Nou ben ik het toch 1 keer in mn leven met je eens. Hulde voor je genuanceerde reactie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:01 schreef Gia het volgende:
Een boerka is niet verplicht volgens de koran. Nergens staat in de koran dat vrouwen een boerka moeten dragen. Dus laat die religie achterwege, svp.
Verder geldt hetzelfde als voor bivakmutsen en maskers. Je mag ze niet dragen als dit geen enkel doel dient. En een boerka dient geen enkel doel. Is namelijk geen geloofsplicht of zo.
Er zijn notabene landen waar het grootste deel van de bevolking moslim is, waar zelfs een hoofddoek verboden wordt, en dan zou hier een complete tent niet verboden mogen worden!!
En als die vrouwen dan van hun mannen niet naar buiten mogen, dan zijn die mannen weer in overtreding, want dat valt onder vrijheidsberoving.
M.a.w. Als je religieuze fanaten niet hun zin geeft of tegen de haren instrijkt gaan ze nog meer radicaliseren.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:23 schreef Lod het volgende:
Ik snap eigenlijk niet wat ze er mee wil bereiken met zo'n verbod. Een betere integratie in ieder geval niet.
Het enige wat je er mee bereikt is dat je de vrouwen in een onmogelijke positie brengt. Van de ene kant moeten/willen ze de burka dragen (ofwel gedwongen door familie ofwel vrijwillig vanwege de overtuiging) en van de andere kant mogen ze hem niet dragen. Elke keuze die ze maken is een verkeerde.
Het is net zoals die hetze tegen de hoofddoekjes. Het probleem zit hem niet in de burka of hoofddoek en met het verbieden ervan los je het probleem ook niet op, je maakt hem alleen maar erger.
Nee, met dit soort maatregelen creeer je religieuze radicaliserende fanaten. En ik kan me niet herinneren dat ik ooit voor een islamitische heilstaat ben geweest.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
M.a.w. Als je religieuze fanaten niet hun zin geeft of tegen de haren instrijkt gaan ze nog meer radicaliseren.
Welja, laten we van NL maar gelijk een islamitische staat maken waar apartheid, vrouwenonderdrukking en religie het leven bepaalt.
Dan maar alles toelaten om radicalisering te voorkomen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:15 schreef Lod het volgende:
[..]
Nee, met dit soort maatregelen creeer je religieuze radicaliserende fanaten. En ik kan me niet herinneren dat ik ooit voor een islamitische heilstaat ben geweest.
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dan maar alles toelaten om radicalisering te voorkomen?
Tsja als moslims zo moeilijk doen dan krijg je dit. (chinezen hoor je nooit iets over)quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Voor een liberale partij is de VVD wel erg gefocused op het verbieden van allerhande zaken. Of slaat het liberale op niet-moslims?
Vrijheid van klederdracht staat gelijk aan moeilijk doenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:45 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Tsja als moslims zo moeilijk doen dan krijg je dit. (chinezen hoor je nooit iets over)
dit zijn onze normen en waardenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Vrijheid van klederdracht staat gelijk aan moeilijk doen
Want alle moslimas lopen met zo'n gordijn? Nee dus. Laat die generalisatie dus maar achterwege.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Voor een liberale partij is de VVD wel erg gefocused op het verbieden van allerhande zaken. Of slaat het liberale op niet-moslims?
Die mag je dan ergens stoppen waar de zon niet schijntquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:49 schreef Steinberger het volgende:
[..]
dit zijn onze normen en waarden
Verhuis zelf maarquote:accepteer het, of verhuis
Nee joh ik leef hier prima in mijn allochtonenvrije dorp.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Die mag je dan ergens stoppen waar de zon niet schijnt![]()
[..]
Verhuis zelf maar![]()
Of alles verbieden. Dus geen petje wat de joden bijvoorbeeld dragen. En geen kruis om je nek wat zichtbaar is. Kortom iedereen gelijk behandelen. Maar duidelijk is gewoon dat Verdonk een verdere radicalisering wil. Anders snap ik niet waarom ze om een verbod vraagt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan maar alles toelaten om radicalisering te voorkomen?
Nee, we leven in een Joods-Christelijke cultuur.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Of alles verbieden. Dus geen petje wat de joden bijvoorbeeld dragen. En geen kruis om je nek wat zichtbaar is. Kortom iedereen gelijk behandelen. Maar duidelijk is gewoon dat Verdonk een verdere radicalisering wil. Andedrs snap ik niet waarom ze om een verbod vraagt.
Ge-wel-di-ge vergelijkingquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Of alles verbieden. Dus geen petje wat de joden bijvoorbeeld dragen. En geen kruis om je nek wat zichtbaar is. Kortom iedereen gelijk behandelen. Maar duidelijk is gewoon dat Verdonk een verdere radicalisering wil. Anders snap ik niet waarom ze om een verbod vraagt.
burqa kan ook, al zegt het nieuwe witte boekske van nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik dacht trouwens dat het burka was ipv boerka, maar misschien is boerka wel zo toepasselijk, gezien de agrarische achtergronden van de dragers van deze gewaden.
En ik kom dagelijks in de stad.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je wereldvreemdheid was mij al eerder opgevallen, ja.
Onzin. Wilders-propaganda. 300 jaar geleden hebben we dat stadium al gepasseerd.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:55 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Nee, we leven in een Joods-Christelijke cultuur.
Onzin, halsema propaganda, 50 jaar geleden geloofde vrijwel iedereen nog in god.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Onzin. Wilders-propaganda. 300 jaar geleden hebben we dat stadium al gepasseerd.
In je dorp wel, ja. Daarbuiten heerst de atheistische en islamitische cultuur.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:55 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Nee, we leven in een Joods-Christelijke cultuur.
Nee hoor, in mijn dorp is ook vrijwel iedereen athiest. Gelukkig geen Islamitische cultuur hier.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
In je dorp wel, ja. Daarbuiten heerst de atheistische en islamitische cultuur.
Doet niets af aan je wereldvreemdheid.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:58 schreef Steinberger het volgende:
[..]
En ik kom dagelijks in de stad.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |