jaquote:
OMFFFG!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:46 schreef Talitha het volgende:
[..]
Logisch redeneren: Alle vrouwen houden van aandacht en Bommie houdt van aandacht, dus Bommie is een vrouw.En de liefste ben je sowieso al.
![]()
heee buuf...hoe gaat het met je arm?quote:
goed hoor, hij zit er nog aan..quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:32 schreef puntoortje het volgende:
[..]
heee buuf...hoe gaat het met je arm?
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:33 schreef versabommie het volgende:
HALLOOOOOOOOOOOOOOOOO!
is er iemand die ff een half uurtje over mijn buik wil aaien>?
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:35 schreef demins het volgende:
Vrouwen! Ze kunnen een heleboel tegelijk, maar logisch redeneren is niet één van die dingen!![]()
Waar heb jij die schoenen gekocht ?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:35 schreef demins het volgende:
Vrouwen! Ze kunnen een heleboel tegelijk, maar logisch redeneren is niet één van die dingen!![]()
ga jij nou ook beginnenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:36 schreef Jappie het volgende:
[..]
Waar heb jij die schoenen gekocht ?... en zitten ze niet een beetje ruim?
![]()
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:35 schreef demins het volgende:
Ik ?quote:
Wat???quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:35 schreef demins het volgende:
neuh man, teveel gevrotenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:34 schreef Jappie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Tis toch eik triest ook...dat dat inmiddels bij jou ook al niet meer langs natuurlijke weg kan.![]()
Ja, maar dat staat los van de discussie!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:40 schreef versabommie het volgende:
[..]
Wat???vind je dat ik een dikke kont heb?
![]()
en nou nog de goeie/gewenste...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:39 schreef demins het volgende:
Ik weet de emoties bij de wijfjes wel los te maken, he!![]()
goede vrouwelijke redenering!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:42 schreef demins het volgende:
Alle vrouwen hebben een neus. Bommie heeft een neus. Dus Bommie is een vrouw!
Ik bedenk ze waar je bij zit!![]()
![]()
![]()
Urm...Demins.... ...lees het nog eens goed.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:44 schreef demins het volgende:
[..]
Ja, maar dat staat los van de discussie!
quote:zo breng je het hem aan zijn verstand
communiceren met mannen
het is nu eenmaal zo. mannen en vrouwen redeneren anders, denken anders en luisteren zelfs anders. ja, je leest het goed: ze luisteren anders. onderzoeken hebben uitgewezen dat hij over het algemeen, oneerbiedig gezegd, 'van luisteren niet veel bakt'. het schijnt zelfs zo te zijn dat hij op een vrouwelijke stem anders reageert dan op een mannelijke stem.
dus, willen wij vrouwen hem (en zijn luisterend oor) bereiken, dan zullen we het goed moeten aanpakken. maar dat is natuurlijk niets nieuws. iedere vrouw weet dat je je met mannen heel anders moet communiceren dan met je vriendinnen. zou je het gesprek dat je regelmatig met je hartsvriendin voert, met hem houden, dan zal hij zich er na afloop waarschijnlijk maar weinig van herinneren. in het beste geval geeft hij je met een verstrooid knikje gelijk.
het is iets waar we mee moeten leren leven. mannen komen van mars en vrouwen van venus. het eeuwenoude liedje. en toch is het af en toe (nood)zaak dat de boodschap aankomt, zeker als die belangrijk is. we hebben een paar nuttige adviezen voor je (maar misschien hebben jullie er nog meer!):
bedenk van tevoren goed wat je wilt bereiken
gooi de knuppel niet zomaar in het hoenderhok, maar bedenk van tevoren goed wat je met het gesprek wilt bereiken. wil je zijn advies, wil je zijn toestemming, wil je zijn instemming of wil je hem slechts op de hoogte brengen van een beslissing, die je zelf al genomen hebt. houd tijdens het gesprek je doel goed voor ogen.
kies het goede moment
begin een belangrijk gesprek niet tijdens de voetbalwedstrijd en ook niet als hij intensief zit te chatten. kies het moment met zorg. lukt het je niet om een goed moment te vinden omdat er altijd wel iets is (drukke werkzaamheden, telefoontjes, verplichtingen), vertel hem dan rustig dat je hem graag even zou willen spreken en zoek samen naar een goed moment. zorg er wel voor dat je hem niet alarmeert en zeg er direct bij dat het niets ernstigs is.
recht voor zijn raap
mannen houden er niet van als je om de kwestie heen draait. formuleer je probleem of je mededeling daarom duidelijk en 'recht voor zijn raap'. wees eerlijk en open. zo bereik je zijn oor en zijn hart.
vraag ook naar zijn mening
ook al ben jij degene die iets te vertellen of te vragen heeft, dat betekent nog niet dat het gesprek 'eenrichtingsverkeer' is. betrek hem bij je probleem en vraag ook hem naar zijn mening.
kijk hem tijdens het gesprek aan
ook de manier waarop je het brengt, bepaalt zijn reactie. kijk hem tijdens het gesprek aan en laat hem zien hoezeer het onderwerp je aan het hart gaat.
rustig en verstandelijk
stel je tijdens het gesprek rustig en verstandelijk op. laat je niet meevoeren door emoties, maar pak het 'volwassen' aan. vermijd stemverheffingen, wees redelijk en sta open voor zijn mening.
bedien je niet van vrouwelijke trucjes als huilen of dreinen
niets jaagt hem meer op de kast dan 'typisch vrouwelijke' trucjes als huilen, dreinen of smeken. wees sportief en laat deze soms zo 'hatelijke' maniertjes achterwege.
blijf vriendelijk
blijf vriendelijk, ook al is hij het niet met je eens. wat heeft het voor zin om ruzie te maken? het is veel constructiever om samen naar een oplossing te zoeken.
trek de conclusie
dreigt het gesprek te lang te worden of vallen jullie in herhaling, terwijl de standpunten duidelijk zijn, trek dan de conclusie of stel hem op de hoogte van je definitieve besluit en sluit het gesprek glimlachend en met een 'bevrijdend' zinnetje af.
wadan?quote:
heb ook wel pm mocht je het willen delen...quote:
Wat zit je dwars? Zolang Bommie het slikt is er toch niets aan de hand?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:44 schreef demins het volgende:
[..]
Ja, maar dat staat los van de discussie!
Ik zie heel geen "het"!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:45 schreef Jappie het volgende:
[..]
Urm...Demins.... ...lees het nog eens goed.![]()
Herstel: "het" moet zijn "alles"![]()
een bepaald blauw persoon is al een poosje niet geweestquote:
HEY! hou eens op met dat gehak op mijn persoontjequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:48 schreef Talitha het volgende:
[..]
Wat zit je dwars? Zolang Bommie het slikt is er toch niets aan de hand?
Bommie slikt niet!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:48 schreef Talitha het volgende:
[..]
Wat zit je dwars? Zolang Bommie het slikt is er toch niets aan de hand?
You bet ya!quote:
we gaan naar FBquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:50 schreef puntoortje het volgende:
[..]
een bepaald blauw persoon is al een poosje niet geweest
Laatste bezoek: 59 minuten, 25 seconden geleden
opgegeten door iemand anders zijn hond????
JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD!quote:
Drank, lieverd. Drank!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:50 schreef puntoortje het volgende:
[..]
een bepaald blauw persoon is al een poosje niet geweest
Laatste bezoek: 59 minuten, 25 seconden geleden
opgegeten door iemand anders zijn hond????
heb ff een lijntje uitgegooidquote:
Sorry, maar ik probeer me staande te houden. Demins dendert over me heen als een bulldozer.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:50 schreef versabommie het volgende:
[..]
HEY! hou eens op met dat gehak op mijn persoontje
normaal wordt ie daar toch nogal vrijposterig van?! (leuke woordspeling al zeg ik het zelfquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |