vandaar dat woordje moreelquote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:19 schreef freud het volgende:
Je bent als ouder wettelijke voogd, en ds heb jij die beslissingsbevoegdheid. Sterker nog, jouw kind mag op haar 14e het eigenlijk ook niet zonder het aan papa of mama te vragen...
Dat betekent niet dat je als ouders alles maar mag beslissen voor je kind. Je mag bijvoorbeeld niet de beslissing voor je kind maken dat het geslagen wordt door jou.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:19 schreef freud het volgende:
Je bent als ouder wettelijke voogd, en ds heb jij die beslissingsbevoegdheid. Sterker nog, jouw kind mag op haar 14e het eigenlijk ook niet zonder het aan papa of mama te vragen...
Schopje??quote:
Kan ik een naam invullen? Ik noem de naam: FuifDuif?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:18 schreef opgebaarde het volgende:
Nah, ben het wel eens met jouw achterliggende gedachte, andere kant denk ik ook dat sommige mensen tegen hun zelf in bescherming genomen moeten worden (ik noem geen namen)
ja,doe eensquote:
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:28 schreef Blue-eyes het volgende:
Echt vreselijk, dat soort sites. Vooral als de ouders de tekst uit naam van het kind schrijven![]()
Toegestaan is iets objectiefs, moreel is iets subjectiefs. Hier is ieder antwoord dus waar. En niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:16 schreef FuifDuif het volgende:
is dat moreel toegestaan?
Wat is er debiel aan? Er zijn genoeg mensen die zeer huiverig zijn op internet, naam niet geven, foto's geven is al helemaal taboe. Wat als dat nu een kind is, en moeders doet dus net wat dat kind niet wil......quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toegestaan is iets objectiefs, moreel is iets subjectiefs. Hier is ieder antwoord dus waar. En niet.
En hou eens op met het openen van dit soort debiele kuttopics
Volwassenen doen het niet omdat ze IRL niet herkent willen worden tov wat ze online doen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat is er debiel aan? Er zijn genoeg mensen die zeer huiverig zijn op internet, naam niet geven, foto's geven is al helemaal taboe. Wat als dat nu een kind is, en moeders doet dus net wat dat kind niet wil......
nouquote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:39 schreef Disorder het volgende:
Ik vind het zowieso een labiel groepje mensen daar, in OUD.
Het gaat over KIND sort of kinderen. Van een jaar of wat? 5, 6, 8 jaar? Als moeder weet je dan gewoon beter wat goed is voor je kind, dan als kind. Of procedeerde jij op je 6e ook al tegen je ouders om een foto op internet? Doe ff normaal zegquote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:03 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is er debiel aan? Er zijn genoeg mensen die zeer huiverig zijn op internet, naam niet geven, foto's geven is al helemaal taboe. Wat als dat nu een kind is, en moeders doet dus net wat dat kind niet wil......
Of omdat je weet dat er genoeg psycho's op internet rondsurfen. Ik ben een redelijk huiverig persoon, zit genoeg op het net maar heb tot toe nooit iemand die ik heb leren kennen mijn adres gegeven. Sowieso zoek ik niet snel innig contact.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volwassenen doen het niet omdat ze IRL niet herkent willen worden tov wat ze online doen.
Dat is meestal omdat er wat dingen te verbergen zijn.
Het enige dat er met die kinderen gebeurd is dat je van 's ochtends tot 's avonds door precies te horen krijgt wanneer ze piesen, poepen, eten, slapen, kotsen, lachen etc. etc.
Dat kan IRL nog weinig kwaad lijkt me.
Ik zou van mijn tiener ook echt geen foto's meer plaatsen. En mss zelfs eerder al niet.
Ik weet sowieso niet of ik bergen foto's neer zou gooien. Sommige mensen lijken in OUD wel een fotodagboek van hun kind bij te houden, dat gaat mij persoonlijk ook te ver.
Het gaat er niet om of een moeder beter weet wat goed voor haar kind is, het kan voor het kind vervelend zijn, daarom dat die FuifDuif het over moreel had.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het gaat over KIND sort of kinderen. Van een jaar of wat? 5, 6, 8 jaar? Als moeder weet je dan gewoon beter wat goed is voor je kind, dan als kind. Of procedeerde jij op je 6e ook al tegen je ouders om een foto op internet? Doe ff normaal zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |