Alleen maar kijken of het wil kost al 200000 euroquote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:49 schreef heiden6 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel geld dit allemaal moet gaan kosten.
Vind je 2 ton veel geld? Dat is echt niets.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:14 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Alleen maar kijken of het wil kost al 200000 euro
Verwacht maar een miljoenen nota
Maar dat pakt veel hoger uit, tegen de tijd dat ze klaar zijn met die overkapping met alle procedures en versierseltjes erop kost dat ding makkelijk 2 miljoen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:25 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Vind je 2 ton veel geld? Dat is echt niets.
Altijd leuk dat soort uit-je-duim-zuig cijfers.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:29 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Maar dat pakt veel hoger uit, tegen de tijd dat ze klaar zijn met die overkapping met alle procedures en versierseltjes erop kost dat ding makkelijk 2 miljoen.
Tot daar allemaal file's staan en de mensen weer een onzuiinige auto gaan kopen zodat ze door kunnen rijden op de onderste rijbaanquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat nog leuker is:
Je kunt ze echt goed overkappen en er dan een bovenste rijbaan van maken.....
Uit milieuoverwegingen wil ik die bovenste rijbaan dan nog wel uitsluitend beschikbaar maken voor auto's die een A of B energielabel hebben....
Zul je zien hoe snel iedereen in een schone auto rijdt, als dat toegang geeft tot die (legere) bovenste rijbaan.
Mag ik dan niets van je hebben?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:25 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Vind je 2 ton veel geld? Dat is echt niets.
Ja, geloof jij nu werkelijk dat het maar 2 ton kost?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:33 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Altijd leuk dat soort uit-je-duim-zuig cijfers.
Goed gezegd, je mag inderdaad niets hebben, zwervertje.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mag ik dan niets van je hebben?
Er is uiteraard een mogelijkheid dat het meer gaat kosten. Er is echter niemand gebaat bij cijfers die je zelf verzint als: 'dat kan makkelijk 2 miljoen kosten'. Het kan ook 'makkelijk' 5 ton kosten. Je weet het niet, dus heeft het geen zin om dat dan uit te drukken in verzonnen cijfers.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:28 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ja, geloof jij nu werkelijk dat het maar 2 ton kost?
Mischien kost de constructie 2 ton maar dan ben je er nog niet, de snelweg moet deels afgesloten worden funderingen moeten worden geplaatst en al het personeel wat daar voor nodig is werkt ook niet gratis.
2 ton is verschrikkelijk weinig voor zo`n project, een simpele rotonde kost al enkele miljoenen om te bouwen.
Ik vind 2 ton best een hoop geld voor een fucking onderzoek.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:34 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Goed gezegd, je mag inderdaad niets hebben, zwervertje.
Ooit wel eens nagedacht dat er voor veel problemen niet direct een échte oplossing is? Verder hoop ik dat je ook buiten je loonstrookje kan kijken en je verplaatst in de positie van de bestuurders.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind 2 ton best een hoop geld voor een fucking onderzoek.maarja als het op de overheid aankomt moet alles duur zijn. (wel eens gezien wat een verkeersdrempel kost, je weet wel. een paar stenen en een bouwvakker die dat in een paar uur neerlegd?, dat is meer dan 3x mijn jaarsalaris hoor)
En dat zijn wel jouw en mijn belastingcenten.
Net als de reclames / apparatuur / onderzoeken voor het :
- carpoolen
- rekeningrijden
- trajectcontrole
- 80km zones
ed ed ed
allemaal van die dingen die de belastingbetaler en automobilist op mag hoesten en daar kan ik pisnijdig over worden. Als er nou nog ECHTE oplossingen worden bedacht ipv symptoonbestrijding![]()
voor veel problemen zijn direct echte oplossingen die alleen door allerlei milieuinstanties tegengehouden worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:40 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ooit wel eens nagedacht dat er voor veel problemen niet direct een échte oplossing is? Verder hoop ik dat je ook buiten je loonstrookje kan kijken en je verplaatst in de positie van de bestuurders.
En dan nog is 2 ton niets voor een vooronderzoek met wellicht grote gevolgen voor ons wegennet.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
voor veel problemen zijn direct echte oplossingen die alleen door allerlei milieuinstanties tegengehouden worden.
Fileproblemen zijn voor een groot deel op te lossen door wat ontbrekende snelwegen aan te leggen en wat idiote snelheidsbeperkingen (kuch 80km zones kuch) op te heffen.
Uitstootproblemen zijn al voor een groot deel op te lossen door bv de achterlijke accijns op LPG af te schaffen en biobrandstoffen te promoten ipv te verbieden
Smogvorming is al heel goed op te lossen door al die hoerendrempels weg te halen en verplicht roetfilters en katalysatoren op dieselvoertuigen te zetten
en zo kan ik nog wel even doorgaan. Heel veel is al per direct mogelijk. Alleen dat kost geld en dat kan natuurlijk niet. Het mag de overheid namelijk nooit geld kosten.
Of jij moet je pvda/cda bril even afzetten en even doorhebben dat het de bestuurders voornamelijk om de centen te doen is. Het is toch van de pot gerukt dat de meest milieu vriendelijke brandstoffen het zwaarst belast worden? en dat van die drempels is helemaal zo raar niet, sterker nog. Dat hebben diverse gemeenten zelfs openlijk in de kranten toegegeven dat dit de luchtkwaliteit nadelig beinvloed.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:51 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
![]()
Ik ga niet eens in op elk voorbeeld dat je gebruikt. Als je namelijk zelf niet inziet wat alle nadelen zijn van die maatregelen, dan zal je ze ook nooit van mij aannemen. Leer toch eens na te denken en dan verder dan je neus lang is. Als je denkt dat alle drempels weghalen een goede oplossing is, moet ik je toch even uitlachen.
Ten eerste heb ik geen PvdA of CDA bril. Ten tweede gaat het jou meer om de centen dan de bestuurders. Jij zeikt om belastinggeld waaraan jij moet betalen. Bestuurders kunnen het geld niet in eigen zak steken, dus is het juist zaak geld te spenderen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Of jij moet je pvda/cda bril even afzetten en even doorhebben dat het de bestuurders voornamelijk om de centen te doen is. Het is toch van de pot gerukt dat de meest milieu vriendelijke brandstoffen het zwaarst belast worden? en dat van die drempels is helemaal zo raar niet, sterker nog. Dat hebben diverse gemeenten zelfs openlijk in de kranten toegegeven dat dit de luchtkwaliteit nadelig beinvloed.
De snelheid eruit halen kan ook met andere methodes dan alleen met van die tiefusdrempels waar je bekant voor stil moet staan (en dat is heel wat anders dan de snelheid beperken!)
Het is toch ronduit idioot dat als blijkt dat een proef mislukt is dat je dan niet de situatie weer terugdraait of sterker nog, iets anders probeert ? (zie trajectcontroles en 80km stukken)
Maar als je het zo goed weet, weerleg het dan maar.
![]()
Het onder dwang afnemen van een behoorlijk geldbedrag vind jij geen inbreuk op de persoonlijke vrijheid?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:50 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan? Ik wil geen inperkingen doen op persoonlijke vrijheid.Ik had het over collectieve voorzieningen en de voordelen daarvan.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:37 schreef Metro2005 het volgende:
En dat zijn wel jouw en mijn belastingcenten.
Net als de reclames / apparatuur / onderzoeken voor het :
- carpoolen
- rekeningrijden
- trajectcontrole
- 80km zones
ed ed ed
Is dat zo? Is mij dan nog niet opgevallen, ik kom dagelijkse met de trein over het A2 tracé bij Utrecht en volgens mij staat daar enkel een groot geluidsscherm om de wijk Leidsche Rijn tegen geluidsoverlast te beschermen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:26 schreef Pony-Lover het volgende:
Het kan wel maar is heel duur. De A2 bij Utrecht wordt op dit moment over een lengte van 5 kilometer overkapt.
Dat haalbaarheidsonderzoek kost toch ¤200.000 euro?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom willen ze ook een haalbaarheidsonderzoek.
Ik zou geen kap van 5 meter hoog voor mij huis willen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:31 schreef du_ke het volgende:
Hoeveel geld kosten de tienduizenden die eerder sterven of arbeidsongeschikt worden door uitlaatgassen?
En het is goed voor de prijs van onroerend goed rond die snelwegen, levert ook geld op.
Wie was er eerder, de kip of het ei? Verbredingen worden o.a. niet doorgevoerd i.v.m. de luchtkwaliteit. En als je zoiets hebt van die normen waren er vroegah niet en toen was het toch ook goed, dat was omdat ze niet beter wisten en het nog niet konden meten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:43 schreef Goochie het volgende:
Laten ze eerst maar eens zorgen dat er minder files komen te staan. Dát scheelt pas een hoop schadelijke uitlaatgassen en veel minder stress bij de mensen, dus kunnen ook gelijk de ziektekosten naar beneden.
Zoiets heet een levenscyclusanalyse, of kortweg LCA, en geloof me, zonnepanelen komer er ZEER positief uit en hebben de milieuimpact (die anders veroorzaakt zou zijn door conventionele productie) eruit in 4 maanden, terwijl ze een minimumlevensduur hebben van 20 jaar. Van die schermen weet ik het niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:51 schreef WeirdMicky het volgende:
Hoeveel vervuiling door productiekosten van die overkappingen, zonnepanelen en filters e.d. zou er wel niet zijn?
Verassing, autorijden is in eerste instantie uitgevonden om van A naar B te komenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:18 schreef RealZeus het volgende:
Wat een dom idee.Dan is de lol van het auto rijden er wel af,de hele tijd door tunnels rijden.
Maar in tweede instantie is het wel prettig dat je af en toe een ander uitzicht hebt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:43 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
Verassing, autorijden is in eerste instantie uitgevonden om van A naar B te komen
Zucht, voorbarige conclusies? ik woon NAAST de A20 en vlakbij de A13, ik sta elke dag in die pleurisfiles. Ik heb vanaf de dag dat het ingevoerd is meegemaatk dat het VEEEEEEEEEEEEEEEEEEL vaker vast staat en ook nog eens VEEL langer. Daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:02 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik geen PvdA of CDA bril. Ten tweede gaat het jou meer om de centen dan de bestuurders. Jij zeikt om belastinggeld waaraan jij moet betalen. Bestuurders kunnen het geld niet in eigen zak steken, dus is het juist zaak geld te spenderen.
Verder heb jij een hekel aan drempels. Zoals ik al zei kan je je eigen standpunten niet nuanceren, want je geeft weer geen blijk hoeveel levens daadwerkelijk gered worden door drempels. Verder zijn drempels wellicht slechter voor het milieu, maar waar leg je de prioriteiten? Het openbaar bestuur draait om prioriteiten stellen en dat betekent dus niet dat er voor elk probleem 1 antwoord is. Vaak zijn er geen goede antwoorden zelfs, omdat bepaalde belangen teveel met elkaar in conflict staan.
Verder vind jij dat een proef is mislukt, maar ben jij een wetenschapper? Hoe weet jij wanneer iets geslaagd is? Alleen omdat je toevallig een krantenbericht las of dat de voorlopige resultaten niet zo goed zijn? Zeer voorbarige en kortzichtige conclusies.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:24 schreef LoggedIn het volgende:
omg, wat een extreem lomp plan
Volgens mij trekken ze in de 2e kamer omstebeurt hun broek uit, en gaan ze bij elkaar dan als bavianen de tarrels uit hun konthaar zitten vlooien. Deze verzamelen ze in een bakje, dit gooien ze dan leeg op de grond, en vervolgens gaat een of ander oeleboele stamhoofd uit afrika het patroon analyseren en bedenkt ie zo het nieuwe plan om belastingbetalers en automobilisten weer keihard te naaien. Echt, waar gaat het naartoe met dit landFiles, 80km zones, het ontbreken van parkeergelegenheid, achterstallig onderhoud, ...; Allemaal problemen rond onze infrastructuur die schreeuwen om een grensverleggende oplossing, maar die doorgeslagen randdebielen daar komen met een of ander extreem mongolisch plan om de snelwegen overdekt te maken
Dit is toch gewoon niet te geloven zo achterlijk
Als dit soort mensen 500 jaar geleden de mensheid overheerst hadden, waren we ondertussen lang en breed uitgestorven
![]()
![]()
Idd en wat denk je van al die vrachtwagen met gevaarlijke stoffen waar moeten die dan naar toe?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:32 schreef Roi het volgende:
Lekker bij een ongeluk (brand).
Dus jij noemt mij een dwaas. Ik hoef geen universitaire studie te hebben gevolgd hoor om te zien dat bepaalde experimenten mislukt zijn. Ik hoef geen universitaire studie te hebben gedaan om op van te voren al te kunnen weten dat een experiment weggegooid geld is.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Gelukkig heb ik geleerd van mijn oude topic over dwazen. Ik zal dan ook niet meer op je 'inhoud' ingaan metro, want je geeft bij alles blijk dat je geen overzicht hebt. Niet van het openbaar bestuur, niet van wetenschap, niet van experimenten, niet van een totaalplaatje qua kosten, etc etc etc.
Dat geeft overigens niet, we hebben ook dwazen nodig die niet afremmen voor drempels met hun citroëns.
En even later pimpen dat je kabinet voor werk gezorgd heeft, uiteraard.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:10 schreef Yildiz het volgende:
Een parabrella!
In Japan is overkapping van wegen niks bijzonders in stedelijke gebieden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar wat ik me dus afvraag of het uberhaupt wel haalbaar is...
Wat wanneer er een ongeluk gebeurd, een grote, hoe snel zijn dan de hulpdiensten ter plekke?
Precies, net als in de Mont Blanc tunnel...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:48 schreef Deliverance het volgende:
Daarnaast zullen ze echt wel aan brandwerende materialen denken, vluchtwegen, andere beveiliging etc.
Ik overzie meer kanten dan jij doet. Jij verwerpt een idee bij voorbaat al, terwijl het nog in testfase is. Je trekt conclusies t.a.v. zaken waar je geen vat op hebt. Wellicht werkt het idee wel, die kans moet je altijd in overweging nemen. Als je dat soort dingen, die ik hiervoor opnoemde, doet is dat dwaas, omdat het kortzichtig is. Verder heb jij geen inzicht in doelstellingen, in experimenten en dergelijke, dus jij kan niet enkel op basis van je eigen ervaring op een beperkt traject bepalen dat het complete experiment is mislukt. Je doet het wel, maar dat is juist het voorbeeld van je beperke visie op het openbaar bestuur.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus jij noemt mij een dwaas. Ik hoef geen universitaire studie te hebben gevolgd hoor om te zien dat bepaalde experimenten mislukt zijn. Ik hoef geen universitaire studie te hebben gedaan om op van te voren al te kunnen weten dat een experiment weggegooid geld is.
En ik hoef ZEKER geen wetenschapper die verteld dat iets gelukt is terwijl OVERDUIDELIJK blijkt dat het mislukt is en die wetenschapper dat alleen maar zegt om zijn theorieen te kunnen blijven verdedigen.
Ik heb prima overzicht van wat er allemaal gaande is. Als er iemand is die daar blijkbaar geen kijk op heeft en denkt dat al die maatregelen fantastisch werken (terwijl ze zelfs in de politiek (!) toegegeven hebben dat het geen geslaagd experiment was ) dan ben jij het.
Ik zou graag zien dat ze het geld eens steken in schonere brandstoffen en stimuleren van alternatieve aandrijvingen in plaats van telkens maar weer aan symptoonbestrijding geld uitgeven.
Om maar weer even op het topic terug te komen: ik vind het idee van een tunnel echt waanzin. Kost klauwen met geld, tegen de tijd dat die dingen er staan ben je al zoveel jaar verder dat ze waarschijnlijk niet meer nodig zijn (of omdat de olie op is of omdat de auto's tegen die tijd zó schoon zijn) en dan nog maar te zwijgen over de landschapsvervuiling. Een snelweg is al geen fraai gezicht maar als daar dan ook nog een metershoge overkoepeling over staat is het helemaal walgelijk. En wat kost de productie van die koepels allemaal wel niet aan energie? en wat kost het wel niet aan energie om alle lucht te zuiveren 24u per dag?
Puur probleemverplaatsing en technische stoerdoenerij.
Maar jij vind zelf het aantasten van de lichamelijke integriteit van anderen geen probleem?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het onder dwang afnemen van een behoorlijk geldbedrag vind jij geen inbreuk op de persoonlijke vrijheid?
Collectieve voorzieningen heb ik geen bezwaar tegen, zolang er geen dwang bij komt kijken en er geen monopolie is wat met geweld in stand wordt gehouden.
Is voor een dergelijk onderzoek niet erg duur hoor. Moet namelijk kennis van buitenaf voor ingehuurd worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:49 schreef _.-SAF-._ het volgende:
[..]
Dat haalbaarheidsonderzoek kost toch ¤200.000 euro?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |