abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43371649
quote:
Op woensdag 8 november 2006 17:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Door de eindigheid van de lichtsnelheid. Hoe komt dat volgens jou?
Volgens mij komt dat omdat 2 gebeurtenissen nooit op exact dezelfde plaats kunnen plaatsvinden.

Mee eens? Zo niet verklaar je nader..
  woensdag 8 november 2006 @ 20:52:42 #177
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_43372477
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:34 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat omdat 2 gebeurtenissen nooit op exact dezelfde plaats kunnen plaatsvinden.

Onafhankelijk van de observator ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  woensdag 8 november 2006 @ 20:53:26 #178
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43372513
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:34 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_43372675
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:52 schreef ChOas het volgende:

[..]

Onafhankelijk van de observator ?
Des te dichter de observator in de buurt is van een bepaalde gebeurtenis, des te groter is de gelijktijdigheid met zijn eigen waarneming. Gelijktijdigheid gaat met een vertraging van 1sec/300.000km.
  woensdag 8 november 2006 @ 20:57:56 #180
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43372746
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:56 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Des te dichter de observator in de buurt is van een bepaalde gebeurtenis, des te groter is de gelijktijdigheid met zijn eigen waarneming. Gelijktijdigheid gaat met een vertraging van 1sec/300.000km.
Je praat onzin
Onikaan ni ov dovah
pi_43373099
Als je het beter weet moet je ook je mond opentrekken..

Je neemt alles waar met een vertraging van 1sec/300.000km. Dat zou jij als natuurkundige moeten weten.
  woensdag 8 november 2006 @ 21:06:57 #182
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43373148
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:05 schreef rudeonline het volgende:

Je neemt alles waar met een vertraging van 1sec/300.000km. Dat zou jij als natuurkundige moeten weten.
Twee gebeurtenissen zijn gelijktijdig of zijn dat niet. Hoeveel meer of minder is onzinnig.

[ Bericht 3% gewijzigd door ATuin-hek op 08-11-2006 21:51:45 ]
Onikaan ni ov dovah
pi_43374678
quote:
Op woensdag 8 november 2006 17:23 schreef Et-Cetera het volgende:
Die link van Sapientiea is grappig
[..]

Moehahaha
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_43375269
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Twee gebeurtenissen zijn gelijktijdig of zijn dat niet. Hoeveel meer of minder is onzinnig.
Tuurlijk wel, ik wil weten waar de mate van gelijktijdigheid van af hangt.
  woensdag 8 november 2006 @ 21:57:23 #185
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43375553
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:52 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dan moet je het niet zo stellen. Als je dat wil weten kan je het in de 2 artikelen vinden die ik je gegeven heb.
Onikaan ni ov dovah
pi_43375699
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan moet je het niet zo stellen. Als je dat wil weten kan je het in de 2 artikelen vinden die ik je gegeven heb.
quote:
Hoeveel meer of minder is onzinnig.
Waarom, je zegt zelf dat dat onzinnig is?
  woensdag 8 november 2006 @ 22:06:01 #187
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43376033
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:00 schreef rudeonline het volgende:

[..]

[..]

Waarom, je zegt zelf dat dat onzinnig is?
Als je wil weten waar het van afhangt rude Meer of minder gelijktijdig is onzinnig.
Onikaan ni ov dovah
pi_43377438
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:52 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ten eerste, zoals hierboven al gezegd is: iets is gelijktijdig (in een bepaald referentiekader!) of is het niet. Een vrouw kan ook niet een beetje zwanger zijn.

Verder: waarom vraag je dat hier als je niks van ons wilt aannemen? Het is nl. al eens gezegd (zoals zoveel andere dingen). Het hangt af van je referentiekader of je iets als gelijktijdig waarneemt of niet.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_43385699
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:05 schreef rudeonline het volgende:

Sorry hoor maar JIJ bent diegene die beweerd dat 1+2=1/2.....of 2km + 1 sec = 2km/sec........

Hoe moeten we jou nou serieus nemen man....?
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  donderdag 9 november 2006 @ 09:47:23 #190
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_43386107
en vertraging is afstand / tijd / tijd en niet tijd / afstand.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_43426567
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als je wil weten waar het van afhangt rude Meer of minder gelijktijdig is onzinnig.
Er is natuurlijk een verschil tussen een tijdsverschil van 1sec of van 20sec of van 5 lichtjaar. Meer en minder is onzinnig..? Er is een minimaal tijdsverschil, 0sec, dat noemen we gelijktijdigheid, en een maximum tijdsverschil is er niet.

Je klinkt zelf een beetje onzinnig.
  vrijdag 10 november 2006 @ 14:35:30 #192
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43426910
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:25 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een verschil tussen een tijdsverschil van 1sec of van 20sec of van 5 lichtjaar. Meer en minder is onzinnig..? Er is een minimaal tijdsverschil, 0sec, dat noemen we gelijktijdigheid, en een maximum tijdsverschil is er niet.

