Henk ten Cate: 'Ik vond Timmer wel goed'
22/10/2006 15:31
'Het was nog mooier dan ik had verwacht', klonk Henk ten Cate zeer gelukkig nadat Ajax in De Kuip met 4-0 had gewonnen van Feyenoord.
'Ik had verwacht dat we zouden winnen, omdat wij in vorm zijn en Feyenoord de laatste tijd wat minder speelt', vertelde Ten Cate op NOS Langs De Lijn. 'We hebben fantastisch gespeeld. Als we wat consequenter waren geweest hadden we met groter cijfers gewonnen.'
De coach van Ajax wilde niet al te lang stilstaan bij de vele kansen die de Amsterdammers onbenut hadden gelaten. 'Je moet niet vergeten dat je in een volle Kuip speelt, waarin het publiek tegen je is. Ik ben er trots op hoe deze jonge ploeg zich staande heeft gehouden, terwijl die al na vijf minuten zijn aanvoerder verliest.'
Jaap Stam moest al snel van het veld na een duel met Angelos Charisteas. De Ajax-aanvoerder had problemen met zijn rechterbeen. 'Er was een zenuw geraakt, waardoor hij even het gevoel in zijn been was kwijtgeraakt. Het gaat nu al wat beter, maar het is afwachten hoe hij zich morgen voelt.'
Een uitblinker wilde Ten Cate niet noemen. 'De hele ploeg speelde goed, maar ik vond Henk Timmer ook heel goed', wees de trainer naar de doelman van Feyenoord, die een drukke middag had.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!