abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42845830
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Precies, single-mom en toch 32 uur per week werken, hulde
Dank je, dank je. I'm doing the best I can!
pi_42846001
euhm...zoveel is de kinderkorting op zichzelf helemaal niet hoor...

het is maar een kleine aanvulling op dat wat veel mensen al terug krijgen van de belastingdienst aan het eind van het jaar.
Iedereen die werkt vult potverdrie toch een belastingformulier in (nou ja, de meesten) en een groot deel krijgt belastinggeld terug.

Mevrouw laat dat per maand uit betalen en ja idd een klein deel kinderkorting.
Net zoals anderen andere kortingen krijgen.
De 1 krijgt wat extra's ivm woon-werkverkeer, de ander ivm aftrekposten aparte grote uitgaven , weer een ander kiest ervoor zochzelf als zelfstandig ondernemen te zien ( nja er zijn ook andere opties in veel gevallen) " omdat dat belastingtechnisch" beter uitkomt..

en iedereen gaat achter deze centen aan..

Ikzelf kom niet in aanmerking voor (aanvullende) kinderkorting, maar ik ga wel achter de teruggaaf aan ivm eigen woning en de te betalen hypotheekrente.

duh !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_42846342
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:23 schreef mirannie het volgende:

[..]

Overigens kan ik me wel voorstellen dat mensen het vreemd vinden dat ik in de positie ben een huis te kopen hoor. Maar ja, tis niet dat ik dat aan de kinderkorting te danken heb ofzo.
nee dat lijkt me ook niet
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:12:31 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42847177
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:25 schreef ElizabethR het volgende:
En wįt voor kind!! De mooiste ogen van de wereld!!
Ow, ik ben niet de enige die dat vindt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:21:02 #105
862 Arcee
Look closer
pi_42849384
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:12 schreef mirannie het volgende:
Jezus, die 44.000 geldt alleen bij 2 verdieners en dan is de korting echt niet veel hoor.
Waar staat dat het alleen voor tweeverdieners is?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:26:05 #106
13151 crew  Rewimo
pi_42849529
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 22:21 schreef Arcee het volgende:
Waar staat dat het alleen voor tweeverdieners is?
Dat staat er niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:26:58 #107
862 Arcee
Look closer
pi_42849551
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 22:26 schreef Rewimo het volgende:
Dat staat er niet
Dat bedoel ik.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_42853641
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:26 schreef DonJames het volgende:
Precies, single-mom en toch 32 uur per week werken, hulde
Dat wordt alleen in Nederland gezien als een buitengewone prestatie. In andere landen is het normaal.

Ik zeg niet dat mirannie 40 uur moet gaan werken hoor, ik zou de laatste zijn die dat zou zeggen, wat mij betreft werkt de hele wereld parttime, met of zonder kind, vrije tijd is een mooi iets en ik heb er ook het liefst zoveel mogelijk van.

Maar ik vind het wel bizar dat de overheid mensen die het zo luxe hebben dat ze een huis kunnen kopen en het eenvoudigweg gewoon goed hebben, toch allerhande extra kortingen geeft. Ik vind al die subsidies sowieso raar. Bij mijn vorige baan werkten twee collega's in dezelfde baan voor hetzelfde uursalaris. Degene met het minste aantal uren per week kon duurder wonen dan de ander, vanwege echt een enorm bedrag aan huursubsidie. Die ander liep dus te grappen dat ie ook maar voor een uur of acht ontslag moest nemen. Bizar
pi_42859126
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:45 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat wordt alleen in Nederland gezien als een buitengewone prestatie. In andere landen is het normaal.

Ik zeg niet dat mirannie 40 uur moet gaan werken hoor, ik zou de laatste zijn die dat zou zeggen, wat mij betreft werkt de hele wereld parttime, met of zonder kind, vrije tijd is een mooi iets en ik heb er ook het liefst zoveel mogelijk van.

Maar ik vind het wel bizar dat de overheid mensen die het zo luxe hebben dat ze een huis kunnen kopen en het eenvoudigweg gewoon goed hebben, toch allerhande extra kortingen geeft. Ik vind al die subsidies sowieso raar. Bij mijn vorige baan werkten twee collega's in dezelfde baan voor hetzelfde uursalaris. Degene met het minste aantal uren per week kon duurder wonen dan de ander, vanwege echt een enorm bedrag aan huursubsidie. Die ander liep dus te grappen dat ie ook maar voor een uur of acht ontslag moest nemen. Bizar
Ik heb moeite dit te geloven, huursubsisie was namelijk inkomensafhankelijk. Als je dus net op de grens zat van wel of geen huursubsidie kreeg je niet het volle pond, maar maar een paar tientjes.
pi_42865385
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:12 schreef mirannie het volgende:

[..]

Jezus, die 44.000 geldt alleen bij 2 verdieners en dan is de korting echt niet veel hoor. En denk ook eerlijk gezegd dat de meeste 2 verdieners nog nooit aan deze korting gedacht hebben.
Lijkt me sterk dat deze regel van 44.000 voor 2 verdieners er is.
Wij hebben bij de belastingteruggave de kinderkorting aan vrouwlief toebedeelt, anders hadden we deze niet gekregen.
En wij zitten toch ruim boven de 44.000.

En voor de zeikerds, iedere cent die ik terug kan krijgen van de belasting die wil ik ook proberen terug te krijgen.
Ik betaal ten slotte niet voor niets zoveel belasting.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:56:21 #111
13151 crew  Rewimo
pi_42865625
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:46 schreef klipper het volgende:
Wij hebben bij de belastingteruggave de kinderkorting aan vrouwlief toebedeelt, anders hadden we deze niet gekregen.
Dan kun je nog weleens lelijk op je neus kijken bij je volgende aangifte: http://www.belastingdiens(...)articulieren-21.html
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:59:31 #112
862 Arcee
Look closer
pi_42865714
quote:
quote:
Kinderkorting

U heeft in 2006 recht op de kinderkorting als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

- Het verzamelinkomen van u en uw partner is in 2006 samen niet hoger dan ¤ 44.034.
pi_42865744
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:56 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan kun je nog weleens lelijk op je neus kijken bij je volgende aangifte: http://www.belastingdiens(...)articulieren-21.html
Stom ik bedoelde de combinatiekorting.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:01:32 #114
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42865756
-edit-

we zaten dus al op pagina 3
Vampire Romance O+
pi_42865760
quote:

[..]

En voor de zeikerds, iedere cent die ik terug kan krijgen van de belasting die wil ik ook proberen terug te krijgen.
Ik betaal ten slotte niet voor niets zoveel belasting.
Kinderkorting heb je recht op als:
"het gezamelijk verzamelinkomen van de belastingplichtige en zijn partner niet meer bedraagt dan 44.034 euro"

Bron: Wet inkomstenbelasting 2001 (wettekst 2006), art. 8.12 eerste lid onderdeel b.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:01:39 #116
13151 crew  Rewimo
pi_42865763
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:00 schreef klipper het volgende:
Stom ik bedoelde de combinatiekorting.
Dan zit je in het verkeerde topic
pi_42865783
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan zit je in het verkeerde topic
pi_42866595
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:00 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Gelukkig wel, we moeten kinderen fokken om jou later te voorzien van je ouwedag pensioen!!! Jij bent te egoistisch om er zelf een te maken!!!
Pensioen betaal je zelf toch?
AOW bedoel je zeker?

Maar die betaal je ook zelf

Hm
  zondag 22 oktober 2006 @ 03:54:11 #119
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42879124
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:39 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Pensioen betaal je zelf toch?
AOW bedoel je zeker?

Maar die betaal je ook zelf

Hm
Nee hoor lieve schat, zoals de plannen nu zijn komt het er op neer dat ik tot nu toe meer dan 25 jaar premie heb betaald voor de ouwe lullen van nu en de komende paar jaren. Tegen die tijd dat ik er zelf aan toe ben is het allang afgeschaft en heb ik maar mooi zelf uit te zoeken waar ik mijn natje en droogje vandaan haal. Bovendien mag ik dan tot mijn 70e minstens werken.

Met dank aan diverse kabinetten, en met name die schrikezel van een Harry Potter
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_42880372
Zonder ondersteunende maatregelen zouden er geen kinderen meer geboren worden en een land zonder kinderen is een land zonder toekomst, er worden zowiezo te weinig kinderen geboren momenteel. In rusland krijgt men sinds kort 7500 euro bonus na twee jaar als het kind dan nog leeft. En dat is in een land met een gemiddeld inkomen van 8000 euro per jaar een zeer fors bedrag dus het komt meer voor. Desondanks kiezen meer mensen daar ervoor om toch cariere te maken, want kinderen krijgen zet je carriere op een definitief halt
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
pi_42894675
tvptje
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:14:55 #122
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_42992424
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:01 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja zo kan je het ook zien
Ja, en dan klopt het ook nog
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43012046
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:28 schreef thaleia het volgende:

[..]
Ik vind het ook van de gekke. Maar dat vind ik van zo ongeveer alle tegemoetkomingen in dit land, afgezien van die voor zieken en gehandicapten.
100% amen.
pi_43030115
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:33 schreef Mirage het volgende:
euhm...zoveel is de kinderkorting op zichzelf helemaal niet hoor...
Ik lees in de OP dat het in totaal om een bedrag van 300 euro gaat? Dat vind ik echt geen kattenpis hoor.

Tsjezus, snap nu waarom al die biculturele gezinnen met minimaal 8 kinderen een grotere auto rijden dan gemiddeld. Ze hoeven alleen maar hun hand op te houden.

Of heeft iemand hier een wel acceptabele uitleg voor?!
pi_43030244
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 11:06 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik lees in de OP dat het in totaal om een bedrag van 300 euro gaat? Dat vind ik echt geen kattenpis hoor.

Tsjezus, snap nu waarom al die biculturele gezinnen met minimaal 8 kinderen een grotere auto rijden dan gemiddeld. Ze hoeven alleen maar hun hand op te houden.

Of heeft iemand hier een wel acceptabele uitleg voor?!
Wat hebben die 8 kinderen er mee te maken? (1 of 8 maakt namelijk niet uit hoor...)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')