Dat waren idd de studentenrellen die ervoor zorgden dat er een paar maanden lang geen les werdt gegeven in de universiteiten (studeerde ik toen maar in frankrijk, net een jaar te laatquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:04 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Dit soort rellen niet, agressief gedrag in het algemeen komt echter steeds meer voor naarmate je verder naar het zuiden gaat. Maar zoals ik al eerder heb gezegd heeft dat volgens mij meer te maken met de cultuur dan met de genen.
Die rellen waar jij het over hebt heb ik nooit iets van gehoord, waren dat echt rellen of (misschien uit de hand gelopen) demonstraties?
Leg uit.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef Xith het volgende:
[..]
Dat waren idd de studentenrellen die ervoor zorgden dat er een paar maanden lang geen les werdt gegeven in de universiteiten (studeerde ik toen maar in frankrijk, net een jaar te laat). Volgens mij gingen ze over een verandering in de werkregels ofzo. Ben het trouwens erg met je eens dat het voor een groot deel cultuur is.
onze allochtone jongeren hebben dus een mentaliteitsprobleem?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
Wellicht zijn er parallellen in problematiek, maar de uiting zal nooit lopen als die in Frankrijk.
Geloof dat je deze post aan mij hebt gedragen? In dat geval; Ik spreek Franse mensen iedere dag (bedoelde je hier 'dus wel' als in 'Ik wel jij niet'?) want ik woon en studeer in Frankrijk. Ik geloof ook niet dat we dezelfde soort Fransen spreken, waar ik het heb over de gemiddelde fransman praat jij over expatriots, die dichter bij de elite staan dan de gewone arbeider.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:55 schreef niet_links het volgende:
Toevallige wijze spreek ik dus wel wat Fransen regelmatig. Hier in Thailand als Fransen die nog in Frankrijk leven. Die hebben het helemaal niet zo op met dat tuich en zouden het niet erg vinden als de politie harder optreed.
Ik denk dat ik andere mensen spreek als jij.
Zodra mensen protesteren is dat 1 ding, maar rellen en crimineel gedrag is iets anders hoor. Hebben ze geen stemrecht kunnen ze dingen niet veranderen op een positieve manier.
welke eerste dode bedoel je .. eentje van die paar 100 die in 1962 tijdens een vreedzame demonstratie door de franse politie werden doodgeslagen/doodgeschoten ?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:57 schreef Donders het volgende:
Idd met scherp gaan schieten, laat de eerste dode maar een voorbeeld zijn!
De mentaliteit van een autochtone jongen in dezelfde situatie als de betreffende allochtone jongen, verschilt in 9 van de 10 gevallen 0,0. Het is geen allochtonenprobleem, maar een achterstandswijken probleem.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:23 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
onze allochtone jongeren hebben dus een mentaliteitsprobleem?![]()
Ik vermoed dat hij doelt op de eerste dode van dat tuig door eigen schuld en niet van een vreedzame demonstrant, zoals decennia geleden.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:25 schreef moussie het volgende:
[..]
welke eerste dode bedoel je .. eentje van die paar 100 die in 1962 tijdens een vreedzame demonstratie door de franse politie werden doodgeslagen/doodgeschoten ?
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De mentaliteit van een autochtone jongen in dezelfde situatie als de betreffende allochtone jongen, verschilt in 9 van de 10 gevallen 0,0. Het is geen allochtonenprobleem, maar een achterstandswijken probleem.
Daar ben ik het dus met je eens, en ik geloof ook niet dat als 20% dan de autochtonen in NL of Frankrijk een uitzichtloze positie zou hebben, dat er dan vreedzame protesten zouden komen. En met dat cultuur ding dat ik moest uitleggen bedoel ik niet zozeer de noord-afrikaanse cultuur (ik heb er gewoont, en ik vond men gewoon erg vriendelijk en open), maar vooral de cultuur die dat soort kansloze mensen over het algemeen (ik mijn ogen?) hebben. Kampers bijvoorbeeld zijn toch vooral van het geweld ipv goede discussies.quote:
Zeker genoeg parallellen, maar ook genoeg verschillen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:15 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
De maatschappij zit hier vergelijkbaar in elkaar. Het kabinetsbeleid is zeker niet veel beter dan in Frankrijk, hier vallen meer dan genoeg mensen buiten de boot. Ik zie genoeg parallellen.
Dat is ook niet zo voor zover ik weet.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De problemen onderling zijn qua grote totaal niet te vergelijken. We hebben hier last van hangjongeren ja, dat is ons megaprobleem. Wil je dat ook gaan oplossen met een agent die met scherp schiet? Ons probleem valt trouwens in het niet vergeleken met Frankrijk. Als ik je zeg dat we hier in Nederland meer problemen hebben (qua criminaliteit gezien) met Surinamers en Antillianen? Dat zijn toch echt geen Noord-Afrikanen.
Ik zeg het nog maar een keer: het met geweld onderuit proberen te halen van de overheid valt in mijn ogen onder terrorisme dus die baan kunnen ze wat mij betreft vergeten.quote:Als die mensen een baan hebben en een mogelijkheid hebben om een fatsoenlijk bestaan op te bouwen met een eigen huis en kinderen, hebben ze geen tijd meer om een nieuwe hippe rel te veroorzaken. Met scherp gaan schieten zal geen drol helpen, het zal juist alleen maar erger worden.
Dat is ook zo, niet alleen moslims maar immigranten in het algemeen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Al die Westerse landen hebben zich deze problemen zelf op de hals gehaald. Moslims hadden nooit in zulke grote aantallen zich hier mogen vestigen.
oh, je bedoelt zoals die jongen vorig jaar .. ?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij doelt op de eerste dode van dat tuig door eigen schuld en niet van een vreedzame demonstrant, zoals decennia geleden.
wanneer sarkozy president wordt zal dat ook zo blijven.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:10 schreef moussie het volgende:
als het daar oorlog is tussen politie en arabieren uit de banlieu's dan is dat een oorlog die begonnen is en in stand gehouden wordt door de politie ..
ah oui ..quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:17 schreef Prego het volgende:
wanneer sarkozy president wordt zal dat ook zo blijven.
zo gek is dat niet ook in NL is het niet positief wanneer je met de politie in aanraking komt.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:44 schreef moussie het volgende:
[..]
en nee, die hebben geen hechting met de maatschappij waarin ze leven, zo gek is dat toch niet als je in zo'n voorstad opgroeid met als een van de eerste levenslessen dat je maar beter uit de weg van de politie kan blijven als je gezond op wil groeien ?
ik doelde hiermee op de stelselmatige treitertaktieken van de franse politie .. er zitten werkelijk verschrikkelijke racisten tussen, verkijk je daar niet op, en de doen hun best om tot een verkeerde reactie uit te dagen, een diepe zucht of opmerking als je voor de 5de keer je ID moet tonen aan de zelfde agent kan genoeg zijn om ergens achter een auto helemaal in elkaar geslagen te worden .. later heet dat dan "verzet tegen arrestatie" .. alles wat ervoor nodig is om voor die behandeling in aanmerking te komen is arabisch uitzien en op straat lopenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zo gek is dat niet ook in NL is het niet positief wanneer je met de politie in aanraking komt.![]()
Ze steken geen bus in de fik om het beter te krijgen. Ze steken een bus in de fik om dat ze kwaad zijn, goed kwaad.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:18 schreef Prego het volgende:
@moussie: je hebt gelijk. maar dat is nog steeds geen reden om bussen in de fik te zetten. de paupers willen een einde maken aan alle problemen etc, maar de acties die daaruit voorkomen vanuit hun kant kan dat niet echt stimuleren...
Ik studeer nog altijd voor mezelf. Het is de middelbare school niet. Als je niet wilt studeren ga dan lekker werken of zo, heeft écht niemand last van.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef Xith het volgende:
[..]
studeerde ik toen maar in frankrijk, net een jaar te laat
en waarom zijn ze kwaad?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:22 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ze steken geen bus in de fik om het beter te krijgen. Ze steken een bus in de fik om dat ze kwaad zijn, goed kwaad.
Doordat wij (het westen) ze geen kansen geven. We ondrukken ze, vervolgen ze, discrimineren ze, slepen ze aan hun haren naar onze landen toe, geven ze geen banen met topsalaris, geven ze geen respect, geven ze geen kans om hun religies te volgen, we nemen hun cultuur niet over. Maar het belangrijkste van allemaal, we geven ze geen gratis geld!.... oh wacht, dat doen we dus wel!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |