Ah, okee, dan heb ik het juiste gekocht. Nu heb ik nog even een vraag. Misschien kun je daar ook op antwoorden.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het schijnt zwaarder op je processor te leunen, dus je kunt minder relaxed werken van een USB-disk dan een Firewire-disk. En ik kan m'n externe Firewire-disk ook voeden via Firewire, dus ik hoef maar 1 kabeltje aan te sluiten, dat vind ik echt een groot voordeel. Ik heb nog geen USB-schijven gezien die dat kunnen.
Okee.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:38 schreef ChOas het volgende:
[..]
Sorry, geen idee, ding hangt aan mijn router, nooit direct aangesloten...
Even als HFS formaterenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:40 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ah, okee, dan heb ik het juiste gekocht. Nu heb ik nog even een vraag. Misschien kun je daar ook op antwoorden.Ik heb firewire gekocht omdat ik vanuitFinalCut een film wil converteren naar Quicktime, rechtstreeks naar de LaCie. Als ik dat doe worden het allemaal losse sequences van 2 Gb. Of ik maak er een Quicktime van via een de andere exportmogelijkheden, en dan zegt Final Cut dat het bestand te groot is. Te groot voor de schijf kan niet natuurlijk.
Hoe kan dit?
Heb je er een FAT32 disk van gemaakt? Daar kunnen geen files op groter dan 4 GB.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:40 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Als ik dat doe worden het allemaal losse sequences van 2 Gb. Of ik maak er een Quicktime van via een de andere exportmogelijkheden, en dan zegt Final Cut dat het bestand te groot is. Te groot voor de schijf kan niet natuurlijk.Hoe kan dit?
Het is standaard FAT32.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je er een FAT32 disk van gemaakt? Daar kunnen geen files op groter dan 4 GB.
Dan moet je maar geen windows gebruikenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:44 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Kan je hem niet gebruiken icm Bootcamp![]()
Ik gebruik het wel , voor sommige games en FTDquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:45 schreef magnifor het volgende:
[..]
Dan moet je maar geen windows gebruiken
Daar had ik tot vorige week ook last van. Even de boel weggeschreven naar interne HD en iPod en formatteren. Nu gaan er .dmg van 6 Gb op. Lijkt ook allemaal wat sneller te werken dan toen ie nog Fat32 was..quote:
Wel met het programma Macdrive.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:44 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk MacDrive.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:44 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dus ik moet formatteren naar HFS.quote:
Je kunt er veel van zeggen, maar het is het enige bestandssysteem dat cross-platform compatible is.quote:
Erg goed._O_ en mooi.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:33 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Heb je die toespraak gezien? Dat is een woord geniaal.
http://www.youtube.com/watch?v=D1R-jKKp3NA
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Erg goed._O_ en mooi.
En het raakt mij ook op dit moment.![]()
ff slikken.
Hij komt me trouwens als een atheïst over... Vaak zijn alle "beroemdheden" gelovig... Je hoort tenminste bijna iedereen god bedanken voor het succes.
Vind dit van Jobs fijner klinken.
hahaquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:09 schreef skiczukie het volgende:
[..]![]()
Hoezo raakt het je op dit moment?
Mij ook hoor, maar elke keer weer als ik zo'n verhaal hoor, en dat heeft voor mij niet niks met een moment te maken o.i.d. Of ik moet echt goed moe zijn.
Ah, inderdaad. Vooral het laatste deel is wel heftig heh.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
haha![]()
Nouja ik ben ook wel duf.
Maar ik sta op het moment op zo'n plek in het leven dat er keuze gemaakt moeten worden m.b.t. de toekomst
Dankjequote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:18 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ah, inderdaad. Vooral het laatste deel is wel heftig heh.Succes met alles.
Behalve dus dat je er geen grote files op kunt opslaan. Een DVD-image is bv al te groot en dat zuigt behoorlijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:51 schreef JoMo0 het volgende:
MacDrive kan ja , maar FAT32 werkt ook prima .
Ik heb die HD nu binnen een seconde omgezet naar HFS. Is dat normaal?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dus dat je er geen grote files op kunt opslaan. Een DVD-image is bv al te groot en dat zuigt behoorlijk.
Quick format gaat altijd wel snel. Dan schrijft-ie niet eerst (ik dacht) een keer of 3 hetzelfde bestand over zodat het echt verdwenen is.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:26 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik heb die HD nu binnen een seconde omgezet naar HFS. Is dat normaal?Met Windows duurde het altijd gruwlijk lang om van NTFS naar FAt32 te gaan.
Is AirTunes geen idee?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:21 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik ben op zoek naar goede én goedkope speakertjes voor bij mijn PowerBook. En ja, ik zou ze best op mijn stereo kunnen aansluiten, en ja ik weet dat dat beter is, maar nee, dat kost me echt teveel kameromgooiwerk
Iemand tips?
Ik denk dat je de quotes beter om "gelovig" kan zetten.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Erg goed._O_ en mooi.
En het raakt mij ook op dit moment.![]()
ff slikken.
Hij komt me trouwens als een athe�st over... Vaak zijn alle "beroemdheden" gelovig... Je hoort tenminste bijna iedereen god bedanken voor het succes.
Vind dit van Jobs fijner klinken.
misschien.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik denk dat je de quotes beter om "gelovig" kan zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |