Vinden jullie het eigenlijk niet erg dat het wat matig is qua Nederlanders? Paar jaar geleden stond PSV nog bekend om zijn Nederlanders..quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:18 schreef dndiek het volgende:
Kromkamp, Cocu en Afellay ---> 3 dus
Die zijn te duur.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:04 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Vinden jullie het eigenlijk niet erg dat het wat matig is qua Nederlanders? Paar jaar geleden stond PSV nog bekend om zijn Nederlanders..
Zolang PSV goed presteert kan het me geen zak schelenquote:Op zondag 22 oktober 2006 21:04 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Vinden jullie het eigenlijk niet erg dat het wat matig is qua Nederlanders? Paar jaar geleden stond PSV nog bekend om zijn Nederlanders..
Nee, dat vind ik helemaal niet erg. Tuurlijk zie je graag zoveel mogelijk Nederlanders, maar als het team het goed doet zoals nu is een verandering echt niet aan de orde.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:04 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
De bal draait er mooi in, dat wel. Maar die bal had Dudilica gewoon weg moeten stompen. Dus wat GRRRR zegt: een blunderquote:Op zondag 22 oktober 2006 18:43 schreef Flashwin het volgende:
[..]
gewoon een mooie goal, azijnpisser
Daarnaast is het ook vooral de persoonlijkheid van een speler die je wel of niet ligt, als je van die prachtkerels hebt lopen als Alex en Gomes (om twee obvious voorbeelden te noemen), wat maakt het dan nog uit waar ze vandaan komenquote:Op zondag 22 oktober 2006 21:28 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik helemaal niet erg. Tuurlijk zie je graag zoveel mogelijk Nederlanders, maar als het team het goed doet zoals nu is een verandering echt niet aan de orde.
Mee eens, ik had eerlijk gezegd niet aan Kromkamp en Affelay gedacht en dan zou 1 Nederlander wel een beetje raar zijn...quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:20 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Zolang PSV goed presteert kan het me geen zak schelen![]()
http://www.psv.nl/show?id=14640&contentid=12162quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:29 schreef jorienvdherik het volgende:
Wie is die Da Costa dan ?
Hopelijk wordt psv kampioen dit jaar
quote:Op zondag 22 oktober 2006 19:59 schreef MrSASO het volgende:
Edson Braafheid er nog bij en PSV heeft een superteam staan.
31 oktober dacht ik...quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:31 schreef knep het volgende:
Wat een geweldige week.
1 November gaan we een flink feest bouwen in Eindhoven.
Vroeg in Eindhoven, wat pinten pakken dan naar het stadion om die Turken te verslaan en hop, 2e ronde.
dat staat wel op mijn kaartje jaquote:
Schaars, De Cler, Dembele (spreekt vloeiend Nederlands), Elia, De Guzman (spreekt Nederlands), Bruins, Drenthe en dan heb je het wel gehad met haalbare "Nederlanders" die iets toe zouden voegen aan PSV.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]ajb niet! daarmee meteen inhakend op de post over het weinige aantal Nederlanders. er is nauwlijks kwaliteit haalbaar. Kijk maar naar Feyenoord; die halen de grote aankomende jongens uit Nederland; Hofs, Tiendalli, Vlaar en dat is het niet. Dan heb je veel meer aan jongens als Salcido en Mendez!
En als je nou 1 Drenthe weghaalt, is het lijstje nog korterquote:Op zondag 22 oktober 2006 23:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Schaars, De Cler, Dembele (spreekt vloeiend Nederlands), Elia, Drenthe, De Guzman (spreekt Nederlands), Bruins, Drenthe en dan heb je het wel gehad met haalbare "Nederlanders" die iets toe zouden voegen aan PSV.
quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:22 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
En als je nou 1 Drenthe weghaalt, is het lijstje nog korter![]()
Haal ze maar gelijk alle twee weg want Drenthe speelde dramatisch vandaagquote:Op zondag 22 oktober 2006 23:22 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
En als je nou 1 Drenthe weghaalt, is het lijstje nog korter![]()
Hij scoordequote:Op maandag 23 oktober 2006 00:20 schreef the_legend_killer het volgende:
Deed Da Costa het goed?
Dan kan Slacido op links en dan probleem opgelost
Ja maar dat doen spelers ook bij slecht spel.quote:
In Rotterdam nietquote:Op maandag 23 oktober 2006 00:25 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ja maar dat doen spelers ook bij slecht spel.
Defensief moet hij slagen.
Als hij kan scoren dan is dat meegenomen
Waarom zou Ajax titelkandidaat zijn ook weer? Blind is ontslagen, Stam is blessuregevoelig, een instabiele ploeg nog steeds.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:03 schreef StarGazer het volgende:
Petje af hoor, kan niet anders zeggen.
Titelstrijd gaat tussen Ajax en Psv, dat zei ik voor aanvang van het seizoen al.
Waarom moet AZ elk jaar nog 'groeien'?quote:Op maandag 23 oktober 2006 00:48 schreef JoleX het volgende:
hmm PSV doet het wel aardig zo qua effectiviteit. Qua spel zou een gelijkspel minstens terrecht zijn, zeker dembele speelde de verdediging zo nu en dan stuk, maar ja ze moeten nog eenmaal groeien en PSV heeft al de basis dankzij Hiddink.
'Ik hoor ieder jaar dat ze dichterbij komen, maar ze verliezen elk jaar van ons. Misschien moeten ze toch eens iets anders gaan spelen', wreef Phillip Cocu zout in de Alkmaarse wonden.quote:Op maandag 23 oktober 2006 00:10 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Wat zei hij dan precies, heb het niet helemaal gevolgd.
Hehequote:Op maandag 23 oktober 2006 15:42 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
'Ik hoor ieder jaar dat ze dichterbij komen, maar ze verliezen elk jaar van ons. Misschien moeten ze toch eens iets anders gaan spelen', wreef Phillip Cocu zout in de Alkmaarse wonden.
![]()
quote:NIEUWE PSV-VOORZITTER SCHUITEMA BLEEF OOK TIJDENS GIJZELING RUSTIG
Nuchtere en koele Fries
EINDHOVEN, woensdag
De voorzitters volgen elkaar bij PSV in hoog tempo op. Sinds het begin van deze maand is de dagelijkse leiding bij de landskampioen in handen van Frits Schuitema (62), maar ook hij weet nu al dat hij een tussenpaus zal zijn. „Het ideaalplaatje is dat ik deze functie invul tot uiterlijk het einde van dit seizoen.” De hoofdtaak van Schuitema is het vinden van een algemeen directeur. „Dat is geen gemakkelijke taak. We zoeken bij voorkeur iemand met een voetbalachtergrond, maar het moet ook een man zijn met een sterke financi�le en managementervaring.”
Bij de aanstelling van het nieuwe bestuurlijke gezicht lijkt de link met Philips niet langer heilig. „Het zou onverantwoord zijn om ons te beperken tot een klein kringetje”, aldus Schuitema, die bevestigt dat ook directeurs van andere betaaldvoetbalclubs in beeld zijn.
Schuitema is zelf een echte Philips-man. De band met het elektronicaconcern werd extra sterk door de dramatische gebeurtenissen in 1978 in El Salvador, toen Schuitema werd gekidnapt door gewapende leden van de revolutionaire beweging FARN, een gijzeling die 36 dagen zou duren. „Ik werd vastgehouden in een geblindeerd kamertje en heb 36 dagen alleen maar kip gegeten. Ik gaf mezelf vijftig procent kans om er levend uit te komen. E�n van de belangrijkste zaken in zo’n situatie is dat je jezelf onder controle houdt. In diezelfde tijd zijn ook een Zweed en een Japanner door die beweging gegijzeld. Die Zweed is vrijgekomen, die Japanner is daarentegen dood teruggevonden.”
Philips stelde al het mogelijke in het werk om Schuitema vrij te krijgen. „Er werd de eis gesteld dat in dertig grote kranten over de hele wereld een twee pagina’s groot manifest zou worden gepubliceerd. Dat heeft Philips gedaan, maar die kranten moesten ook binnen 24 uur als bewijs worden geleverd. Het bedrijf heeft toen alles op alles gezet om die bij elkaar te krijgen. Er werd zelfs een straaljager op uitgestuurd om ergens een krant te halen. Het lukte om alles te verzamelen, met uitzondering van ��n krant, die van El Salvador, want de regering had de publicatie van het manifest verboden.”
„De onderhandelaars van Philips hebben toen voorgesteld om mijn vrouw het manifest voor te laten lezen op de Wereldomroep. Daarmee zijn de revolutionairen akkoord gegaan. Op zaterdag 30 december ben ik in het centrum van de hoofdstad gedropt. Op 1 januari was ik terug in Nederland. Het is me gelukt dit vervelende incident niet fundamenteel mijn leven te laten be�nvloeden. Ik ben een nuchtere Fries.”
Een karaktereigenschap, die Schuitema ook in zijn voorzitterschap de boventoon wil laten voeren. „We moeten het allemaal ook niet te ingewikkeld maken. Met 170 werknemers is zo’n voetbalclub eigenlijk best een ’ballententje’. Als directeur van Philips Belgi� had ik alleen al met 7000 mensen te maken. Wij moeten gewoon zorgen dat alle basisvoorwaarden goed voor elkaar zijn, zodat de spelers goed kunnen voetballen en dat is het.”
Schuitema kan zich helemaal vinden in de financieel behoedzame lijn van zijn voorganger. ,,Het financi�le gedeelte van een voetbalclub is een hartstikke moeilijke evenwichtsoefening. De druk om Robinho’s te halen is groot. Maar toch is dat superonverantwoord. Stel dat zo’n Robinho zijn poot breekt, dan heb je al je geld in ��n speler zitten en dreigt een club failliet te gaan. Financi�le discipline moet er altijd zijn en daar moet ook de technische staf in meegaan.”
En dus kijkt Schuitema kritisch naar de wens van trainer Ronald Koeman om de ploeg in de winterstop met een spits te versterken. „Je moet altijd oog houden voor de orde van prioriteit. Ik vind het belangrijker om ons nu al te bezinnen op wat er medio 2007 gaat gebeuren. Je kunt verwachten dat er dan ook weer spelers vertrekken en ik vind het belangrijker om alvast die kant uit te denken, dan ons op ��n positie, op ��n persoon te richten.”
Ik denk dat Ooijer wel hard uitgefloten had geworden als hij er wel bij was geweest.quote:Vanavond afscheid van drie spelers
25 oktober 2006 9 :30
De PSV-supporters kunnen vanavond afscheid nemen van drie spelers die afgelopen zomer bij de Eindhovense club vertrokken: Jan Vennegoor of Hesselink, Theo Lucius en Edwin Zoetebier.
Pics United - Vennegoor of Hesselink en Theo Lucius op de training.Diner
De drie genodigden zullen voorafgaand aan de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam gezamenlijk met voorzitter Frits Schuitema dineren in de Erik Gerets-zaal. Daarna zullen zij de wedstrijd vanuit de voorzittersloge gaan bekijken. Vennegoor of Hesselink wist ons overigens nog wel te melden dat het weer beter gaat na zijn blessure en dat hij inmiddels weer in training is.Andr Ooijer
Andr Ooijer kan vanavond helaas niet bij het afscheid aanwezig zijn. De verdediger was wel uitgenodigd en wilde dolgraag komen, maar is opgenomen in de selectie van Blackburn Rovers voor de bekerwedstrijd (Carling Cup) tegen Chelsea vanavond om 20.00 uur op Ewood Park. Dat is exact hetzelfde tijdstip als de wedstrijd PSV-Sparta Rotterdam.
Ojee, gelukkig is het maar de wedstrijd tegen Sparta maar met zo'n verdediging wordt elke wedstrijd wel spannendquote:Jan Kromkamp ontbreekt vanavond in de basis van PSV tegen Sparta Rotterdam. De verdediger is afwezig wegens familieomstandigheden. Reiziger zal spelen als linksback, Lamey vervangt Kromkamp op rechts.
PSV Manuel Da Costa
Verder is de opstelling van hoofdcoach Ronald Koeman vertrouwd. Net als tegen AZ heeft de jonge Manuel Da Costa een plaats in het centrum naast Alex. Hij vervangt de afwezige Carlos Salcido, die in zijn vaderland Mexico is vanwege de geboorte van zijn tweede kindje. Met Jefferson Farf�n en Arouna Kon� in de voorhoede zal PSV de Rotterdammers gaan bestrijden.
PSV Opstelling PSV:
Gomes, Lamey, Da Costa, Alex, Reiziger, Simons, Mendez, Cocu, Afellay, Farf�n, Kon�.
Wissels: Moens, Addo, Feh�r, V�yrynen, Aissati, Culina, Beerens
Het staat al 3-0quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:21 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Ojee, gelukkig is het maar de wedstrijd tegen Sparta maar met zo'n verdediging wordt elke wedstrijd wel spannend![]()
quote:
quote:
quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat staat wel op mijn kaartje ja
Ajax ging het eerste seizoen onder Koeman ook goed maar daarnaquote:Op maandag 23 oktober 2006 02:12 schreef Steinberger het volgende:
De hand van Koeman is al zichtbaar.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |