Gelukkig doet Alex Jones het geheel belangeloos.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:10 schreef pietje77 het volgende:
In ieder geval schuiven de professionele des-info verspreiders of "debunkers" zoals (un)popular mechanics nog 500.000$+ in hun zakken.
Maar de quoters van die propaganda organen zouden bij de N.S. zeker meer invloed hebben
Hij geeft i.i.g veel gratis weg:quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gelukkig doet Alex Jones het geheel belangeloos.
Hij laat ook voor veel betalen. Wat op zichzelf niet heel erg vreemd is, want al die zooi maken kost geld, maar dan is het wel vreemd om Popular Mechanics te verwijten dat ze er geld mee te verdienen, maar Alex Jones niet. (Hoewel het verwijt in het verleden ook wel de andere kant op is gemaakt).quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:42 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Hij geeft i.i.g veel gratis weg:
Geld, kan i.m.o. i.d.d. n motief zijn om 'n boek te schrijven, net zo goed als geld 'n motief geweest kan zijn om 9-11 te plegen/laten gebeuren.quote:Op zondag 29 oktober 2006 09:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij laat ook voor veel betalen. Wat op zichzelf niet heel erg vreemd is, want al die zooi maken kost geld, maar dan is het wel vreemd om Popular Mechanics te verwijten dat ze er geld mee te verdienen, maar Alex Jones niet. (Hoewel het verwijt in het verleden ook wel de andere kant op is gemaakt).
Ook b.v. Michael Ruppert, diens boek is 'gewoon' te koop bij Amazon, dus het is niet zo dat hij geheeld belangeloos is. Niet dat ik per se wil beweren dat hij die boeken schrijft om geld te verdienen, maar je kunt het niet uitsluiten.
En die fransman die dat boek over het Pentagon heeft geschreven, die zal nu ook wel binnen zijn.
quote:Cheney, who was Halliburton's CEO from 1995 to 2000, continues to hold 50,000 stock option shares worth a gross value of $3.76 million as of May 15, 2006.
http://www.halliburtonwatch.org/
quote:US policy is now based on what's good for Chevron, Halliburton, Lockheed Martin, Boeing, and Bechtel, not what's good for the average citizen. Dick Cheney's ties to arms and oil conglomerate Halliburton are just the tip of the iceberg: At least thirty-two top officials in the Bush Administration served as executives or paid consultants to major weapons contractors before joining the Administration.
http://www.powells.com/cg(...)17-2#product_details
quote:SIGIR's exhaustive (and much overdue) review in April of a $243 million contract held by the Parsons Corp. to construct primary health care centers across Iraq revealed that after more than two years and $186 million, only six of the planned 150 centers were complete.
http://www.thebushagenda.net/article.php?id=238
quote:President George W. Bush will not withdraw our forces until U.S. oil companies have secure access to Iraq's resources.
Following the invasion, the Bush administration implemented orders that have the effect of law allowing for the privatization of Iraq's state-owned enterprises, 100 percent foreign ownership of Iraqi businesses, and repatriation of 100 percent of profits earned in Iraq by foreign companies.
http://www.bushagenda.net/article.php?id=165
quote:(U.S oil imports from Iraq increased by more than 86% between 2003 and 2004 alone.)
http://antonia.live.radicaldesigns.org/article.php?id=130
Het eerste uur is zuiver libertarische propaganda, enigszins doorgeschoten in lunatic-style. Binnen dat kader moet je de frase "from freedom to fascism" ook zien: vergelijkbaar met de karikaterisering van Fortuyn door (extreem) links.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:42 schreef pietje77 het volgende:
iedereen de moeder der complotten al gezien?? America; from freedom to fascism - Authorized version
Bedankt voor je antwoord.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:57 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Goede vragen. Ik zal proberen mijn mening zo goed mogelijk te verwoorden.
...
Mijn excuses voor de verwarring, ik ben inderdaad wat slordig geweest met het gebruik van sommige begrippen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:03 schreef gorgg het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord.
Ik vind het wel vreemd dat je blijkbaar uitsluit dat Chomsky echt denkt dat er geen conspiracy rond 9/11 en JFK plaatsvond. Ook vind ik persoonlijk dat het woord 'gatekeeper' niet echt bij je uitleg past. Maar hier kan het best zijn dat we gewoon iets verschillend onder dit woord verstaan.
Ook desinfo vind ik maar een vaag woord dat imo niet aansluit bij je mening over Alex Jones. Ik versta hieronder:
dis·in·for·ma·tion: false information deliberately and often covertly spread (as by the planting of rumors) in order to influence public opinion or obscure the truth
Is er eigenlijk een verschil tussen desinfo en disinfo?
Als je dus zegt: "Alex Jones is desinfo", versta ik daaronder dat je denkt dat Jones met opzet verkeerde informatie verspreid. Maar dat is blijkbaar niet het geval (nouja, je sluit andere mogelijkheden niet uit).
Mee eens. Ben ook niet zo onder de indruk van deze documentaire. Het verlaten van de Gold Standard als reden om in opstand te komen is wel wat voor te zeggen, maar om dan maar geen belasting meer te betalen...quote:Op zondag 29 oktober 2006 11:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Het eerste uur is zuiver libertarische propaganda, enigszins doorgeschoten in lunatic-style. Binnen dat kader moet je de frase "from freedom to fascism" ook zien: vergelijkbaar met de karikaterisering van Fortuyn door (extreem) links.
De anti-income tax figuren zijn al vele malen in het ongelijk gesteld. "Income" is niet gedefinieerd zoals in de film naar voren wordt gebracht, maar sinds 1955 al als "accessions to wealth, clearly realized, and over which the taxpayers have complete dominion." Bron. Het aanhalen van Irwin Schiff als zielig slachtoffer van de kwade regering, die onrechtmatig geld van haar burgers steelt, is al even ridicuul. De beste man heeft jarenlang in de cel gezeten (en zit daar nog steeds), omdat hij geen income tax en geen corporation tax (dat in de documentaire wel als legale belasting wordt geportretteerd) heeft willen betalen, onder andere met als argument dat de USA de Gold Standard had verlaten.![]()
Vanuit hun libertarische overtuiging stellen zij zichzelf in het gelijk, zich baserend op de originele Constitution, maar voorbij gaand aan alle Amendments en jurisprudentie ter zake. Ik ben het weliswaar volledig eens met hun basis-standpunten, maar dat maakt die standpunten nog niet rechtmatig.
Vervolgens volgt een kwartier aan nog meer voorbeelden van vrijheidsbeperking: verplichte ID-card, implanten van een RF ID chip etc. Allemaal terechte punten.
De FED zie ik meer als een niet transparant systeem in de handen van een select groepje zonder controle mogelijkheden of accountability die in de belangen van de elite handeld. Dit systeem is onderdeel van het elite systeem om welvaart en sturingsmiddelen in eigen handen te houden. Het probleem hiermee is dat het systeem een vorm van institutionele corruptie in de hand werkt.quote:Tot slot gaat Russo nog in op het Federal Reserve System. Met als begin de volstrekt onjuiste claim dat de FED privately owned is. De documentaire wordt dan wel heel erg slordig en duidelijk te zien is dat Russo ergens op het laatste moment zijn initiele opzet (een propagandafilm over de vermeende illegaliteit van de Income Tax, waar meer dan een uur aan wordt besteed) heeft verlaten. In plaats daarvan wil hij de mainstream massa wakker schudden en raakt daar toch echt de weg kwijt. Zonder in te gaan op de werkelijke opzet van de FED en hun beleid van de afgelopen jaren, beweert hij dat de bankiers de wereld domineren - en wel op zo'n wijze dat zij de overheid volledig kunnen beheersen en vertellen wat zij moet uitvoeren. Dat wordt ondersteund met wat quotes van Lincoln en Rockefeller. Tja.
Maar goed, beste pietje, wat brengt deze "documentaire" volgens jou nu naar voren waar we zo verschrikkelijk van moeten schrikken? Moet dit nu werkelijk aantonen dat een paar bankiers, door o zo slechte zaken als fractional reserve banking en privatisering van het monopolie om geld te creeren, de wereld domineren? En op welke manier staat dat in verband met de aanslagen op het WTC? Wat papiertjes van ENE en WCOM die moedwillig zouden zijn verbrand? Wat heb je daar voor harde bewijzen voor anders dan het voortborduren op wat hiervoor staat?
Het begint wat off-topic te geraken, maar:quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:48 schreef OpenYourMind het volgende:
De FED zie ik meer als een niet transparant systeem in de handen van een select groepje zonder controle mogelijkheden of accountability die in de belangen van de elite handeld. Dit systeem is onderdeel van het elite systeem om welvaart en sturingsmiddelen in eigen handen te houden. Het probleem hiermee is dat het systeem een vorm van institutionele corruptie in de hand werkt.
Shit, ik ben compleet debiel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:42 schreef pietje77 het volgende:
iedereen de moeder der complotten al gezien?? America; from freedom to fascism - Authorized version
Zodra mensen die gezien hebben kunnen we die ongeinformeerde opmerkingen achter ons laten.
Aaron Russo (wat een C.V. en wat een held !)
Heeft een miljoen dollar en 3 jaar erin gestoken toen hij na de 3e voorronde voor presidentsverkiezingen afviel. En nu zet hij hem al gratis op Google!
Gelukkig loopt ie als een trein! maar het kan altijd beter..... dit is absoluut 1 van de beste van de 100+ documentaires die ik gezien heb !!
Die iedereen die nog niet compleet debiel is zal overtuigen....
i.p.v. Yourtube, ff google lezen:quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:38 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Waarom suggereer je dan dat de filmpjes op yourtube door de overheid zijn verwijderd vanwege de inhoud van die filmpjes?
[..]
Oh ja dit zegt Steele ook nog:quote:Steele's biography is impressive. He was the second-ranking civilian (GS-14) in U.S. Marine Corps Intelligence from 1988-1992. Steele is a former clandestine services case officer for the Central Intelligence Agency.
Steele raised eyebrows when he confirmed from his contacts within the CIA and Google that Google was working in tandem with "the agency," a claim made especially volatile by the fact that Google was recently caught censoring Alex Jones' Terror Storm and has targeted other websites for blackout in the past.
http://www.prisonplanet.c(...)/271006googlecia.htm
quote:Steele pointed the finger of suspicion directly at the Vice President saying, "There's no question in my own mind that Dick Cheney is the tar baby in this whole thing."
"I'm absolutely certain that WTC 7 was brought down by controlled demolition and that as far as I'm concerned means that this case has not been properly investigated."
Zelfkennis heb je al.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:06 schreef proteus het volgende:
[..]
Shit, ik ben compleet debiel.
Dit gaat dus een uur over een loophole (of eigenlijk omissie) in de wet, waardoor je geen inkomstenbelasting hoeft te betalen. Best grappig af en toe, en ik zou er inderdaad ook mee proberen weg te komen. Die wet is natuurlijk zo gerepareerd mocht dat nodig zijn, dus wat blijft er dan nog over. Een uur gebrabbel over de nieuwe wererld orde. Jammer, ik had best nog een uur IRS mensen willen zien stuntelen. Zelfs op dit funniest home video niveau...
Reageer dan eens inhoudelijk op mijn post over jouw liefdevolle film. Niet met links, niet met gelul over kikkervissen, maar punt voor punt.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:28 schreef pietje77 het volgende:
P.S eigenlijk moet ik ondanks de denigrerende toon en onwetendheid me niet laten verleiden tot niveauloze opmerkingen
Wat is je punt? We weten nu wel dat de Gold Standard is losgelaten, maar we zitten hier in een topic over 9-11. Dus: wat is je punt?quote:Maar zoals geloof ik 1 van de founding fathers zei: "Als je denkt dat papier waarde heeft ben je een idioot."
Bewijs graag. En dan niet wat linkjes over dat de Nedap machine valt uit te lezen (en dan alleen de CDA stem), maar concreet bewijs dat er gesjoemeld wordt met stemmen.quote:en in de tegenwoordige tijd zei iemand als je denkt dat electronisch stemmen eerlijk is ben je ook een idioot.
Duidelijk zelfs? Laat je onderzoek maar zien. Voor de volledigheid herhaal ik mezelf maar even: geen linkjes over de votes in Amerika, maar bewijs dat de verkiezingen van 2000 en 2004 zijn geforged.quote:2000+2004 verkiezingen zijn met wat onderzoek nogal duidelijk gestolen!
De regering heeft haar schuld aan haar schuldverleners, die zowel uit individuen als private en publieke organisatie bestaat. Het volk heeft haar schuld voornamelijk aan financiele instellingen, al dan niet gebaseerd op onderpand (de bank is niet gek). Resteert een fractionele uitgave van liquiditeit tegen onderpand. Maar voor de honderdste keer dan maar: wat heeft dat van doen met 9/11?quote:en om nog even een vraag "kikkervisjes-niveau" er tegenaan te gooien:
Heel het westen (regering + volk) hebben astronomische schulden, zo groot dat we alleen nog maar de rente over die schulden betalen... 1. aan WIE hebben wij die schuld??
Wat wilde je dan zeggen / sugereren met die opmerking dat die Daily Show fragmenten van Youtube zijn verwijderd?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:27 schreef OpenYourMind het volgende:
In deze reply haal je er weer veel meer dingen bij die ik niet gezegd heb en wat ik helemaal niet suggereer.
Blijkbaar hadden ze vermoedens dat er explosieven in het gebouw zouden kunnen komen. Maar die vermoedens waren blijkbaar niet duidelijk genoeg. Want die honden zijn uiteindelijk onverrichter zaken weggegaan.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:17 schreef atmosphere1 het volgende:
honden ? dus ze wisten er toch vanaf? nu wel opeens .
Kom maar op met een link naar die reportage of een andere bron.quote:Die CIA had de mogelijkheid M. Atta tegen te houden ,maar kreeg de orders niets te doen , zie die 2 vandaag reportage
Hallo zeg... Hoe moet ik nou bewijzen dat iets niet is gebeurdquote:Feiten van de waarschuwingen zijn er. Bush en Rice verklaarde dat ze totaal geen aanwijzingen hadden gehad
Geef jij maar eens bewijzen dat er geen waarschuwingen tot het Witte huis waren doorgedrongen .
Ff voor mijn beurt, en zonder linkjes kan ik het niet:quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:22 schreef nostra het volgende:
Bewijs graag. En dan niet wat linkjes over dat de Nedap machine valt uit te lezen (en dan alleen de CDA stem), maar concreet bewijs dat er gesjoemeld wordt met stemmen.
[..]
Duidelijk zelfs? Laat je onderzoek maar zien. Voor de volledigheid herhaal ik mezelf maar even: geen linkjes over de votes in Amerika, maar bewijs dat de verkiezingen van 2000 en 2004 zijn geforged.
[..]
quote:The mere fact that someone was able to gain unauthorized access to an e-voting company’s computer network might lead some to question the security of e-voting.
http://www.msnbc.msn.com/id/3825143
quote:Scientists warn of big security holes in version of software.
http://www.msnbc.msn.com/id/3077251
Ik zal je voor zijn, keihard bewijs is er niet, dat is in handen van zij die de computers beheren.quote:"The concept is clear, simple, and it works. Computerized voting gives the power of selection, without fear of discovery, to whomever controls the computer.
http://www.ecotalk.org/AmericanElections.htm
quote:The solution is for every county in every state to move back to count the ballots the way the Founding Fathers did in 1776: easily read paper ballots, marked with an indelible marker, kept at all times in public view (most of the day kept in a ballot box that always remains in public view) counted in public by all factions of neighborhood citizens at the close of the election day, with results posted immediately in public at the neighborhood polling place, before the ballots leave the precinct. It is impossible to rig elections from a central location under such a system.
http://www.votefraud.org/Aboutus.html
Dit ljkt me toch wel keihard bewijs.quote:1996
The Bernecker Case Anderson refers to is an outrageous example of machine votefraud which Susan Bernecker proved on videotape, i.e. her opponent's name came up every third time that her name was pushed.
http://www.votefraud.org/News/2000/2/021600.html
quote:Testimony of a Computer Expert
The BOE witnesses could not possibly have detected any vote fraud at this level.
http://www.votefraud.org/Archive/Write/expert.htm
quote:Skeptics are asked, "Can you prove there was a computer fraud? If you can't prove it, nobody's going to listen."
First of all, whether a citizen can prove vote fraud is not the question. The question is whether the Board of Elections officials can prove that they are running a verifiable election, with a paper trail and checks and balances
http://www.votefraud.org/Archive/Write/chronicle.htm
En wat heeft dat met 9/11 te maken?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:08 schreef pietje77 het volgende:
mooi hoor.
http://belowgroundsurface.org/ (onderste docu's gaan over fraude, net als Freedom to Fascism waar een insider/expert onder ede verklaard dat het frauduleuze rotzooi is.)
Er zijn er inmiddels veel meer en redelijk wat acties nu in de U.S., o.a. van Cynthia McKinney senaatslid, die volgens mij geflest werd omdat "ze" 50.000 stemmers van de andere kant van america invoerden die tegen haar stemden zodat de afgekochte lobbyist haar plaats kreeg.
F2F gaat niet over fraude. Jesus Christ.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:08 schreef pietje77 het volgende:
onderste docu's gaan over fraude, net als Freedom to Fascism
Dat dat een issue is die wel eens hard geadresseerd mag worden, daarin ben ik het volledig met je eens. Dat sommige posters in dit topic dat dan meteen als bewijs voor grootschalige en algemeen verbindende fraude beschouwen, dat is dan weer een ander verhaal.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:03 schreef Resonancer het volgende:
Ik zal je voor zijn, keihard bewijs is er niet, dat is in handen van zij die de computers beheren.
Webster Tarpley, heb hem live zien spreken. Wat n spraakwaterval.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:46 schreef pietje77 het volgende:
Gisteren trouwens ook even snel het interview gekeken bij "verwanten" van Freedom to Fascism;
Richard Grove talks with Webster Tarpley geloof ik. Die gast is helemaal absurd geinformeerd, hij haalt ook nog even "WKJO" aan.
Toch wel een must see voor een aantal hier! (die gozer kan wel 3 WKJO's vullen...)
-Edward Bernays, DE "maker" van onze huidige P.R. en reclame, propaganda etc etc EN HET grote voorbeeld van Goebbels.quote:We are governed, our minds molded, our tastes formed, our ideas suggested largely by men we have never heard of.
Misschien kun je beter de hele zin lezen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:17 schreef nostra het volgende:
[..]
F2F gaat niet over fraude. Jesus Christ.
Omdat je 1 figuur ziet die zegt dat het mogelijk is dat zonder papertrace de verkiezingen zouden kunnen worden vervalst, is dat ook zo?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:26 schreef pietje77 het volgende:
Misschien kun je beter de hele zin lezen.
Tja...quote:Het verklaard
Wat veel conspirancy aanhangers vergeten is dat het WTC een vaste bomhond had. Dit waren alleen extra honden vanwege telefonische dreigingen:quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:37 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Blijkbaar hadden ze vermoedens dat er explosieven in het gebouw zouden kunnen komen. Maar die vermoedens waren blijkbaar niet duidelijk genoeg. Want die honden zijn uiteindelijk onverrichter zaken weggegaan.
Wat ik niet vergeet is dat er duizenden soorten explosieven zijn, ik heb geen idee of ze alles ruiken en of de explosieven te maskeren, te verstoppen zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:38 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Wat veel conspirancy aanhangers vergeten is dat het WTC een vaste bomhond had. Dit waren alleen extra honden vanwege telefonische dreigingen:
En op die site lees ik het volgende:quote:If the FBI and the Bush administration had no information regarding an attack on the World Trade Center then why was the FBI inspecting the WTC complex with bomb sniffing dogs on September 10th 2001?
http://www.tvnewslies.org/html/9_10.html
En dat wilde ze nou net niet horen..dus:quote:Osama bin Laden: "I was not involved in the September 11 attacks in the United States nor did I have knowledge of the attacks. There exists a government within a government within the United States. The United States should try to trace the perpetrators of these attacks within itself; to the people who want to make the present century a century of conflict between Islam and Christianity. That secret government must be asked as to who carried out the attacks. ... The American system is totally in control of the Jews, whose first priority is Israel, not the United States."
http://www.viewzone.com/osama.html
quote:As our top Bin Laden expert Professor Lawrence says, the real Bin Laden, who insisted that he had nothing to do with 9/11, has been dead since 2001. The fake messages have been fabricated by al-CIA-duh to support the Bush regime and its phony “war on terror.” It is time for Americans to rise up against the masters of synthetic terror who have been looting the US taxpayer, torching the Constitution, demolishing the economy, and threatening a nuclear Armageddon.
Kolere zeg, wie heeft die test gedaan dan?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:52 schreef pietje77 het volgende:
Dat is apart he vobbes?? dat in het ene hoofd meer informatie zit dan in het andere hoofd.
En ondanks dat ik officieel getest ben in de gradatie beste 10% van Nederland op communicatief/analytisch gebied
Achja... Je hebt wel het geduld omdocu's van bijna 2 uur kijken, maar je hebt geen geduld om even een duidelijke post met duidelijk bewijs neer te zettenquote:Op zondag 29 oktober 2006 21:04 schreef pietje77 het volgende:
hehe, heb je ook al geen verstand van die test.... verder ben ik wel een hele slechte typer en is het meer een soort ontlading die ik neerkeil uit mijn hoofd, niet echt hoogstaand nee. Ook niet echt het geduld voor en die documentaires zouden overbodig zijn als het zo makkelijk even uit te leggen viel, laat staan hele boeken..
Zoals ik al eerder heb gezegd, ik ga geen bewijs voor andersman beweringen zoeken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:14 schreef pietje77 het volgende:
typ 4 letters op Google en je vind het: WKJO ...... ook al veel vaker gebeurd dat vobbes het allersimpelste van het simpelste niet zelf uit kan vinden.
vertellen ze er ook b ij dat de fbi de bom leverde??quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:38 schreef Lambiekje het volgende:
Nu ik de Path to 9/11 bekijk op SBS6 is voor mij nog duidelijker geworden dat er wel explosieven gebruikt zijn om de torens te laten instorten.
Tenminste ik neem aan dat de 93 bombing een beetje de werkelijkheid probeerd weer te geven. Als de kelder zo extreem vernield is door een bestel busje met explosieven. Dan kan natuurlijk een vuurtje op de 95ste verdieping dat nog erger doen. Nee dus. ?!
Voor mij is het weer een item erbij waarmee het duidelijker wordt dat er explosieven zijn gebruikt.
Jy bent net zo kansloos om de docu's geen kans te geven.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:37 schreef calvobbes het volgende:
Jij bent echt onbegrijpelijk Pietje.
Je wilt niets lievers dan dat ik en anderen jou geloven als je zegt dat 9/11 een complot is. Maar je weigert elke vorm van discussie en heldere uitleg geven.
Je bent totaal kansloos bezig door vast te blijven houden aan een paar stokpaardjes en er andere zaken aan de haren bij blijven slepen.
En als mensen jou dan niet geloven, dan zijn ze maar dom, debiel, willen het niet geloven etc.
in de serie: Een fbi-agent is onder vraagd, omdat bekend was dat zij een arabische informant heeft. Alleen wil ze niets zeggen voor alsnog.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:44 schreef pietje77 het volgende:
[..]
vertellen ze er ook b ij dat de fbi de bom leverde??http://en.wikipedia.org/wiki/Emad_Salem
quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:38 schreef Lambiekje het volgende:
Nu ik de Path to 9/11 bekijk op SBS6 is voor mij nog duidelijker geworden dat er wel explosieven gebruikt zijn om de torens te laten instorten.
Tenminste ik neem aan dat de 93 bombing een beetje de werkelijkheid probeerd weer te geven. Als de kelder zo extreem vernield is door een bestel busje met explosieven. Dan kan natuurlijk een vuurtje op de 95ste verdieping dat nog erger doen. Nee dus. ?!
Lambiekje, die serie is gedramatiseerd, opgeleukt, er worden onwaarheden gebruikt. Het is geen serie vol feiten, het is een serie waar veel dingen zijn verzonnen....quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:48 schreef calvobbes het volgende:
Ik zie nu die SBS6 promo voor de miniserie die ze vanaf vanavond gaan uitzenden...
Ik vrees dat we veel van wat daar beweerd wordt, hier nog terug gaan zien... Ook als is het niet op waarheden gebasseerd....
http://medialog.blogspot.(...)1-met-verzonnen.htmlquote:Dramaserie over 9/11 met verzonnen scènes
SBS6 start vanavond met een omstreden dramaserie over de periode voorafgaand aan de aanslagen in Amerika op 11 september 2001, The Path to 9/11.
De serie is een zes uur durend verslag van de gebeurtenissen voorafgaand aan de aanslagen op het WTC en het Pentagon en van de dag zelf, aldus SBS6. The Path to 9/11 riep in de Verenigde Staten veel controverse op. De serie brengt namelijk de aanloop naar 9/11 op harde en uiterst realistische manier in beeld inclusief het falende beleid van de Amerikaanse regering die deze aanslagen niet wist te voorkomen.
Buena Vista (Disney) maakte de serie o.a. op basis van de officiële rapporten van de 9/11 Commission. Het verhaal begint bij de allereerste aanslag op het World Trade Center in februari 1993 en neemt de kijkers mee tijdens de daaropvolgende gebeurtenissen die leidden tot de fatale aanslagen op 11 september 2001.
Die terreuraanslag kwam er niet zomaar. Lang voor de uiteindelijke aanslagen ontstonden er irritaties tussen de twee partijen, de VS en de latere terroristische groeperingen. The Path to 9/11 laat in een mogelijk scenario zien hoe die aanloop tot deze dag er uitgezien kan hebben.
De zwartepiet wordt in de film heel nadrukkelijk neergelegd bij oud-president Clinton en zijn regering. Zij zouden de waarschuwingen in de wind hebben geslagen en meerdere kansen om Bin Laden naar een andere wereld te helpen, hebben laten lopen. Dit deden zij uit internationaal-politieke overwegingen of omdat ze het te druk hadden met het Lewinsky-schandaal.
De Democraten waren woedend over de film en beweren dat The Path to 9/11 stikt van de feitelijke onjuistheden. Verzoeken van Clinton en Madeleine Albright om de serie van te voren te mogen bekijken werden meerdere keren genegeerd door de producenten ABC en Disney. Ook Harvey Keitel, die één van de hoofdrollen in de film voor zijn rekening neemt, gaf op de set aan het niet eens te zijn met het verhaal.
Uiteindelijk heeft de Amerikaanse omroep ABC besloten een paar van de meest controversiële passages te schrappen en voegde het aan het begin en het einde van de film gesproken commentaar toe waarin verklaard wordt dat de film geen documentaire is, maar ook gefingeerde (verzonnen) scènes bevat. (SBS6/TVGids.nl/Medialog)
Docu's die de eerste 5 minuten al vol staan met vage verhalen die niet te controleren zijn, die geef ik inderdaad geen kans.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:44 schreef Lambiekje het volgende:
Jy bent net zo kansloos om de docu's geen kans te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |