psies!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:30 schreef tong_poh het volgende:
Ik vind zijn opmerking anders heel nuttig met zo'n soort dingen.
Het is verbazingwekkend hoeveel mensen zomaar dingen voor waarheid aannemen, omdat ze in een documentaire beweerd worden. Veel mensen laten zich ook meeslepen, zonder echt eens zelf na te denken.
lees mijn laatste zin !quote:Het is verbazingwekkend hoeveel mensen zomaar dingen voor waarheid aannemen, omdat ze in een documentaire beweerd worden. Veel mensen laten zich ook meeslepen, zonder echt eens zelf na te denken.
Ok, daar heb ik dus geen info over. Maar puur neutraal gezien vond ik zijn opmerking zo slecht nog niet. Daarmee bedoeld enig vorm van achtergrond weggelaten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:31 schreef merlin693 het volgende:
[..]
lees mijn laatste zin !
daar hoort hij en z'n klonen niet bij
Suze!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:19 schreef haaahaha het volgende:
Kijk en laat je niet meeslepen, blijf nuchter en logisch denken!
Ja, klopt. Het gebrek aan bewijs en logisch inzicht word in dergelijke docu's gecompenceerd met hoge dosis van overtuigingskracht.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 07:52 schreef jogy het volgende:
Goede docu, mooi gemaakt. Één ding wat me wel elke keer weer opvalt is dat de overtuigingskracht van elke 'er is iets aan de hand' docu een stuk overtuigender is dan de officiele verklaring.
Mwoah, als je de officiële lezing blijft geloven dan mag de rest niet kloppen inderdaad. Maar het is makkelijk, er is geen bewijs dat het zo gegaan is nee, tenminste geen bewijs wat over is aangezien al het staal binnen een extreem korte tijd weg is verscheept om te versmelten voor zover het nog niet gesmolten was door de instorting wat in principe gewoon niet kan, behalve dan bij de twin towers natuurlijk. En WTC7 die een stuk minder beschadigd was dan de rest van de niet ingestortte resterende WTC gebouwen. Er zitten meer gaten in de officiële lezing dan dat er in de lezing van de non-believers zit ( of believers, ligt eraan aan welke kant je van het wellus - nietus spectrum zit ). Dit is gewoon een hele duidelijke uitleg over wat er misschien gebeurt is.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 07:55 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja, klopt. Het gebrek aan bewijs en logisch inzicht word in dergelijke docu's gecompenceerd met hoge dosis van overtuigingskracht.
Heb je uberhaupt de andere topics gelezen want ook al deze punten worden in al die andere topics besproken.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah, als je de officiële lezing blijft geloven dan mag de rest niet kloppen inderdaad. Maar het is makkelijk, er is geen bewijs dat het zo gegaan is nee, tenminste geen bewijs wat over is aangezien al het staal binnen een extreem korte tijd weg is verscheept om te versmelten voor zover het nog niet gesmolten was door de instorting wat in principe gewoon niet kan, behalve dan bij de twin towers natuurlijk. En WTC7 die een stuk minder beschadigd was dan de rest van de niet ingestortte resterende WTC gebouwen. Er zitten meer gaten in de officiële lezing dan dat er in de lezing van de non-believers zit ( of believers, ligt eraan aan welke kant je van het wellus - nietus spectrum zit ). Dit is gewoon een hele duidelijke uitleg over wat er misschien gebeurt is.
Ik heb me er vaak genoeg mee bezig gehouden een paar jaar tot een jaartje geleden hoor, maar de laatste paar topics heb ik niet gevolgd. Degene die het ene geloven blijven het ene geloven en degen die het andere geloven blijven het andere geloven. Heel simpel en doe je niets aan. Het maakt ook geen verschil wat je nou wel of niet gelooft trouwens dus lekker belangrijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt de andere topics gelezen want ook al deze punten worden in al die andere topics besproken.
ahum.... "mensen" wel eens aangedacht dat je dingen kunt nachecken en niets "voor waarheid aan hoeft te nemen omdat ze beweerd worden, en je laat meeslepen zonder na te denken" .....quote:Het is verbazingwekkend hoeveel mensen zomaar dingen voor waarheid aannemen, omdat ze in een documentaire beweerd worden. Veel mensen laten zich ook meeslepen, zonder echt eens zelf na te denken.
Wat zegt zoiets nou? Het zegt echt helemaal niks. Maar juist dergelijke zaken zijn typerend voor de 9/11 discussie, het lijkt erop dat er zieltjes gekweekt moeten worden, mensen moeten overgehaald worden. Niet de boodschap zelf is overtuigend, berichten als dit en overdreven filmpjes moeten de mensen overtuigen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:26 schreef pietje77 het volgende:
splinter nieuwe Ny times/CBS poll indiceerd dat 16% van de amerikanen nog "gelovers" van het Bush&co regeringsprookje zijn.
Het zegt meer dan genoeg, als Amerika's eigen volk, die nochtans zo patriotisch is als maar kan de officiele lezing niet gelooft dan is er iets aan de hand met de officiele lezing. Simpeler kan het niet gezegd worden.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:35 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Wat zegt zoiets nou? Het zegt echt helemaal niks. Maar juist dergelijke zaken zijn typerend voor de 9/11 discussie, het lijkt erop dat er zieltjes gekweekt moeten worden, mensen moeten overgehaald worden. Niet de boodschap zelf is overtuigend, berichten als dit en overdreven filmpjes moeten de mensen overtuigen.
Hoe komt het dat zoveel procent niet meer in de officiele lezing gelooft? Wat is de basis, wat ligt daaraan ten grondslag? Zijn de meningen subjectief of echt objectief?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:37 schreef jogy het volgende:
Het zegt meer dan genoeg, als Amerika's eigen volk, die nochtans zo patriotisch is als maar kan de officiele lezing niet gelooft dan is er iets aan de hand met de officiele lezing. Simpeler kan het niet gezegd worden.
Alle meningen zijn subjectief. Hoe het komt dat de officiele lezing niet meer gelooft wordt ( mosterd na de maaltijd trouwens, de winst is al behaald ) is omdat de verklaringen die gegeven worden niet waterdicht zijn. Heck, er zitten gaten in waar je een voormalige WTC toren diagonaal doorheen kan schuiven. de officiele lezing doet mij denken aan de bijbel "dit is het en niets anders." de alternatieve doet mij meer denken aan de wetenschap "volgens ons is dit er gebeurt maar hoe het zo is gegaan is nog niet helemaal zeker maar we blijven zoeken"quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:39 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Hoe komt het dat zoveel procent niet meer in de officiele lezing gelooft? Wat is de basis, wat ligt daaraan ten grondslag? Zijn de meningen subjectief of echt objectief?
Ik haal dat niet uit een cijfer hoor.
Ja, dat zeg jij. Maar misschien scoort bush om diverse redenen niet goed en wordt men meer en meer anti-bush en gelooft men daarom minder en minder in de officiele lezing. Maar dat zegt niet dat de officiele lezing ook daadwerkelijk niet klopt. Dus je hebt niks aan dat cijfer. Ook al zou 90% wel in de officiele lezing geloven, het zegt niks over de officiele lezing. Je kunt daar geen waardeoordeel aan hangen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:45 schreef jogy het volgende:
[..]
Alle meningen zijn subjectief. Hoe het komt dat de officiele lezing niet meer gelooft wordt ( mosterd na de maaltijd trouwens, de winst is al behaald ) is omdat de verklaringen die gegeven worden niet waterdicht zijn.
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:48 schreef pietje77 het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/69417/1/130#3011926 spreekt helaas ook voor zich...
en http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/69417/1/130#3011639 iets hoger
en heel gruwelijk : http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/69023#2991818 (eerst de link van de middelste post dan die van de post daarboven..... ongeloofelijk....... feiten........
Je kan doen wat je wilt, dat is het leuke eraan. Als er informatie is dat niet in je straatje past dan kan je het afdoen als niet relevant, zodra het wel in je straatje past dan kan je het gaan zien als bewijs voor je punt. nogmaals, ik probeer nu te discussiëren zonder één van de twee mogelijkheden ( bush ( en de zijne ) heeft het gedaan - niet gedaan ) te valideren want dat lukt toch niet. De enige echte waterdichte manier is om twee torens opnieuw te bouwen en er vliegtuigen in te laten vliegen in een gecontroleerde omgeving waarbij je er ééntje volgooid met explosieven en de andere zijn natuurlijke ondergang tegemoet laat gaan en dan het resultaat te analyseren. Dat zal nooit gebeuren dus blijft het jouw subjectieve inzicht op de zaak tegen de mijne.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:58 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja, dat zeg jij. Maar misschien scoort bush om diverse redenen niet goed en wordt men meer en meer anti-bush en gelooft men daarom minder en minder in de officiele lezing. Maar dat zegt niet dat de officiele lezing ook daadwerkelijk niet klopt. Dus je hebt niks aan dat cijfer. Ook al zou 90% wel in de officiele lezing geloven, het zegt niks over de officiele lezing. Je kunt daar geen waardeoordeel aan hangen.
Droge feiten. Right. Bij elke film word geroepen dat het vol zit met feiten. Helaas heeft voor de complotgelover het woord feit z'n betekenis verloren.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:05 schreef pietje77 het volgende:
maak jij je daar maar niet druk om, de post daarboven was voor jou bedoeld, kijk die alsjeblief maar, het liefst 2x , brilliante documentaire/film met alleen maar droge feiten erin. Dan hoor ik het graag van je.
Voor een officiele lezingsgelover evenzogoed hoor.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:06 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Droge feiten. Right. Bij elke film word geroepen dat het vol zit met feiten. Helaas heeft voor de complotgelover het woord feit z'n betekenis verloren.
Daar staat dan weer tegenover dat in het overgrote deel van de samenszweringstheorieën gaten aitten waar je heel New York doorheen kan schuiven, maar dat zijn dan weer details.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:45 schreef jogy het volgende:
[..]
Alle meningen zijn subjectief. Hoe het komt dat de officiele lezing niet meer gelooft wordt ( mosterd na de maaltijd trouwens, de winst is al behaald ) is omdat de verklaringen die gegeven worden niet waterdicht zijn. Heck, er zitten gaten in waar je een voormalige WTC toren diagonaal doorheen kan schuiven. de officiele lezing doet mij denken aan de bijbel "dit is het en niets anders." de alternatieve doet mij meer denken aan de wetenschap "volgens ons is dit er gebeurt maar hoe het zo is gegaan is nog niet helemaal zeker maar we blijven zoeken"
Anyway, zoals eerder gezegd, geloof wat je wilt geloven het maakt toch geen enkel verschil. Behalve dan dat er op een gegeven moment één kant kan zeggen "told you so". Welke kant dat is zal blijken uit de niet zo verre toekomst.
True enough, het zijn niet altijd de meest heldere lichtjes in dat land, maar dat geldt overal. En ja, dat is de pest aan de onofficiële lezingen en docu's het zijn er zo verschrikkelijk veel die variëren van "de regering wist er van en liet het gebeuren' tot "bush is een reptilian en hij doet dit omdat hij graag baby-hersenen eet"quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar staat dan weer tegenover dat in het overgrote deel van de samenszweringstheorieën gaten aitten waar je heel New York doorheen kan schuiven, maar dat zijn dan weer details.
En een poll over wat de mensen geloven zegt niet zoveel. In de VS gelooft de overgrote meerderheid ook niet dat de evolutietheorie waar is, en een flink deel van de bevolking daar denkt dat WO2 tegen de russen was.
quote:I love this president ! for what he believes in ! What he believes on monday, he will believe on wednesday !!
No matter what happens on tuesday !!
Daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dat ze het zelf gedaan hebben niet, omdat ze het dan véél handiger hadden kunnen doen (directe betrokkenheid van Irak erbij fingeren bv., het was niet nodig geweest om 4 vluchten te kapen, één (eventueel twee) vliegtuigen in het WTC waren meer dan voldoende om hun doelen te bereiken).quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:14 schreef jogy het volgende:
"de regering wist er van en liet het gebeuren'
dat lijkt me geen prettig vooruitzicht, want dan zou er iets moeten gebeuren wat de hele wereld letterlijk en figuurlijk op zijn kop zet en gaan we barre tijden tegemoet. Laat mij maar helemaal fout zitten hoor, ik vind het wel goed zoals de wereld nu is en van mij hoeft het niet drastisch te veranderen met alle tekortkomingen van dien.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:15 schreef pietje77 het volgende:
Ik kan niet wachten op de dag dat ze beseffen dat ze alleen maar leugens verdedigd hebben.
bewijs?? dat hebben ze helemaal niet nodig, Bush zei het toch op tv !
Dat denk ik ook. Waarbij ik er nog aan toe wil voegen dat ik grote vraagtekens erbij heb of de info wel allemaal op de juiste tijd en plaats bij elkaar is gevoegd, maw: of men wel het maximale heeft gehaald uit de beschikbare info.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:23 schreef haaahaha het volgende:
Het bepalen wat de us regering van te voren wist is wat mij betreft de discussie. Ik denk dat de regering zaken flink heeft onderschat, dat ze wel signalen binnenkregen maar dat ze daar niks tot zeer weinig mee hebben gedaan. Ik denk dat de us overheid niet tot in detail op de hoogte was van wat er stond te gebeuren.
Breng me nou niet op een ideequote:En wat me daarbij altijd opvalt is dat men nu na 9/11 met de gebeurtenissen in het achterhoofd de situatie van voor 9/11 veroordelen.
Voorbeeld: de gemeente legt een nieuwe stoep aan, 1 tegel steekt uit, iemand geeft aan bij de gemeente dat een stoeptegel uitsteekt en dat daardoor ongelukken veroorzaakt kunnen worden, vervolgens valt pietje een dag later over de tegel, breekt z'n beide benen en een arm, en we gaan met z'n allen naar die gemeente en roepen dat de gemeente van te voren precies wist dat pietje z'n beide benen + arm zou breken, terwijl de gemeente van te voren (natuurlijk) nooit had kunnen weten welke verwondingen pietje zou oplopen. Wel dat er mogelijk iets zou kunnen gebeuren door die stoeptegel, dat wel.
Dat zou ik graag ook geloven al is dat al erg genoeg omdat ze dan willens en wetens hun eigen burgers opgeofferd hebben maar helaas zegt mijn instinct ( hetgeen waar ieder van ons de overtuigingen vandaan trekt ) dat het instorten va nde WTC er te mooi uit zag om door kerosine te worden veroorzaakt. ooggetuigen met verklaringen dat er explosies binnen te horen waren houden voor mij meer waarde dan een geleerde die de minimale data analyseert en zegt dat het door de kerosine kwam. Gesmolten metaal die nog weken lang actief was terwijl metaal niet warmer wordt dan de bron waarvan het vandaan komt is ook raar. WTC7 die zonder impact in elkaar stortte omdat, zo zeggen ze, waarschijnlijk de dieseltank en dergelijk explodeerde ( toch? ) en toch zien we het gebouw imploderen zonder dat er een uitwaartse explosie te zien is voor het instorten van het gebouw, wat dus meer zou kloppen als er duizenden liters brandbare vloeistof uit elkaar knalt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dat ze het zelf gedaan hebben niet, omdat ze het dan véél handiger hadden kunnen doen (directe betrokkenheid van Irak erbij fingeren bv., het was niet nodig geweest om 4 vluchten te kapen, één (eventueel twee) vliegtuigen in het WTC waren meer dan voldoende om hun doelen te bereiken).
Volgens mij wordt dat niet beweerd.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:34 schreef jogy het volgende:
waarschijnlijk de dieseltank en dergelijk explodeerde ( toch? )
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:15 schreef pietje77 het volgende:
Ik kan niet wachten op de dag dat ze beseffen dat ze alleen maar leugens verdedigd hebben.
bewijs?? dat hebben ze helemaal niet nodig, Bush zei het toch op tv !
Doet me denken aan de grap van Stephen Colbert over Bush:
[..]
