Doe maar een vervolgvraag aubquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:40 schreef Nembrionic het volgende:
Sorry mensen...moest even naar de winkel
Vraag komt er nog steeds aan
Dan antwoord ik vast Hugh Jackmanquote:
Bedankt voor het vertrouwen in mijn niveauquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dan antwoord ik vast Hugh Jackman
Wat hij zeiquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:48 schreef Grim. het volgende:
Angst voor egels ?
waar staat die lijst met angsten?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:47 schreef Nembrionic het volgende:
Liticafobie - wat is het?
Dat zou bibliofobie zijn...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:51 schreef Homdeck het volgende:
angst voor boeken?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:53 schreef RoofingBurner het volgende:
Angst voor kunst?
dat konden we ook echt zelf niet bedenken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:55 schreef Nembrionic het volgende:
hint: "litigeren"
is dat een woord ja?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:55 schreef Nembrionic het volgende:
hint: "litigeren"
Ofwel "ligitation" in het Engels...ken je het dan wel?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:57 schreef Soempie het volgende:
[..]
dat konden we ook echt zelf niet bedenken.![]()
Weet niet wat het betekent...
Joods kindje geboren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ofwel "ligitation" in het Engels...ken je het dan wel?
zo ongeveer.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:58 schreef RoofingBurner het volgende:
Litigeren is naar de rechter gaan.
Ik ga deze goedrekenenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:00 schreef kamikaze het volgende:
angst voor rechtspraak
Jij bent hier ook nieuw zie ik Welkom hierquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:19 schreef kamikaze het volgende:
ja sorry, ik dacht dat ik het misschien nog fout had
Hoe kom je nu op Amsterdam ??? Volgens mij begrijpt niemand deze vraag, terwijl ie toch eigenlijk niet zo moeilijk isquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:34 schreef Nembrionic het volgende:
Amsterdam natuurlijk
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:43 schreef TrickyDick het volgende:
Ankara - Oslo - Andorra Stad - Adis Abeba
Mark, wat ben je toch een vervelend mannetjequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:48 schreef kamikaze het volgende:
markpeterse +1
klopt zie mijn vorige postquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:47 schreef MarkPeterse het volgende:
andorra la vella
adis abeba
oslo
ankara
de persoon die de vraag stelt heeft onbeperkte google-license gedurende de tijd dat de vraag duurt
En abeba betekent vast ook wel iets in het nederlandsquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:49 schreef MarkPeterse het volgende:
maar andorra la vella betekent andorra stad in het nederlands en dan issie weer niet met dezelfde begin en eind letter
ik mag vervelend zijn, want ik ben zielig vandaag, want de tandarts heeft in mijn kies lopen borenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:49 schreef TrickyDick het volgende:
[..]
Mark, wat ben je toch een vervelend mannetjeJe weet veel !!!
heb je misschien gelijk in, maar ik ga hem toch goedrekenen, omdat ik er eigenlijk ook vandoor moet (opgezocht kwam er in de nederlandse taal namelijk ook andorra la vella uit.)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:49 schreef MarkPeterse het volgende:
maar andorra la vella betekent andorra stad in het nederlands en dan issie weer niet met dezelfde begin en eind letter
Don't sweat it ... Was een leuke vraag en Adis Abeba blijft in het Nederlands ook gewoon Adis Abeba, dus ...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:53 schreef kamikaze het volgende:
[..]
heb je misschien gelijk in, maar ik ga hem toch goedrekenen, omdat ik er eigenlijk ook vandoor moet (opgezocht kwam er in de nederlandse taal namelijk ook andorra la vella uit.)
sorry volgende keer zal ik een betere vraag stellen
Goed dat je het zelf in ieder geval inzietquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:58 schreef MarkPeterse het volgende:
... of iets wetenschappelijks waar geen weldenkend mens iets mee te maken wil hebben
Zelfkennis siert de mensquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:59 schreef TrickyDick het volgende:
[..]
Goed dat je het zelf in ieder geval inziet![]()
MarkPeterse +1quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:51 schreef MarkPeterse het volgende:
eiwit met bosbessensap geklopt
Ik trek trouwens mijn vraag terug. Het antwoord was: "de onterechte kampioen" en gaat over een oude man die meedoet aan een living statues tentoonstelling. Een tragikomedisch meesterwerkje!
Ik ga er trouwens zo vandoor! Tot later enzo....
dat moet dan peter sarsted zijnquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:08 schreef Jayhawk het volgende:
You talk like Marlene Dietrich
And you dance like Zizi Jeanmaire
Your clothes are all made by Balmain
And there's diamonds and pearls in your hair, yes there are
neequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:14 schreef erkel het volgende:
The Who?
dat is met alles zo.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:18 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Heb het opgezocht en dit raadt je nooit (of je moet het weten...)
hou het maar bij die tvpquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:20 schreef wyccie het volgende:
Moeilijke naam dus.
Husker Du?
Niet echt moeilijk, maar dit is dan ook maar een tvp.
dit reken ik wel goedquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:24 schreef versabommie het volgende:
dave dee, dozy, beeky, tisj and mich ofzo
kutnaam iig![]()
dave dee is sowieso goed
mwah wel leuke deuntjes iddquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:25 schreef Homdeck het volgende:
[..]
dit reken ik wel goed![]()
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich
versabommie +1
goeie muziek trouwens![]()
nee begin 17e eeuwquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:06 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Een boek van Umberto Eco?
was ie ookquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:12 schreef cafca het volgende:
Ik vond die Dave Dee, Dozy en de rest vraag makkelijker...
Lienekien +1quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:16 schreef Lienekien het volgende:
Bredero.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:05 schreef kniertjeh het volgende:
koffie Erkel?.. *weet vraag ook niet*
Het valt ook meteen stil...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:42 schreef kniertjeh het volgende:
Waarom val ik elke keer binnen op het moment van een vraag...die ik niet weet?
Het leek me nog wel zo easy...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:40 schreef Lienekien het volgende:
De titel slaat op de pianoachtergrond.
In de film speelt ook loensende Karen Black.
Misschien kun je een andere vraag stellen, want met deze vraag lijkt het niet te gaan lukken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:13 schreef Lienekien het volgende:
Als je 't met de huidige hints niet weet, dan weet je het dus gewoon niet. Het is nog steeds een kennisquiz en niet een raad maar raak quiz.![]()
Ik wist niet dat hier zo snel opgegeven werd? Ik lees in de OP ook niks over wat te doen als een vraag niet beantwoord wordt binnen een bepaalde tijd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:23 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
[..]
Misschien kun je een andere vraag stellen, want met deze vraag lijkt het niet te gaan lukken.
Wyccie +1quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:28 schreef wyccie het volgende:
Five easy pieces?
Zie je nou wel, er waren best mensen die het wisten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:28 schreef Flitspaal het volgende:
Film 1: Five Easy Pieces
Film 2: Terms of Endearment
dat klopt. veel mensen verwarden hem n.a.v. die clip met paul simonquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:49 schreef RoofingBurner het volgende:
Nee da's Chevy Chase volgens mij.
Nee het is een ring uit Ierland. Er zijn nogal wat verhalen over het ontstaan van het symbool wat erop staat. De ring is trouwens wereldberoemd hoor.quote:
quote:Dit verhaal over Richard Joyce is mogelijk het meest op waarheid berustende.
Na de gevangene te zijn geweest van een Moorse goudsmid, komt Richard Joyce vrij, nadat William de Derde een overeenkomst wist te sluiten, om al zijn gevangen onderdanen in Algiers weer huiswaarts te doen keren. De Moorse goudsmid wil hem echter niet kwijt en biedt hem zijn dochter en de helft van zijn rijkdom aan. Richard bedankt ervoor en keert terug naar zijn thuisland. Zijn verloofde thuis heeft al die jaren op hem gewacht. Richard geeft haar de ring en ze trouwen. Richard begint een goudsmederij en de eerste![]()
-ringen dragen zijn initialen (RI): Richard Joyce.
Dat is dus hetzelfde symbool.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Doet me denken aan:
[afbeelding]
quote:Verboden liefde
Een ander verhaal verhaalt over een koning die verliefd werd op een boerin, maar hij kon niet met haar trouwen. Daarom besloot hij zichzelf van kant te maken. Zijn handen werden hierna afgehakt en rond zijn hart gelegd, als teken van zijn eeuwigdurende liefde voor de vrouw.
quote:Het visserdorpje
De naam komt van, een visserdorpje, liggend waar de rivier Corrib en de Galwaybay elkaar ontmoeten. In dit dorpje zou de ring ontworpen zijn en werd hij gedragen door de vissers van
(oorspronkelijk zou het teken op de boten en zeilen zijn geschilderd). Als de
-vissers vreemde collega’s in hun wateren aantroffen, werden die gecontroleerd op dit teken. Hadden ze die niet, dan konden de vreemde vissers rekenen op een enkeltje zeebodem.
quote:De Ierse Drie-eenheid
De ring zou een van de eerste symbolen van de Ierse Drie-eenheid zijn. De kroon stelt dan de Vader voor, de linkerhand de Zoon en de rechterhand de Heilige Geest, alledrie zorgend voor het hart dat de mensheid voorstelt.
quote:Het Keltische godenrijk
Sommigen schrijven er echter ook een voorchristelijke betekenis aan. De rechterhand zou de machtige god, Dagda, de vader der goden voorstellen. De linkerhand zou toegeschreven zijn aan de vruchtbaarheidsgodin Anu, later bekend als Danu. Zij was de universele moeder van alle Kelten en zou ook alle goden groot hebben gebracht. Zij was tevens de godin van de wijsheid en de wind. De kroon staat voor Beauthauille. Het hart staat voor alle harten van de mensheid en ook datgene wat eeuwige muziek naar de Kelten stuurt.
ac milan is met 10 man op 0-1 gekomenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ben ik weer! Nog wat spannends gebeurd in de tussentijd?
oh ja voetbal vergetenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:20 schreef WooZ het volgende:
[..]
ac milan is met 10 man op 0-1 gekomen
quote:De-ring is een traditionele Ierse vriendschapsring. Het bestaat uit een gekroond hart, dat door twee handen wordt vastgehouden. Het hart staat voor liefde, de handen voor vriendschap en de kroon voor loyaliteit. Aan de manier hoe mensen de ring dragen, kun je zien of de drager verloofd, getrouwd of alleenstaand is. - Aan de rechterhand met de punt van het hart naar je toe betekent dat je verloofd bent. - Aan de rechterhand met de punt van het hart van je af, betekent vrijgezel. - Aan de linkerhand met de punt naar je toe, dan zeg je dat je gelukkig getrouwd bent.
Voetbal interesseert me niet echtquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:20 schreef WooZ het volgende:
[..]
ac milan is met 10 man op 0-1 gekomen
Ik kan het niet uitstaan dat ik het niet meer weetquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:29 schreef RoofingBurner het volgende:
Als je dat wil kan ik het wel vertellen hoor.
avondetenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ben net klaar met avondeten en ben er dus weer
Het is inderdaad een tijger, en dat is zijn achternaam ook ongeveer. Verder allitereert z'n voornaam er leuk bij.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:27 schreef wyccie het volgende:
Ik weet alleen dat het een tijger is.
Waarom is jouw tomaat opeens groen geworden?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:14 schreef kniertjeh het volgende:
Napoleon heeft achternamen ingevoerd. Dus zal dat wel goed zijn denk ik.
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:21 schreef MarkPeterse het volgende:
laaaaaaalaaalaaalaaaaa, gaat er hier nog wat gebeuren of kan ik maar beter gaan tukken?
en verdonk is niet mijn moeder, gelukkig, opbokken met dat mens.....
Napoleon is goed, jaartal bijnaquote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:09 schreef MarkPeterse het volgende:
napoleon, 1810 ofzo
Zo klein ben ik nou ook weer nietquote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Napoleon was erg klein, ongeveer 1 meter 58
Dat klopt, hij was 1.67 of 1.68 lang, wat zelfs redelijk lang was voor een Fransman in die tijd. Op Engelse spotprenten werd hij echter altijd afgebeeld als een dwergquote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:35 schreef Yurithemaster het volgende:
1.67 m?
Hééhééj Mark ondanks een aantal biertjes (waarschijnlijk, denk ik) kun je nog redelijk helder nadenkenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:23 schreef MarkPeterse het volgende:
nou ben ik het natuurlijk wel met haar eens dat alle stinkbuitenlanders het land uitmoeten, maar das een ander verhaal.....
Ja, die van die ring...ik ken de ring, ben zelfs in het betreffende dorpje geweest, volgens mij, maar...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:32 schreef RoofingBurner het volgende:
Ook goede morgen. Voor de vroege vogels, er staat er nog eentje open van gisteravond.
Algemene Kennis Quiz Deel 341quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:27 schreef Nembrionic het volgende:
Net verse koffie gezet
En ik kan geen vraag over/met een ring vinden.
Deze.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:59 schreef RoofingBurner het volgende:
Leuke clip ook een leuke periode trouwens.
Volgende, hoe heet zo'n ring?:
[afbeelding]
Let niet op de haren op de vinger, het is geen foto van mijn vinger.
Die is al genoemd.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:41 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zou zeggen: teenring.
Berkery +1, hebben we dat ook weer gehad.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:01 schreef Berkery het volgende:
Hij heeft geen duim om te bellen
Ben blij dat iemand de ring op de juiste waarde weet te schatten.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:16 schreef NrSiX het volgende:
^lol![]()
ik wil het antwoord op de ring vraag graag, leuke verhaaltjes overigens
Da's geen terpdorp, maar dat zou goed kunnen iddquote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:21 schreef Nembrionic het volgende:
Schokland?
Yesquote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:21 schreef Nembrionic het volgende:
Schokland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |