quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:39 schreef Neleos het volgende:
Ik moet trouwens nog een paar videobanden inleveren morgen. Dan neem ik direct een bak B&J mee.
Parijs.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:38 schreef Etcetera het volgende:
waar mag dat liggengaat wel een vaag lampje branden
Was dit een plotselinge ingeving markPeterse?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:37 schreef Neleos het volgende:
Place de la Concorde is goed![]()
MarkPeterse + 1
Heb je er wel [img] en [/img] voor en achtergezet?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:40 schreef MarkPeterse het volgende:
jezus, dood gaan zonder de smaak van B&J ooit te hebben geproefd, dat lijkt me vreselijk. Hop naar de videotheek en een bak meenemen
NEEM FISHFOOD!!!!!
Wat doe ik fout met die plaatjes in de op?
Er was een hint gegeven "een van de olelisken die was weggejat", nou dat had Napoleon dus gedaan. En er was gezegd dat het sint pietersplein fout wasquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:40 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Was dit een plotselinge ingeving markPeterse?
aangezien je eerst het Sint-Pietersplein noemde?
Correct Wiccie +1quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:52 schreef wyccie het volgende:
Is een obelisk het haakje? En betekenen ze bij elkaar dat er een voetnoot bij het gemarkeerde woord hoort?
Het tekentje staat voor het woordje et, maar het teken heeft een naam. En dat is ampersand.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:06 schreef Etcetera het volgende:
dat is het et-teken
(dat weet ik dan weer wel)
MarkPeterse +1quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:08 schreef MarkPeterse het volgende:
ampersant
Je leert hier een heleboel!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:08 schreef Etcetera het volgende:
crap, heeftie ook nog een andere naam
dat wist ik dus niet he
quote:vlsfkjoajka ekjapdokw blaalblaalbla* kfmsdlnmsnxlzmdla;d
l;keafpoej dfdjsoij lmoa lkayu 92 oajda ;
aodkj a pa pk d[a qpid
aspkd awoeka fpeokr ;rkpo9 e pau9wemofp s; foa p pa waopdk f
* ) blaalblaalbla betekent blablabla.
Ja, dat zie ik ook wel eens, wat betekent dat (ik weet dat het Latijn is, iets van 'zelf')?quote:
http://www.lipsum.com/quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik ook wel eens, wat betekent dat (ik weet dat het Latijn is, iets van 'zelf')?
Sorry tha_erik maar deze is wel veel beterquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik ook wel eens, wat betekent dat (ik weet dat het Latijn is, iets van 'zelf')?
"Hebban olla vogala nestas higunnan hinase hic enda thu" het laatste stukje is, waar wachten we op, maar dat weet ik niet meer precies in het Oud-Nederlands. (Heb het zelf ook ook ooit gevraagd)
Ja, ik wist ook wel dat mijn antwoord gewoon niet compleet wasquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:27 schreef MarkPeterse het volgende:
[..]
Sorry tha_erik maar deze is wel veel beter
Ik had ook nog 1 puntje gehaaldquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:01 schreef MarkPeterse het volgende:
Wiccie 1
tong 2
Jojo 3
Mick 3
Jay 1
MP 4
Wooz 1
Agentsteel 1
Neleos 1
Wie isquote:Ze was een van de nimfen van Artemis, wiens metgezelin ze was, en zij verloor haar maagdelijkheid aan Zeus die zich had vermomd als Artemis en haar toen verkrachtte. Hierdoor raakte ze zwanger en werd toen door Artemis weggestuurd. Toen haar kind was geboren en Hera achter het zoveelste bedrog van Zeus kwam, toverde zein een berin. Toen haar (inmiddels volwassen) zoon Arcas de beer wilde doden kreeg Artemis medelijden met
en kreeg zij, samen met Arcas een plaats tussen de sterren als de Grote en Kleine Beer.
Ja, dat wilde ik al eens vragen. Hoe tellen jullie eigenlijk?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:34 schreef MarkPeterse het volgende:
Deze waren blablabal+1 getikt en die pakte mijn zoek-opdracht niet
zelfde hierquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:36 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, dat wilde ik al eens vragen. Hoe tellen jullie eigenlijk?
Ik scroll altijd gewoon en kijk of ik ergens een dikgedrukte zin zie staan met +1 of +2.
quote:wyccie +2
Tong80 +2
Gooitzen +1
Its-Jojo-4you +3
ChopperMick +3
Jayhawk +1
MarkPeterse +4
WooZ +1
Agentsteel +1
Grim+1
Nesle+1
Neleos +1
Ik ookquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:36 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, dat wilde ik al eens vragen. Hoe tellen jullie eigenlijk?
Ik scroll altijd gewoon en kijk of ik ergens een dikgedrukte zin zie staan met +1 of +2.
Callistoquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:42 schreef MarkPeterse het volgende:
callysto
gewoon CTRL-F (zoeken) en dan zoeken naar "+" dan ga je van plus naar plus en dan kan je zo zien of het hier inderdaad om een punt gaat en zo ja van wie.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:43 schreef wyccie het volgende:
Ik heb trouwens een scrollmuis en als ik het wieltje ingedrukt heb en de cursor iets naar beneden haal, scrollt de pagina zelf naar beneden (niet te snel). Zo heb ik gisteren geteld, gaat een stuk sneller en is beter voor je pols.
Heb ik al eens aan gedacht, maar vind het toch een beetje riskant, omdat sommigen wel eens "blabla plus 1punt" of "blabla 1" opschrijven. Daarom 'lees' ik liever de hele tekst door. Vind het fijn als ik mijn hoofd er echt bij houd.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:44 schreef MarkPeterse het volgende:
gewoon CTRL-F (zoeken) en dan zoeken naar "+" dan ga je van plus naar plus en dan kan je zo zien of het hier inderdaad om een punt gaat en zo ja van wie.
Ik heb 't vast niet gehad, deed alleen exacte vakken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb dit alleen maar op het vwo geleerd, daarvoor en daarna nooit.
Jammer, dan vind ik dit wel voldoende. Het betekent "Wat Jupiter is toegestaan is niet aan elke stier toegestaan."quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:56 schreef Etcetera het volgende:
geen idee, iets met rangen en standen maar zou het verder niet weten
quote:In de Griekse mythologie was Europa een mooie vrouw waar Zeus een oogje op had.
Zij was een dochter van het Fenicische koningspaar Agenor en Telephassa. Zeus veranderde zichzelf in een witte stier, verleidde (netjes gezegd) haar en droeg haar mee naar Kreta. Zij baarde hem drie zonen, koning Minos, koning Rhadamanthus en prins Sarpedon.
...
In het Nederlands luidt het spreekwoord: Wat God is toegestaan, is de stieren niet toegestaan. Oftewel: Houd rekening met je rang of stand.
Dat was een gok vanwege die Discovery reclame's die te vaak voorbij komenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:01 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jammer, dan vind ik dit wel voldoende. Het betekent "Wat Jupiter is toegestaan is niet aan elke stier toegestaan."
Het is het verhaal van Europa en Zeus (die zich had vermomd als stier). Naar aanleiding van het antwoord van Grim. op mijn vorige vraag
Etcetera +1
[..]
goed genoegquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:24 schreef wyccie het volgende:
Wetten!
quote:De Thora (תורה, ook gespeld als Tora, Torah en Thorah; uitspraak ook wel Toireh, Soireh, Soiruh) is een Hebreeuws woord dat leer, instructie of wet betekent.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:44 schreef wyccie het volgende:
Aaaaaaaah, arme Yuri
Etcetera +1 (En nu een Yurivraag stellen!)
quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:06 schreef Yurithemaster het volgende:
De arrestatie en de excomuniecatie van de orde van de tempeliers
Vervolg vraag danquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:08 schreef Etcetera het volgende:
[..]netjes hoor
behalve je spelfout, maar daar lees ik wel doorheen
Yurithemaster +1
Nee het heeft te maken met leningenquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:13 schreef Etcetera het volgende:
zij mochten geld vervoeren?
Neequote:Op zondag 15 oktober 2006 00:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ze mochten zoveel leningen afsluiten als ze wilden?
Zelf hadden ze geen leningen nodig maar ze mochten wat doen met de lingen die ze verstrektenen het heeft met rente te makenquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:17 schreef Grim. het volgende:
Mochten ze zelf lenen zonder rente te betalen?
quote:
Die vent van het micro-crediet dacht ikquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:23 schreef Etcetera het volgende:
wie heeft waarom de nobelprijs van de vrede gekregen in 2006?
quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:23 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Die vent van het micro-crediet dacht ik
die dusquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:25 schreef Captain_Redbeard het volgende:
nogwat yunus
30 miljoen?quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:28 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Hoeveel inwoners heeft Bangladesh? Je mag er maximaal 5 miljoen naast zitten.
hogerquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:30 schreef Tha_Erik het volgende:
100 miljoen?
warmer en hogerquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:33 schreef Berkery het volgende:
120 miljoen?
absurd voor dat ondergelopen stukje land!quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:33 schreef Etcetera het volgende:
500 miljoen?
140 miljoenquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:28 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Hoeveel inwoners heeft Bangladesh? Je mag er maximaal 5 miljoen naast zitten.
quote:
Quyxz_ +1quote:
Hier mag je maar 1 keer raden maar een plotselinge ingeving is uitzondering op de regelquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Quyxz_ +1
volgens die wikipedia-site.
bij MuzTriv mog je altijd vaker schieten, ik weet niet hoe dat hier gaat? In de avonduren vind ik dat sowieso geen probleem.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:35 schreef MarkPeterse het volgende:
Eén antwoord per keer
Per vraag raad je één keer, totdat de vraagsteller zegt dat het fout is, dan mag je weer verder raden. Het is dus niet de bedoeling dat je een paar keer achter elkaar een antwoord post, dat is niet eerlijk naar de anderen toe. Zet ook niet meerdere antwoorden in één post als er maar om één ding gevraagd wordt (in het geval van meerdere vragen mag je uiteraard meerdere antwoorden in een post zetten)
Uitzondering op de regel: iedereen heeft wel eens een plotselinge ingeving. Je post iets en meteen komt het juiste antwoord in je op. In dat geval mag je nog een keer posten.
Ah, het was neit echt een plotselinge ingeving want het is meer een gok vraag :p Maja, ik ben ook maar de heel-soms-langskomer hierquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:43 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Hier mag je maar 1 keer raden maar een plotselinge ingeving is uitzondering op de regel
OP niet gelezen, toch meegedaanquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:43 schreef Etcetera het volgende:
staat allemaal in de op Captain_Redbeard
Niet in dit topicquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:46 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Regels zijn er om gebroken te worden.![]()
Waar ligt dat eigenlijkquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:43 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat is de hoofdstad van Lesotho?
in zuid-afrika, er was ooit bloeiende confectie-industrie totdat die verpulverd werd door de Chinese markt, en da's verder alles wat ik ervan weet.quote:
Dat weet ik dan weer niet.quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:50 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
in zuid-afrika, er was ooit bloeiende confectie-industrie totdat die verpulverd werd door de Chinese markt, en da's verder alles wat ik ervan weet.
neequote:Op zondag 15 oktober 2006 01:05 schreef Yurithemaster het volgende:
Lesotho dank maar als gok
Ja doe ik, een makkelijkere. Het goede antwoord was Maseru.quote:Op zondag 15 oktober 2006 01:11 schreef Yurithemaster het volgende:
Misschien maar een andere vraag dan?
Doe maarquote:Op zondag 15 oktober 2006 01:18 schreef Quyxz_ het volgende:
Moet ik een nog makkelijkere doen? Want ik wil wel zo gaan slapen.
quote:Op zondag 15 oktober 2006 01:19 schreef Quyxz_ het volgende:
Srry verkeerde topic. xD Ok makkelijkere vraag
Hoofdstad van Senegal?
Ik ken dakar ook wel maar wist niet dat het de hoofdstad van senegal wasquote:Op zondag 15 oktober 2006 01:25 schreef Etcetera het volgende:
ik had geen idee van sierra leone - dakar weet ik van de race
netjes afgemaaktquote:
Het is hier inderdaad geen stormloopquote:Op zondag 15 oktober 2006 02:02 schreef Etcetera het volgende:
ook niet
het tempo ligt niet hoog meer he![]()
![]()
Niet las vegasquote:Op zondag 15 oktober 2006 02:13 schreef Etcetera het volgende:
las vegas
ik bedoelde dat het lang duurde voor je de hints doorhad die ik subtiel probeerde te geven
quote:Op zondag 15 oktober 2006 02:21 schreef Etcetera het volgende:
die weet ik geloof ik wel, al weet ik het niet zeker
albany?
Slaapsequote:Op zondag 15 oktober 2006 02:23 schreef Etcetera het volgende:
maar ik ga nu wel stoppenvind het wel weer leuk geweest voor vandaag
trusten
Hmmm. Das jammer.quote:Op zondag 15 oktober 2006 03:08 schreef Yurithemaster het volgende:
Zou het niet weten
Tsssquote:Op zondag 15 oktober 2006 03:15 schreef Yurithemaster het volgende:
k lees de donald duck niet
Ik ben er wel maar ik weet het nietquote:Op zondag 15 oktober 2006 03:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Volgens mij is ie niet afgrijselijk moeilijk maar is er gewoon niemand: ik laat em nog open staan
Volgens mij wel, je gaat door voor de wasmachine.quote:Op zondag 15 oktober 2006 10:37 schreef wyccie het volgende:
Dumbella Duck?
En de hoofdstad van Sierra Leone is Freetown? En die van Paraguay is Asuncion?
(Heb ik al iets goed?)
Je hebt zeker iets goedquote:
Die zijn allemaal goedquote:Op zondag 15 oktober 2006 10:37 schreef wyccie het volgende:
Dumbella Duck?
En de hoofdstad van Sierra Leone is Freetown? En die van Paraguay is Asuncion?
(Heb ik al iets goed?)
quote:-What are we doing tomorrow, Brain?
-The same thing we do every day, try to take over the world!
quote:Are you pondering what I'm pondering?
I think so Brain, but why would anyone want to Pierce Brosnan?
Elvira zoek je vast niet?quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Misschien weet je de volgende wel
Hoe heet de aartsvijand van Brain uit Pinky and the Brain?
die Brain gebruikten om de wereld te veroveren?quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Misschien weet je de volgende wel
Hoe heet de aartsvijand van Brain uit Pinky and the Brain?
Huh?quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:41 schreef Nesle het volgende:
[..]
die Brain gebruikten om de wereld te veroveren?
Ja jeweetwel die hem hielpen om de wereld te veroveren tochquote:Op zondag 15 oktober 2006 13:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Huh?
En Elmyra bedoel ik niet: ik bedoel de aartsvijand die een hamster was
Asuncion was ook goed. Moet je daar eigenlijk nog een punt voor?quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:54 schreef wyccie het volgende:
Potdorie, de hoofdstad van Nevada, vergeten antwoord op te geven![]()
Alle 3 de antwoorden waren goed, ik had al punten ervoor gegeven maar kwam er toen achter dat de vraagsteller alleen de punten mag toekennennnquote:Op zondag 15 oktober 2006 13:55 schreef Neleos het volgende:
[..]
Asuncion was ook goed. Moet je daar eigenlijk nog een punt voor?
Het was alleen niet meer de openstaande vraag, dus ik weet even niet zeker of ze het punt wel moet krijgen, maar van mij mag wyccie het punt hebben.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:57 schreef Nesle het volgende:
[..]
Alle 3 de antwoorden waren goed, ik had al punten ervoor gegeven maar kwam er toen achter dat de vraagsteller alleen de punten mag toekennennn![]()
Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Gebeurt wel eens, maar ik geloof dat niet iedereen het er mee eens is.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:55 schreef Neleos het volgende:
Asuncion was ook goed. Moet je daar eigenlijk nog een punt voor?
Ik heb een paar keer mensen punten toegekend omdat de vragensteller vergeet 2 punten toe te kennen in een dubbele punten topic. En als de vragensteller heel erg lang weg is gebeurt het ook wel eens. Ik weet eigenlijk niet of het mag.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:57 schreef Nesle het volgende:
Ik had al punten ervoor gegeven maar kwam er toen achter dat de vraagsteller alleen de punten mag toekennennn![]()
Kids from room 402quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:05 schreef wyccie het volgende:
Dank je wel.
En is Hawaii_Tim weg? Ik heb nog nooit die tekenfilm gezien. Dat hele cartoon network vond ik niks. Op zondag keek ik wel eens naar Fox Kids; Totally Spies, What's with Andy, Kids from room 402.
Nesle +1quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:55 schreef Nesle het volgende:
Snowball!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |