quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 13:12 schreef Whiteguy het volgende:Zijn er nog meer mensen zoals PallominnoXIII met een tzr ?
Totale brommer newbie (nog nooit op een gereden), dus paar vraagjes
Waar moet ik een beetje op letten als ik em koop ?
Hoeveel km kan je met zo'n ding rijden tot je onderhoud nodig hebt en hoe duur is dat.
Wil wel beetje mee door kunnen karren (80 km/h oid), hoe zit dat met begrenzer er af halen en de eventuele boetes als je gepakt word (word er dan een kubusje van je brommer gemaakt?)
en kan je wat doen aan dat irritante pleures geluid wat er van brommers af komt.. heb ik echt een hekel aan.
50 in de 6 rijden zonder luchtfilter, heb je geen last van dat hoogtoerige gejank.
Als je hem koopt.. Tsja, kijken of het frame recht is, dus op rijden, ff met de handen los, kijken of het stuur rechtdoor blijft gaan, of hij kenteken heeft, en of hij niet extreem opgevoerd is geweest.
Tsja, onderhoud.. Om de 5000 ~ 8000km nieuwe ketting en tandwielen ( 40 - 50 euro)
Om de 10.000 km nieuwe band ( 70 - 80 euro) Ma hangt er ook vanaf of je veel slipt en burnt enzo.
En verder, om de 20.000km reviseren ofzo, magoed, dan rij je wel flink veel.
En dan natuurlijk nog de olie om de zoveel km enzo
Begrenzer eraf halen, is gewoon de uitlaat er vanaf schroeven en dat propje eruit boren. Als je gepakt wordt zal dat zo'n 123 euro oid zijn de eerste keer, maar dat wordt hoger hoe vaker je gepakt wordt, en na 3 keer ben je hem een tijdje kwijt, en dan maken ze hem ook orgineel. Maar een kubusje zullen ze er nooit van maken.
En dat geluid.. Tsja, je kunt ook een 4-takt motor erop bouwen, maar daar zou ik niet aan beginnen als brommer newbie.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.