Zoals je wellicht na een tweede keer lezen zult ontdekken staat er "gore momenten" en niet "horror momenten". Gore is slechts een onderdeel van de verpakking die als "horror" verkocht wordt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:51 schreef Herald het volgende:
dus nu gaan mensen klagen dat als je de horror uit een horrorfilm haalt, je maar een suffe film overhoudt?
quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:51 schreef Herald het volgende:
dus nu gaan mensen klagen dat als je de horror uit een horrorfilm haalt, je maar een suffe film overhoudt?
[afbeelding]
maar om de serie compleet te houden zal ik `m toch aanschaffen op dvdquote:Gisteren in de sneak:
Saw III
Na het fokking briljante eerste deel, het erg toffe tweede deel waren m`n verwachtingen voor dit derde deel best hoog gespannen. Jammer genoeg kwamen ze maar voor een deel uit. Zoals te verwachten viel, was ie nogal goor en vooral ranzig. De traps die gebruikt werden zijn nog wat extremer dan voorheen, en dus vooral ranziger. Maar aan de andere kant is het verhaal een stuk minder en het acteerwerk erg matig, waarbij ik vooral Shawnee Smith als Amanda er in negatieve manier bovenuit vond steken.
Het flitsende camera werk en montage kunnen dus niet verhullen dat Saw III verreweg het minste deel uit de trilogie is. Jammer, want er kan zoveel meer uit worden gehaald dan dat nu het geval is...
IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
toch wel jammer dat ie tegen valt, maar ik moet ook de reeks compleet hebben hiervanquote:Op vrijdag 15 december 2006 22:00 schreef Timo20 het volgende:
[..]
maar om de serie compleet te houden zal ik `m toch aanschaffen op dvd![]()
quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:13 schreef Molluck het volgende:
Wel een beetje jammer dat er nu nog meer delen gaan komen, in deel 2 leerde je Johns motieven kennen, in deel 3 was het zo'n beetje zijn laatste test, wat willen ze hierna nog doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hoop eigenlijk dat `t bij deze 3 delen blijft
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
waarvan de grootste reden is dat jij te jong bent om hem te mogen zien in de biosquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:55 schreef Geqxon het volgende:
Meer dan genoeg reden om het gewoon te downloaden.
quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:29 schreef Timo20 het volgende:
[..]Saw 4:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hoop eigenlijk dat `t bij deze 3 delen blijft
http://www.imdb.com/title/tt0890870/
Wat een top reviewquote:Op vrijdag 15 december 2006 22:00 schreef Timo20 het volgende:
[..]Captain Obvious
![]()
![]()
Gisteren ook in de sneak gezien, dit schreef ik er net over in `t "gezien" topic:
[..]
maar om de serie compleet te houden zal ik `m toch aanschaffen op dvd![]()
Alsof het in de andere films 'goed' is gegaanquote:Op zaterdag 16 december 2006 10:48 schreef The6thgate het volgende:
[..]
wtfnog een deel? dat kan haast niet goed gaan zou je zeggen
ten eerste: ga zelf eerst de film kijken en een review schrijven voordat je mijn mini-review afkraaktquote:Op zaterdag 16 december 2006 01:51 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Wat een top review.
Mja veel plezier met Saw. Ik vind het bagger. Ongeloofwaardig, niet strokend met de realiteit, slecht geacteerd, overtuigt niet. Teveel focus op de schurk van dienst, geen balans tussen goed en kwaad (als je dan zonodig dat cliché moet aanwenden, doe het dan zorgvuldig) - vooral niet voor wat betreft de impact die goed en kwaad op het verhaal hebben (een groep stereotype jongeren die als kip zonder kop maar gelukkig wel met excuusneger rond rent, verhoudt zich tot een over het algemeen goed uitgewerkte slechterik als wat? Tis net als The Joker vs Robin ipv Batman, maar dan erger), en ook zeker niet voor wat betreft de 'screen presence' van de tegenpolen. Te weinig of geen aandacht voor details, geen slimme scene te bekennen, geen karakters die zorgvuldig worden opgebouwd...
Wat me vooral stoort aan Saw is dat men het overduidelijk aanwezige cliché van goed en kwaad probeert te verdoezelen door met een statement - die op het randje van principiële juistheid balanceert (ja ok, hij vermoordt ze niet zoals moord in de Van Dale gedefiniëerd staat) - de motieven van Jigsaw te motiveren, waardoor ik het idee krijg dat Saw-liefhebbers van die mensen zijn met een mentaliteit van 'joh, maakt niet uit wat er in de film gebeurt, jigsaw is cool en hij zal ze mores leren en da's vet gaaf wut'.
No offense ntlk.
En captain obvious mag je gerust achterwege laten; goede horror komt niet voort uit de aanwezigheid van horror maar juist uit het heel selectief en precies ontwijken ervan. Dacht dat dat al evenlang bekend was als de weg naar Rome maar goed. Tenzij je het raspende geluid van freddie krueger's klauwen minder imponerend vond dan zijn gezicht, in welk geval ik zeg![]()
SAW 4 is wat voor SAW I gebeurde. Dus dat ken best nog wel leuk worden denk ikquote:Op zaterdag 16 december 2006 10:48 schreef The6thgate het volgende:
[..]
wtfnog een deel? dat kan haast niet goed gaan zou je zeggen
oh dat zou dan wel weer leuk zijnquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:26 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
SAW 4 is wat voor SAW I gebeurde. Dus dat ken best nog wel leuk worden denk ik![]()
Hoe Jigsaw zo werd als ie is?? iets als Texas Chainsaw Messacre: The Beginning.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:26 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
SAW 4 is wat voor SAW I gebeurde. Dus dat ken best nog wel leuk worden denk ik![]()
Nou ik vraag me echt af hoe ze dat nog boeiend gaan houden.. Er is al zoveel verteld over Jigsaw voor hij begon met moorden..quote:Op zondag 17 december 2006 11:35 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Hoe Jigsaw zo werd als ie is?? iets als Texas Chainsaw Messacre: The Beginning.
ben benieuwd of ze dat interessant weten te maken...
quote:Op maandag 18 december 2006 19:30 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nou ik vraag me echt af hoe ze dat nog boeiend gaan houden.. Er is al zoveel verteld over Jigsaw voor hij begon met moorden..
Ze hebben al verteld hoe hij ziek werd, dat hij zelfmoord probeerde te plegen enz enzquote:Op maandag 18 december 2006 19:35 schreef Timo20 het volgende:
[..]Eens. Dat bedoel ik dus. Kan me niet voorstellen dat ze daar nog een boeiende film over kunnen maken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |