Volgens mij komt dat omdat 2 gebeurtenissen nooit op exact dezelfde plaats kunnen plaatsvinden.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Door de eindigheid van de lichtsnelheid. Hoe komt dat volgens jou?
Onafhankelijk van de observator ?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:34 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat omdat 2 gebeurtenissen nooit op exact dezelfde plaats kunnen plaatsvinden.
Mee eens? Zo niet verklaar je nader..
Verklaar je nader?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:34 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat omdat 2 gebeurtenissen nooit op exact dezelfde plaats kunnen plaatsvinden.
Mee eens? Zo niet verklaar je nader..
Des te dichter de observator in de buurt is van een bepaalde gebeurtenis, des te groter is de gelijktijdigheid met zijn eigen waarneming. Gelijktijdigheid gaat met een vertraging van 1sec/300.000km.quote:
Je praat onzinquote:Op woensdag 8 november 2006 20:56 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Des te dichter de observator in de buurt is van een bepaalde gebeurtenis, des te groter is de gelijktijdigheid met zijn eigen waarneming. Gelijktijdigheid gaat met een vertraging van 1sec/300.000km.
Twee gebeurtenissen zijn gelijktijdig of zijn dat niet. Hoeveel meer of minder is onzinnig.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:05 schreef rudeonline het volgende:
Als je het beter weet moet je ook je mond opentrekken..
Je neemt alles waar met een vertraging van 1sec/300.000km. Dat zou jij als natuurkundige moeten weten.
quote:Op woensdag 8 november 2006 17:23 schreef Et-Cetera het volgende:
Die link van Sapientiea is grappig
[..]
Moehahaha
Tuurlijk wel, ik wil weten waar de mate van gelijktijdigheid van af hangt.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Twee gebeurtenissen zijn gelijktijdig of zijn dat niet. Hoeveel meer of minder is onzinnig.
Dan moet je het niet zo stellen. Als je dat wil weten kan je het in de 2 artikelen vinden die ik je gegeven heb.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:52 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ik wil weten waar de mate van gelijktijdigheid van af hangt.
quote:Op woensdag 8 november 2006 21:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dan moet je het niet zo stellen. Als je dat wil weten kan je het in de 2 artikelen vinden die ik je gegeven heb.
Waarom, je zegt zelf dat dat onzinnig is?quote:Hoeveel meer of minder is onzinnig.
Als je wil weten waar het van afhangt rudequote:Op woensdag 8 november 2006 22:00 schreef rudeonline het volgende:
[..]
[..]
Waarom, je zegt zelf dat dat onzinnig is?
Ten eerste, zoals hierboven al gezegd is: iets is gelijktijdig (in een bepaald referentiekader!) of is het niet. Een vrouw kan ook niet een beetje zwanger zijn.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:52 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ik wil weten waar de mate van gelijktijdigheid van af hangt.
Sorry hoor maar JIJ bent diegene die beweerd dat 1+2=1/2.....of 2km + 1 sec = 2km/sec........quote:Op woensdag 8 november 2006 21:05 schreef rudeonline het volgende:
Als je het beter weet moet je ook je mond opentrekken..
Je neemt alles waar met een vertraging van 1sec/300.000km. Dat zou jij als natuurkundige moeten weten.
Er is natuurlijk een verschil tussen een tijdsverschil van 1sec of van 20sec of van 5 lichtjaar. Meer en minder is onzinnig..? Er is een minimaal tijdsverschil, 0sec, dat noemen we gelijktijdigheid, en een maximum tijdsverschil is er niet.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als je wil weten waar het van afhangt rudeMeer of minder gelijktijdig is onzinnig.
Ik klink onzinnig? Heb je wel door wat je schrijft? 5 lichtjaar is bijv geen tijd. Iets is gelijktijdig of is dat niet. Om een voorbeeld van iemand anders nog maar een keer te gebruiken: een vrouw kan niet een beetje zwanger zijn. Tis of wel of niet.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:25 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een verschil tussen een tijdsverschil van 1sec of van 20sec of van 5 lichtjaar. Meer en minder is onzinnig..? Er is een minimaal tijdsverschil, 0sec, dat noemen we gelijktijdigheid, en een maximum tijdsverschil is er niet.
Je klinkt zelf een beetje onzinnig.
Nou, sorry dan. Ik bedoel 5 jaar. Graapig dat een gebeurtis op 5 lichtjaar afstand ook 5 jaar later wordt waargenomen. Daar vergiste ik mij even in. Maar om in het absolute "nu" te blijven. Een zwangere vrouw is tegijk zwanger EN vrouw. Ik zie dat dus ook als een gelijktijdigheid. 1 gebeurtenis op 1 plaats in 1 persoon.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik klink onzinnig? Heb je wel door wat je schrijft? 5 lichtjaar is bijv geen tijd. Iets is gelijktijdig of is dat niet. Om een voorbeeld van iemand anders nog maar een keer te gebruiken: een vrouw kan niet een beetje zwanger zijn. Tis of wel of niet.
Ook al fout. Lekker bezig vandaagquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:50 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Nou, sorry dan. Ik bedoel 5 jaar. Graapig dat een gebeurtis op 5 lichtjaar afstand ook 5 jaar later wordt waargenomen. Daar vergiste ik mij even in.
Je snapt het niet...quote:Maar om in het absolute "nu" te blijven. Een zwangere vrouw is tegijk zwanger EN vrouw. Ik zie dat dus ook als een gelijktijdigheid. 1 gebeurtenis op 1 plaats in 1 persoon.
Het is ook niet een beetje zwanger ( ik weet niet waar ik dat ooit gezegt heb..) Het is wel of niet zwanger.
En een zwanerschap is een gelijkheid omdat zowel de vrouw als het ongeboren kind zich beide op exact hetzelfde tijdstip en plaats begeven.
Bij één gebeurtenis kan geen sprake zijn van gelijktijdigheid. Twee op zichzelf staande gebeurtenissen kunnen al dan niet gelijktijdig zijn (in een bepaald referentiekader).quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:50 schreef rudeonline het volgende:
Een zwangere vrouw is tegijk zwanger EN vrouw. Ik zie dat dus ook als een gelijktijdigheid. 1 gebeurtenis op 1 plaats in 1 persoon.
Het is ook niet een beetje zwanger ( ik weet niet waar ik dat ooit gezegt heb..) Het is wel of niet zwanger.
En een zwanerschap is een gelijkheid omdat zowel de vrouw als het ongeboren kind zich beide op exact hetzelfde tijdstip en plaats begeven.
Euhhh zwanger EN vrouw is een gelijkheid? Dus jij vind een vrouw een gebeurtenis?quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:50 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Nou, sorry dan. Ik bedoel 5 jaar. Graapig dat een gebeurtis op 5 lichtjaar afstand ook 5 jaar later wordt waargenomen. Daar vergiste ik mij even in. Maar om in het absolute "nu" te blijven. Een zwangere vrouw is tegijk zwanger EN vrouw. Ik zie dat dus ook als een gelijktijdigheid. 1 gebeurtenis op 1 plaats in 1 persoon.
Iets eenvoudiger dan. Als een vrouw zwanger raakt dan is het moment waarop de eicel de vrucht binnendringt een gelijktijdige gebeurtenis.quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:29 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Euhhh zwanger EN vrouw is een gelijkheid? Dus jij vind een vrouw een gebeurtenis?
Hey zou het niet zo kunnen zijn dat de zwangere vrouw en de ongeboren vrucht een andere tijd ervaren? Ze verwijderen zichzelf natuurlijk van elkaar met 300.000km/sec. In principe zou het dus kunnen dat ze wel op dezelfde plaats zijn, maar dat ze door het licht-snelheids-verschil allebei in een andere dimensie bevinden......
Zoals ik eerder zei, dat is slechts één gebeurtenis. Die is hoogstens gelijktijdig met zichzelf, maar da's een waarheid als een koe.quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:59 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Iets eenvoudiger dan. Als een vrouw zwanger raakt dan is het moment waarop de eicel de vrucht binnendringt een gelijktijdige gebeurtenis.
Juist.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:03 schreef Maethor het volgende:
[..]
Zoals ik eerder zei, dat is slechts één gebeurtenis. Die is hoogstens gelijktijdig met zichzelf, maar da's een waarheid als een koe.
'Absoluut ten opzichte van zichzelf' is wederom een contradictio in terminis want iemand anders denkt ook een absolute klok te hebben die niettemin afwijkt van de jouwe. Relativiteit dus. Zie verder het gelijktijdigheidtopic.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:13 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Juist.
Daarom is iedere gebeurtenis absoluut t.o.v. zichzelf. Jijzelf bent dus ook absoluut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |