abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42696826
Ik heb me net even verdiept in het verkiezingsprorgramma van EénNL en ik was aangenaam verrast.

http://www.eennl.nl/programma.htm

Je leest duidelijk het frisse geluid van Fortuyn erin terug, ze zijn imo de enige partij die het recht hebben om zich Fortuynistisch te noemen. Let ook op het geweldige begin van het programma:
quote:
Johan Derk van der Capellen tot den Pol in 1781:
"Het volk dat in een land woont, de ingezetenen, de burgers en boeren, armen en rijken,
groten en kleinen - allen bijeen - zijn de ware eigenaren, de heren en meesters van het
land, en kunnen zeggen hoe zij het hebben willen, hoe en door wie zij geregeerd willen
wezen. Een volk is een grote maatschappij, een compagnie en niets anders. De regenten,
de overheden en magistraten, de Prins, wie 't ook is, die een post in die maatschappij
bekleedt, zijn enkel maar de directeurs, de bewindhebbers, de rentmeesters van die
compagnie of maatschappij en in deze kwaliteit minder dan de leden van die
maatschappij, dat wil zeggen de gehele natie of het gehele volk."

Pim Fortuyn in 1992:
“Wij zijn een volk van dominees en kooplieden. Levensbeschouwelijk ingesteld, maar
indien voor ons gewin nodig, soepel en nuchter en niet te vergeten op de penning.
Eigenschappen die vaak zijn bespot door onszelf en door buitenstaanders. Ze hebben ons
niettemin ver gebracht en er is geen enkele reden om aan te nemen dat zij ons niet nog
verder kunnen brengen. Met de inzet van die eigenschappen moet het mogelijk zijn onze
samenleving zodanig te moderniseren dat onze instellingen en instituties, dat ons
politieke bestuur, weer past bij ons: de geëmancipeerde, individualistische, calculerende
burger, die heel wel begrijpt dat hij zich slechts kan ontplooien in en door de
gemeenschap waaruit hij voortspruit.”
Whaha heerlijk.

Verder interessante standpunten over integratie, economie en dierenwelzijn. Van mij mogen ze wel een paar zeteltjes wegpikken van CDA/VVD.

Topic history
Nieuwe partij Pastors: Eén NL
Nieuwe partij Pastors: Eén NL II
pi_42696861
Dan heb ik liever dat ze zetels wegpikken van Geert W.. Hoewel beiden mijn partij niet zijn zie ik liever Pastors c.s. i.p.v. Geert W.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_42696886
ohw shit ik wist niet dat er al een deel 3 was, de zoekmachine spuugde hem niet uit.

slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')