ja met die foto van hem, toen wist niemand het en ik was te laatquote:Op maandag 16 oktober 2006 11:37 schreef Supersheep het volgende:
Linus Torvalds
Soortgelijke vraag is trouwens al een keer eerder geweest
Prokofjev it isquote:Op maandag 16 oktober 2006 11:41 schreef Homdeck het volgende:
prokovjev
TSE +1quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Geoffrey Chaucer
of ik zit stiekem te AKQ' en terwijl mijn medepracticummers met een echo apparaat zitten te spelenquote:Op maandag 16 oktober 2006 11:52 schreef Supersheep het volgende:
De avond valt snel vandaag
Dat klopt.quote:Op maandag 16 oktober 2006 13:57 schreef MarkPeterse het volgende:
noord korea is toch gewoon ontstaan doordat rusland en de vs de oorlogsbuit (korea was van japan) verdeelden.
RoofingBurner +1quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:03 schreef RoofingBurner het volgende:
dan roep ik nog even 1948.
quote:Het begin van een communistisch Noord-Korea
De geschiedenis van Noord-Korea begint op 15 augustus 1945. Korea was toen, sinds 1910, bezet/geannexeerd door Japan, een situatie waaraan een einde kwam tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog, met de atoombom op Hiroshima en vervolgens de overgave van Japan. Het bewind over Korea werd verdeeld: het zuidelijke deel werd bezet door de Verenigde Staten en het noorden door de Sovjet-Unie. In het door de Sovjet-Unie bestuurde deel plaatsten de Russen Cho Man-sik, een nationalist, aan het hoofd van een voorlopig volkscomité (augustus 1945). Na de terugkeer van Kim Il Sung naar Korea in oktober 1945 werd hij co-voorzitter van het volkscomité. Reeds rond de jaarwisseling werd Cho Man-sik gearresteerd en consolideerden de communisten en hun sympathisanten hun machtsposities.
Onder invloed van de Sovjet-machthebbers kwam op 29 augustus 1946 Noord-Korea's communistische partij (KWP) aan de macht, onder leiding van Kim Tubong en Kim Il Sung. De partij voerde politieke en economische hervormingen door waarbij niet-communistische invloeden werden uitgeschakeld, religie werd onderdrukt en een partij-geleide economie werd ingesteld. Kim Il Sung zou tot in de jaren negentig in Noord-Korea de touwtjes in handen houden.
Op 9 september 1948 werd in Pyongyang de Democratische Volksrepubiek Korea (Engelse afkorting DPRK) uitgeroepen. Noord-Korea als zelfstandige staat was daarmee een feit.
Close.quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:23 schreef MarkPeterse het volgende:
iedereen die die slagerij wil bellen, krijgt altijd haddock aan de lijn
Neuh.quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:25 schreef Neleos het volgende:
Slagerij van het slaan op die trommels.
En van Kampen, omdat ze uit Kampen komen.
Neenquote:Op maandag 16 oktober 2006 14:25 schreef Yurithemaster het volgende:
omdat de oprichter zo heet?
Nopequote:Op maandag 16 oktober 2006 14:26 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Daar had de slagwerkgroep haar eerste oefenruimte?
Mark toch, dit is toch een heel ander antwoord als je eerste antwoord. Gedurende de hele strip 'De zaak zonnebloem' bellen mensen naar kasteel Molensloot terwijl ze "slagerij van Kampen" (in het album is dat een echte slagerij uit het dorp) moeten hebben.quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:33 schreef MarkPeterse het volgende:
ik zie niet in waarom de vraag nog niet volledig beantwoord is....
slagerij van kampen = afkomstig uit een kuifje strip, waarmee het telefoonnummer van molensloot was verwisseld ofzo
en ze hebben die band "slagerij" genoemd omdat ze aan percussie doen, en dan is het grappig om een naam uit een kuifje strip te nemen
Castor en pollux waren ook een tweeling, dit antwoord is dan ook GOEDquote:Op maandag 16 oktober 2006 14:49 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik ken er twee uit de film Face Off, Castor en Pollux.
quote:Op maandag 16 oktober 2006 15:01 schreef MarkPeterse het volgende:
boerenmestwagen
ff serieus bayerische flugzeug werke
voor zover ik weet bestaat tweelingen ook maar uit 2 zichtbare sterren, daarom heet hij ook tweelingen
Dat is de incorrecte naam, de linker op de volgende foto is een musketonhaak, de rechter de haak die ik zoek.....quote:Op maandag 16 oktober 2006 15:22 schreef RoofingBurner het volgende:
Musketonhaak?
Carabiner ofwel karabijnhaak, op wikipedia stond het ook fout, meteen even aangepastquote:Op maandag 16 oktober 2006 15:27 schreef Yurithemaster het volgende:
Carabijnhaak ofzoiets
Jeejquote:Op maandag 16 oktober 2006 15:44 schreef MarkPeterse het volgende:
[..]
Carabiner ofwel karabijnhaak, op wikipedia stond het ook fout, meteen even aangepast
Yurithemaster +1
Ik ga ervan uit dat carabijnhaak echt goed is, omdat alle klimwinkels het ook zo noemen
dan blijft die van mij wel staan danquote:Op maandag 16 oktober 2006 16:35 schreef Neleos het volgende:
Ik stel geen nieuwe vraag, de boel is veels te traag en ik ben straks toch weg.
Juist beredeneerdquote:Op maandag 16 oktober 2006 20:41 schreef macondo het volgende:
Steven Rottier heb ik nooit van gehoord, maar wel dat Davilex iets met Feijenoord zou doen. Dus dat zal het wel zijn. Passen goed bij elkaar. Slechte software en dito voetbalclub...
Davilexquote:Op maandag 16 oktober 2006 18:45 schreef erkel het volgende:
Ik probeer het weer even:
Waar is Steven Rottier, de zakenman die met een overname van Feyenoord in verband werd gebracht, oprichter en directeur van?
quote:Op maandag 16 oktober 2006 21:41 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Ach, maar een uur te laat. Met de huidige snelheid van dit forum is dat niks
quote:Op maandag 16 oktober 2006 21:41 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Ach, maar een uur te laat. Met de huidige snelheid van dit forum is dat niks
Loopt wel redelijk nu bij mij, af en toe nog een wit scherm bij refresh met alleen wat tekstquote:Op maandag 16 oktober 2006 21:52 schreef Supersheep het volgende:
[..]
[..]
Zeker allebei op de F5knop zitten rammen? Binnen 10 minuten 2 reacties, een record
Nee die zier er toch heel anders uitquote:Op maandag 16 oktober 2006 22:29 schreef erkel het volgende:
Taj Mahal?
Neequote:Op maandag 16 oktober 2006 22:31 schreef Nembrionic het volgende:
Bara Badhur
quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:31 schreef Nembrionic het volgende:
Of anders Ankor Wat.
Het zag er niet naar uit dat die geraden werd en om het topic toch nog weer wat leven in te blazen stelde ik maar een nieuwe vraag.quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:42 schreef macondo het volgende:
Mijn vraag stond overigens ook nog, Yuri. Zonder er een woord aan te besteden overgeslagen?
Dankzij de geweldige snelheid van het forum ga ik niet een avondje zitten F5 heur...quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:54 schreef erkel het volgende:
Gaat weer lekker traag hier. Al is het nu de snelheid van het forum niet, maar de vragenstellers![]()
Vind je?quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:03 schreef erkel het volgende:
Snelheid van het forum is nu wel weer redelijk in orde![]()
En daar kom je een half uur later meequote:Op maandag 16 oktober 2006 23:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Vind je?
Ik weet ook even geen vraag.
Dat is niet zo gek als het forum kut werkt.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:14 schreef erkel het volgende:
[..]
En daar kom je een half uur later mee![]()
Bijna....gewoon internetquote:Op maandag 16 oktober 2006 23:33 schreef Yurithemaster het volgende:
1968?
Neequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:04 schreef erkel het volgende:
Maki's?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:17 schreef Nembrionic het volgende:
stokstaartjes dacht ik...
Ik dacht aan Wouter Bosquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:15 schreef Yurithemaster het volgende:
Hint woorden: Bos en apport
die moet ik wel wetenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:25 schreef Nembrionic het volgende:
Welke kaarten vormen de "Dead man's hand" en waar komt de naam volgens de overlevering vandaan.
Dan wacht ik in spanning af op het antwoord.quote:
Dan weet ik het niet meerquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:34 schreef Nembrionic het volgende:
ook niet.
Tenzij je de hele dag al het forum probeert te bereiken en om 20:00 dacht: fuck it.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:52 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Het forum loopt nu weer lekker dus dat is niet de reden om weg te blijven
Dat kan het ook zijnquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tenzij je de hele dag al het forum probeert te bereiken en om 20:00 dacht: fuck it.
Eh..neequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dead man's hand was de meest waardeloze combinatie bij Texas Hold 'em, en bestaat uit een 2 en een 7 van verschillende kleur.
Of wordt er verwezen naar iets met de Suicide King er in?
Nee, die is het niet, helaas.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 07:49 schreef cafca het volgende:
Ontario
Nee ook niet. Da's trouwens een 'territory' en géén provincie. Er zijn 10 provincies dus we kunnen nog wel even doorgaan.quote:
Hij lijkt inderdaad ontzettend op de vlag van Ontario.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 07:55 schreef cafca het volgende:
hm, hij lijkt er wel op... British Columbia dan?
Dat is een provincie, maar het is niet de provincie die ik zoek.quote:
Nu je het zegt...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:02 schreef cafca het volgende:
New South Wales ligt best wel in Australie
Nee, die is het ook niet. 6 genoemd, nog 4 te gaan. Hintje:quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:02 schreef cafca het volgende:
New South Wales ligt best wel in Australie
NewFoundland?
Yesssss....................we hebben een winnaar.quote:
Ik wist het wel. Hield jullie alleen even in spanningquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:40 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Yesssss....................we hebben een winnaar.
Sunny Manitoba it is.
