Blijkbaar kunnen de mensen die uitkomen op SP en CDA dit niet geloven en doen ze de test nog een keer. Hierbij komen ze uiteraard opnieuw bij deze partijen uit. En op deze manier kunnen er aardig wat SP-adviezen worden gegeven.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lijkt me dat er toch iets aan de vraagstelling schort, als ik die cijfers zo zie.
Vroeger hadden ze ook een vraag over "Nederland moet uit de NAVO" waar alleen de SP het mee eens was.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:07 schreef Petera het volgende:
[..]
Blijkbaar kunnen de mensen die uitkomen op SP en CDA dit niet geloven en doen ze de test nog een keer. Hierbij komen ze uiteraard opnieuw bij deze partijen uit. En op deze manier kunnen er aardig wat SP-adviezen worden gegeven.![]()
En ja, de stellingen zijn uiteraard ook niet perfect, maar dat houd je toch.
Uiteraard hadden ze ook een vraag erbij kunnen stoppen over vrouwenrechten en dat zou de SGP stemadviezen hebben gekost, maar om de andere partijen van elkaar te onderscheiden had je daar absoluut niets aan gehad.
Of degene die de stemwijzer invullen hebben zich niet goed verdiept in de standpunten van de partij.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lijkt me dat er toch iets aan de vraagstelling schort, als ik die cijfers zo zie.
De computer heeft natuurlijk niets met de vraagstelling te maken. Hooguit dat die de zwakte daarvan blootlegt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:50 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Je moet de onafhankelijke computer niet de schuld geven als het resultaat je niet bevalt. Blijkbaar is de SP de beste keuze voor linkse mensen, het CDA de beste keuze voor gematigd rechtse mensen in het midden en zijn de kleine rechtse partijen het best voor de echt rechtse kiezer.
Deze stemwijzer geeft in elk geval aan dat qua inhoud VVD en PvdA de verkiezingen aan het verliezen zijn.
Wat een leuke tabel: een rechtse meerderheid en het CDA is het vaakst geadviseerdquote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:57 schreef Genverbrander het volgende:
Verdeling links/rechts bij tot nu toe verstrekte stemadviezen:
[afbeelding]
Zelfs bij Mark Rutte kwam ie onderaan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:20 schreef Jurgen21 het volgende:
Wat mij opvalt is dat bij niemand de VVD het goed doet...
Je kan wellicht beter de partijstandpunten doorlopen. Ik vermoed dat de VVD vooral een negatief stemadvies krijgen vanwege hun mening dat het defensiebudget omhoog moet en dat christelijke en islamitiche scholen leerlingen moeten kunnen weigeren (wat een heel onliberaal standpunt is) Waar ze ook mee afwijken met de meeste partijen is dat ze vinden dat verhuurders van woningen zelf moeten weten wat voor prijs ze vragen (wat uiteindelijk zal leiden tot veel hogere huren)quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zelfs bij Mark Rutte kwam ie onderaan.![]()
Dus ik heb niet zoveel vertrouwen in de versie van dit jaar....
Bedankt voor de link naar het overzichtelijke overzicht....quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:03 schreef onemangang het volgende:
[..]
Je kan wellicht beter de partijstandpunten doorlopen.
Ik denk dat geen enkele partij staat te juichen als een lid de Armeense genoicide gaat ontkennen louter en alleen vanwege zijn trots-nationalistische turkse gevoelens. Een dergelijke ontkenning doet namelijk te veel denken aan neo-nazi's die de holocaust ontkennen. Het slaat ook gewoon helemaal nergens op. Geen enkele natie heeft een vlekkeloos blazoen, dat moet je niet negeren, maar daar moet je van leren.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://fotoboek.fok.nl/userpics/19189/stemwijzer.gif
Aangezien ik mijn lidmaatschap onlangs heb opgezegd, is de PvdA geen optie. Hoe denkt de VVD over het mengen van politiek met historie?
Het heeft inderdaad nogal zin om dat overzicht te bestuderen. Merk dat ik op cruciale punten van mening verschil met bijvoorbeeld EénNL, die consequent hoog in mijn lijst eindigt. Via dat overzicht kom ik tot een betere keuze.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bedankt voor de link naar het overzichtelijke overzicht....
Als er ook maar 1 eurosceptische vraag in de stemwijzer zat dan scoorde D66 meteen een stuk minder, want bijna iedereen is eurosceptisch terwijl D66 het braafste jongetje van de klas is qua Europa.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:23 schreef Ringo het volgende:
D66.Waarom nou D66 op nr 1?? En op nr 2: EénNL.
![]()
deze 30 stellingen zijn een selectie uit beantwoorde stellingen door de partijen, criterium voor selectie was de mate van hoe ver de partijen het met elkaar oneens zijn om de verschillen zoveel mogelijk eruit te halen om zo een duidelijk profiel te kunnen krijgen uit de stemwijzer, kennelijk waren de partijen het in de jouw aangehaalde kwesties het teveel met elkaar eens of wilden de makers gewoon iets anders doen dan de vorige keer, kan ookquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:04 schreef Tirion het volgende:
Daarnaast zijn er veel te weinig vragen over dingen die de laatste jaren een rol hebben gespeeld; de Europese Unie, de militaire activiteiten van ons leger, de TBS-problematiek etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |