende:
Whahaha, zojuist een LCD scherm ontvangen voor het bedrag van 99 eurp
idd, bewijzen willen we zien.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:23 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
geloof er geen drol van, maak er maar een foto van
quote:
“Uitgezocht wat je kan doen. Een brief sturen naar Otto B.v. waarin je bezwaar maakt tegen hun reactie e.d. Tevens stuur je een brief naar de Consumentenbond met een kopie van de brief die je naar Otto hebt verstuurd. Er is eveneens een emailadres open gesteld: philips_lcd@hotmail.com. Als je hier naartoe een mail stuurt, dan krijg je alle standaard brieven toegestuurd. Alleen gegevens wijzigen en documenten toevoegen. Laten we met zijn allen dit doen, dan maken we er een "case" van en kunnen we otto aan!!!”
die mensen noemen zichzelf ook "gedupeerden"quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:27 schreef miss_bleu het volgende:
Dit stond in een post op een Telegraaf forum.
[..]
Daar heb je gelijk in, maar ik neem dat je bij jouw studie ook hebt geleerd dat Otto daar niet op kun terugvallen zodra de bestelling daadwerkelijk door beide partijen is bevestigd. De klant heeft het al bevestigd bij het afronden van de bestellingsprocedure op de website. En vervolgens bevestigt Otto het in het bevestigingsmailtje. Dus Otto heeft het bedrag van 99 euro voor de LCD TV bevestigd. Dan gaat de vlieger toch niet op dat het om een drukfout zou gaan, anders zou je het bedrag van 99 euro als Otto zijnde toch niet bevestigen? Dat het om een automatische systeem gaat, heeft de klant niets aan, maar feit blijft dat ze alle orders hebben bevestigd. Dus moeten ze ook leveren.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb toch echt bij mij studie geleerd dat je een bedrijf niet aan die prijs kun houden als er overduidelijk een fout is gemaakt. Je verkoopt zo'n scherm niet voor ¤99,-...
Nee, want bij het kopen van een huis komt er wel meer bij kijken dan alleen een mondelijke akkoord, zo moet er bijvoorbeeld ook een contract worden opgesteld en ondertekend worden waar ook de vraagprijs in staat en dat contract zal door de verkoper meestal wel vaker dan 1x nagekeken worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:40 schreef danos het volgende:
ik vind het echt triest dat mensen via een fout binnen Otto daar van proberen te profiteren om een LCD scherm te krijgen voor 99 euro. Wat voor een zwerver moet je dan zijn? Ik weet toch wel voor 100% dat ze dit nooit zullen winnen, maar dat er met trieste mailtjes naar consumentenbond en Otto toch nog wat geprobeerd wordt, echt te triest voor woorden, schamen jullie je niet?
Als jou huis per ongeluk voor ¤14.900 wordt aangeboden ipv ¤149.000, en iemand komt naar je toe en die zegt: ik koop het voor de vraagprijs, jij blij en accepteerd het. Ben je dan ook nog zo'n stoere kerel en verkoop je je huis voor ¤14.900?
Dit is dan weer gewoon ouderwets Nederlands zeiken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:27 schreef miss_bleu het volgende:
Dit stond in een post op een Telegraaf forum.
[..]
dat snap ik toch ook wel, maar het gaat om het idee, ben jij dan ook die toffe jongen die dit zal accepteren?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:43 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Nee, want bij het kopen van een huis komt er wel meer bij kijken dan alleen een mondelijke akkoord, zo moet er bijvoorbeeld ook een contract worden opgesteld en ondertekend worden waar ook de vraagprijs in staat en dat contract zal door de verkoper meestal wel vaker dan 1x nagekeken worden.
Dus een stunt van TGV: "voor ¤ 10,= een enkeltje Amsterdam - Parijs" kan ook niet waar zijn? (een enkeltje Amsterdam - Amersfoort met de NS kost immers ook al ¤ 7,10)quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb toch echt bij mij studie geleerd dat je een bedrijf niet aan die prijs kun houden als er overduidelijk een fout is gemaakt. Je verkoopt zo'n scherm niet voor ¤99,-...
nee kreeg deze quote via de bedrijfsmail hierquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:29 schreef rudedeltadude het volgende:
miss_bleu heb je toevallig een linkje naar dat forum?
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:54 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
nee kreeg deze quote via de bedrijfsmail hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |