abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42658683
Welkom in het politiek cafe van het politiek café van Fok!. Hier kan gepraat worden over clowneske complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van gezemel en achterklap, zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor mensen die zich nog serieus bezig houden met politiek, en andere onzin.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:24:12 #2
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42658726
Toppertjes:
#collegehengst: Een student die wel heel erg trouw de colleges volgt.
#corporale 10: Net aan een voldoende voor een tentamen (5,5 a 6)
#meelifter: Een student die er bij een groepsopdracht de kantjes vanaf loopt, maar toch het volledig aantal punten voor de opdracht krijgt. Zie ook shirker. Men spreekt ook wel van free-riders.
#De zwarte piste afdalen: Het regelen, scoren, inkoppen, dan wel tackelen van een onappetijtelijke vrouw, met een grote neus
#Bidden in De Porceleyne Preekstoel: Op de kniëen van het toilet gebruikmaken.
#galamosje: Sex hebben na afloop een gala, met de kleren nog aan, alleen het slipje gaat uit (zie ook "galaplicht")
# Romeo Echo Foxtrot: Afkorting voor Regel Een Fiets; Spreekt voor zichzelf.
# Romeo Bravo: Afkorting voor Regel Bier; Aanmoediging tot handelen. (
# Eindbaas: een extreem billig, smutzig wijf
# jaarringen: de vetrollen die vrouwelijke leden van de meer corporale studentenverenigingen ontwikkelen vanaf het moment dat ze er lid zijn geworden

En uiteraard:
# cursus: Spottende benaming voor opleidingen aan het HBO, m.a.w. als 'minderwaardig'. In Delft specifiek: een neerbuigende benaming voor de studies Bouwkunde en Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft (zweverige studies, bekend als minst technische studies). In Utrecht wordt door Beta-studenten dit woord gebruikt voor de studie Rechten. In Rotterdam noemt men Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit ook een cursus.beschouwend.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42658787
Ik ben blij dat mijn cursus er bijna op zit. Misschien kan ik dan iets doen wat ik wel leuk vind.
pi_42658869
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben blij dat mijn cursus er bijna op zit. Misschien kan ik dan iets doen wat ik wel leuk vind.
Schrijf Fik Meijer een brief.
pi_42658891
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:20 schreef Apropos het volgende:
Nou ja, ik kwam zijn naam voor het eerst tegen in dit artikel:

http://www.leidenuniv.nl/mare/2005/31/libri03.html

Maar naar wat ik gelezen heb, stond hij op gespannen voet met Gould
Ik kan het me voorstellen, Gould is agnost. Het spectrum zit ingewikkeld in elkaar.
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:20 schreef Apropos het volgende:
en is Dawkins het vierkant met hem oneens. Helaas heb ik niet de tijd om het allemaal systematisch na te gaan, ik wil Time´s arrow lezen en verder kom ik voorlopig niet.
Ik ben even met andere onderwerpen bezig, maar van wat ik over Conway gelezen heb is dat hij er een "God of the gaps"-principe op nahoudt. Dawkins heeft natuurlijk een hekel aan elke Christen die zich op zijn terrein bevindt. .
pi_42658932
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:27 schreef Apropos het volgende:
Schrijf Fik Meijer een brief.
Denk je dat een cursist een hoogleraar de les kan lezen?
pi_42658972
Ik weet wel dat Conway beweert dat het ontstaan van intelligent leven (ik weet niet welke betekenis hij aan die term verleent) op onze planeet onvermijdelijk was. Hij heeft daar ook een boek over geschreven.
pi_42659001
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Denk je dat een cursist een hoogleraar de les kan lezen?
Of je college bij hem kunt lopen, ei. Sursum corda.
pi_42659197
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:30 schreef Apropos het volgende:
Of je college bij hem kunt lopen, ei. Sursum corda.
Ik zal me beraden op mijn stappen nadat ik mijn cursus heb afgerond. Utile dulci.
pi_42659198
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:30 schreef Apropos het volgende:
Ik weet wel dat Conway beweert dat het ontstaan van intelligent leven (ik weet niet welke betekenis hij aan die term verleent) op onze planeet onvermijdelijk was. Hij heeft daar ook een boek over geschreven.
Ja, je maakt me zo wel benieuwd, hoe hij de evolutiechaos aan elkaar gaat lijmen. Het principe willekeurige mutatie/selectie wijst nl. iets anders uit.

Maar als je het gaat lezen zie ik het wel, ik focus me nu op iets anders.
pi_42659318
Autodidact ben je eigenlijk ook een ontheemde IT'er?
pi_42659386
Mwa, voel me wel thuis in het wereldje....van 9 tot 5.
pi_42659437
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:28 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik kan het me voorstellen, Gould is agnost. Het spectrum zit ingewikkeld in elkaar.
............
Evolutie heeft ook niets met toeval te maken, dat wil er bij die Dekker niet in.
Hoe dan ook, stuite vandaag nog op dezelfde discussie naar aanleiding van een artikel: Getting the monkey off Darwin's back.
Waarop Dawkins reageerde middels een lezersbrief:
quote:
Charles Sullivan and Cameron McPherson Smith's otherwise admirable article, "Getting the Monkey off Darwin's Back: Four Common Myths about Evolution" (May/ June 2005), has a flaw that will, unless corrected, do a serious disservice to the public understanding of evolution. What they call the myth of the "ladder of progress" is objectionable only if taken to mean progress toward some particular goal, such as humanity. It is completely wrong to suggest, as they do, that there is no sense in which evolution is progressive. And it is downright absurd to adduce (as they do) the randomness of mutation in support.

Mutation is indeed random, but natural selection is not. Natural selection drives lineages toward improvement, and this usually means that evolution is progressive. In the case of eyes, for instance, there is an obvious progression from simple beginnings, which could see only the difference between light and dark, to later eyes, such as those of birds and primates, with precise aperture and focus control that present high-resolution, edge-enhanced, color images. Progressive evolution is especially evident wherever there is an evolutionary arms race between, say, predators and prey or parasites and their hosts.

To deny progressive trends in evolution is worse than misleading, it plays into creationists' hands. It panders to the worst myth of all, the one that says that evolution is a theory of random chance. Any fool can see that if evolution really were random, it would be hopelessly inadequate to explain complex biological adaptations such as eyes. I fear that Sullivan and McPherson Smith's article will give aid and comfort to the enemy. I very much hope they will correct their error in their forthcoming book which I am looking forward to reading.
Advertisement

I have expounded progressive evolution more fully in the last chapter of The Ancestor's Tale and in my review of Stephen Jay Gould's Full House, reprinted in A Devil's Chaplain as "Human Chauvinism and Evolutionary Progress."

Richard Dawkins

http://www.findarticles.c(...)is_5_29/ai_n15343221
en dat laatste artikel wat Dawkins noemt, laat dat nu op m'n site staan

Human Chauvinism - pdf
pi_42659567
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:43 schreef Autodidact het volgende:
Ontheemd dus.
pi_42659572
Ik las laatst een metafoor van Dawkins (is 'ie goed in) dat die selectie vrij makkelijk te visualiseren is: "Hoeveel van je voorouders zijn gestorven voordat ze zich konden voortplanten?" Nul natuurlijk.

Was "The Ancestor's Tale" geloof ik.
pi_42659635
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:43 schreef Autodidact het volgende:
Knap, ik van 5 tot 9.
pi_42659655
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:49 schreef Autodidact het volgende:
Ik las laatst een metafoor van Dawkins (is 'ie goed in) dat die selectie vrij makkelijk te visualiseren is: "Hoeveel van je voorouders zijn gestorven voordat ze zich konden voortplanten?" Nul natuurlijk.
Ja, ieder van ons heeft een onafgebroken lijn van zo'n 4 miljard jaar succesvolle voorouders
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:53:41 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42659675
Mo B. op net 5.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:54:55 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42659706
Jaarringen
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_42659722
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:54 schreef Yildiz het volgende:
Jaarringen
Helaas een onomstotelijk feit.
pi_42659779
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:53 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ja, ieder van ons heeft een onafgebroken lijn van zo'n 4 miljard jaar succesvolle voorouders
quote:
Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land,
http://en.wikipedia.org/wiki/Prokaryote#Genes

Hoe profetisch.
pi_42659838
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:49 schreef Autodidact het volgende:
..........

Was "The Ancestor's Tale" geloof ik.
Persoonlijk vind ik The Blind Watchmaker nog altijd z'n beste boek, en hijzelf is het meest trots op The Extended Phenotype.
Hij gaf overigens zo'n 2 jaar geleden, denk ik, een lezing in Leiden. Als ik eraan had gedacht had ik mijn Blind Watchmaker meegenomen, en hem er een handtekening in laten zetten, dat was gelegenheid toe.
Maar ja, ben niet zo van dat groupiegedoe, dus ik ben na afloop maar weer eens het centrum van m'n vaders geboortestad gaan bekijken.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:01:54 #23
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42659918
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:54 schreef Yildiz het volgende:
Jaarringen
Gek genoeg lees ik niets over het piramide-model; smal van boven, heeeel breed van onderen. Soort van toegeven aan de zwaartekracht.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42660124
Ah, Blind Watchmaker, meer in het verlengde van Sagan hè. Die handtekeningensessies zouden ze een moet opgeven ...

Maar Dawins schijnt vooral veel lezingen in de VS te geven ( noodzaak? ), jammer dat ik hem nog niet heb meegemaakt.
pi_42660750
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 00:08 schreef Autodidact het volgende:
Ah, Blind Watchmaker, meer in het verlengde van Sagan hè. Die handtekeningensessies zouden ze een moet opgeven ...

Maar Dawins schijnt vooral veel lezingen in de VS te geven ( noodzaak? ), jammer dat ik hem nog niet heb meegemaakt.
Nou ja, als je wat van hem gelezen hebt dan ken je zijn argumenten, en als je'm weleens gehoord hebt op een mp3, video, dan ken je z'n stem en voorkomen. Het was in de oude kerk in Leiden en ik moet zeggen, het was alsof ik al tientallen lezingen van hem bijgewoond had.

En al die lezingen, hij heeft er een levensmissie van gemaakt, en ik vraag me af waar hij de energie vandaan haalt om telkens opnieuw dezelfde verhalen te moeten afdraaien, vreselijk vermoeiend lijkt me dat. Hij zou eigenlijk eens wat meer werk moeten maken van zijn presentie op het internet, lijkt me aanzienlijk effectiever dan lezingen, en je bereikt ook een breder publiek. Tijd dat hij eens met een officiele website komt

(de inofficiele ken ik wel maar die wordt nauwelijks of niet onderhouden)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')