Maar ook dat is kenmerkend voor iemand die schizofreen is.. Dat maakt het ook zo verdomd moeilijk te behandelen..quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:37 schreef nietzman het volgende:
Ik zou maar eens gaan luisteren naar mensen die verstand van zaken hebben. Die "De hele wereld is gek behalve ik" instelling is niet gezond.
Ik vraag me af of er genoeg risperdal op deze planeet is voor onze vriend Rinus.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:42 schreef gronk het volgende:
Nadat ik z'n homepage had gezien kon ik me prima vinden in de beslissing van z'n psychiater om z'n dosis risperdal op te schroeven ipv te verlagen.
Ben ik een monster als ik gedwongen opname voorstel?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:09 schreef Alicey het volgende:
Maar ook dat is kenmerkend voor iemand die schizofreen is.. Dat maakt het ook zo verdomd moeilijk te behandelen..
Een telefoontje naar z'n pa&ma danwel z'n hulpverlener lijkt me op zich niet verkeerd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:16 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ben ik een monster als ik gedwongen opname voorstel?
Ik weet niet hoe TS IRL is. Maar hij lijkt me op basis van zijn posts hier op het moment redelijk ongevaarlijk, dus waarom dan een opname? Maar ik doelde er met mijn reactie eigenlijk meer op dat je iemand die aan psychoses lijdt moeilijk zult kunnen overtuigen naar deskundigen te luisteren. Iemand met psychoses ziet die deskundigen als onderdeel van een complot.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:16 schreef nietzman het volgende:
Ben ik een monster als ik gedwongen opname voorstel?
Oeh ja. Van die slimmeriken die speed gaan gebruiken om de hele nacht wakker te blijven omdat ze zo van hun medicatie af kunnen raken, en omdat ze alert moeten blijven omdat anders de politie binnenvalt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:26 schreef An24 het volgende:
(Toen hij aangaf dat de zijn psych niet vroeg naarzijn drugsgebruik, vroeg ik me ineens spontaan af of hij geen drugspsychoses zijn. Zou een hoop duidelijk maken in ieder geval!)
Dacht eerder aan blowen, dat kan ook onwijs psychose gevoelig zijn. Maar dat mag TS vertellenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Oeh ja. Van die slimmeriken die speed gaan gebruiken om de hele nacht wakker te blijven omdat ze zo van hun medicatie af kunnen raken, en omdat ze alert moeten blijven omdat anders de politie binnenvalt.![]()
Inderdaad waar. Ik heb ook wel eens paniekaanvallen en wanen gehad na ietsje te heftig blowen. En het lijkt zo onschuldig.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Dacht eerder aan blowen, dat kan ook onwijs psychose gevoelig zijn. Maar dat mag TS vertellen![]()
quote:Tardive dyskinesia can become a thoroughly debilitating social handicap. The devastating impact of tardive dyskinesia illustrates why patients and/or their families (guardians and/or caregivers/nurses) must receive full information about the neuroleptic before starting treatment
julie leven in ee ndroom wereld waar alles volgende de regels lijkt te gaan , dit duid er op dat jullie nog minder hebben mee gemaakt dan ik en dat jullie vastgeroest zijn in een denkbeeld dat alles klopt en alles wel in het gareel gehouden word door mensen die daar voor gestudeerd hebben en dat een diagnose ook zo ie zo klopt...quote:Of je leest de OP even. Blijkbaar is er nog het een en ander voorgevallen wat TS ons niet verteld, anders werd-ie niet onder dwang van medicijnen voorzien.
Geloof me Tinoz, je bovenstaande stukje bewijst dat je niet gestudeerd hoeft te hebben om te vertellen dat het niet goed met je gaat. (An trekt zich hier maar uit terug, heeft geen zin meer)quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:58 schreef tinoz het volgende:
[..]
julie leven in ee ndroom wereld waar alles volgende de regels lijkt te gaan , dit duid er op dat jullie nog minder hebben mee gemaakt dan ik en dat jullie vastgeroest zijn in een denkbeeld dat alles klopt en alles wel in het gareel gehouden word door mensen die daar voor gestudeerd hebben en dat een diagnose ook zo ie zo klopt...
de eerste keer dat ik schitsofreen verklaard werd vertelde ik over mijn afkeer tegenover de kapitalistische onpersoonelijke horeca en de tweede keer dat ik werd opgepakt had ik net een stuk gepuliceerd over kunst en kapitalisme van iemand anders . de derde keer was ik bezig met een dealer en een drugs cafe.
dat is zeker allemaal toeval en dat ik denk dat dat iets met het oppakken te maken heeft hoort dan ook zeker bij mijn ziekte beeld ?![]()
Yups, en dit soort verhalen komen me maar al te bekend voor. Ik heb een naast familielid er ook zo aan onderdoor zien gaan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:05 schreef An24 het volgende:
[..]
Geloof me Tinoz, je bovenstaande stukje bewijst dat je niet gestudeerd hoeft te hebben om te vertellen dat het niet goed met je gaat. (An trekt zich hier maar uit terug, heeft geen zin meer)![]()
Pas maar op, ik zit in het complot van de samenleving.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:43 schreef tinoz het volgende:
leef jij ook nog
nou zullen we het krijgen
De weledel geleerde heer Nietzman gaat zich er mee bemoeien
En geloof mij nu Anne dat jij zo te zien niet de juiste persoon bent om daarover te oordelen aangezienquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:05 schreef An24 het volgende:
[..]
Geloof me Tinoz, je bovenstaande stukje bewijst dat je niet gestudeerd hoeft te hebben om te vertellen dat het niet goed met je gaat. (An trekt zich hier maar uit terug, heeft geen zin meer)![]()
Misschien moet je YingYang even aan je buddylist toevoegen, die heeft ervaringen met plotseling stoppen met zijn medicatie.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:38 schreef tinoz het volgende:
dan denk ik nog dat er een andere manier is om met schizofrenie om te gaan en het op te lossen maar dat niemand daar de moeite voor neemt en ik daardoor aan de medicatie moet blijven terwijl niemand weet wat ik waarom denk en wat het voor invloed op mij ngedrag heeft .... kortom iedereen doet mar wat
Heb je nog een linkje naar een topic oid?quote:Op zondag 22 oktober 2006 04:02 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Misschien moet je YingYang even aan je buddylist toevoegen, die heeft ervaringen met plotseling stoppen met zijn medicatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |