abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42899555
Sorry, het is een lang verhaal, maar ik kon het niet echt samenvatten in een paar regels.

Ik besloot om dit jaar maar eens naar Syrie en Jordanie te gaan om daar alle dingen te bezichtigen die daar te bezichtigen waren. Ik had 10 dagen Syrie geboekt, en 7 dagen Jordanie. Dit alles met een reisgroep.

Syrie
Syrie was voor mij een grote verrassing. Ik had niet verwacht aan te treffen wat ik daar aantrof. Het is duidelijk een land dat nog niet heel erg veel aangedaan wordt door toeristen.

Damascus: ik kwam om een uur of twee 's nachts aan op het internationale vliegveld van Damascus. Je moet je niet af laten schrikken door de norse blikken van de douane, zo kijken ze altijd als je 's nachts aankomt. Ik had gelukkig netjes van te voren mijn visum aangevraagd en kon dus redelijk snel door de douane. Alleen je paspoort wordt wel een paar keer doorgebladerd om te kijken of er geen visa/douanestempels instaan die bezoek aan Israel aanduiden. Ik werd netjes afgehaald door een chauffeur van de reisorganisatie en op weg naar het hotel viel me al iets op. Hoe groen alles is. Ik had altijd een idee dat het een erg dor land was, maar dat valt dus reuze mee. Wat vooral heel erg veel geteeld worden zijn olijven, aubergines, granaatappelen en dadels. Maar andere vruchten worden er ook gekweekt. Damascus zelf is een erg drukke metropool, goed uitkijken met oversteken dus. De grote souk is ook zeker de moeite waard om te bezoeken en de grote moskee aan het eind van de souk is erg indrukwekkend. Ze verhuren gewaden als je bijvoorbeeld een rok of korte broek aanhebt dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ook een instituut is de zogenaamde 'storyteller', dit is een oude man die op bepaalde avonden verhalen vertelt. Helaas hebben wij hem net gemist, maar het schijnt volgens de toeristen die hem wel gezien hebben een belevenis te zijn zowel voor Syriers en toeristen. Tevens is het gewoon leuk om tussen de plaatselijke mensen een terrasje te pakken.

Aleppo: Aleppo en Damascus zijn samen de twee oudste, continu bewoonde steden ter wereld. Alleen als je het aan iemand uit Damascus vraagt, is Damascus de oudst bewoonde stad, en (uiteraard) als je het aan iemand aleppo vraagt, dan is het natuurlijk aleppo. Aleppo is minimaal net zo groot als Damascus, alleen heeft Aleppo wat mij betreft iets meer charme. De smalle straatjes zijn erg leuk, en als je naar de grote souk gaat dan kun je verdwalen aangezien deze meer een doolhofstructuur hebben. Je kunt er erg lekker (en veilig) eten en als je op zoek bent naar een mooi tapijt of zilver, dan kun je daar zeer zeker slagen. Een leuke anecdote die ik daar meemaakte, om aan te geven hoe de mensen daar zijn, is dat we op zoek waren naar de citadel, aangezien alle straatjes erg smal zijn, en de bordjes onleesbaar of afwezig zijn, was het erg moeilijk om de goede route naar de citadel te bepalen. Een van de winkeleigenaren kwam op ons af om ons te weg te wijzen en nodigde ons uit om even in zijn ge-aircode winkel bij te komen. We dachten dat hij dan wel zou proberen om ons van alles te verkopen, niets was minder waar. Hij liets ons de geheel gerestaureerde serai (= hotel voor karavanen) zien die hij op de binnenplaats had, en we hebben het verder gehad over koetjes en kalfjes. De citadel is ook wel aardig om te bezoeken. De kroonkamer is erg mooi gerestaureerd en je hebt een geweldig uitzicht op de stad. Verder is het Armeense kwartier het bezoeken waard, zeker als je van lekker eten houdt. Er zitten daar veel cafe's en restaurants. Bovendien mogen de Armeniers, aangezien ze christen zijn, wel alcohol schenken. Maar ze hebben ook erg lekkere gerechten.

Hama, een mooie groene stad. Het enige wat daar te zien is, zijn de gigantische waterwielen, norias genaamd. Ze zijn erg mooi om te zien en het geluid is indrukwekkend. Verder hebben ze daar een specialiteit genaamd halwa, erg lekker. Voor de rest is het niet echt de moeite waard om er meer dan een dag te blijven.

Crac de Chevaliers: Dit is een kruisvaarderskasteel. Erg mooi om te bekijken, aangezien het in een goede staat is. Het is de moeite waard om een goede gids te nemen. Op 10 minuten rijden hebben we geluncht, in een restaurant gerund door een Libanees. Ik heb niet vaak zo lekker (en zo veel) gegeten. De goede man was ook een christen, dus we konden genieten van een lekker plaatselijk biertje bij het eten.

Palmyra: Een stad midden in de woestijn, bij een oase. Er vlak bij zijn ruïnes die vanaf 1920 langzaam aan gerestaureerd worden door archeologen. Als je van geschiedenis houdt is het erg interessant om te bezichtigen. Ook hier is het weer de moeite waard om een gids in te huren. De gids die wij hadden was de Syrische archeoloog die de leiding had over de werkzaamheden die daar nog uitgevoerd worden. Daardoor waren wij in staat om een tombe te bezichtigen die nog klaargemaakt werd voor bezichtiging. Ook een pluspunt van Palmyra, ze hebben een pannekoekenhuis !!! Met foto's van Beatrix en Wim-Lex op de ruit. En de pannekoeken zijn erg goed vond ik zelf. Ook een leuke anecdote. Er was een restaurant dat bestond uit een gebouw met een bedouïnentent op het dak. We hadden daar de vorige avond gegeten en we besloten in de hitte van de dag dat dat waarschijnlijk de beste plaats was te verblijven. We zaten daar dus met zijn zessen te lezen en te backgammonnen (=het nationale tijdverdrijf...). Ik zat te backgammonnen met een meisje uit onze groep. De rest wilde terug naar het hotel om te gaan douchen en te slapen en wilden dus hun drankjes betalen. Alleen de uitbater was nergens te bekennen. De rest had het geld bij ons achtergelaten (we waren redelijk fanatiek bezig) en de uitbater van het restaurant bleek dus in de auto gesprongen te zijn om schepijs voor ons te halen om ons te tracteren.

Na Palmyra zijn we teruggegaan naar Damascus om daarna naar Amman te gaan. In Amman hebben we nog een archeologische plaats op een berg bezocht en het Amphitheater hebben we ook nog gezien. Helaas werden we bij het verlaten van het amphitheater onder vuur genomen. Hierbij kwam een britse toerist om het leven, een hele aardige jongen waar ik het erg goed mee kon vinden en die mijn kamergenoot was. Verder raakten er vijf mensen gewond waarvan ik er een was. (ik was dus inderdaad de nederlander die gewond was geraakt..). Ze hebben anderhalf uur moeten opereren voordat ik stabiel was. De kogel was door mijn nier en lever gegaan, en heeft een stuk van een rib afgeketst voordat hij in mijn maagwand terechtkwam. De dader hebben ze te pakken gekregen en acteerde in zijn eentje. Volgens de verhalen die ik gehoord heb, was hij nogal 'in de war' omdat zijn broers bij de Hezbollah in Libanon zaten en in '82/'83 om het leven gekomen zijn in de oorlog met Israel.

De koning van Jordanie heeft me bezocht in het ziekenhuis en het koningshuis van Jordanie heeft ervoor gezorgd dat alle medische kosten betaald werden en hebben er voor gezorgd dat ik overgeplaatst werd naar een militair hospitaal, tevens hebben ze er voor gezorgd dat mijn vader en moeder gelijk konden overvliegen met Royal Jordanian, ze in een hotel terecht konden en dat ze een auto met chauffeur van het hof toegewezen hebben gekregen zodat ze me twee keer per dag konden bezoeken. De standaardreactie van de "gewone" Jordanier na het horen wat er met me gebeurd was, was ook erg typisch, ze boden onmiddelijk hun excuses aan, zo verschrikkelijk vonden ze het. Na twee weken op de intensive care gelegen te hebben en een week op een gewone afdeling mocht ik eindelijk het ziekenhuis uit. Een van de gelukkigste dagen van mijn leven. Ik heb nog een week in het hotel gezeten voordat de doktoren het er over eens waren dat ik naar huis mocht.

Ik ben nu langzaam aan het herstellen, de meeste wonden zijn aardig aan het helen. Ik ben nu druk bezig om mijn conditie op te bouwen, ik kan geen 100 meter lopen zonder buiten adem te raken. Wat mij betreft is het dus een rampvakantie geweest, een vakantie die je niet snel zult meemaken en niet wil meemaken.

Als je van geschiedenis en aardige mensen houdt dan kan ik je Syrie zeker aanraden. Wat de mensen betreft kan ik je Jordanië ook zeker aanraden, er is wat betreft geschiedenis ook genoeg te zien, ik heb het zelf alleen zelf niet gezien. Ik kan wel meepraten over het ziekenhuissysteem, maar daar wil je waarschijnlijk niets mee te maken hebben als je op vakantie bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Snapcount2 op 22-10-2006 22:17:09 ]
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_42899679
Niet echt de manier om een koning op bezoek te krijgen.
Damn wat een verhaal...
Sterkte in je herstel. Zowel lichamelijk als geestelijk.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_42899786
Wow, wat een verhaal!
For great justice!
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:28:48 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42899798
Damn, dit las ik nog ergens. Wist helemaal niet dat er ook een Nederlander bij gewond was geraakt.
Succes in ieder geval met herstellen!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_42899813
Leuke vakantie zeg Sterkte met revalideren
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_42899912
De schietpartij gebeurde op 4 september 2006. Er zijn op het internet nog wel stukjes over te vinden. Bijvoorbeeld: http://www.ad.nl/buitenland/article600788.ece
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 oktober 2006 @ 21:33:37 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42899972
Dat is niet bepaald een gewone vakantie geworden... Je verhaal begint zo mooi en dan zo'n einde, jeetje. Beterschap in elk geval, ik hoop dat je het allemaal kunt verwerken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42900180
Ik woonde ook in Damascus een tijdje, ben je naar de Ommayaden moskee geweest?
pi_42900335
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:39 schreef Triggershot het volgende:
Ik woonde ook in Damascus een tijdje, ben je naar de Ommayaden moskee geweest?
Ja, erg indrukwekkend. Heel erg mooi vond ik, ik heb mijn ogen uitgekeken. Vooral de tombe van Johannes de Doper vond ik erg mooi, en ook het graf van Saladin.
Heb jij de 'storyteller' weleens gezien? Die heb ik telkens gemist. En dat schijnt nogal wat te zijn.
pi_42900387
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:44 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ja, erg indrukwekkend. Heel erg mooi vond ik, ik heb mijn ogen uitgekeken. Heb jij de 'storyteller' weleens gezien? Die heb ik telkens gemist. En dat schijnt nogal wat te zijn.
Geen idee waar je het over hebt, maar vast wel
Ik was er toendertijd wekelijks, wat houdt het in dan? Een gids ofzo?
pi_42900488
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen idee waar je het over hebt, maar vast wel
Ik was er toendertijd wekelijks, wat houdt het in dan? Een gids ofzo?
Wat ik begrepen heb is het een man die op een pleintje achter de Omayad-moskee een verhaal verteld. Schijnen veel mensen voor uit te lopen.
pi_42900496
Ik heb respect voor je dat je het aan hebt gedutrft. Sterkte met het herstel en de verwerking.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_42900610
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:47 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb is het een man die op een pleintje achter de Omayad-moskee een verhaal verteld. Schijnen veel mensen voor uit te lopen.
Hmm, als het een oude man is met een stok ben ik hem weleens tegengekomen ja.
Heb jij Iraniers gezien die zichzelf sloegen en praktisch graftombes aan het aflikken waren?
  FOK!fotograaf zondag 22 oktober 2006 @ 21:52:15 #14
73911 ultra_ivo
pi_42900687
Ik had de berichten wel gelezen, maar als ooggetuigeverslag uit jouw mond komt het nog intenser over.
Je hebt geluk gehad, maar het ook heel mooi verwoord.
Ik heb al zo'n vermoeden waar je naartoe wilt gaan als je weer genoeg hersteld bent
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:53:18 #15
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_42900727
Wow!
Sterkte, het begon nog best leuk en ik vroeg me dan ook waar het rampverhaal over het hotel zou komen. Bleek ik even een verkeerde inschatting gemaakt te hebben .
pi_42900748
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hmm, als het een oude man is met een stok ben ik hem weleens tegengekomen ja.
Heb jij Iraniers gezien die zichzelf sloegen en praktisch graftombes aan het aflikken waren?
'Oude man met een stok' was de beschrijving die wij kregen van onze gids. Dus dat zou weleens kunnen kloppen.

Uhm, nee. Jeetje, die heb ik volgens mij ook gemist. Wat waren dat voor mensen dan?
pi_42900800
Sterkte met genezen etc. Je hebt nu in ieder geval een verhaal dat je kunt vertellen op verjaardagen.
pi_42900957
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had de berichten wel gelezen, maar als ooggetuigeverslag uit jouw mond komt het nog intenser over.
Je hebt geluk gehad, maar het ook heel mooi verwoord.
Ik heb al zo'n vermoeden waar je naartoe wilt gaan als je weer genoeg hersteld bent
Ja, naar mijn werk vrees ik.

Maar ik zou toch wel mijn tour in Jordanië af willen maken.
pi_42900965
Zo dan! Goede wending, tering. Ik las het en dacht; goh, wat is hier nou een rampenvakantie aan, en dan in 1 keer zo'n plot. Goede storyteller ben je!

Gelukkig heb je het overleefd.. én heb je op élk feest een goed verhaal!
pi_42901017
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:53 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

'Oude man met een stok' was de beschrijving die wij kregen van onze gids. Dus dat zou weleens kunnen kloppen.
Ja, dan heb ik hem wel vaak gezien. hij kan adembenemend vertellen
quote:
Uhm, nee. Jeetje, die heb ik volgens mij ook gemist. Wat waren dat voor mensen dan?
Shietische pelgrims, die zegeningen willen van heiligen.
pi_42901084
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:59 schreef Oksel het volgende:
Zo dan! Goede wending, tering. Ik las het en dacht; goh, wat is hier nou een rampenvakantie aan, en dan in 1 keer zo'n plot. Goede storyteller ben je!

Gelukkig heb je het overleefd.. én heb je op élk feest een goed verhaal!
Als je niet serieus kan reageren, reageer dan niet!
pi_42901178
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, dan heb ik hem wel vaak gezien. hij kan adembenemend vertellen
[..]
Dat hoorden wij dus ook. Maar we zaten te wachten op de goede man en later bleek dus dat hij op de berg bij Damascus aan het picknicken was. Dus hebben we maar gewoon een terrasje gepakt, koffie gedronken met kardemon (yuk..), snel overgestapt op thee en fris, en gewoon mensen gekeken.
quote:
Shietische pelgrims, die zegeningen willen van heiligen.
Nee, die heb ik niet gezien. Ik zal wel buiten het seizoen geweest zijn.
pi_42901234
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:05 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dat hoorden wij dus ook. Maar we zaten te wachten op de goede man en later bleek dus dat hij op de berg bij Damascus aan het picknicken was. Dus hebben we maar gewoon een terrasje gepakt, koffie gedronken met kardemon (yuk..), snel overgestapt op thee en fris, en gewoon mensen gekeken.
Ben je ook naar de Ottomaanse Station geweest?
quote:
Nee, die heb ik niet gezien. Ik zal wel buiten het seizoen geweest zijn.
Gaat nonstop door
pi_42901406
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben je ook naar de Ottomaanse Station geweest?
[..]

Gaat nonstop door
We zijn niet naar het Ottomaanse station geweest. Is dat de moeite waard? Ik lees me van te voren in wat betreft de omgangsgewoonten van het land en laat me voor de rest verrassen. Dat vind ik het handige van een groepsreis waarvan een deel van te voren georganiseerd is en een deel optioneel.

Maar de Shiïten heb ik toch niet gezien. Maar het was net na de oorlog in Libanon dus het was sowieso erg rustig.
pi_42901442
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je niet serieus kan reageren, reageer dan niet!
Uhm, ik bén serieus..
pi_42901486
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:11 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

We zijn niet naar het Ottomaanse station geweest. Is dat de moeite waard? Ik lees me van te voren in wat betreft de omgangsgewoonten van het land en laat me voor de rest verrassen. Dat vind ik het handige van een groepsreis waarvan een deel van te voren georganiseerd is en een deel optioneel.
Zeker, ik zal nog wel een foto voor je opzoeken als je wilt, naast de Ottomaanse museum en verschillende oorlogstuig enzo
quote:
Maar de Shiïten heb ik toch niet gezien. Maar het was net na de oorlog in Libanon dus het was sowieso erg rustig.
Ze komen toch echt massaal uit Iran
pi_42901510
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:12 schreef Oksel het volgende:

[..]

Uhm, ik bén serieus..
Zou je niet zeggen
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:16:42 #28
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42901619
Jee wat erg zeg. Doet me denken aan het verhaal van een collega. Die ging afgelopen maand met een groepsreis naar Venezuela. Aangekomen lag hij tijdens nacht 1 zwetend wakker, voelde zich diep ongelukkig en wilde niets liever dan naar huis. Dit allesoverheersende gevoel nam niet af en nog de volgende dag vertrok hij met het vliegtuig terug. Een week later hoorde hij dat zijn reisgroepje door een groep bewapende overvallers was overmeersterd en urenlang met de dood waren bedreigd en beroofd van al hun bezittingen. Maargoed, dat was dan voor hem zelf dus uiteindelijk geen rampenvakantie.

Ik wens je veel sterkte met het herstel.
pi_42901726
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zeker, ik zal nog wel een foto voor je opzoeken als je wilt, naast de Ottomaanse museum en verschillende oorlogstuig enzo
[..]

Ze komen toch echt massaal uit Iran
Oh, daar zijn we voorbij gekomen. Is dat overigens naast het museum wat door de Noord Koreanen was aangelegd vanwege de oorlog die ze met Israel gevoerd hadden?

Ik heb ze echt niet gezien. De mensen die ik gezien heb gedroegen zich redelijk normaal.
pi_42901782
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:12 schreef Oksel het volgende:
Uhm, ik bén serieus..
Verwijzend naar dit topic: [Discussie] Vakantie hoeft niet leuk te zijn... geloof ik je
pi_42901793
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:16 schreef Aventura het volgende:
Jee wat erg zeg. Doet me denken aan het verhaal van een collega. Die ging afgelopen maand met een groepsreis naar Venezuela. Aangekomen lag hij tijdens nacht 1 zwetend wakker, voelde zich diep ongelukkig en wilde niets liever dan naar huis. Dit allesoverheersende gevoel nam niet af en nog de volgende dag vertrok hij met het vliegtuig terug. Een week later hoorde hij dat zijn reisgroepje door een groep bewapende overvallers was overmeersterd en urenlang met de dood waren bedreigd en beroofd van al hun bezittingen. Maargoed, dat was dan voor hem zelf dus uiteindelijk geen rampenvakantie.

Ik wens je veel sterkte met het herstel.
Het verhaal over die overval heeft ook in de krant gestaan. Was dat niet een vakantie van Djoser? Zo een verhaal zet je toch aan het denken over zesde zintuigen.
pi_42901817
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:19 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Oh, daar zijn we voorbij gekomen. Is dat overigens naast het museum wat door de Noord Koreanen was aangelegd vanwege de oorlog die ze met Israel gevoerd hadden?
Hmm, durf ik niet te zeggen joh, het was wel in de buurt van djisr Raies
quote:
Ik heb ze echt niet gezien. De mensen die ik gezien heb gedroegen zich redelijk normaal.
Ben je in een grote/luxe moskee geweest naast de omayaden moskee?
pi_42901870
Tja, wat een verhaal, maar wel de realiteit; de wereld is geen pretpark
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:21 schreef Snapcount2 het volgende:
Het verhaal over die overval heeft ook in de krant gestaan. Was dat niet een vakantie van Djoser? Zet je toch aan het denken over zesde zintuigen.
Was inderdaad een groep van Djoser. Vreemdgenoeg hebben ze die reis door laten gaan, aangezien er daarvoor ook enkele incidenten waren geweest, ook met Nederlandse toeristen in Venezuela.
pi_42901967
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hmm, durf ik niet te zeggen joh, het was wel in de buurt van djisr Raies
[..]

Ben je in een grote/luxe moskee geweest naast de omayaden moskee?
We hadden helaas maar beperkte tijd in Damascus, ik ben er sindsdien namelijk wel achtergekomen dat er een heleboel te zien was. Ik zou er zo naar teruggaan.

In die grote moskee ben ik wel geweest.

Ik ga overigens nu slapen, anders dan kan ik morgen helemaal niets en ik moet naar het ziekenhuis.
pi_42902025
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:25 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

We hadden helaas maar beperkte tijd in Damascus, ik ben er sindsdien namelijk wel achtergekomen dat er een heleboel te zien was. Ik zou er zo naar teruggaan.

In die grote moskee ben ik wel geweest.

Ik ga overigens nu slapen, anders dan kan ik morgen helemaal niets en ik moet naar het ziekenhuis.
Count me in

Ottomaans station
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:30:06 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42902130
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:21 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Het verhaal over die overval heeft ook in de krant gestaan. Was dat niet een vakantie van Djoser? Zo een verhaal zet je toch aan het denken over zesde zintuigen.
Klopt, Djoser. Dit gebeurde rond 14 oktober dacht ik.
Gruwelijk. Daarom trekt Z.-Amerika me ook totaal niet, net even teveel soortgelijke verhalen gehoord. Je moet niet altijd maar denken dat je overal zomaar naartoe kan, waarom willens en wetens naar een van de meest criminele landen ter wereld gaan? Oke, nergens heb je een veiligsheidsgarantie, maar de odds in Z.-Amerika vind ik te groot.
pi_42904587
Jeetje, wat kan je vakantie anders lopen dan je verwacht.. Ik heb het toen ook wel gelezen.

Sterkte met alles!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Donald Duck held zondag 22 oktober 2006 @ 23:49:49 #38
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42904866
wow, wat een verhaal zeg. Sterkte met herstellen!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_42905310
Jee ik ben sprákeloos... Wat een verhaal joh! Zo zie je maar weer dat zoiets iedereen zomaar kan overkomen. Ik vind het knap van je dat je zelfs wel weer terug zou willen. Heel veel sterkte met je herstel!
pi_42906179
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:30 schreef Aventura het volgende:

[..]

Klopt, Djoser. Dit gebeurde rond 14 oktober dacht ik.
Gruwelijk. Daarom trekt Z.-Amerika me ook totaal niet, net even teveel soortgelijke verhalen gehoord. Je moet niet altijd maar denken dat je overal zomaar naartoe kan, waarom willens en wetens naar een van de meest criminele landen ter wereld gaan? Oke, nergens heb je een veiligsheidsgarantie, maar de odds in Z.-Amerika vind ik te groot.
Dat gevoel heb ik nou juist bij Zuid Afrika.

Ergens trekt dat gevaar me wel.. stukje spanning. Ik zou wel met een vriend gaan, naar ZAf of Zam, maar nu absoluut niet, met mijn hoogblonde vriendin!
pi_42906591
Bizar! Je hebt gewoon echt vette pech gehad!
Het gaat honderden keren goed en dan hoef je maar 1 gek tegen te komen die jouw leven even op zn kop gooit. Jij hebt gewoon pech gehad, want jij bent die gek tegen gekomen.

Heel veel sterkte met je herstel!
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:12:43 #42
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42906929
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]
ook met Nederlandse toeristen in Venezuela.
M'n vriendin zat daar en was een dag eerder met dezelfde excursie meegeweest, maar ze had dus geluk. De bus is door een bewapende groep met geweld overvallen. Het schijnt daar veel vaker te gebeuren zonder dat het nieuws europa bereikt.

Sterkte verder ts.
Vampire Romance O+
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:31:12 #43
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42907277
Dêm heej.. dan maak je ff een behoorlijk drama mee
Balen voor die britse jongen ook..

Sterkte met je herstel...

( wel tof dat je goed bent opgevangen daar zeg! dat is toch wel bijzonder te noemen dat die koning langs kwam enzo)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_42911045
erg schokkend verhaal.
Ik kom net terug uit Jordanie en ben ook op die plek geweest waar jij bent beschoten. Er was een enorme beveiliging toen ik daar kwam, net zoals op alle andere toeristische plekken in Jordanie. Was dat toen ook al zo?

Trouwens voor mensen die nu wat huiverig tegenover Jordanie staan: dat is echt nergens voor nodig. Ik heb me geen enkel moment onveilig gevoeld en regelmatig met de lokale bevolking gesproken. Zij reageerde allemaal met respect over onze religie en andersom was dat natuurlijk ook het geval. Ondanks dat het Ramadan was, was iedereen gewoon heel de dag vriendelijk. Het was een eenmansactie en dit is niet een wekelijkse gebeurtenis daar.
pi_42913202
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 10:14 schreef Argonath het volgende:
erg schokkend verhaal.
Ik kom net terug uit Jordanie en ben ook op die plek geweest waar jij bent beschoten. Er was een enorme beveiliging toen ik daar kwam, net zoals op alle andere toeristische plekken in Jordanie. Was dat toen ook al zo?

Trouwens voor mensen die nu wat huiverig tegenover Jordanie staan: dat is echt nergens voor nodig. Ik heb me geen enkel moment onveilig gevoeld en regelmatig met de lokale bevolking gesproken. Zij reageerde allemaal met respect over onze religie en andersom was dat natuurlijk ook het geval. Ondanks dat het Ramadan was, was iedereen gewoon heel de dag vriendelijk. Het was een eenmansactie en dit is niet een wekelijkse gebeurtenis daar.
Nee, er was één agent ter plekke die de schutter ook te pakken gekregen heeft. Daarna (heb ik in de krant gelezen) is er een heel reactie-team ter plaatse geweest om alles te doorzoeken.

Ik heb ook absoluut geen negatieve gedachten over Jordanië. Ik zou er ook zo naar teruggaan om mijn tour af te maken. Dit had me bij wijze van spreken ook kunnen gebeuren op de dam in Amsterdam. En de reacties van Jordaniërs zeggen me ook wel genoeg, dus ik zal er zeker nog een keer naartoe gaan om de rest te zien,
pi_42913301
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Count me in

[afbeelding]

Ottomaans station
Heej, dit gebouw komt me bekend voor. Volgens mij was dit vlak bij ons hotel, als je met je gezicht er naartoe staat, en je slaat linksaf, kom je dan uit bij de grote souk??
pi_42913506
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 22:35 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Heej, dit gebouw komt me bekend voor. Volgens mij was dit vlak bij ons hotel, als je met je gezicht er naartoe staat, en je slaat linksaf, kom je dan uit bij de grote souk??
Jup. in de buurt van Mardjah
pi_42914966
ik hoop dat bij die vakanties die vanaf komend jaar allemaal inclusief zijn ook kogelvrije vesten bij de prijs inzitten, wat een verhaal zeg, je mag blij zijn dat je het er levend van hebt afgebracht! succes met herstellen
Even a broken clock is right twice a day.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:15:45 #49
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_42915561
Jemig, wat een verhaal!

Vond het leuk om je stukje van Damascus te lezen, want ik vond dat inderdaad ook een geweldige stad... en dan ineens dit!
Gelukkig dat het zo "goed" voor je is afgelopen en mooi dat je jouw ongeluk niet afwenteld op Syrië en Jordanië. Ik duim dat je snel weer de kans krijgt die trip op een goede manier af te maken!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator woensdag 25 oktober 2006 @ 16:01:01 #50
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_42924742
Wat een verhaal zeg. Kon het vanwege de downtime niet eerder lezen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:04:54 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_42924870
Zo. Heftig verhaal zeg. Ik had inderdaad meegekregen dat er een Nederlander gewond was bij deze aanslag (woon zelf niet in Nederland) en vroeg me naderhand af hoe het met hem/haar was afgelopen. NOoit verwacht het antwoord op FOK te vinden.
Fijn dat je weer thuis bent en ik hoop dat je snel revalideert.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!fossiel woensdag 25 oktober 2006 @ 20:09:44 #52
8443 cptmarco
it's captain...
pi_42932183
damn, wat een verhaal. het zal je maar gebeuren tijdens je vakantie.

Wat Syrie betreft heb je helemaal gelijk, dat is een fantastisch mooi land.

Sterkte met het herstel!
pi_42932980
Fotootje van snapcount (moi dus..) met de koning van Jordanie:

[ Bericht 31% gewijzigd door Snapcount2 op 25-10-2006 20:40:41 ]
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:34:01 #54
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_42933030
Dat ziet er niet goed uit zeg, op die foto.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_42933361
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:34 schreef Tinkepink het volgende:
Dat ziet er niet goed uit zeg, op die foto.
Ik voelde me op dat moment niet zo best ook, de foto dateert een dag na de schietpartij/operatie. Ik was ook niet al te helder volgens mij van de morfine.
  FOK!fossiel woensdag 25 oktober 2006 @ 20:52:26 #56
8443 cptmarco
it's captain...
  Moderator woensdag 25 oktober 2006 @ 20:59:50 #57
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_42933975
Er staan ook een hoop figuren achter de koning. Ook allemaal hoogwaardigheidsbekleders?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_42934008
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:52 schreef cptmarco het volgende:
besef je dan wel dat er een koning naast je bed staat?
hahaha, ja hoor, dat is niet te missen, ik was net overgebracht uit een ander ziekenhuis naar dit ziekenhuis (een militair hospitaal, was veiliger), en ik lag koud op bed en aangesloten op alle apparatuur, of de zusters gingen zowat door het dak "want de koning komt eraan". Bovendien stonden er een televisieploeg, een fotograaf van de krant, twee bodyguards en nog een aantal mensen in de kamer.

Een nadeel was alleen dat door het vervoer zo vlak na de operatie, dat de reparatie aan mijn nier kapot ging en ik dus nog een keer onder zeil mocht. Maar dit hospitaal was wel erg goed moet ik zeggen.
pi_42934045
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:59 schreef UIO_AMS het volgende:
Er staan ook een hoop figuren achter de koning. Ook allemaal hoogwaardigheidsbekleders?
Ja, hoogwaardigheidsbekleders van het koninklijk hof, en ook de premier was erbij.
pi_42934233
Dat is nou niet direct wat je verwacht van een vakantie. Verder goed verhaal. Ik hoop dat je de lol van het reizen niet kwijtraakt. Succes met de revalidatie en de verwerking
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_42934281
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:00 schreef Snapcount2 het volgende:
Een nadeel was alleen dat door het vervoer zo vlak na de operatie, dat de reparatie aan mijn nier kapot ging en ik dus nog een keer onder zeil mocht.
Oei.

Indrukwekkend verhaal, je vertelt het duidelijk. En tja, ontzettende pech. Toch jammer.
I intend to live forever, or die trying.
pi_42934526
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:09 schreef dwerg het volgende:

[..]

Oei.

Indrukwekkend verhaal, je vertelt het duidelijk. En tja, ontzettende pech. Toch jammer.
Ja sorry, ik ben nogal direct in de manier waarop ik vertel.
Het is inderdaad pech, en zo zie ik het ook. Ik zou ook zo terug willen gaan om de tour over te doen. (zonder het neerschieten dan.... )
pi_42935775
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Was inderdaad een groep van Djoser. Vreemdgenoeg hebben ze die reis door laten gaan, aangezien er daarvoor ook enkele incidenten waren geweest, ook met Nederlandse toeristen in Venezuela.
Ach, het is het afwegen van de risico's. Je moet ook niet al te paranoia worden omdat er een paar keer toeristen bedreigd zijn. Dan kom je nergens meer. In Jemen worden ook geregeld toeristen ontvoerd. Heeft mij iig niet afgeschrikt.
pi_42935845
Natuurlijk een rampvakantie. Ontzettend vervelend incident. Maar de manier waarop je vervolgens behandeld bent is wel weer reclame voor het land. Erg attent en behulpzaam dus.
pi_42987734
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:51 schreef k_man het volgende:
Natuurlijk een rampvakantie. Ontzettend vervelend incident. Maar de manier waarop je vervolgens behandeld bent is wel weer reclame voor het land. Erg attent en behulpzaam dus.
Ik reken het het land ook absoluut niet aan, die hebben alles gedaan om me goed te verzorgen en me lekker te voelen. Niets anders dan top. En zoals ik al zei, het had me op de dam in Amsterdam ook kunnen gebeuren.
pi_42987996
Wow, ik begin dit topic te lezen en lees over hoe mooi Syrië en Jordanië wel niet zijn en ik vraag me even af waarom er 'rampvakantie' in de topictitel stond, maar dan stuit ik ineens op een dode kamergenoot, een operatie, een koning op bezoek Mijn hemel, wat een ervaring! Ik hoop dat je verder goed opknapt en dan moet je maar eens terug gaan om de héle vakantie van Syrië en Jordanië te genieten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42988192
Ja, bel die koning op; "zo, en nou wil ik wel eens een leuke vakantie in dat land van je hebben".

Eens kijken of je daar gratis in een luxe hotel kunt ofzo.
pi_42990441
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 16:28 schreef k_man het volgende:
Ja, bel die koning op; "zo, en nou wil ik wel eens een leuke vakantie in dat land van je hebben".

Eens kijken of je daar gratis in een luxe hotel kunt ofzo.
Hmm, zou ik kunnen proberen. Ik heb al een week in het beste vijfsterrenhotel van Jordanië gezeten overigens. en mijn ouders bijna vier weken, allemaal op kosten van het koningshuis.

Maar in dat hotel was het wel uit te houden hoor.
pi_42990479
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 16:22 schreef Isabeau het volgende:
Wow, ik begin dit topic te lezen en lees over hoe mooi Syrië en Jordanië wel niet zijn en ik vraag me even af waarom er 'rampvakantie' in de topictitel stond, maar dan stuit ik ineens op een dode kamergenoot, een operatie, een koning op bezoek Mijn hemel, wat een ervaring! Ik hoop dat je verder goed opknapt en dan moet je maar eens terug gaan om de héle vakantie van Syrië en Jordanië te genieten
Ja, dit is toch wel de meest aparte vakantie die ik ooit meegemaakt heb (zacht uitgedrukt...). Maar ik ga ook nog zeker eens een keer terug, ik wil sowieso in Jordanië de dingen zien die ik deze vakantie zou gaan zien, en Syrie is ook geen straf om op vakantie te zijn moet ik zeggen.
pi_42990537
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:44 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ja, dit is toch wel de meest aparte vakantie die ik ooit meegemaakt heb (zacht uitgedrukt...). Maar ik ga ook nog zeker eens een keer terug, ik wil sowieso in Jordanië de dingen zien die ik deze vakantie zou gaan zien, en Syrie is ook geen straf om op vakantie te zijn moet ik zeggen.
Ik zou je adviseren om echt ruim de tijd te nemen alleen al voor Damascus
  zondag 5 november 2006 @ 14:47:33 #71
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_43259416
Wow, ik zat al te wachten op verhalen over ongure hotels en jattende gidsen, komt er ineens zo'n twist.

Schokkend verhaal, gelukkig ben je hersteld. Wel zielig voor die Britse jongen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_43259960
Wat misschien wel een aardige filmtip is naar aanleiding van dit verhaal: Babel.

Hier wordt een Amerikaanse toeriste in Marokko geraakt door een kogel dat is afgevuurd door een geitenhoeder die met zijn broer zat te vervelen en dus maar ging uittesten hoe ver het geweer dat ze bij zich hadden, kon schieten.
Het slachtoffer had dus net pech, maar zij en haar echtgenoot bleven betrekkelijk rustig, terwijl iedereen om hen heen begon te flippen.

Een beetje hetzelfde als wat gebeurde toen ik het verhaal van de TS aan een collega vertelde. Die begon gelijk over hoe ontzettend onveilig het wel niet was in het midden oosten en nog meer van dat gedoe. En dat terwijl TS gewoon vette pech heeft gehad, net zoals de toeriste in de film.
  zondag 12 november 2006 @ 00:08:54 #73
22273 Dizer
Save the beard!
pi_43466411
Man! Dit had ik echt niet verwacht. Ik dacht ook aan een verhaal met vieze hotels en stomme mensen! Wow!

Ik zelf ben ook in Jordanie geweest. Ik moet zeggen, het is een mooi land met echt hele aardige inwoners. Maar misschien omdat ik hun taal spreek. Syrië is ook heel mooi, mijn familie gaat er elk jaar heen, maar ik zelf ben er niet weg van.

Blij dat je herstellend bent. Je hebt echt geluk. .
Friends don't let friends remain beardless...
  zondag 12 november 2006 @ 02:24:11 #74
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_43468492
Heftig... Hoop (en verwacht natuurlijk) niet dat ik zoiets nog eens meemaak. Hoop dat het herstel goed voortzet

Ben zelf eenmaal in Jordanië geweest en dat was meteen positief. Het was slechts voor een overstap, vanaf Thailand naar Nederland. Aangekomen in Amman moesten we gepland 7 uur wachten. Volgens mij zou je bij andere luchtvaartmaatschappijen dan op het vliegveld moeten wachten, maar wij werden meteen naar een bus geleid die ons naar een hotel bracht. Meteen een luxere kamer dan alle hotels waar we in Thailand waren geweest en dat allemaal gratis. Terwijl het ticket van Jordaniën Airlines ook al spotgoedkoop was.

De mensen daar hebben dus ook bij mij een positieve indruk achtergelaten
Hatsjoe!
pi_43483814
Ik heb inderdaad veel geluk gehad. Het herstel gaat redelijk voorspoedig. Morgen mag ik nog een keer naar de uroloog en de internist die mijn nier onder de loupe gaat nemen. Het ziet er nog niet allemaal prettig uit op de CT-scan, maar het hersteld tenminste. Het enige jammere is dat mijn weerstand ook een beetje weg is en ik dus al meer dan een week snipverkouden en met keelpijn op de bank zit.

Voor de rest ga ik volgende week de foto's versturen naar de Jordaniers die me door deze periode heen hebben gesleept met een briefje erbij waarin staat hoe het met me gaat en waarin ik ze natuurlijk ook hartelijk bedank voor al hun hulp.

Wat betreft de film Babel, die ga ik inderdaad nog een keer bekijken zodra ik weer een beetje op de been ben. Ik las waar de film over ging, en die moet ik echt een keer zien.

En ik hoop begin december weer aan het werk te mogen.
pi_43483868
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:50 schreef Snapcount2 het volgende:
Ik heb inderdaad veel geluk gehad. Het herstel gaat redelijk voorspoedig. Morgen mag ik nog een keer naar de uroloog en de internist die mijn nier onder de loupe gaat nemen. Het ziet er nog niet allemaal prettig uit op de CT-scan, maar het hersteld tenminste. Het enige jammere is dat mijn weerstand ook een beetje weg is en ik dus al meer dan een week snipverkouden en met keelpijn op de bank zit.

Voor de rest ga ik volgende week de foto's versturen naar de Jordaniers die me door deze periode heen hebben gesleept met een briefje erbij waarin staat hoe het met me gaat en waarin ik ze natuurlijk ook hartelijk bedank voor al hun hulp.

Wat betreft de film Babel, die ga ik inderdaad nog een keer bekijken zodra ik weer een beetje op de been ben. Ik las waar de film over ging, en die moet ik echt een keer zien.

En ik hoop begin december weer aan het werk te mogen.
Gaat verder goed met je hoop ik
pi_43484345
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gaat verder goed met je hoop ik
Nou alleen die verkoudheid is heel vervelend. Ik hoop er morgen een kuurtje voor te krijgen, want het wordt maar niet beter. Normaal gesproken ben ik er binnen twee/drie dagen vanaf. Voor de rest mag ik niet klagen. (alhoewel ik wel graag weer aan het werk zou willen, want ik verveel me wel een klein beetje thuis... )
pi_43484458
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:08 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Nou alleen die verkoudheid is heel vervelend. Ik hoop er morgen een kuurtje voor te krijgen, want het wordt maar niet beter. Normaal gesproken ben ik er binnen twee/drie dagen vanaf. Voor de rest mag ik niet klagen. (alhoewel ik wel graag weer aan het werk zou willen, want ik verveel me wel een klein beetje thuis... )
Beterschap!
Maar wat zorgt er eigenlijk voor dat je eventueel wel terug wilt?
pi_43484694
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beterschap!
Maar wat zorgt er eigenlijk voor dat je eventueel wel terug wilt?
Dank je wel !!

Nou, ik ben daar geopereerd en verder behandeld. Ik heb daar een maand in het ziekenhuis gelegen. En de manier waarop de 'gewone' jordaniër reageerde toen ze hoorden wat er met me gebeurd was, daaruit bleek wel dat het echt een gevalletje puur pech betrof.

Bovendien zijn er nog dingen in Jordanie die ik nog wil zien, Wadi Rum en Petra onder andere.

En ik zal nog wel een paar keer om me heen kijken als ik daar ben, maar ik wil toch eigenlijk wel het reizen (naar voor mij interessante plekken) voort blijven zetten. Maar eerst ga ik het weekend van 5 januari naar Londen toe om mijn reisgenootjes te ontmoeten en even bij te praten, en daar heb ik heel veel zin in.
pi_43484747
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:18 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dank je wel !!

Nou, ik ben daar geopereerd en verder behandeld. Ik heb daar een maand in het ziekenhuis gelegen. En de manier waarop de 'gewone' jordaniër reageerde toen ze hoorden wat er met me gebeurd was, daaruit bleek wel dat het echt een gevalletje puur pech betrof.

Bovendien zijn er nog dingen in Jordanie die ik nog wil zien, Wadi Rum en Petra onder andere.

En ik zal nog wel een paar keer om me heen kijken als ik daar ben, maar ik wil toch eigenlijk wel het reizen (naar voor mij interessante plekken) voort blijven zetten. Maar eerst ga ik het weekend van 5 januari naar Londen toe om mijn reisgenootjes te ontmoeten en even bij te praten, en daar heb ik heel veel zin in.
Wadi Rum, streek van de Romeinen? En weet niet wat Petra is?
Hmm, Libanon en Syrië zit er verder voor jou niet in of weer een soortgelijk reisje?
pi_43484934
Wadi rum = natuurgebied. Daar zijn allerlei leuke dingen te doen. Logeren bij de bedoeïnen, jeepsafari's, kameelrijden enz.
Petra is een stad uitgehouwen uit de rotsen. Schijnt immens groot te zijn. (zie het einde van de laatste Indiana Jones film...)

Syrie zou ik ook zo weer naartoe gaan dus misschien wordt het wel een soortgelijk reisje. Libanon ben ik iets huiveriger voor.
pi_43485003
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:26 schreef Snapcount2 het volgende:
Wadi rum = natuurgebied. Daar zijn allerlei leuke dingen te doen. Logeren bij de bedoeïnen, jeepsafari's, kameelrijden enz.
Petra is een stad uitgehouwen uit de rotsen. Schijnt immens groot te zijn. (zie het einde van de laatste Indiana Jones film...)

Syrie zou ik ook zo weer naartoe gaan dus misschien wordt het wel een soortgelijk reisje. Libanon ben ik iets huiveriger voor.
Ja, maar het valt me op dat ze een plaats streek van de Romeinen noemen
Je gaat dus echt een woestijnleven tegemoet. Maak eens foto's als je een morgana tegenkomt
Hmm, ja snap ik met de recente oorlog.
pi_43485119
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, maar het valt me op dat ze een plaats streek van de Romeinen noemen
Je gaat dus echt een woestijnleven tegemoet. Maak eens foto's als je een morgana tegenkomt
Hmm, ja snap ik met de recente oorlog.
Dat realiseerde ik me niet eens. (van die romeinen...). Ik ben inderdaad wel gek op echte woestijn. Ik vind het ook wel lekker als je het gordijn in je hotelkamer opendoet en je weet gewoon dat je blauwe lucht en zonneschijn tegemoet gaat voor de rest van de dag.
pi_43485219
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:33 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dat realiseerde ik me niet eens. (van die romeinen...). Ik ben inderdaad wel gek op echte woestijn. Ik vind het ook wel lekker als je het gordijn in je hotelkamer opendoet en je weet gewoon dat je blauwe lucht en zonneschijn tegemoet gaat voor de rest van de dag.
Heeft inderdaad wel iets anders dan naar de blauwe lucht kijken in een stad of iets dergelijks
pi_44730361
Afgelopen week is de schutter veroordeeld tot de strop. Vind je dat terecht, te zwaar, of hou je je mening liever voor je?
pi_44922146
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:38 schreef dwerg het volgende:
Afgelopen week is de schutter veroordeeld tot de strop. Vind je dat terecht, te zwaar, of hou je je mening liever voor je?
Sorry voor de late reactie, ik heb een tijd niet meer in dit topic gekeken. Ik heb het nieuws ook gehoord via de ambassade.

Ik ben zelf tegen de doodstraf, en voor mij hoeft hij ook niet persé dood. Als ze hem levenslang opsluiten vind ik het ook prima. En zo denken de ouders van de jongen die overleden is er ook over.

Van de andere kant, hij heeft 24 jaar met dit plan rondgelopen, dus hij zal zich vast wel één of twee keer gerealiseerd hebben dat hij ter dood veroordeeld kon worden.

Als je kijkt naar de wet in Jordanie, dan is dit een toepasselijke straf. Hij was volledig toerekeningsvatbaar, en heeft het leven van een jongen van 32 jaar beëindigd en het leven van alle andere aanwezigen op zijn kop gegooid. Misschien kunnen we na de executie dit hoofdstuk afsluiten. (voor zover dat mogelijk is...)
pi_44924534
opknopen die zooi voordat hij nog meer levens in de vernieling helpt.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_44952689
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:56 schreef Snapcount2 het volgende:
Sorry voor de late reactie, ik heb een tijd niet meer in dit topic gekeken. Ik heb het nieuws ook gehoord via de ambassade.
Dat vind ik wel goed gedaan, dat je het niet in de krant hoeft te lezen. En ik kan me ook wel vinden in je redenatie.
pi_44952967
Jeetje zeg, wat een heftig verhaal. Heb het niet eerder gelezen. Maar goed ook misschien want ik zat op 20 oktober in het vliegtuig naar Amman voor een rondreis door jawel, Syrie en Jordanie....

Ik hoop dat je herstel spoedig verloopt en dat je nog een keer de kans krijgt om je reis af te maken (als je dat uberhaupt aan zou kunnen want dat lijkt me ook vrij heftig).
pi_44965582
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:02 schreef Kyara het volgende:
Jeetje zeg, wat een heftig verhaal. Heb het niet eerder gelezen. Maar goed ook misschien want ik zat op 20 oktober in het vliegtuig naar Amman voor een rondreis door jawel, Syrie en Jordanie....

Ik hoop dat je herstel spoedig verloopt en dat je nog een keer de kans krijgt om je reis af te maken (als je dat uberhaupt aan zou kunnen want dat lijkt me ook vrij heftig).
Ik zou graag mijn vakantie daar een keer af willen maken hoor, en dat ga ik ook doen ook. Het is inderdaad misschien maar beter dat je het niet gelezen hebt, als ik zelf zoiets gelezen zou hebben dan zou dat toch ook een beetje als schaduw over mijn vakantie heenhangen.

Maarreh..hoe vond jij de landen? Heb je een leuke vakantie gehad?
pi_44970000
Hey Snapcount2, wat een verhaal! Hoe is het nu met je? Ik vind je er erg nuchter onder. Moet ook zeggen dat ik het erg goed geregeld vond, zoals ik het in je verhaal las. Het bezoek van de koning e.a. en het geregelde verblijf voor jou en je ouders, dat is top van hun!
Maar ja, wel klote dat het op die manier moet........
En dat je er nog een keer naar terug wilt, kan ik me wel indenken. Of ik het zelf zou willen, geen idee....ik kan me dan ook moeilijk verplaatsen in jouw situatie, ik kan me wel proberen in te leven.
Nog veel sterkte Snappie
pi_44985554
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:17 schreef Ikook het volgende:
Hey Snapcount2, wat een verhaal! Hoe is het nu met je? Ik vind je er erg nuchter onder. Moet ook zeggen dat ik het erg goed geregeld vond, zoals ik het in je verhaal las. Het bezoek van de koning e.a. en het geregelde verblijf voor jou en je ouders, dat is top van hun!
Maar ja, wel klote dat het op die manier moet........
En dat je er nog een keer naar terug wilt, kan ik me wel indenken. Of ik het zelf zou willen, geen idee....ik kan me dan ook moeilijk verplaatsen in jouw situatie, ik kan me wel proberen in te leven.
Nog veel sterkte Snappie
Het gaat goed met me moet ik zeggen. In Jordanië was alles super geregeld, en daar ben ik iedereen nog steeds erg dankbaar voor.

Ik stuiter lekker terug, ik ben al mijn conditie wel kwijt. Ik kon voor de schietpartij gewoon 50 kilometer achter elkaar wandelen, en dat zijn er nu nog geen 5, maar het gaat allemaal wel goed komen. Ik doe nu een keer per week fysiotherapie, om mijn buik- en rugspierenspieren weer in orde te krijgen. En ik ben weer aan het werk, drie dagen per week.

Psychisch gaat het ook wel goed. Ik kan er nuchter en normaal over praten (zoals je kan lezen) en ik praat er ook heel veel over. Ik kan er soms nog een beetje moeilijk over uit dat iemand die me niet kende, een poging deed om me (ons) te vermoorden om een statement te maken. Daar lees je normaal gesproken alleen maar over in de krant. Ik heb in ieder geval een plek waar ik terecht kan voor psychische hulp. Ik heb contact met de meeste mensen van de tourgroep en dat doet me ook wel goed.

Ik ben nu druk om me heen aan het kijken naar een vakantie. Ik wil sowieso dit jaar de tour in Jordanie afmaken, en daarnaast wil ik nog een keer een lange vakantie doen. (omdat ik niet het idee heb dat de vakantie in Jordanië een ontspannen gelegenheid gaat worden). Als voorkeurlanden heb ik ondertussen bepaald: Vietnam, China, Nieuw Zeeland of Australië. Dus daar gaat het ook wel goed mee volgens mij, hoewel ik dat natuurlijk pas kan bepalen als ik weer echt op vakantie ben. Natuurlijk zijn mijn ouders, broer, zus en vrienden er niet zo blij met de keuze van landen, maar goed, als ze denken dat ik naar Terschelling of Lloret da Mar ga dan hebben ze het mis.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:23:04 #93
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_46858138
En, hoe is het nu met je .
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_50287499
Nou, even een TVPtje/statusupdate.

Het gaat redelijk goed met me. Lichamelijk ben ik nog niet de oude, heb nog wel een beetje last met lopen en het reuzachtige litteken op mijn buik is ook zeer ongemakkelijk. Voor de rest loop ik bij de GGZ voor psychologische hulpverlening. Dus dat loopt allemaal op zich wel goed. Ik heb ook de stap genomen om voor een andere baan te kiezen die dichterbij huis is en waar ik meer uitdaging in mijn werk heb.

Voor de rest hebben ik en een vriendin uit Australië (die ook gewond was geraakt) besloten om per 31 augustus terug te gaan naar Jordanië om daar onze tour af te maken. Daarna reizen we door naar Egypte om daar ook een stuk door het land te reizen. Dit omdat ik denk dat het goed voor me is, maar ook omdat ik denk dat ik op deze manier sommige dingen beter achter me kan laten. Ik heb er ook heel veel zin in, ben druk bezig om me te oriënteren met allerlei boekjes en dergelijken. We gaan 15 dagen reizen, en ik heb 2 dagen voor de tour begint uitgetrokken om wat mensen te bezoeken in Amman die me daar hebben geholpen.

Ik heb contact gehad met het koninklijk hof, die ons gaat helpen om onze reis zo optimaal mogelijk te plannen. Wat dat betreft, niets dan lof voor het koninklijk hof en de mensen die ons daar geholpen hebben. Dit maakt het ook makkelijker voor ons om terug te gaan. Ik wil voor de vakantie nog een aantal dingen doen die me om de een of andere reden erg moeilijk vallen, zonder dat ik daar een oorzaak/reden voor kan vinden. Ik moet de ouders van de jongen die overleden is nog een brief schrijven en de foto's opsturen die ik heb. En ik moet met de mensen in Amman contact opnemen. Ik vind dat erg moeilijk, maar wil ik wel doen voordat ik op vakantie ga.

Ik heb ook wat mensen gesproken die in de tourgroep zaten en daarna de reis hebben voortgezet. Ze hebben van het koninklijk huis hun eigen bus gekregen met gidsen en bewaking. Ze hebben voor de rest van de reis in de beste hotels overnacht en een leuke tijd gehad voor zover dat mogelijk is met de schaduw die over de vakantie heenhing. De ouders van de overleden jongen zijn uitgenodigd en hebben twee weken in Jordanië doorgebracht en hebben daar de reis gedaan die hun zoon zou doen (iets luxer) en vonden het prachtig. Ze waren in staat om de Indiana Jones hoed te kopen in Petra die hun zoon eigenlijk wilde kopen.

Kortom, het zal een spannende tijd worden in Amman en ik ben benieuwd in hoeverre ik zal staan te trillen op mijn benen.
  zondag 10 juni 2007 @ 01:07:01 #95
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_50287581
Damn wat een verhaal.

Goed dat je teruggaat en mooi dat het hof je helpt erbij. Laat toch zien dat ze wel om de mensen geven
Hoop dat het je helpt het e.e.a. iets verder te verwerken en dat je een mooie vakantie hebt
stupidity has become as common as common sense was before
  Donald Duck held zondag 10 juni 2007 @ 01:11:07 #96
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50287673
Gaaf dat je nog even een update geeft. Sterkte met nog verder herstel.
En dat koningshuis is dan toch wel erg bijzonder daar.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50288328
Ik vind het knap dat je erder gaat na deze ervaring. Maar je hebt groot gelijk, het moet een mooie ervaring zijn en met de PR van die landen moet het zo wel goed komen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 10 juni 2007 @ 10:40:54 #98
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_50291713
Als ik je verhaal zo lees dan kunnen wij hier in het westen nog een hoop leren van deze mensen.
Ik geloof n.l. niet dat als mensen hier worden neer geschoten zo'n warme opvang krijgen als dat jij daar hebt gehad.

Sterkte met het verdere herstel.
Hopelijk wordt je reis in september dat wat je ervan verwacht.
  zondag 10 juni 2007 @ 13:07:55 #99
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_50294995
Poehey wat een verhaal!
Zoiets maak je niet iedere dag mee (en wil je ook niet echt iedere dag meemaken lijkt mij zo )

Hoop dat alles uiteindelijk goed komt en dat de reis deze zomer net zo mooi wordt als het 1e deel van je reis
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_50304423
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het koninlijk huis van Jordanië me liever andere herinneringen meegeven dan de tijd dat ik daar in het ziekenhuis lag. Wat overigens een hele aparte ervaring is, ik had weinig tot geen ervaring met ziekenhuizen in Nederland, maar in Jordanië gaat dat er toch heel anders aan toe.

Ik ben er erg blij mee dat het op deze manier wordt opgepakt. Het maakt het terugreizen toch een stuk makkelijker ondanks het feit dat de tour zelf al geregeld is door de reisorganisatie.
  zondag 10 juni 2007 @ 20:32:16 #101
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_50308380
Snapcount2 wow mooie update..
En wat knap dat je ervoor kiest om er toch weer heen te gaan.
Geloof ook wel dat het goed is..
Ik wens je een hele goede mooie reis toe
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  FOK!fotograaf zondag 10 juni 2007 @ 22:32:24 #102
13368 NiGeLaToR
pi_50313667
Hoi Snapcount2, vind het heel moedig van je dat je je verhaal met ons hebt gedeeld en nog moediger dat je terug gaat. Hopelijk een leuke vakantie toegewenst en dat je je vorige vakantie een plekje mag geven...
pi_52814116
Tja mooi verhaal op het laatste na dan natuurlijk!
Klote als je dat mee moet maken, maar wat me reuze mee valt is dat alles wel goed was geregeld, dat jeouders etc allemaal konden over komen!
pi_52815756
Succes en sterkte over een paar dagen, ik hoop dat je in staat zal zijn van je reis te genieten en een gedeelte van je last achter te laten.
pi_52815923
Ik lees het hele verhaal nu pas, wat een plotselinge wending van je vakantie zeg .
Maar ik las dat je binnenkort (morgen) weer terug gaat om oa je reis af te maken, daarom wilde ik toch even zeggen dat ik dat ontzettend moedig vind en ik wil je dan ook veel succes wensen. En ook ik hoop voor je dat je toch kunt genieten van deze reis ..
somewhere only we know.. thats the place to be
pi_69509526
Het is inmiddels alweer een poosje geleden, maar ik ben toch wel benieuwd of je inmiddels inderdaad weer in Jordanië bent geweest. Even een schop dus, aangezien de TS gisteren nog ergens gepost heeft.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 07:51:46 #107
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_69514923
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Dit is toch wel één van de topics in TRV die me bezig blijft houden.

Jammer trouwens dat de foto met de koning in het ziekenhuis het niet meer doet.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 08:28:58 #108
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69515352
Ongeloofelijk wat een verhaal. Beterschap.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_69515422
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 08:28 schreef Megumi het volgende:
Ongeloofelijk wat een verhaal. Beterschap.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:23:56 #110
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69522389
Ik denk dat 2 jaar later het wel over is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')