Ja, erg indrukwekkend. Heel erg mooi vond ik, ik heb mijn ogen uitgekeken. Vooral de tombe van Johannes de Doper vond ik erg mooi, en ook het graf van Saladin.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:39 schreef Triggershot het volgende:
Ik woonde ook in Damascus een tijdje, ben je naar de Ommayaden moskee geweest?
Geen idee waar je het over hebt, maar vast welquote:Op zondag 22 oktober 2006 21:44 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ja, erg indrukwekkend. Heel erg mooi vond ik, ik heb mijn ogen uitgekeken. Heb jij de 'storyteller' weleens gezien? Die heb ik telkens gemist. En dat schijnt nogal wat te zijn.
Wat ik begrepen heb is het een man die op een pleintje achter de Omayad-moskee een verhaal verteld. Schijnen veel mensen voor uit te lopen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt, maar vast wel
Ik was er toendertijd wekelijks, wat houdt het in dan? Een gids ofzo?
Hmm, als het een oude man is met een stok ben ik hem weleens tegengekomen ja.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:47 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb is het een man die op een pleintje achter de Omayad-moskee een verhaal verteld. Schijnen veel mensen voor uit te lopen.
'Oude man met een stok' was de beschrijving die wij kregen van onze gids. Dus dat zou weleens kunnen kloppen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm, als het een oude man is met een stok ben ik hem weleens tegengekomen ja.
Heb jij Iraniers gezien die zichzelf sloegen en praktisch graftombes aan het aflikken waren?
Ja, naar mijn werk vrees ik.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had de berichten wel gelezen, maar als ooggetuigeverslag uit jouw mond komt het nog intenser over.
Je hebt geluk gehad, maar het ook heel mooi verwoord.
Ik heb al zo'n vermoeden waar je naartoe wilt gaan als je weer genoeg hersteld bent
Ja, dan heb ik hem wel vaak gezien. hij kan adembenemend vertellenquote:Op zondag 22 oktober 2006 21:53 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
'Oude man met een stok' was de beschrijving die wij kregen van onze gids. Dus dat zou weleens kunnen kloppen.
Shietische pelgrims, die zegeningen willen van heiligen.quote:Uhm, nee. Jeetje, die heb ik volgens mij ook gemist. Wat waren dat voor mensen dan?
Als je niet serieus kan reageren, reageer dan niet!quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:59 schreef Oksel het volgende:
Zo dan! Goede wending, tering. Ik las het en dacht; goh, wat is hier nou een rampenvakantie aan, en dan in 1 keer zo'n plot. Goede storyteller ben je!
Gelukkig heb je het overleefd.. én heb je op élk feest een goed verhaal!
Dat hoorden wij dus ook. Maar we zaten te wachten op de goede man en later bleek dus dat hij op de berg bij Damascus aan het picknicken was. Dus hebben we maar gewoon een terrasje gepakt, koffie gedronken met kardemon (yuk..), snel overgestapt op thee en fris, en gewoon mensen gekeken.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, dan heb ik hem wel vaak gezien. hij kan adembenemend vertellen
[..]
Nee, die heb ik niet gezien. Ik zal wel buiten het seizoen geweest zijn.quote:Shietische pelgrims, die zegeningen willen van heiligen.
Ben je ook naar de Ottomaanse Station geweest?quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:05 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat hoorden wij dus ook. Maar we zaten te wachten op de goede man en later bleek dus dat hij op de berg bij Damascus aan het picknicken was. Dus hebben we maar gewoon een terrasje gepakt, koffie gedronken met kardemon (yuk..), snel overgestapt op thee en fris, en gewoon mensen gekeken.
Gaat nonstop doorquote:Nee, die heb ik niet gezien. Ik zal wel buiten het seizoen geweest zijn.
We zijn niet naar het Ottomaanse station geweest. Is dat de moeite waard? Ik lees me van te voren in wat betreft de omgangsgewoonten van het land en laat me voor de rest verrassen. Dat vind ik het handige van een groepsreis waarvan een deel van te voren georganiseerd is en een deel optioneel.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben je ook naar de Ottomaanse Station geweest?
[..]
Gaat nonstop door
Uhm, ik bén serieus..quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je niet serieus kan reageren, reageer dan niet!
Zeker, ik zal nog wel een foto voor je opzoeken als je wilt, naast de Ottomaanse museum en verschillende oorlogstuig enzoquote:Op zondag 22 oktober 2006 22:11 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
We zijn niet naar het Ottomaanse station geweest. Is dat de moeite waard? Ik lees me van te voren in wat betreft de omgangsgewoonten van het land en laat me voor de rest verrassen. Dat vind ik het handige van een groepsreis waarvan een deel van te voren georganiseerd is en een deel optioneel.
Ze komen toch echt massaal uit Iranquote:Maar de Shiïten heb ik toch niet gezien. Maar het was net na de oorlog in Libanon dus het was sowieso erg rustig.
Oh, daar zijn we voorbij gekomen. Is dat overigens naast het museum wat door de Noord Koreanen was aangelegd vanwege de oorlog die ze met Israel gevoerd hadden?quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeker, ik zal nog wel een foto voor je opzoeken als je wilt, naast de Ottomaanse museum en verschillende oorlogstuig enzo
[..]
Ze komen toch echt massaal uit Iran
Verwijzend naar dit topic: [Discussie] Vakantie hoeft niet leuk te zijn... geloof ik jequote:Op zondag 22 oktober 2006 22:12 schreef Oksel het volgende:
Uhm, ik bén serieus..
Het verhaal over die overval heeft ook in de krant gestaan. Was dat niet een vakantie van Djoser? Zo een verhaal zet je toch aan het denken over zesde zintuigen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:16 schreef Aventura het volgende:
Jee wat erg zeg. Doet me denken aan het verhaal van een collega. Die ging afgelopen maand met een groepsreis naar Venezuela. Aangekomen lag hij tijdens nacht 1 zwetend wakker, voelde zich diep ongelukkig en wilde niets liever dan naar huis. Dit allesoverheersende gevoel nam niet af en nog de volgende dag vertrok hij met het vliegtuig terug. Een week later hoorde hij dat zijn reisgroepje door een groep bewapende overvallers was overmeersterd en urenlang met de dood waren bedreigd en beroofd van al hun bezittingen. Maargoed, dat was dan voor hem zelf dus uiteindelijk geen rampenvakantie.
Ik wens je veel sterkte met het herstel.
Hmm, durf ik niet te zeggen joh, het was wel in de buurt van djisr Raiesquote:Op zondag 22 oktober 2006 22:19 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Oh, daar zijn we voorbij gekomen. Is dat overigens naast het museum wat door de Noord Koreanen was aangelegd vanwege de oorlog die ze met Israel gevoerd hadden?
Ben je in een grote/luxe moskee geweest naast de omayaden moskee?quote:Ik heb ze echt niet gezien. De mensen die ik gezien heb gedroegen zich redelijk normaal.
Was inderdaad een groep van Djoser. Vreemdgenoeg hebben ze die reis door laten gaan, aangezien er daarvoor ook enkele incidenten waren geweest, ook met Nederlandse toeristen in Venezuela.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:21 schreef Snapcount2 het volgende:
Het verhaal over die overval heeft ook in de krant gestaan. Was dat niet een vakantie van Djoser? Zet je toch aan het denken over zesde zintuigen.
We hadden helaas maar beperkte tijd in Damascus, ik ben er sindsdien namelijk wel achtergekomen dat er een heleboel te zien was. Ik zou er zo naar teruggaan.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm, durf ik niet te zeggen joh, het was wel in de buurt van djisr Raies
[..]
Ben je in een grote/luxe moskee geweest naast de omayaden moskee?
Count me inquote:Op zondag 22 oktober 2006 22:25 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
We hadden helaas maar beperkte tijd in Damascus, ik ben er sindsdien namelijk wel achtergekomen dat er een heleboel te zien was. Ik zou er zo naar teruggaan.
In die grote moskee ben ik wel geweest.
Ik ga overigens nu slapen, anders dan kan ik morgen helemaal niets en ik moet naar het ziekenhuis.
Klopt, Djoser. Dit gebeurde rond 14 oktober dacht ik.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:21 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Het verhaal over die overval heeft ook in de krant gestaan. Was dat niet een vakantie van Djoser? Zo een verhaal zet je toch aan het denken over zesde zintuigen.
Dat gevoel heb ik nou juist bij Zuid Afrika.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:30 schreef Aventura het volgende:
[..]
Klopt, Djoser. Dit gebeurde rond 14 oktober dacht ik.
Gruwelijk. Daarom trekt Z.-Amerika me ook totaal niet, net even teveel soortgelijke verhalen gehoord. Je moet niet altijd maar denken dat je overal zomaar naartoe kan, waarom willens en wetens naar een van de meest criminele landen ter wereld gaan? Oke, nergens heb je een veiligsheidsgarantie, maar de odds in Z.-Amerika vind ik te groot.