LeisureSuitLarry +1
He, editten is niet toegestaan. Of je moet het erbij zetten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:51 schreef MarkPeterse het volgende:
17:50?
Klok kijken is ook een vakquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:52 schreef MarkPeterse het volgende:
17:15 dan
Maakt ook niet uit, maar zet het dan even in je post erbij, of maak een nieuwe reply.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:53 schreef MarkPeterse het volgende:
tikfout, 17:30 is een onmogelijk antwoord op je vraag
Hoe weet je dat ik zit??quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:54 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Jullie zitten vrij laat
MarkPeterse +1quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:56 schreef MarkPeterse het volgende:
14:45
Een vallende?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:59 schreef MarkPeterse het volgende:
Wat voor ster is de zon?
Gelukkig niet, die wil je niet op de aarde hebben hoor.quote:
I know, maar ik kwam niet verder dan soapster, superster en filmster .....quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:10 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Gelukkig niet, die wil je niet op de aarde hebben hoor.![]()
eh, ik doe het er voorquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:12 schreef MarkPeterse het volgende:
ganumedos
Dat is toch geen ster?? Dat is een griekse god....quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:20 schreef Neleos het volgende:
Aphrodite?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:54 schreef MarkPeterse het volgende:
een dwerg is denk ik een "νανοs" in het grieks, wat geel is ben ik eigenlijk vergeten
JUP, ik dacht, mooie samentrekking van de vorige twee vragen, sterren en griekse mythologie, met een sausje van cryptische omschrijving, duurt het een eeuw voor hij geraden wordt....quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:55 schreef Soempie het volgende:
cassiopeia?
Hier nog eenquote:
foto'squote:
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:15 schreef MarkPeterse het volgende:
constantinopel/istanbul
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:18 schreef MarkPeterse het volgende:
Ik ben maar ff gestopt met het "wij gymnasiasten beheersen de AKQ" vragen
puik ideequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:18 schreef MarkPeterse het volgende:
Wie was Heisenberg ook alweer, en leg uit wat hij precies bedacht heeft...
Ik ben maar ff gestopt met "wij gymnasiasten overheersen de AKQ" vragen
morgen weerquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:19 schreef Soempie het volgende:
[..]
ging net zo lekker met m'n punten
Nee die heette echt von Zeppelin.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:22 schreef erkel het volgende:
Was die niet van de Zappelin?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:24 schreef Nembrionic het volgende:
Ik dacht scheikundig eigenlijk
nee hoor, je hebt het net voorgezegdquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:25 schreef MarkPeterse het volgende:
[..]
zondaar!
Heisenberg is een van de grondleggers van de quantummechanica.
Issie te moeilijk?
Ik haak meestal af bij jouw vragen, dus mij maakt het niet uitquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:25 schreef MarkPeterse het volgende:
[..]
zondaar!
Heisenberg is een van de grondleggers van de quantummechanica.
Issie te moeilijk?
Upd: ik zit het net op de nederlandse wikipedia na te lezen, en daar staat het gewoon FOUT. Jammer dat JayHawk er niet is
![]()
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:26 schreef Soempie het volgende:
[..]
nee hoor, je hebt het net voorgezegd![]()
bijna goedquote:
Ik snap niet eens wat hier staatquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:34 schreef MarkPeterse het volgende:
Laat maar, Heisenberg heeft het Heisenberg principe ontdekt, dat aangeeft dat het onmogelijk is om plaats en impuls van een particle tegelijk te weten. De onzekerheid is omgekeerd evenredig met de grootte van het deeltje.
gelukkig! ik was al bang dat het aan mij lagquote:
Volgens mij dat je die twee dingen niet tegelijk kan weten omdat het deeltje heel erg klein is. Een olifant is groter, en is dus makkelijker om dingen van op te meten dan een bacterie.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik snap niet eens wat hier staat![]()
en de foto: mendeljev?
Hoe kleiner het deeltje, hoe kleiner de kans dat je de exacte plaats op het juiste moment kunt aangevenquote:
Er staat dat je bij heeeeele kleine deeltjes de plaats en de snelheid niet allebei meer kan meten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik snap niet eens wat hier staat![]()
en de foto: mendeljev?
Die is dan ook een weinig wetenschappelijk. (of ze moet haar lichaam nalaten aan de wetenschap, maar zover is het nog niet)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:57 schreef Homdeck het volgende:
Nana Mouskouri zal het niet zijn denk ik
schande dat hij geen nobelprijs heeft gekregenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:59 schreef MarkPeterse het volgende:
Jullie moeten je doodschamen
Het gaat hier om de uitvinder van glyceryl trinitraat
en elke nederlander zou natuurlijk moeten weten wie dat goedje uitgevonden heeft. ik weet niet eens wat het isquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:59 schreef MarkPeterse het volgende:
Jullie moeten je doodschamen
Het gaat hier om de uitvinder van glyceryl trinitraat
shit..Nobel zelf dusquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Alfred Nobel had dynamiet uitgevonden, dat is bijna TNT
Hehehehequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Alfred Nobel had dynamiet uitgevonden, dat is bijna TNT
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |