abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43037384
Nee, hij had bij een hinderlaag gewoon door moeten gaan met filmen en eventueel later met zijn eigen camera zijn eigen onthoofding op film vastleggen. Kneuzen bij defensie.

Zijn optreden kon best wel eens een Nederlands levens hebben gered.
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:28:32 #252
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43037398
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:27 schreef sampoo het volgende:
Nee, hij had bij een hinderlaag gewoon door moeten gaan met filmen en eventueel later met zijn eigen camera zijn eigen onthoofding op film vastleggen. Kneuzen bij defensie.
Hij heeft inderdaad eerst gefilmd / foto's gemaakt totdat zijn batterijen leeg waren.

Dat lees je niet in het magere bericht in de OP, maar wel hier: http://www.nrc.nl/binnenland/article521705.ece
quote:
Ja. Of er straks 10 kosten.

Daarnaast wordt dit helemaaaal niet meegenomen, vreemd.
quote:
Wisten jullie van de hinderlaag?

„De commando’s luisteren de radio van de Talibaan af. Wij hoorden op een gegeven moment ‘Ze zijn met zoveel mensen, leg een hinderlaag. Je bent vrij om te vuren’. Een Pashtu- tolk (Pashtu is een van de lokale talen) gaf dat aan ons door.”
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Moderator zondag 29 oktober 2006 @ 15:43:20 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43037809
dat is toch niet zo bijzonder?

niet zo slim van de Taliban om die zaken open en bloot via de onbeveiligde radio te bespreken maar dat terzijde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:44:57 #254
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43037849
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:43 schreef sp3c het volgende:
dat is toch niet zo bijzonder?

niet zo slim van de Taliban om die zaken open en bloot via de onbeveiligde radio te bespreken maar dat terzijde
Het stelt daarmee dus wel dat de hinderlaag helemaal niet zo onverwacht was, toch?
Of lees ik het nu verkeerd.
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:52:27 #255
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_43038057
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:44 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het stelt daarmee dus wel dat de hinderlaag helemaal niet zo onverwacht was, toch?
Men is daar ook niet om alleen maar patrouilles te doen waarbij de vijand ontweken wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_43038198
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:52 schreef nixxx het volgende:

[..]

Men is daar ook niet om alleen maar patrouilles te doen waarbij de vijand ontweken wordt.
Hij maakte deze post omdat er nogal wat mensen hier zijn die claimen dat de journalist "toch niet kon ruiken dat er een hinderlaag zou komen".
pi_43038205
quote:

[..]

Maakt het wat uit? Hij is embedded mee en als het toch linker bleek dan het op het eerste oog uitzag dan mag hij best meedoen.
pi_43038206
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:27 schreef sampoo het volgende:
Lol
  Moderator zondag 29 oktober 2006 @ 15:58:05 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43038212
quote:

[..]

nu ja als iemand zegt 'begin maar te schieten' dan denk ik niet dat er nog veel tijd is om jezelf voor te bereiden
  Moderator zondag 29 oktober 2006 @ 15:59:07 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43038243
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:57 schreef sampoo het volgende:

[..]

Maakt het wat uit? Hij is embedded mee en als het toch linker bleek dan het op het eerste oog uitzag dan mag hij best meedoen.
wettelijk gezien niet
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:00:34 #261
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_43038284
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:57 schreef Xith het volgende:
Hij maakte deze post omdat er nogal wat mensen hier zijn die claimen dat de journalist "toch niet kon ruiken dat er een hinderlaag zou komen".
Als je met KCT meegaat dan kan je verwachten dat je geen waterputten gaat slaan en snoepjes uitdelen..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_43038285
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:57 schreef Xith het volgende:

[..]

Lol
Je was erbij? Hij kon in elk geval weinig kwaad. Hier zijn wij en daar is de vijand. Zolang hij de loop van de pistool of geweer richting vijand houdt kon dat best het geval zijn geweest.
pi_43038344
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

wettelijk gezien niet
Je mag je wettelijk gezien met gepast geweld verdedigen, indien je meent in gevaar te zijn. Gepast geweld is in dit geval terugschieten.
pi_43038393
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:00 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als je met KCT meegaat dan kan je verwachten dat je geen waterputten gaat slaan en snoepjes uitdelen..
Erm, zeg ik dat dan? Ik zeg JUIST dat hij waarschijnlijk kon WETEN dat er gevochten zou worden, en toch ging hij mee -> Maakte dus de keuze zijn leven in de handen van het KCT te zetten.

Heb je dit topic wel gelezen? :s
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:06:21 #265
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_43038447
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:04 schreef Xith het volgende:
Erm, zeg ik dat dan? Ik zeg JUIST dat hij waarschijnlijk kon WETEN dat er gevochten zou worden, en toch ging hij mee -> Maakte dus de keuze zijn leven in de handen van het KCT te zetten.

Heb je dit topic wel gelezen? :s
maar het maakt ook niet uit of hij op dat moment wist dat er een hinderlaag/vuurgevecht aankwam. Hij had gewoon zijn kop in het zand moeten douwen en wachten tot het over was.
  Moderator zondag 29 oktober 2006 @ 16:15:10 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43038712
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:02 schreef sampoo het volgende:

[..]

Je mag je wettelijk gezien met gepast geweld verdedigen, indien je meent in gevaar te zijn. Gepast geweld is in dit geval terugschieten.
in downtown Amsterdam misschien maar in oorlogsgebied ben je gebonden aan een aantal regels, een daarvan is dat je als journalist niet gewapend mag zijn of deel mag nemen aan de gevechten
pi_43038789
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:06 schreef nixxx het volgende:

[..]

maar het maakt ook niet uit of hij op dat moment wist dat er een hinderlaag/vuurgevecht aankwam. Hij had gewoon zijn kop in het zand moeten douwen en wachten tot het over was.
Dat vind ik ook, ipv dat hij terug schoot..! Waarom discussieren wij?
  Moderator zondag 29 oktober 2006 @ 16:19:35 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43038848
waarom niet zou ik haast zeggen
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:25:17 #269
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_43039013
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:17 schreef Xith het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, ipv dat hij terug schoot..! Waarom discussieren wij?
whehe weet ik veel
Het is in essentie een conflict tussen regels die je bewust, met je hoofd, kent : Ik ben journalist, onafhankelijk, mag niet meedoen aan gevechten.
En wat je als mens voelt op het moment dat andere mensen op je gaan schieten: Kut! paniek! eerst wegduiken, dan terugschieten.

wat mij betreft heeft Franke een menselijk begrijpelijke keuze gemaakt.. maar wel de verkeerde voor iemand in zijn positie als journalist.
pi_43039024
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

in downtown Amsterdam misschien maar in oorlogsgebied ben je gebonden aan een aantal regels, een daarvan is dat je als journalist niet gewapend mag zijn of deel mag nemen aan de gevechten
Dat is onzin. Geen rechter die je zal veroordelen als je in geval van nood mee doet om eigen lichaam te beschermen.
  Moderator zondag 29 oktober 2006 @ 16:28:29 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43039114
nu ja dat zal allemaal wel maar het zal onze zaak geen goed doen als uitkomt dat de Nederlanders zich niet aan de gevechtslaarsjes lapt en ondertussen wel van de Afghanen verwacht dat ze zich gedragen.

de man is journalist dus moet hij plaatjes schieten, punt
ik wil best een uitzondering maken als de man in zijn eentje op pad is en wordt overvallen door een stel soepjurken met machettes maar onder dekking van 25 commando's?
gewoon plat op de grond liggen in de auto en wachten tot er niet meer geschoten wordt
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:51:29 #272
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43039716
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:57 schreef sampoo het volgende:

[..]

Hoe kóm je erbij dat als je embedded bent, dat je ook gelijk wat mag dóen als journalist. Snap je wel wat embedded is?
pi_43039921
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoe kóm je erbij dat als je embedded bent, dat je ook gelijk wat mag dóen als journalist. Snap je wel wat embedded is?
Hij mag niets, maar nood breekt wet en wet zegt in nood mag hij iets doen.
  Moderator zondag 29 oktober 2006 @ 17:00:26 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43039958
nee de wet is nogal duidelijk ... hij mag niets
pi_43040003
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:28 schreef sp3c het volgende:
nu ja dat zal allemaal wel maar het zal onze zaak geen goed doen als uitkomt dat de Nederlanders zich niet aan de gevechtslaarsjes lapt en ondertussen wel van de Afghanen verwacht dat ze zich gedragen.

de man is journalist dus moet hij plaatjes schieten, punt
ik wil best een uitzondering maken als de man in zijn eentje op pad is en wordt overvallen door een stel soepjurken met machettes maar onder dekking van 25 commando's?
gewoon plat op de grond liggen in de auto en wachten tot er niet meer geschoten wordt
25 commando's zouden niets kunnen aanvangen tegen een leger aan baardmannen. Zolang de journalist zich echt onveilig voelde en niet voor de gein op de Taliban schoot blijft het gerechtvaardigd wat mij betreft.
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:02:03 #276
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43040010
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:59 schreef sampoo het volgende:

[..]

Hij mag niets,
Precies.
quote:
maar nood breekt wet en wet zegt in nood mag hij iets doen.
Terwijl hij onder dekking staat van een team van 25 commando's. Hij zit niet in dat team, hij is erbij gezet. Hij is er niet op ingespeeld, heeft niet met ze getrained en heeft alleen in een verleden ergens een geweer mogen vasthouden. Ohja, en hij mag jagen in Frankrijk.

Als al dat soort rambo-journalisten besluiten te gaan schieten als ze beschoten worden, gok ik dat ze de écht getrainde commando's meer in de weg lopen dan helpen. Ik zie de toegevoegde waarde van 'extra lood dat maisveld inschieten' niet echt.

Daarnaast, een echte soldaat volgt orders. Zijn 'order' is om niet mee te gaan schieten. Helder.
pi_43040079
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:00 schreef sp3c het volgende:
nee de wet is nogal duidelijk ... hij mag niets
Laat dat stukje wet dan maar zien. Hij mag helemaal niet niets. In geval van nood mag heel veel. Daarbij is het voldoende dat je kan stellen dat jezelf bang was en dat lijkt mij in Afghanistan en in oorlogsgebied niet onwaarschijnlijk.
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:06:05 #278
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43040129
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:04 schreef sampoo het volgende:

[..]

Laat dat stukje wet dan maar zien. Hij mag helemaal niet niets. In geval van nood mag heel veel. Daarbij is het voldoende dat je kan stellen dat jezelf bang was en dat lijkt mij in Afghanistan en in oorlogsgebied niet onwaarschijnlijk.
Als je daar bang van bent, dan ga je sowieso niet als embedded journalist mee. Niemand verplicht hem daar te zijn. Een hinderlaag in afghanistan is echt niet iets nieuws ofzo.
pi_43040139
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:02 schreef Yildiz het volgende:

Daarnaast, een echte soldaat volgt orders. Zijn 'order' is om niet mee te gaan schieten. Helder.
Hij is geen soldaat. Als het een soldaat was die schoot tegen de orders in dan was het een probleem geweest.
pi_43040175
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als je daar bang van bent, dan ga je sowieso niet als embedded journalist mee. Niemand verplicht hem daar te zijn. Een hinderlaag in afghanistan is echt niet iets nieuws ofzo.
We hebben het hier niet over of hij daar hoort of niet. Hij was er, hij voelde zich kennelijk bedreigd en hij is dan gerechtvaardigd om te schieten. Dat het achteraf wellicht niet nodig was geweest doet daar niets aan af.
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:08:41 #281
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43040195
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:06 schreef sampoo het volgende:

[..]

Hij is geen soldaat. Als het een soldaat was die schoot tegen de orders in dan was het een probleem geweest.
Precies. Je ziet nu in dat het nooit handig is om te gaan schieten als dat niet mag.
pi_43040319
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:07 schreef sampoo het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over of hij daar hoort of niet. Hij was er, hij voelde zich kennelijk bedreigd en hij is dan gerechtvaardigd om te schieten. Dat het achteraf wellicht niet nodig was geweest doet daar niets aan af.
hij wist van te voren ook dondersgoed dat het niet nodig was hij liep mee met 25 goed bewapende elite militairen en als die het nodig achten dat hij wat supresion fire zou moeten geven dan hadden ze hem dat wel verteld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_43040324
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Precies. Je ziet nu in dat het nooit handig is om te gaan schieten als dat niet mag.
Fout dat zeg ik dus niet. Ook een soldaat kan afwijken van orders, maar dat moet hij dan voor de rechter komen uitleggen mocht hij vervolgd worden. Al kan je een getrainde soldaat dat meer kwalijk nemen dan een journalist.
  Moderator zondag 29 oktober 2006 @ 17:14:02 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43040358
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:04 schreef sampoo het volgende:

[..]

Laat dat stukje wet dan maar zien.
ik zei al, als ik het vind dan post ik het hier maar ik kan het niet vinden, heeft iets te maken met protected persons en de vierde conventie van geneve te maken meen ik
quote:
Hij mag helemaal niet niets. In geval van nood mag heel veel. Daarbij is het voldoende dat je kan stellen dat jezelf bang was en dat lijkt mij in Afghanistan en in oorlogsgebied niet onwaarschijnlijk.
simpelweg bang zijn is niet genoeg, de situatie moet aan bepaalde eisen voordoen voordat de militair mag schieten en als er ook maar een kleine mogelijkheid is dat dat niet is gebeurt dan hangt de media hem hoogstpersoonlijk aan de hoogste boom.

dan moet de media zich aan de zelfde maten meten
pi_43040391
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hij wist van te voren ook dondersgoed dat het niet nodig was hie liep mee met 25 goed bewapende elite militairen en als die het nodig achten dat hij wat supresion fire zou moeten geven dan hadden ze hem dat wel verteld.
Hoe weet je wat hij van te voren wist? Ook al wist hij dat, dan kan het toch in het koppie anders gaan als hij in de situatie komt dat hij beschoten wordt. Dan kan het best zijn dat je iets doet waar je vooraf geen rekening mee had gehouden.
pi_43040408
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:07 schreef sampoo het volgende:

[..]

Stop nou even dit als feit uit te drukken, want je weet er niets van af... Het is JOUW mening.
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:17:20 #287
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43040443
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:12 schreef sampoo het volgende:

[..]

Fout dat zeg ik dus niet. Ook een soldaat kan afwijken van orders, maar dat moet hij dan voor de rechter komen uitleggen mocht hij vervolgd worden. Al kan je een getrainde soldaat dat meer kwalijk nemen dan een journalist.
Ik zeg ook niet dat je dat zegt, ik zeg dat ik hoop dat je dat inziet dat het onhandig is om tussen een team van 25 goed getrainde commando's te gaan beslissen dat het handig is om mee te schieten. Dat is niet handig. Strategisch niet, tactisch niet.

Een journalist moet van die wapens afblijven. En juist helemaal in zo'n groot team. Zo stelde je dat hij zo misschien een leven gered had van een commando. Ik durf daar gerust tegenover te stellen dat dit ook een leven van een commando, of hemzelf, had kunnen kosten.
pi_43040554
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:15 schreef Xith het volgende:

[..]

Stop nou even dit als feit uit te drukken, want je weet er niets van af... Het is JOUW mening.
Wat moet het dan zijn? Het is mijn mening maar ik ga verdomme niet onderstrepen dat wat ik hier typ mijn mening is om jou een plezier te doen. Dat lijkt me vanzelfsprekend. Het is ook jouw mening dat je aan moet geven dat ik er niets van weet. Ik zie je ook niet aangeven dat je vind (dus dat het jouw mening is) dat ik er niets van af weet. Dat zal je vast ook vanzelfsprekend vinden. Als je dan toch op deze wijze wil discusseren hou je er dan ook zelf aan.
pi_43040626
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je dat zegt, ik zeg dat ik hoop dat je dat inziet dat het onhandig is om tussen een team van 25 goed getrainde commando's te gaan beslissen dat het handig is om mee te schieten. Dat is niet handig. Strategisch niet, tactisch niet.

Een journalist moet van die wapens afblijven. En juist helemaal in zo'n groot team. Zo stelde je dat hij zo misschien een leven gered had van een commando. Ik durf daar gerust tegenover te stellen dat dit ook een leven van een commando, of hemzelf, had kunnen kosten.
Gezien de uitkomst; 0 doden aan Nederlandse kant is enkel te mogelijkheid open dat zijn actie minimaal 0 Nederlandse levens gered heeft en maximaal 0 Nederlandse levens heeft gekost. Het kan zijn dat hij meer kwaad heeft gedaan maar dat heeft geen gevolgen gehad. Maar hoe onwaarschijnlijk ook hij zou best wel eens levens hebben kunnen gered door zijn ingrijpen. Dat weet ik niet, ik was er niet bij maar ondenkbaar is het niet.
pi_43040748
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:21 schreef sampoo het volgende:

[..]

Wat moet het dan zijn? Het is mijn mening maar ik ga verdomme niet onderstrepen dat wat ik hier typ mijn mening is om jou een plezier te doen. Dat lijkt me vanzelfsprekend. Het is ook jouw mening dat je aan moet geven dat ik er niets van weet. Ik zie je ook niet aangeven dat je vind (dus dat het jouw mening is) dat ik er niets van af weet. Dat zal je vast ook vanzelfsprekend vinden. Als je dan toch op deze wijze wil discusseren hou je er dan ook zelf aan.
Oh ik vind het niet gelijk vanzelfsprekend, maar je had zelf al aangegeven dat je er niets van wist.
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:01 schreef sampoo het volgende:

[..] Zolang de journalist zich echt onveilig voelde en niet voor de gein op de Taliban schoot blijft het gerechtvaardigd wat mij betreft.
Misschien "Ik vind" gebruiken ipv "Het is zo:"?
pi_43041023
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:28 schreef Xith het volgende:

[..]

Oh ik vind het niet gelijk vanzelfsprekend, maar je had zelf al aangegeven dat je er niets van wist.
[..]

Misschien "Ik vind" gebruiken ipv "Het is zo:"?
Ik stel dat iemand die zich bedreigd voelt in een situatie waarbij hij onder vuur komt te staan gerechtvaardigd is om terug te schieten, ongeacht de omstandigheden. Het is verder ook een samenvatting van wat ik eerder had aangegeven. Maar ik ga echt niet controleren of ik aan heb geven dat het mijn mening betreft. Alles wat ik hier stel is mijn mening. Als ik het als feit wou aandragen zou ik op zijn minst een bron aandragen om die te ondersteunen.
pi_43042404
Fijn, volgende keer dat die strijders een journalist zien, knallen ze hem wel gewoon overhoop, in plaats van hem met rust te laten omdat het een journalist is.

zondag 29 oktober 2006 @ 18:43:42 #293
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43042553
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:24 schreef sampoo het volgende:

[..]

Gezien de uitkomst; 0 doden aan Nederlandse kant is enkel te mogelijkheid open dat zijn actie minimaal 0 Nederlandse levens gered heeft en maximaal 0 Nederlandse levens heeft gekost. Het kan zijn dat hij meer kwaad heeft gedaan maar dat heeft geen gevolgen gehad. Maar hoe onwaarschijnlijk ook hij zou best wel eens levens hebben kunnen gered door zijn ingrijpen. Dat weet ik niet, ik was er niet bij maar ondenkbaar is het niet.
Ja ho eens, zo kunnen we met 240 over de snelweg met een moedertje met weeën op de passagiersstoel ook wel goed praten hè.

Dat er deze keer toevallig 'niks' gebeurd is, geeft niet aan dat 'naar een geweer grijpen' volstrekt onschuldig is voor een embedded journalist.
pi_43042587
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:37 schreef Jurriaandvm het volgende:
Fijn, volgende keer dat die strijders een journalist zien, knallen ze hem wel gewoon overhoop, in plaats van hem met rust te laten omdat het een journalist is.

Geloof je het zelf? Het is de westerse journalisten die gevangen genomen zijn in dat gebied ook goed vergaan. Of doel je met met rust laten op de eeuwige rust?
pi_43042650
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja ho eens, zo kunnen we met 240 over de snelweg met een moedertje met weeën op de passagiersstoel ook wel goed praten hè.

Dat er deze keer toevallig 'niks' gebeurd is, geeft niet aan dat 'naar een geweer grijpen' volstrekt onschuldig is voor een embedded journalist.
Tuurlijk is dat niet het geval maar stellen dat hij wellicht levens heeft gered is nou ook niet gek. Verder ga je juist met moedertje met weeën op de achterbank niet 240 rijden, en zeker niet op de vluchtstrook.
  Moderator zondag 29 oktober 2006 @ 20:36:08 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43046046
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:37 schreef Jurriaandvm het volgende:

ja want hij heeft ze verjaagd met die paar salvo's natuurlijk
pi_43046288
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 20:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja want hij heeft ze verjaagd met die paar salvo's natuurlijk
Want de 25 commando's deden niets. Het spijt me maar een 5-jarig meisje kan je in de vernieling helpen met een klein duwtje als je tegelijkertijd door Mike Tyson onderhanden wordt genomen. Ik zeg nogmaals niet dat het aannemelijk is dat hij veel heeft gedaan maar er zijn wel gekkere dingen gebeurd. Een schot in de bips van een Talibanny door zijn toedoen kan net datgene gebracht dat het zo goed is afgelopen.
  zondag 29 oktober 2006 @ 20:44:40 #298
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_43046301
tja voor en tegenstanders van de actie van franke komen hier toch niet uit.

ik en consorten blijven erbij dat het "normaal" is dat iemand zich in zo'n situatie verdedigd en spec & co blijven erbij dat je regels nooit mag overtreden.

ditmaal lijkt er dus geen middenweg te zijn waar we beidde groepen het mee eens kunnen zijn ....
ik ben lief :)
pi_43054833
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:01 schreef LXIV het volgende:
Het is niet de bedoeling dat journalisten die mee op patrouille gaan ook maar mee gaan schieten. Een hele slechte zaak dus.
Op de eerste plaats is hij geen strijdende partij. Hij kent de Rules of Engagement niet. Wat deze journalist gedaan heeft is feitelijk een oorlogsmisdrijf.
Bovendien compromitteerd hij op deze wijze de neutraliteit van de pers (voor zover mogelijk met embedded journalists) en brengt aldus het leven van zijn collega's in gevaar.
Stel je voor dat iedereen die van toeten noch blazen weet, en hiertoe niet gerechtigd is, opeens mee gaat schieten.
Enkele jaren gevangenisstraf lijkt me op zijn plaats.
Mij en de rest van de denkende wereld toch echt niet...
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
  maandag 30 oktober 2006 @ 00:27:43 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43055023
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 00:20 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:

[..]

Mij en de rest van de denkende wereld toch echt niet...
Kom met argumenten aub.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')