![]()
Ja vast. Maar het zijn geen feiten die aantonen dat 9/11 een complot was.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:28 schreef pietje77 het volgende:
zoals deze feiten: http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/69417/1/130#3011639 (zie hoe ik het express feiten blijf noemen, sterker nog het zijn waterdichte natuurwetten)
Het is eerder de discussie of de gemeente alleen wist dat het tegeltje los zat en er niets aan gedaan heeft of dat ze midden in de nacht het tegeltje scheef hebben gelegd en er een landmijn onder hebben gegooid zodat pietje nog niet eens de gemeente aan kan klagen omdat hij in duizend stukjes uiteen is gespat. En daarna verklaren ze dat door het warme weer van die dag een worm zodanig genetisch gemuteerd is dat hij door een gasleiding is geboord die op het moment dat pietje eroverheen liep spontaan ontbrandde door een sigaretrokende man die 50 meter verderop zijn peuk in een putje gooide. ofzoquote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:23 schreef haaahaha het volgende:
Het bepalen wat de us regering van te voren wist is wat mij betreft de discussie. Ik denk dat de regering zaken flink heeft onderschat, dat ze wel signalen binnenkregen maar dat ze daar niks tot zeer weinig mee hebben gedaan. Ik denk dat de us overheid niet tot in detail op de hoogte was van wat er stond te gebeuren.
En wat me daarbij altijd opvalt is dat men nu na 9/11 met de gebeurtenissen in het achterhoofd de situatie van voor 9/11 veroordelen.
Voorbeeld: de gemeente legt een nieuwe stoep aan, 1 tegel steekt uit, iemand geeft aan bij de gemeente dat een stoeptegel uitsteekt en dat daardoor ongelukken veroorzaakt kunnen worden, vervolgens valt pietje een dag later over de tegel, breekt z'n beide benen en een arm, en we gaan met z'n allen naar die gemeente en roepen dat de gemeente van te voren precies wist dat pietje z'n beide benen + arm zou breken, terwijl de gemeente van te voren (natuurlijk) nooit had kunnen weten welke verwondingen pietje zou oplopen. Wel dat er mogelijk iets zou kunnen gebeuren door die stoeptegel, dat wel.
Ja, dat is dus de discussie. Maar het bewijs dat de us overheid (gemeente) van te voren precies op de hoogte was van de gebeurtenissen is flinterdun tot geen. De basis voor die gedachte zijn over het algemeen aannames en een afkeer tegen de us overheid (gemeente). Daarnaast in veel gevallen ook ver gezocht.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is eerder de discussie of de gemeente alleen wist dat het tegeltje los zat en er niets aan gedaan heeft of dat ze midden in de nacht het tegeltje scheef hebben gelegd en er een landmijn onder hebben gegooid zodat pietje nog niet eens de gemeente aan kan klagen omdat hij in duizend stukjes uiteen is gespat. En daarna verklaren ze dat door het warme weer van die dag een worm zodanig genetisch gemuteerd is dat hij door een gasleiding is geboord die op het moment dat pietje eroverheen liep spontaan ontbrandde door een sigaretrokende man die 50 meter verderop zijn peuk in een putje gooide. ofzo.
Eerlijk gezegd was ik tot 2001 een vervent voorstander van de verenigde staten, ik geloofde echt dat wat ze deden goed was voor de wereld, ergens in de afgelopen paar jaar is dat finaal omgeslagen. En geloof me, ik vond mijn oude wereldbeeld een stuk relaxter, helaas kan ik niet meer terug. Ik was zelfs voor de inval in Irak omdat ik geloofde dat het de mensen zou helpen, boy, was i wrong.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:45 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja, dat is dus de discussie. Maar het bewijs dat de us overheid (gemeente) van te voren precies op de hoogte was van de gebeurtenissen is flinterdun tot geen. De basis voor die gedachte zijn over het algemeen aannames en een afkeer tegen de us overheid (gemeente). Daarnaast in veel gevallen ook ver gezocht.
Om bij het voorbeeld te blijven, die gemeente heeft vermomt als onderhoudsmonteurs de landmijn overdag geplaatst, met het winkelende publiek wat gewoon langs de tegel liep. Niemand is daarbij iets opgevallen, ook roept niemand achteraf dat er onderhoudsmonteurs een dag ervoor bezig waren aan de stoep.
Het is allemaal te ver gezocht en te krampachtig om maar aan te tonen dat de us overheid de hele wereld bestuurd en controleerd. En die laatste gedachte komt wat mij betreft voort uit de gedachte dat de us overheid slecht is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |