abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42829397
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 16:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Van mij mogen ze alle buitenlandse criminelen verbannen, liefst zelfs voorgoed.
Kom kom, niet zo bescheiden. Alleen de criminelen?
pi_42830518
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kom kom, niet zo bescheiden. Alleen de criminelen?
Ja, anders word ik ook verband.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:50:04 #23
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42831445
[Edit] kuch, wil je de naam Pjotr niet meer zo in een zin gebruiken aub??

[ Bericht 59% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 23-10-2006 02:02:21 ]
pi_42831493
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 11:50 schreef Steinberger het volgende:
We gaan de goede richting op.
Zo is dat, weg met criminelen uit Nederland.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:12:30 #26
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42831523
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[edit] Doe dit maar liever niet!!!!!!

[ Bericht 19% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 23-10-2006 02:02:36 ]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:19:01 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42831665
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:12 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Jij bent hier de enige nazi-wannabe. Met je vuile genocide op Armeniers.
Spoor jij egenlijk wel? Of heb je na het eten van Catotje2 een paar jaar geleden BSE?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_42831686
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 16:11 schreef Napalm het volgende:

En al die grote Fok juristen mensen die altijd roepen dat dit niet zou kunnen volgens de (grond)wet
klopt, mensen die geen staatsburger zijn kun je tot 'ongewenste vreemdeling' uitoepen en uitzetten als ze zich misdragen hebben...
iemand zijn nederlanderschap ontnemen is iets dat minder makkelijk gaat (landsverraad of teroristische daad is daarvoor benodigd en dat is wat meer dan enkel een crimineel zijn)...

Bij bv criminele 'marrokaantjes' (allochtone jongeren van de tweede of derde generatie) die hier zelf geboren zijn en een nederlands paspoort sinds hun geboorte hebben, is het niet zo makkelijk deze het land uit te zetten. dat zijn gewoon nederlanders en dus ook een 'nederlands' probleem.

is dat nu zo ingewikkeld om te begrijpen?
pi_42831782
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:12 schreef Steinberger het volgende:

[..]
Wie zegt dat ik het over jou had? Waarom voel je je aangesproken?

[ Bericht 17% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 23-10-2006 02:02:50 ]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:23:20 #30
3542 Gia
User under construction
pi_42831787
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:19 schreef KroJo het volgende:

[..]

klopt, mensen die geen staatsburger zijn kun je tot 'ongewenste vreemdeling' uitoepen en uitzetten als ze zich misdragen hebben...
iemand zijn nederlanderschap ontnemen is iets dat minder makkelijk gaat (landsverraad of teroristische daad is daarvoor benodigd en dat is wat meer dan enkel een crimineel zijn)...

Bij bv criminele 'marrokaantjes' (allochtone jongeren van de tweede of derde generatie) die hier zelf geboren zijn en een nederlands paspoort sinds hun geboorte hebben, is het niet zo makkelijk deze het land uit te zetten. dat zijn gewoon nederlanders en dus ook een 'nederlands' probleem.

is dat nu zo ingewikkeld om te begrijpen?
Gelukkig zijn er een aantal partijen die willen onderzoeken of het mogelijk is het hebben van twee nationaliteiten af te schaffen. Als dat gebeurt is het wat duidelijker wat iemand is. Ben je Marokkaan en crimineel, dan kun je naar Marokko, ongeacht of je hier geboren bent of niet. Had je maar Nederlander moeten zijn. Vind het hebben van twee nationaliteiten voor een 4de generatie echt nergens meer op slaan.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:23:46 #31
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42831799
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het over jou had? Waarom voel je je aangesproken?
Wie zegt dat ik me aangesproken voel?
pi_42832049
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er een aantal partijen die willen onderzoeken of het mogelijk is het hebben van twee nationaliteiten af te schaffen. Als dat gebeurt is het wat duidelijker wat iemand is. Ben je Marokkaan en crimineel, dan kun je naar Marokko, ongeacht of je hier geboren bent of niet. Had je maar Nederlander moeten zijn. Vind het hebben van twee nationaliteiten voor een 4de generatie echt nergens meer op slaan.
Tja, aan de andere kant vind ik niet dat 'uitzetting' een gezonde vorm van 'bestraffing' is... ik heb het didee dat mensen die zo hard roepen dat dit de beste straf voor criminelen is, dit vooral doen om indirekt de indruk te kunnen wekken dat criminaliteit een buitenlands en on-nederlands probleem zou zijn.

Ik zou ook bij bv uitzetting als bestraffing het absoluut onzin vinden als het mogelijk wordt dat verbanning in de plaats van detentie komt, en dus moet het _altijd_ zo zijn dat mensen die hier crimineel gedrag vertonen, ook hier de opgelegde gevangenisstraf uitzitten...
Eventuele uitzetting zie ik niet als vorm van bestraffing, maar hooguit als een basisvoorwaarde voor een verblijfsvergunning..

Da staat volgens mij lkos van de omgang met nationaliteiten ... dat bv marokaanse burgers veelal twee nationaliteiten hebben zie ik verder niet als de bron van problemen, en ik denk ook niet dat veel veranderd als men ze onder een dwang legt deze op te geven..
Ik ben ook niet gelukkig met de houding van de marrokaanse overheid tav. hun ex-burgers en bv de nakomelingen ervan; maar een dwang-beleid mbt tot de nationaliteit heeft volgens mij eerder contra-productieve gevolgen en zou de potentiele problemen eerder verhogen.
pi_42832320
Dit biedt perspectief
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:49:22 #34
3542 Gia
User under construction
pi_42832380
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:35 schreef KroJo het volgende:

Ik ben ook niet gelukkig met de houding van de marrokaanse overheid tav. hun ex-burgers en bv de nakomelingen ervan; maar een dwang-beleid mbt tot de nationaliteit heeft volgens mij eerder contra-productieve gevolgen en zou de potentiele problemen eerder verhogen.
Denk niet dat het iets uitmaakt of Marokkanen hier wonen met een verblijfsvergunning of met ook de Nederlandse nationaliteit. Je ziet dat ook bij Spanjaarden en Portugezen bijvoorbeeld, die leven hier al jaren met verblijfsvergunningen en je hoort zelden iets van criminaliteit uit die hoek.

Heb er dan ook geen probleem mee als Nederland het hebben van een dubbele nationaliteit gaat beperken. In geval van ouders met verschillende nationaliteiten moet het natuurlijk mogelijk blijven, zowel voor beide partners als voor hun kinderen. Maar als zo'n kind met twee nationaliteiten dan weer trouwt met een Nederlander, dan is die noodzaak er niet meer. En zeker niet voor hun kinderen.
Dat geldt dan ook voor Marokkanen. Als ze vanuit Marokko hier komen en naturaliseren, is het logisch dat ze twee nationaliteiten hebben, ook voor hun kinderen is die logica er nog. Als zij vervolgens trouwen met een vrouw die ze uit Marokko halen, vallen ze weer onder de wet van partners met verschillende nationaliteiten. (Hoewel, eigenlijk zijn ze dan beide Marokkaans en zouden ze weer uitsluitend de Marokkaanse nationaliteit moeten hebben.) Maar goed, ze kunnen weer naturaliseren en het verhaaltje begint weer opnieuw.
Maar zogauw een hier geboren Marokkaanse Nederlander trouwt met een hier geboren Marokkaanse Nederlandse, dan horen hun kinderen de Nederlandse nationaliteit te krijgen. Het hebben van ook de Marokkaanse is niet meer noodzakelijk omdat de familie vanaf oma en opa van beide kanten toch in Nederland woont. De familie in Marokko is dan oudtantes en achterneven en daarvoor hoeft men een dubbele nationaliteit niet te gedogen.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:39:45 #35
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_42842480
ik vind dat criminele buitenlanders moeten blijven.

is toch een prachtige aanwinst. moehaha
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:42:29 #36
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42842545
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 18:39 schreef Monocultuur het volgende:
ik vind dat criminele buitenlanders moeten blijven.

is toch een prachtige aanwinst. moehaha
We kunnen er mooie donkergekleurde lampenkappen van maken misschien. Bruin wordt het helemaal komende winter!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:08:02 #37
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_42843197
De tekst die jij nu aanhaalt komt van het Court of Human Rights, wat onder de Council of Europe valt. Dit is een internationale organisatie die NIET onder een van de EU instituties valt. Echter, de Europese Unie volgt wel in grote lijnen de beslissingen van dit Hof.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:04:28 #38
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42844966
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:46 schreef -scorpione- het volgende:
Dit biedt perspectief
Idd, dan kan Verdonk toch bepaalde voorstellen door voeren.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42845497
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, dan kan Verdonk toch bepaalde voorstellen door voeren.
Nee.
Jammer maar helaas voor wie zo graag, zo graag, Nederlanders het land uit wil- dit biedt geen enkel extra perspectief.

Nogmaals- verblijfsvergunningen intrekken / niet verlengen is helemaal het probleem niet, was niet, is niet, de criteria voor intrekken zijn wel enige tijd terug verruimd (n.a.v. de motie Middel).

Alle zaken rondom intrekken nationaliteit staan er compleet los van. Als in: kunnen helemaal niets meer of minder met of dankzij of ondanks deze uitspraak. Die dan ook in het geheel niet daarover gaat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_42846214
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee.
Jammer maar helaas voor wie zo graag, zo graag, Nederlanders het land uit wil- dit biedt geen enkel extra perspectief.

Nogmaals- verblijfsvergunningen intrekken / niet verlengen is helemaal het probleem niet, was niet, is niet, de criteria voor intrekken zijn wel enige tijd terug verruimd (n.a.v. de motie Middel).

Alle zaken rondom intrekken nationaliteit staan er compleet los van. Als in: kunnen helemaal niets meer of minder met of dankzij of ondanks deze uitspraak. Die dan ook in het geheel niet daarover gaat.
ik begrijp helemaal niets van jouw post
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')