quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:24 schreef Geqxon het volgende:Ik vond het echt een kut episode. Wat zijn we nou te weten gekomen?
-Er heeft iemand een bliksemgeleider gemaakt, joepie!
-Sawyer heeft een nep bom gehad, wat van mijlenver te zien was. Ik wist gelijk al dat het nep was.
-Er is een meisje dood gegaan op de operatietafel.
-Er is een tweede eiland
Nou zeg, joepie!
![]()
Het enige boeiende is het laatste puntje, wat te zien was in een miezerig stukje van slechts enkele minuten.
Ik vond het een super aflevering, echt weer spannend en mysterieus zoals Lost hoort te zijn. Ik vind jouw punten niet terecht om de aflevring als 'kut' af te doen:
-Er heeft iemand een bliksemgeleider gemaakt, joepie!Desmond had in de toekomst gezien dat de bliksem zou inslaan in de tent van Claire. Door het bouwen van de bliksemafleider heeft hij ontdekt dat hij in staat is de toekomst te veranderen (vandaar dat hij het een experiment noemt.) Lot, vrije wil en voorbestemdheid zijn thema's van de show die je hierin terug ziet. Heel goed gedaan in mijn optiek.
-Sawyer heeft een nep bom gehad, wat van mijlenver te zien was. Ik wist gelijk al dat het nep was.Inderdaad niet het beste onderdeel van de episode, maar zou jij het risico durven nemen als jij sawyer was? Ik niet.
-Er is een meisje dood gegaan op de operatietafel.Tja, ze was dan ook neergeschoten. Het doel van de scene echter was dat Jack de foto's van de tumor zag. Van wie zijn die foto's? En is het neerstorten van het vliegtuig nou toeval of niet? Want het is wel erg toevallig dat één van de beste spinal (kan niet op het nederlandse woord komen) chirurgen ter wereld neerstort op een eiland waar iemand lijd aan een tumor aan zijn rug.
-Er is een tweede eilandDit kan natuurlijk ook weer een 'con' zijn en anders vind ik het niet heel slecht gevonden, een observatie eiland ofzo. Hoe verhoudt het zich tot het dorp uit aflevering 1? Dat was namelijk wel op het grote eiland.
Interessant vond ik ook:
- Others hebben een 'sub'
- Juliette is een fertility doctor
- Kate stopped running. In plaats van te vluchten zoals Sawyer voorstelt 'every man for himself' kiest ze voor Jack zijn slogan: 'Live together die Alone'. Is dit een hint?
- Communicatiemiddelen van others werken niet sinds hatch implosie
- Desmond ziet echt de toekomst en kan deze ook veranderen.
- Sawyer heeft een hart, gezien het geld voor zijn kind. (maar de dochter kan natuurlijk een 'con' zijn)
Echt een hele goede aflevering, nog beter dan de vorige drie! Promo ziet er ook veel belovend uit.