Je klinkt zelf een beetje onzinnig.
Ik klink onzinnig? Heb je wel door wat je schrijft? 5 lichtjaar is bijv geen tijd. Iets is gelijktijdig of is dat niet. Om een voorbeeld van iemand anders nog maar een keer te gebruiken: een vrouw kan niet een beetje zwanger zijn. Tis of wel of niet.
Onikaan ni ov dovah
pi_43427344
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik klink onzinnig? Heb je wel door wat je schrijft? 5 lichtjaar is bijv geen tijd. Iets is gelijktijdig of is dat niet. Om een voorbeeld van iemand anders nog maar een keer te gebruiken: een vrouw kan niet een beetje zwanger zijn. Tis of wel of niet.
Nou, sorry dan. Ik bedoel 5 jaar. Graapig dat een gebeurtis op 5 lichtjaar afstand ook 5 jaar later wordt waargenomen. Daar vergiste ik mij even in. Maar om in het absolute "nu" te blijven. Een zwangere vrouw is tegijk zwanger EN vrouw. Ik zie dat dus ook als een gelijktijdigheid. 1 gebeurtenis op 1 plaats in 1 persoon.

Het is ook niet een beetje zwanger ( ik weet niet waar ik dat ooit gezegt heb..) Het is wel of niet zwanger.

En een zwanerschap is een gelijkheid omdat zowel de vrouw als het ongeboren kind zich beide op exact hetzelfde tijdstip en plaats begeven.
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:10:30 #194
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43427931
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:50 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Nou, sorry dan. Ik bedoel 5 jaar. Graapig dat een gebeurtis op 5 lichtjaar afstand ook 5 jaar later wordt waargenomen. Daar vergiste ik mij even in.
Ook al fout. Lekker bezig vandaag
quote:
Maar om in het absolute "nu" te blijven. Een zwangere vrouw is tegijk zwanger EN vrouw. Ik zie dat dus ook als een gelijktijdigheid. 1 gebeurtenis op 1 plaats in 1 persoon.

Het is ook niet een beetje zwanger ( ik weet niet waar ik dat ooit gezegt heb..) Het is wel of niet zwanger.

En een zwanerschap is een gelijkheid omdat zowel de vrouw als het ongeboren kind zich beide op exact hetzelfde tijdstip en plaats begeven.
Je snapt het niet...
Onikaan ni ov dovah
pi_43428086
quote:
Een zwangere vrouw is tegijk zwanger EN vrouw. Ik zie dat dus ook als een gelijktijdigheid. 1 gebeurtenis op 1 plaats in 1 persoon.

Bij één gebeurtenis kan geen sprake zijn van gelijktijdigheid. Twee op zichzelf staande gebeurtenissen kunnen al dan niet gelijktijdig zijn (in een bepaald referentiekader).
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_43430425
quote:

[..]

Nou, sorry dan. Ik bedoel 5 jaar. Graapig dat een gebeurtis op 5 lichtjaar afstand ook 5 jaar later wordt waargenomen. Daar vergiste ik mij even in. Maar om in het absolute "nu" te blijven. Een zwangere vrouw is tegijk zwanger EN vrouw. Ik zie dat dus ook als een gelijktijdigheid. 1 gebeurtenis op 1 plaats in 1 persoon.

Euhhh zwanger EN vrouw is een gelijkheid? Dus jij vind een vrouw een gebeurtenis?
Hey zou het niet zo kunnen zijn dat de zwangere vrouw en de ongeboren vrucht een andere tijd ervaren? Ze verwijderen zichzelf natuurlijk van elkaar met 300.000km/sec. In principe zou het dus kunnen dat ze wel op dezelfde plaats zijn, maar dat ze door het licht-snelheids-verschil allebei in een andere dimensie bevinden......
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_43431285
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:29 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Euhhh zwanger EN vrouw is een gelijkheid? Dus jij vind een vrouw een gebeurtenis?
Hey zou het niet zo kunnen zijn dat de zwangere vrouw en de ongeboren vrucht een andere tijd ervaren? Ze verwijderen zichzelf natuurlijk van elkaar met 300.000km/sec. In principe zou het dus kunnen dat ze wel op dezelfde plaats zijn, maar dat ze door het licht-snelheids-verschil allebei in een andere dimensie bevinden......
Iets eenvoudiger dan. Als een vrouw zwanger raakt dan is het moment waarop de eicel de vrucht binnendringt een gelijktijdige gebeurtenis.
pi_43431410
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:59 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Iets eenvoudiger dan. Als een vrouw zwanger raakt dan is het moment waarop de eicel de vrucht binnendringt een gelijktijdige gebeurtenis.
Zoals ik eerder zei, dat is slechts één gebeurtenis. Die is hoogstens gelijktijdig met zichzelf, maar da's een waarheid als een koe.
pi_43431664
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:03 schreef Maethor het volgende:

[..]

Zoals ik eerder zei, dat is slechts één gebeurtenis. Die is hoogstens gelijktijdig met zichzelf, maar da's een waarheid als een koe.
Juist.

Daarom is iedere gebeurtenis absoluut t.o.v. zichzelf. Jijzelf bent dus ook absoluut.
pi_43432008
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:13 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Juist.

Daarom is iedere gebeurtenis absoluut t.o.v. zichzelf. Jijzelf bent dus ook absoluut.
'Absoluut ten opzichte van zichzelf' is wederom een contradictio in terminis want iemand anders denkt ook een absolute klok te hebben die niettemin afwijkt van de jouwe. Relativiteit dus. Zie verder het gelijktijdigheidtopic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')