abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42879741
Vorige week is onze dakkapel geplaatst....wat een ruimte!!!
Maar nu, de binnenkant moet ik nog afwerken en ben op zoek naar ideetjes.

Hoe hebben jullie de binnenkant afgewerkt? Foto's en ideetjes (gebruikte materialen) zouden leuk zijn.
pi_42879808
glasscherven
pi_42879818
Verf.

slotje..
pi_42879847
Gipsplaten?
pi_42880186
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 09:33 schreef HPoi het volgende:
Gipsplaten?
Jep, en die dan verven. .
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_42880243
Dan zal ik maar vast nog een kleine vervolgvraag stellen: is het gebruikelijk om achter die gipsplaten dan isolatiemateriaal te zetten?
pi_42880297
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 10:39 schreef Igen het volgende:
Dan zal ik maar vast nog een kleine vervolgvraag stellen: is het gebruikelijk om achter die gipsplaten dan isolatiemateriaal te zetten?
Zou ik sowieso doen, ook al zou het misschien niet noodzakelijk zijn.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_42880522
Onze dakkapel was kant en klaar afgewerkt. Hoe ziet het er bij jou uit, en is-ie sowieso geisoleerd? Doe eens een foto?
pi_42882226
Met het toepassen van isolatie moet je goed uitkijken. De kans is groot dat de dakkapel al is geisoleerd, maar dan aan de buitenkant. Het isoleren van platte daken dient bij voorkeur aan de buitenkant te gebeuren. Dit ivm condensvorming tussen het dakbeschot en de folie. Dit kan in extreme gevallen binnen 2 jaar tot houtrot leiden. Waardoor je het weer kunt vervangen.

Daar is al e.e.a. over geschreven, ik ga eens zoeken voor je.

Het is zowaar nog een topic van mijzelf:
Plat dak van binnenuit isoleren. Hoe?

Er is nog meer over geschreven, maar dat krijg ik even niet boven water.
  zondag 22 oktober 2006 @ 12:57:17 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42882493
Hoe ziet het er nu uit? Dat maakt het makelijker om te zeggen hoe het afgewerkt moet gaan worden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42882512
Isolatie? : JA!
pi_42882642
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:58 schreef HPoi het volgende:
Isolatie? : JA!
Niet in alle gevallen dus
pi_42886505
Foto kan wel handig zijn idd. Bij een nieuwe kapel is de kans groot dat deze al geisoleerd is. De isolatie zit vaak direct verwerkt in de kern van de buitenkant. Dat zijn dan een soort piepschuimplaten met een harde top laag.
pi_42904745
Als er nog plaats is aan de zijkant.
Tussen de zijkant en het raam zou ik dat helemaal isoleren.
Hoeveel ruimte heb je nog???

Vaak is het dak 20/30cm geisoleerd een de dakkapel maar 10 cm. Ja dat werkt niet.

[ Bericht 25% gewijzigd door Solingjan op 22-10-2006 23:51:46 ]
  maandag 23 oktober 2006 @ 08:58:57 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42910030
Ik zou de aannemer die de kapel geplaatst heeft vragen of er isolatie in is verwerkt.

Afwerking is puur persoonlijk. Waar hou je zelf van? Behang? Schuilderwerk? Stucwerk?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42910366
Wat je kan doen is:

- gipsplaten en deze dan stucen / behangen / sauzen
- multiplex en deze dan schilderen / behangen
- schrootjes ertegenaan en deze dan schilderen / blank lakken
- kunststof schrootjes ertegenaan

maar wat je kiest is persoonlijk, ikzelf zou iets doen zodat de afwerking één geheel wordt met de rest van de kamer
pi_42920773
Ter info superdunne isolatie
Dat is dus echts voor de zijkant van de dakkapel

Kosten????

http://www.delba-isolatie.be/algemeen.htm
pi_43460006
Oempf....sorry sorry sorry.... door omstandigheden was ik niet eerder in staat foto's te plaatsen, dus die volgen nu:

Dank voor alle reacties tot nu toe. De belangrijkste vraag die ik heb is eigenlijk: moet ik nog gaan isoleren of kan ik de boel gewoon dichttimmeren, daarna afwerken?
Bijvoorbeeld de (schuine) zijkanten, daar zie je een aardige holte. Moet ik die met iets dichtproppen (glaswol, steenwol) of kan ik daar meteen een plaat tegenaan bevestigen?

Ook de bovenkant van de kapel (het dak), klopt het dat ik dit gewoon dicht kan timmeren? Volgens mij zit er glaswol/steenwol (?) in verwerkt, daarvan zie je nog wat boven het raam uitbulken.

Voor eventuele kenners: het is een dakkapel van Klaassen Dakkapel BV. Misschien zijn er Fokkers die weten hoe de dakkapel/dak/zijkanten is afgewerkt qua isolatie.

Dank jullie wel!!!
pi_43460580
Even snel reageren want ik zie daar staan DICHTPROPPEN
Nooit dichtproppen. Altijd netjes glaswol precies op maat snijden zodat het er de volle dikkte inpast.
Niks aanduwen. Gewoon netjes aansluiten laten.
Zodra je glas of steenwol aan gaat duwen ben de de optimale isolatie kwijt.

Jammer van die zijkanten. Ik zou toch zeker daar nog op door isoleren
Latjes ter dikte van het profiel wat er zit naast de scharnieren. Latjes iets dunner dan het materiaal wat er op komt
5 mm triplex plaat dan de balkjes/latjes 5 mm dunner
Dus lat langs de scharnieren minus 5 mm, lat langs de bovenkant en een lat langs het schuine gedeelte. Eventueel nog een lat in het midden.
Tussen de latten een laag glaswol.
Plafond idem dito. Balkjes met daar tussen glaswol netjes op maat gesneden. En eventueel 5mm triplex als plafond.

De zijkanten die nu oppen liggen zeker met glaswol opvullen en netjes afwerken met triplexplaatje of eventueel gipsplaat.

Eerste foto:
Op de plafondbalk kepertjes plaatsen met schuine kant. Vanaf de balk boven de gipsplaat uitkomen
Een schroef in de schuine kant van het kepertjes in de balk die over de lengte zit. Kerpertje minsten 20 cm over de gipsplaat die er nu zit laten gaan. Eventueel vastschroeven op de bestaande keper. En een schroef door de gipsplaat in het kepertje. Dan de ruimte geheel opvullen met glaswol. Ook boven het bestaande plafond(gipsplaten)
Daarna afwerken met gipsplaat.
Vensterbank:
Maak een schuin doorgezaagde keper. Dus dat je een balk krijgt met twee hoeken van 45 gr en een van 90gr
Bevestig die aan de onderkant van de gording Dat is die dikke balk onder de dakkapel.
Aan de zijkanten van de dakkapel kun je nu balkjes maken vanaf dit balkje tot de hoogte van de onderkant van de vensterbank.
Neem een muliplexplaat die je tegen dit nieuwe balkje aanschroeft. Maak aan de binnenkant boven van de multiplexplaat nog een balkje 44x44 bijv.
Dan het vensterbankblad: Maak het zo diep mogelijk als je wilt. Vanaf het dakkapelkozijn de kamer in.
Eventueel kun je ook driehoeken zagen van multiplex die je op de groding zet met opzij latten voor vast te zetten.

[ Bericht 38% gewijzigd door Solingjan op 11-11-2006 20:14:26 ]
pi_43461339
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 20:01 schreef Solingjan het volgende:
..... woon je in de buurt van Den Haag en ben je morgen vrij?
pi_43461592
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 20:25 schreef Rolex18038 het volgende:

[..]

..... woon je in de buurt van Den Haag en ben je morgen vrij?
....

Die glaswol die nu aan de bovenkant er tussengefrotsete ist Haal die er maar uit en dan netjes los/nieuwe erin.
Maar dat kun je beter doen als je dadelijk je plafonnetje erin hebt.
Latten ter dikte van minus de dikte van het plafond bijv gipsplaat 10mm Van links naar rechts tegen de balkjes
Hou rekening met de afstand van hart hart latten van 30 cm voor de gipsplaten.

Zit er al een radiator op die kamer?? Kan mooi onder die dakkapel /vensterbank
pi_43462433
Ik zag aan de foto's gelijk al dat klaassen daar aan het werk is geweest, bij mij hebben ze ook eea gedaan en daar ben ik helemaal niet tevreden over, kozijnen stonden er scheef in, trespa was beschadigd de kunststof kozijnen waren niet aangetrokken tegen de trepa afwerking waardoor waterschade zou optreden enz enz. ik heb zelf de kozijnen er recht lees, waterpas in gezet, want die jongens wisten geeneens hoe ze dat moesten oplossen, mensen bij mij in de straat hebben afgehaakt en andere bedrijven ingeschakeld om de dakkapel te laten zetten na de troep die ze bij mij hadden afgeleverd, hoe dan ook, ik heb nu alles wat afwerking betreft bijna klaar, afgewerkt met gipsplaten, behangen en gewit.

foto van 1 dakkapel van mn zoontje, afgewerkt, dus..

pi_43462533
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 21:01 schreef awesomedude het volgende:
Ik zag aan de foto's gelijk al dat klaassen daar aan het werk is geweest, bij mij hebben ze ook eea gedaan en daar ben ik helemaal niet tevreden over,
Vooralsnog ben ik tevreden. Het is winddicht, waterdicht en waterpas. Gelukkig bieden ze daarnaast garantie.
Hier in de wijk zijn er een hoop dakkapellen van Klaassen geplaatst, zodoende kwam ik bij hen terecht.

Binnenkort maar even contact opnemen met m'n klusjesman voor de afwerking, moet lukken...
pi_43462703
ja ze geven garantie, en als die jongens dan komen en ik moet hun dan gaan vertellen dat ze alle buldexen er eerst uit moeten draaien voordat ze het kozijn kunnen stellen, en vervolgens de nieuwe trespa platen die ze moeten vervangen uit hun handen laten vallen, en als ik dan op het dak ga kijken blijkt dat sommige platen helemaal niet vast waren gezet en de daktrim kapot was geslagen, echt triest, die gasten komen er bij mij niet meer in.
pi_43471197
JA een dakkapellentopic!

Ik heb die van mij in de zomer laten zetten (3,5 meter bij klok dakkapellen) en ben qua afwerking even ver als jij (of is het dan jij?)

Ben net bezig met het stuk tussen de muur en de dakkapel daar moet je wel uitkijken! Ik heb de latjes op de muur geschroeft gemeten vanaf het schuine dak en evenwijdig daaraan. Nu blijkt dat de dakkapel een andere hoek heeft dus de gipsplaat loopt scheef zie ik nu.

Het plafon MAG je NIET isoleren dan kun je echt alle garantie vergeten. je platte dak is al geisoleerd en het wordt dan te koud en nat en gaat rotten. dus gewoon afwerken met gipsplaten OF ik ga de balkjes schilderen en ertussen. scheelt weer 15cm! en ziet er gezellie uit.

Bij mijn dakkapel waren ze hele delen vergeten te purren en wat ze met pur hadden dichtgemaakt bleek het alsnog niet tochtdicht. Echt slecht die afwerking. Heb zeker 5 schroeven moeten verwijderen die ze scheef geboort hadden.
laat me toch, ben een blindganger
pi_43473806
Ik vind het er niet 100% uitzien zoals ze het hebbe gemaakt maar goed heel erg is het ook weer niet (zo wat je op de foto's kunt zien tenminste)

Het plafond moet je zoals het nu zit NIET isoleren daar krijg je alleen problemen mee. De zijwangen zijn al ook al redelijk afgewerkt. Wat rest is het plaatsen van een neete plaat (b.v triplex of gipsplaat) als plafond, het mnaken van een nette vensterbank o.i.d. onder de ramen en het weer netjes maken van de muren naast de dakkapel. Die gaten die daar zitten zou je kunnen isoleren tenzij aan de buitenkant daar iets zit aan isolatie. Als je die 2 stroken naast en 1 strook boven en iets van een vensterbank achytig iets onder de kapel hebt gerealiseert een paar hoeklatten en koofrandjes er die de naden tussen plafond en dak en wangen van de kapel wegwerken ben je klaar. Dan ziet het er ongeveer uit zoals op de foto van awesomedude
pi_43492086
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:13 schreef tnimble het volgende:

Het plafond moet je zoals het nu zit NIET isoleren daar krijg je alleen problemen mee.
[quote]

Wat ga je dan doen Tnimble. Een plaat tegen de balken aan?? Wat doe je dan? Juist isoleren alleen heel slecht.
Er ontstaat dan een ruimte die weliswaar isloleerd, maar hier is dan spraken van luchtcirculatie en dat isoleerd weer niet zo als het hoort .
DE JUISTE isolatie is stilstaande lucht. En daarvoor hebben ze juist glas of steen wol(of ander materiaal) uitgevonden.
Stilstaande lucht.
pi_43496617
Als je op de foto kijkt zie je isolatie materiaal boven het kozijn zitten, het bedrijf heeft dus al aan isolatie gedacht. Ze hebben dan hoogst waarschijnlijk boven op het dak aan de buitenzijde isolatie aangebacht dit is ook de 'stanrdaad' manier. Hebben ze dit niet gedaan en je timmert het alleen af (zo'n groot oppervlak is het nu ook weer niet) is er inderdaad een klein beetje geisoleert maar veel is het niet. De aftimmering is nagenoeg dezelfde temperatuur als het dak van de kapel zelf. Alle condens die ontstaat zal eerst zoveel mogelijk op de aftimmering consenseren (eerste koude laag wat het tegen komt en een gladder oppervlak omdat het geverft is) (simpele naruuekunde)
pi_43496816
Ik heb hieronder wat omschrijvingen: daar wordt ook de toegepaste isolatie beschreven. Moet ik het dak nu wel of niet nogmaals isoleren?

Zijwanden binnenzijde
De zijwangen aan de binnenzijde bestaan uit 75 mm isolatie R.W. 2.5, afgewerkt met 10 mm meranti triplex.

Slapers
63 x 175 mm geschaafd, met een loodplank van 32 x 200 mm.

Lood
15 ponds lood van 25 cm breed, netjes in de vorm van de pannen geklopt.

Dakbalklaag
63 x 100 mm geschaafd.

Dakconstructie
Een zogenaamde warmdakconstructie, waar de isolatie op het dakbeschot bevestigd is om condensvorming onder het dakbeschot tegen te gaan.

Boeideel
W.B.P. multiplex 15 mm garantieplaat of tegen een meerprijs een kunststof plaat Trespa volkern, met een dikte van 6 mm en met 10 jaar KOMO keur garantie.

Dakbeschot isolatie
8,2 cm opstalan platen, 20 mm multiplex, 6,2 cm loopbare PU-isolatie, R.W. 2,5, afgewerkt met glasvlieslaag.

Dakbedekking
5 mm GUM met polyesterweefsel als bewapening afgewerkt met leislag, waar 10 jaar fabrieksgarantie op gegeven wordt.

Waterafvoer
Met een 20 ponds loden uitloop aan de achterzijde. De dakrand wordt afgewerkt met een speciaal ontworpen aluminium daklijst of, tegen meerprijs, een zinken daklijst.

Afwerking
De dakkapel wordt rondom dicht gespoten met PU-schuim om tocht tegen te gaan. Onder de pannen boven de dakkapel wordt PU-schuim gespoten om stuifsneeuw onder de pannen te voorkomen. Verankering door middel van ‘B.A.T.-ankers’.

Zijwanden buitenzijde
De zijwangen aan de buitenzijde zijn voorzien van 15 mm W.B.P. multiplex garantieplaat, 17 mm red cedar rabatdelen, 6 mm Trespa volkern kunststofplaat (met 10 jaar KOMO-keur garantie) of kunststof rabatdelen (keralit).

Ook een tekening:
pi_43498386
Nou, als ik de bestekomschrijving lees is afrachelen en een gipsplaatje ertegen het enige wat je hoeft te doen.
pi_43498615
quote:
Op maandag 13 november 2006 07:49 schreef Marsepein het volgende:
Nou, als ik de bestekomschrijving lees is afrachelen en een gipsplaatje ertegen het enige wat je hoeft te doen.
Yep..., zoiets vermoedde ik dus al, maar wist het niet zeker. Geldt dat ook voor de schuine zijkanten Marsepein? Daar waar je tegen de betonnen muur aankijkt (de holtes)?

Nu nog wat (foto)-ideetjes van materialen etc., eventuele ombouw onder de dakkapel (tbv radiator). Vensterbank...
Zou leuk zijn....
  maandag 13 november 2006 @ 08:29:16 #32
545 dop
:copyright: dop
pi_43498646
op tekening is er geisoleerd en op dit lijkt te kloppen met de foto's.
je hoeft dus niet te isoleren maar zou je dit dubbelop doen dan kan dat geen kwaad in dit geval.
afrachelen en gipsplaat er tegen zou ik zeggen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 13 november 2006 @ 08:35:24 #33
545 dop
:copyright: dop
pi_43498720
voor de schuinezijkanten lijkt het op tekening ook geisoleerd.

allen het deel op deze foto is mij niet helemaal duidelijk of de isolatie goed aansluit op het bestaande deel

[
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_43498838
Wat voorbeeldfoto's uit mijn huis:

Dit is dus normaal geracheld en met een gipsplaatje ertegenaan.
pi_43498903
Ja wta ik al eerder zei is er al reeds aan de buitenkant het dakgeisoleert en de rest ook alleen wat triplex of gips tegen het plafonnetje, aansluitingen met het oude dak netjes maken en wat hoek latjes en afwerk latjesen klaar.
pi_43499453
Wat een gedoe allemaal nog eigenlijk. Wat is een kunststoffen dakkapel dan heerlijk .
pi_43500301
Marsepein: heb je nu gipsplaten tegen het houtwerk van de zijkant aangemaakt? waarom niet het houtwerk gewoon plamuren en schilderen?
laat me toch, ben een blindganger
pi_43501370
Afwerking
De dakkapel wordt rondom dicht gespoten met PU-schuim om tocht tegen te gaan. Onder de pannen boven de dakkapel wordt PU-schuim gespoten om stuifsneeuw onder de pannen te voorkomen.

Dit vraagt dus om problemen.
Wat gebeurd er met het water/stuifsneeuw dat boven tussen de pannen en langs het dak naar beneden sijpelt?
Juist dat blijft dus zitten boven de pur en zal op den duur....
pi_43503420
Dat stuk lees ik nu ook onder het kopje Afwerking niet bepaalt beordelijk voor het dak idd. Zo wie zo wordt tegenwoordig maar in elke opening pur of kit gespoten zodat alles dicht zit en ook op de plaatsen waar je voch ophoping er door krijg, ontbrekende ventulatie en ongedierte. Wat mij betreft de slechte 2 inovaties van de afgelopen eeuw.
pi_43503825
Doet me denken aan die hoek bij jouw dak.
Mss zit hier ergens wel een T shirt in verstopt
pi_43504103
Idd ja Je weet maar nooit
pi_43504487
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:14 schreef bomberman het volgende:
Marsepein: heb je nu gipsplaten tegen het houtwerk van de zijkant aangemaakt? waarom niet het houtwerk gewoon plamuren en schilderen?
Dat was hier geen optie. Mijn dakkapellen zijn geplaatst of eigenlijk vervangen door ProGIS. (Project GeluidsIsolatie Schiphol.

Daarom was gips slechts mogelijk Wel 2 lagen, met daarachter extra glaswol. Alles op speciale geluidswerende rachels.

Ik heb het dus niet zelf gedaan, maar zou het zelf wel zo doen
pi_43505789
Volgende kwalijke fout:
Het dak van de dakkapel (de OSB plaat) loopt niet zoals op de tekening ONDER de opstalanplaat)van het bestaande dak) door. Deze plaat en de daarbovenopgemaakte Opstalanplaat (wat dus niet op de foto maar wel op de teking is te zien, loopt dus helemaal niet onder de bestaande Opstalanplaat .
Hier bestaat dus een gerede kans dat het daar gaat lekken.
De Pur die er gespoten is, zogenaamd om stuifsneeuw tegen te gaan, dient weggehaald te worden.
Op deze plaats dient een gebrand stuk dakleer over de hele lengte bevestigd te worden welke een juiste overgang maakt van het bestaande dak naar het nieuwe platdak van de dakkapel.
Het eventuele stuifsneeuw is te verwaarlozen.

Dan nog de vraag waarom geen isolatie tussen de balken??
Dit houdt alleen maar warmte tegen en isoleert ook nog in de zomer.
Vocht??? Dat is echt te verwaarlozen. Als er een juist afdichting(gipsplaat of goed gekitte multiplexplaat) kun je er zelf een douche onder maken.

pi_43511120
Heb nog een goed naar de foto's en de tekening gekeken.

Hier zie je de osb plaat eindigen en het dakbeschot eindigen met een naad opgevult met pur. Volgens de tekening zou de OSB plaat een stuk verder door moeten lopen en op het einde een mastiekrand moeten hebben waar het bestaande dak in afwatert. Het totale dak van de kapel zou lager moeten zijn of het dak beschot hoger afgezaagt en het dak van de kapel dieper.

Wat Solingjan zegt heb je hier een zwakkeovergan die makkelijk kan gaan lekken. Ook kan bij de naad een polas komen te staan omdat de dakdekking daar wat in zakt. Goed opgemertk Solingjan!
pi_43518767
Je hoeft binnen niet te isoleren, zijwangen zijn ook geisoleerd ,gewoon plafond rachelen en gipsplaat er tegen aan, en lekage van buitenaf zal wel meevallen omdat ze dat dichtbranden met een opstaande bitumen rand die ver onder de pannen naar boven door loopt en water blijft er niet staan omdat het dak afwaterend naar achter loopt en daar ook de 20 ponds loden dakafvoer zit.

opm. je zou natuurlijk de foto's door kunnen mailen naar klaassen en deze vraag bij hun neer kunnen leggen.
pi_43526412
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:57 schreef awesomedude het volgende:
Je hoeft binnen niet te isoleren, zijwangen zijn ook geisoleerd ,gewoon plafond rachelen en gipsplaat er tegen aan, en lekage van buitenaf zal wel meevallen omdat ze dat dichtbranden met een opstaande bitumen rand die ver onder de pannen naar boven door loopt en water blijft er niet staan omdat het dak afwaterend naar achter loopt en daar ook de 20 ponds loden dakafvoer zit.
Op de tekening staat het inderaad zo, maar als je goed naar de foto's kijkt niet Daar kan gewoon niets aan opstaande randen achter de pannen zitten het is ongeveer uitgevoert als op de volgende tekening:

quote:
opm. je zou natuurlijk de foto's door kunnen mailen naar klaassen en deze vraag bij hun neer kunnen leggen.
  maandag 13 november 2006 @ 23:08:00 #47
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_43527127
Heb geen foto's bij de hand, maar ik ben bezig met 'Agnes One Step' materialen.
pi_43530598
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:08 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Heb geen foto's bij de hand, maar ik ben bezig met 'Agnes One Step' materialen.
Als je foto's hebt hou ik me aanbevolen!
pi_43535839
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 00:39 schreef Rolex18038 het volgende:

[..]

Als je foto's hebt hou ik me aanbevolen!
Je zou natuurlijk Agnes one step kunnen kopieeren . Dan bij goegel plakken. Misschien krijg je dan de site van
Fok! of Agnes one Step

Succes met een beetje oefenen lukt dat wel.
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:01:19 #50
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_43536558
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:29 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk Agnes one step kunnen kopieeren . Dan bij goegel plakken. Misschien krijg je dan de site van
Fok! of Agnes one Step

Succes met een beetje oefenen lukt dat wel.
http://www.ret.com. klik 'producten' -> 'wanden en plafonds' -> 'Agnes One Step'.

[ Bericht 3% gewijzigd door NT-T.BartMan op 14-11-2006 11:23:19 ]
pi_43537075
Jullie stampen TS zijn dakkapel in de grond.
pi_43537219
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:20 schreef HPoi het volgende:
Ik kan wel wat hebben hoor...
pi_43544239
quote:
Typisch SP.
pi_43545031
quote:
Hooguit de firma die niet volgens hun eigen tekeningen bouwt en die was al de grond in getampt door een andere fokker

Door er door oplettende fokkers er op gewezen worden dat er het e.e.a. niet klopt kun je actie ondernemen als je het zelf niet weet / zag.
pi_43546533
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:38 schreef tnimble het volgende:

[..]

Hooguit de firma die niet volgens hun eigen tekeningen bouwt en die was al de grond in getampt door een andere fokker

Door er door oplettende fokkers er op gewezen worden dat er het e.e.a. niet klopt kun je actie ondernemen als je het zelf niet weet / zag.
Natuurlijk. Dat snap ik. Maar er blijft geen spaan heel van dat dakkapel. TS moet hem denk ik afbreken zo als ik dat hier lees.
pi_43546706
Rolex Het is nu bij jullie ook geen weer, neem ik aan.
Maar als je kunt???? Zou je dan is op de dakkapel kunnen kijken of daar voldoen dakleer zit?

Maak dan gelijk foto"s
pi_43547118
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:21 schreef HPoi het volgende:

[..]

Natuurlijk. Dat snap ik. Maar er blijft geen spaan heel van dat dakkapel. TS moet hem denk ik afbreken zo als ik dat hier lees.
Dat valt ook wel mee hoor. Een rij pannen er af veel werk om pur weg te halen die voor vochtophoging boven de dakkapel zorgt en de overgang tussen kapel en het dak er boven verbeteren afhankelijk van hoe ze het hebben gadaan.

Dat ze niet volgens eigen specifcaties en tekeningen werken is natuurlijk zeer kwalijk. Maar niet volgens tekening hoeft niet te betekenen dat het hardstikke fout is alleen anders, mischien beter, mischien slechter, mischien hardstikke fout.
pi_43551938
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:26 schreef Solingjan het volgende:
Rolex Het is nu bij jullie ook geen weer, neem ik aan.
Maar als je kunt???? Zou je dan is op de dakkapel kunnen kijken of daar voldoen dakleer zit?

Maak dan gelijk foto"s
Binnenkort zal ik proberen wat extra foto's te plaatsen... tis nu inderdaad bar en boos buiten!
pi_43551976
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:38 schreef tnimble het volgende:

[..]

Mee eens.... daarvoor ook mijn dank. Wellicht dat ik binnenkort even een email aan Klaassen stuur met foto's en vragen.
Nogmaals mijn dank mede-Fokkers!
pi_43552078
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:32 schreef veldmuis het volgende:
Wat een gedoe allemaal nog eigenlijk. Wat is een kunststoffen dakkapel dan heerlijk .
Huh.... hoeft er dan niets afgewerkt te worden aan de binnenkant?
Btw.... had ik ook kunnen doen, was de dakkapel 2x zo duur geworden....
pi_48540143
Hoe hebben jullie je kapel uiteindelijk afgewerkt? En heb je misschien een foto
pi_62904567
[quote]Op zondag 22 oktober 2006 23:45 schreef Solingjan het volgende:
Als er nog plaats is aan de zijkant.
Tussen de zijkant en het raam zou ik dat helemaal isoleren.
Hoeveel ruimte heb je nog???

Vaak is het dak 20/30cm geisoleerd een de dakkapel maar 10 cm. Ja dat werkt niet.

??????? Ben zelf eigenaar van een dakkapellen bedrijfje maar een dak dat 20/30 cm is geisoleerd zie ik niet vaak.(ok bij de nieuwere huizen wel)
Verder is niet de dikte van isolatie een garantie of het goed isoleerd of niet.
Sorry wilde ik toch nog ff kwijt op dit topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')