M'n vriendin zat daar en was een dag eerder met dezelfde excursie meegeweest, maar ze had dus geluk. De bus is door een bewapende groep met geweld overvallen. Het schijnt daar veel vaker te gebeuren zonder dat het nieuws europa bereikt.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:23 schreef DutchTrain het volgende:
Tja, wat een verhaal, maar wel de realiteit; de wereld is geen pretpark
[..]
ook met Nederlandse toeristen in Venezuela.
Nee, er was één agent ter plekke die de schutter ook te pakken gekregen heeft. Daarna (heb ik in de krant gelezen) is er een heel reactie-team ter plaatse geweest om alles te doorzoeken.quote:Op maandag 23 oktober 2006 10:14 schreef Argonath het volgende:
erg schokkend verhaal.
Ik kom net terug uit Jordanie en ben ook op die plek geweest waar jij bent beschoten. Er was een enorme beveiliging toen ik daar kwam, net zoals op alle andere toeristische plekken in Jordanie. Was dat toen ook al zo?
Trouwens voor mensen die nu wat huiverig tegenover Jordanie staan: dat is echt nergens voor nodig. Ik heb me geen enkel moment onveilig gevoeld en regelmatig met de lokale bevolking gesproken. Zij reageerde allemaal met respect over onze religie en andersom was dat natuurlijk ook het geval. Ondanks dat het Ramadan was, was iedereen gewoon heel de dag vriendelijk. Het was een eenmansactie en dit is niet een wekelijkse gebeurtenis daar.
Heej, dit gebouw komt me bekend voor. Volgens mij was dit vlak bij ons hotel, als je met je gezicht er naartoe staat, en je slaat linksaf, kom je dan uit bij de grote souk??quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Count me in
[afbeelding]
Ottomaans station
Jup. in de buurt van Mardjahquote:Op maandag 23 oktober 2006 22:35 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Heej, dit gebouw komt me bekend voor. Volgens mij was dit vlak bij ons hotel, als je met je gezicht er naartoe staat, en je slaat linksaf, kom je dan uit bij de grote souk??
Ik voelde me op dat moment niet zo best ook, de foto dateert een dag na de schietpartij/operatie. Ik was ook niet al te helder volgens mij van de morfine.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:34 schreef Tinkepink het volgende:
Dat ziet er niet goed uit zeg, op die foto.
hahaha, ja hoor, dat is niet te missen, ik was net overgebracht uit een ander ziekenhuis naar dit ziekenhuis (een militair hospitaal, was veiliger), en ik lag koud op bed en aangesloten op alle apparatuur, of de zusters gingen zowat door het dak "want de koning komt eraan". Bovendien stonden er een televisieploeg, een fotograaf van de krant, twee bodyguards en nog een aantal mensen in de kamer.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:52 schreef cptmarco het volgende:
besef je dan wel dat er een koning naast je bed staat?
Ja, hoogwaardigheidsbekleders van het koninklijk hof, en ook de premier was erbij.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:59 schreef UIO_AMS het volgende:
Er staan ook een hoop figuren achter de koning. Ook allemaal hoogwaardigheidsbekleders?
Oei.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:00 schreef Snapcount2 het volgende:
Een nadeel was alleen dat door het vervoer zo vlak na de operatie, dat de reparatie aan mijn nier kapot ging en ik dus nog een keer onder zeil mocht.
Ja sorry, ik ben nogal direct in de manier waarop ik vertel.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:09 schreef dwerg het volgende:
[..]
Oei.
Indrukwekkend verhaal, je vertelt het duidelijk.En tja, ontzettende pech. Toch jammer.
Ach, het is het afwegen van de risico's. Je moet ook niet al te paranoia worden omdat er een paar keer toeristen bedreigd zijn. Dan kom je nergens meer. In Jemen worden ook geregeld toeristen ontvoerd. Heeft mij iig niet afgeschrikt.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:23 schreef DutchTrain het volgende:
Tja, wat een verhaal, maar wel de realiteit; de wereld is geen pretpark
[..]
Was inderdaad een groep van Djoser. Vreemdgenoeg hebben ze die reis door laten gaan, aangezien er daarvoor ook enkele incidenten waren geweest, ook met Nederlandse toeristen in Venezuela.
Ik reken het het land ook absoluut niet aan, die hebben alles gedaan om me goed te verzorgen en me lekker te voelen. Niets anders dan top. En zoals ik al zei, het had me op de dam in Amsterdam ook kunnen gebeuren.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:51 schreef k_man het volgende:
Natuurlijk een rampvakantie. Ontzettend vervelend incident. Maar de manier waarop je vervolgens behandeld bent is wel weer reclame voor het land. Erg attent en behulpzaam dus.
Hmm, zou ik kunnen proberen. Ik heb al een week in het beste vijfsterrenhotel van Jordanië gezeten overigens. en mijn ouders bijna vier weken, allemaal op kosten van het koningshuis.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:28 schreef k_man het volgende:
Ja, bel die koning op; "zo, en nou wil ik wel eens een leuke vakantie in dat land van je hebben".
Eens kijken of je daar gratis in een luxe hotel kunt ofzo.![]()
Ja, dit is toch wel de meest aparte vakantie die ik ooit meegemaakt heb (zacht uitgedrukt...). Maar ik ga ook nog zeker eens een keer terug, ik wil sowieso in Jordanië de dingen zien die ik deze vakantie zou gaan zien, en Syrie is ook geen straf om op vakantie te zijn moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:22 schreef Isabeau het volgende:
Wow, ik begin dit topic te lezen en lees over hoe mooi Syrië en Jordanië wel niet zijn en ik vraag me even af waarom er 'rampvakantie' in de topictitel stond, maar dan stuit ik ineens op een dode kamergenoot, een operatie, een koning op bezoekMijn hemel, wat een ervaring! Ik hoop dat je verder goed opknapt
en dan moet je maar eens terug gaan om de héle vakantie van Syrië en Jordanië te genieten
![]()
Ik zou je adviseren om echt ruim de tijd te nemen alleen al voor Damascusquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:44 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ja, dit is toch wel de meest aparte vakantie die ik ooit meegemaakt heb (zacht uitgedrukt...). Maar ik ga ook nog zeker eens een keer terug, ik wil sowieso in Jordanië de dingen zien die ik deze vakantie zou gaan zien, en Syrie is ook geen straf om op vakantie te zijn moet ik zeggen.
Gaat verder goed met je hoop ikquote:Op zondag 12 november 2006 18:50 schreef Snapcount2 het volgende:
Ik heb inderdaad veel geluk gehad. Het herstel gaat redelijk voorspoedig. Morgen mag ik nog een keer naar de uroloog en de internist die mijn nier onder de loupe gaat nemen. Het ziet er nog niet allemaal prettig uit op de CT-scan, maar het hersteld tenminste. Het enige jammere is dat mijn weerstand ook een beetje weg is en ik dus al meer dan een week snipverkouden en met keelpijn op de bank zit.
Voor de rest ga ik volgende week de foto's versturen naar de Jordaniers die me door deze periode heen hebben gesleept met een briefje erbij waarin staat hoe het met me gaat en waarin ik ze natuurlijk ook hartelijk bedank voor al hun hulp.
Wat betreft de film Babel, die ga ik inderdaad nog een keer bekijken zodra ik weer een beetje op de been ben. Ik las waar de film over ging, en die moet ik echt een keer zien.
En ik hoop begin december weer aan het werk te mogen.
Nou alleen die verkoudheid is heel vervelend. Ik hoop er morgen een kuurtje voor te krijgen, want het wordt maar niet beter. Normaal gesproken ben ik er binnen twee/drie dagen vanaf. Voor de rest mag ik niet klagen. (alhoewel ik wel graag weer aan het werk zou willen, want ik verveel me wel een klein beetje thuis...quote:Op zondag 12 november 2006 18:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gaat verder goed met je hoop ik
Beterschap!quote:Op zondag 12 november 2006 19:08 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Nou alleen die verkoudheid is heel vervelend. Ik hoop er morgen een kuurtje voor te krijgen, want het wordt maar niet beter. Normaal gesproken ben ik er binnen twee/drie dagen vanaf. Voor de rest mag ik niet klagen. (alhoewel ik wel graag weer aan het werk zou willen, want ik verveel me wel een klein beetje thuis...)
Dank je wel !!quote:Op zondag 12 november 2006 19:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beterschap!
Maar wat zorgt er eigenlijk voor dat je eventueel wel terug wilt?
Wadi Rum, streek van de Romeinen?quote:Op zondag 12 november 2006 19:18 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dank je wel !!
Nou, ik ben daar geopereerd en verder behandeld. Ik heb daar een maand in het ziekenhuis gelegen. En de manier waarop de 'gewone' jordaniër reageerde toen ze hoorden wat er met me gebeurd was, daaruit bleek wel dat het echt een gevalletje puur pech betrof.
Bovendien zijn er nog dingen in Jordanie die ik nog wil zien, Wadi Rum en Petra onder andere.
En ik zal nog wel een paar keer om me heen kijken als ik daar ben, maar ik wil toch eigenlijk wel het reizen (naar voor mij interessante plekken) voort blijven zetten. Maar eerst ga ik het weekend van 5 januari naar Londen toe om mijn reisgenootjes te ontmoeten en even bij te praten, en daar heb ik heel veel zin in.
Ja, maar het valt me op dat ze een plaats streek van de Romeinen noemenquote:Op zondag 12 november 2006 19:26 schreef Snapcount2 het volgende:
Wadi rum = natuurgebied. Daar zijn allerlei leuke dingen te doen. Logeren bij de bedoeïnen, jeepsafari's, kameelrijden enz.
Petra is een stad uitgehouwen uit de rotsen. Schijnt immens groot te zijn. (zie het einde van de laatste Indiana Jones film...)
Syrie zou ik ook zo weer naartoe gaan dus misschien wordt het wel een soortgelijk reisje. Libanon ben ik iets huiveriger voor.
Dat realiseerde ik me niet eens. (van die romeinen...). Ik ben inderdaad wel gek op echte woestijn. Ik vind het ook wel lekker als je het gordijn in je hotelkamer opendoet en je weet gewoon dat je blauwe lucht en zonneschijn tegemoet gaat voor de rest van de dag.quote:Op zondag 12 november 2006 19:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, maar het valt me op dat ze een plaats streek van de Romeinen noemen
Je gaat dus echt een woestijnleven tegemoet. Maak eens foto's als je een morgana tegenkomt
Hmm, ja snap ik met de recente oorlog.
Heeft inderdaad wel iets anders dan naar de blauwe lucht kijken in een stad of iets dergelijksquote:Op zondag 12 november 2006 19:33 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat realiseerde ik me niet eens. (van die romeinen...). Ik ben inderdaad wel gek op echte woestijn. Ik vind het ook wel lekker als je het gordijn in je hotelkamer opendoet en je weet gewoon dat je blauwe lucht en zonneschijn tegemoet gaat voor de rest van de dag.
Sorry voor de late reactie, ik heb een tijd niet meer in dit topic gekeken. Ik heb het nieuws ook gehoord via de ambassade.quote:Op maandag 25 december 2006 13:38 schreef dwerg het volgende:
Afgelopen week is de schutter veroordeeld tot de strop. Vind je dat terecht, te zwaar, of hou je je mening liever voor je?
Dat vind ik wel goed gedaan, dat je het niet in de krant hoeft te lezen. En ik kan me ook wel vinden in je redenatie.quote:Op maandag 1 januari 2007 19:56 schreef Snapcount2 het volgende:
Sorry voor de late reactie, ik heb een tijd niet meer in dit topic gekeken. Ik heb het nieuws ook gehoord via de ambassade.
Ik zou graag mijn vakantie daar een keer af willen maken hoor, en dat ga ik ook doen ook. Het is inderdaad misschien maar beter dat je het niet gelezen hebt, als ik zelf zoiets gelezen zou hebben dan zou dat toch ook een beetje als schaduw over mijn vakantie heenhangen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:02 schreef Kyara het volgende:
Jeetje zeg, wat een heftig verhaal. Heb het niet eerder gelezen. Maar goed ook misschien want ik zat op 20 oktober in het vliegtuig naar Amman voor een rondreis door jawel, Syrie en Jordanie....
Ik hoop dat je herstel spoedig verloopt en dat je nog een keer de kans krijgt om je reis af te maken (als je dat uberhaupt aan zou kunnen want dat lijkt me ook vrij heftig).
Het gaat goed met me moet ik zeggen. In Jordanië was alles super geregeld, en daar ben ik iedereen nog steeds erg dankbaar voor.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:17 schreef Ikook het volgende:
Hey Snapcount2, wat een verhaal! Hoe is het nu met je? Ik vind je er erg nuchter onder. Moet ook zeggen dat ik het erg goed geregeld vond, zoals ik het in je verhaal las. Het bezoek van de koning e.a. en het geregelde verblijf voor jou en je ouders, dat is top van hun!
Maar ja, wel klote dat het op die manier moet........![]()
En dat je er nog een keer naar terug wilt, kan ik me wel indenken. Of ik het zelf zou willen, geen idee....ik kan me dan ook moeilijk verplaatsen in jouw situatie, ik kan me wel proberen in te leven.
Nog veel sterkte Snappie![]()
![]()
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |