Wist je dat dat strafbaar isquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:48 schreef -Beer- het volgende:
Hop!
Ik zit nu te internetten op een draaloos netwerk van mn nieuwe buren
No way!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wist je dat dat strafbaar is
Je kan er strafblad voor krijgen, omdat je volgens de wet nu aan het inbreken bent, beveiligt of niet.
Dat daar uberhaubt een wet voor is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je kan er strafblad voor krijgen, omdat je volgens de wet nu aan het inbreken bent, beveiligt of niet.
TVPquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Neequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:00 schreef EvilThijn het volgende:
@guitarist.nl
Heb je er een beetje vertouwen in Brian zondag op te moeten treden?![]()
Precies, net zo strafbaar als andere golven uit de lucht pikken, niet strafbaar dus... Zodra je actief wachtwoorden gaat omzeilen, dan ben je pas strafbaar...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:25 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
TVP
Nee dat is niet strafbaar, het is strafbaar om via dat netwerk in hun computer in te breken, maar het gebruik maken van het internet via andermans verbinding is niet strafbaar. Moet je er maar een wachtwoord opzetten, dat is niet moeilijk.
Oh ja... ik doe het ookTHNX neighbours
Volgens mij gebruiken reggea-gitaartjes altijd een flinke dosis wah, en wat korte akkoordjes. Vooral de topsnaren gebruiken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:36 schreef maxor het volgende:
Vast een ontzettende gitaar-noob vraag maar ik doe het toch. Ik vindt de muziek van Luie Hond echt vet en nou zat ik dus wat te pielen om dat reagge achtige geluid voor elkaar te krijgen maar hoe de n*k begin je daar aan? Tabs etc van die gasten zijn er amper te vinden :/
Ja vind ik ook... kutzooi... money's always the issuequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:10 schreef guitarist.nl het volgende:
Een een mixertje met vuurdraad is te duur
Pak een toneport!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:10 schreef guitarist.nl het volgende:
Nee gewoon in betere kwaliteit opnemen op de computer.
Wat schelen de POD2 en de Guitarport met elkaar? Vrij weinig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:10 schreef guitarist.nl het volgende:
Nee gewoon in betere kwaliteit opnemen op de computer.
neh...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Kent iemand het merk Silver Star trouwens ?
Enige wat ik jammer aan mijn POD vind is dat er geen wah op zit, gelukkig zit die wel op mijn versterker nog ingebouwd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:23 schreef Even het volgende:
Die TT![]()
![]()
Zo'n Line6 Pod XT ding ziet er wel handig uit
Met een Pod heb je geen pc nodig om vets te klinken. Met Guitarport wel. Denk ik zo.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:22 schreef Blivox het volgende:
[..]
Wat schelen de POD2 en de Guitarport met elkaar? Vrij weinig.
Genoeg hints gegeven denk ik zo.
Nou ja, ik zat te twijfelen tussen de POD 2 en een Toneport, en voor die 60 euro verschil was het mij wel duidelijk wat ik beter kon nemen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Met een Pod heb je geen pc nodig om vets te klinken. Met Guitarport wel. Denk ik zo.![]()
Precies. Tenzij je overal je laptop heen wil slepen, is een Pod handiger. Hoewel je met Toneport wel ook nog andere instrumenten kan opnemen, zang en bas bv.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:45 schreef Blivox het volgende:
[..]
Nou ja, ik zat te twijfelen tussen de POD 2 en een Toneport, en voor die 60 euro verschil was het mij wel duidelijk wat ik beter kon nemen.
Tussen een Guitarport en een POD zit hooguit 20 euro verschil, en om nou 160 euro te betalen voor een interface waarmee je alleen op je PC kan spelen? Mwoah, liever niet.
Kan met de POD ook. Staat nog nadrukkelijk in de instruction manual, dan zet je hem namelijk alleen op pre-amp mode.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:08 schreef Svyatagor het volgende:
Hoewel je met Toneport wel ook nog andere instrumenten kan opnemen, zang en bas bv.
O.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:13 schreef Blivox het volgende:
[..]
Kan met de POD ook. Staat nog nadrukkelijk in de instruction manual, dan zet je hem namelijk alleen op pre-amp mode.
Die Marshalls, Bogner's, en Diezelquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:11 schreef Neidropje het volgende:
prettig setupje:
[afbeelding]
mooie les pauls (met holte's in body, kijk vooral even rond naar de intents vette exemplaren, staat er nu een op mp:)
http://www.cloud9guitars.org/
Ik ken het probleem.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:21 schreef Cynic het volgende:
ah, heerlijk: ik probeer mijn tascam usb audio interface ding te installeren, loopt de hele boel vast en doet vervolgens mijn geluid, mijn dvd drive en nog een handjevol andere dingen het niet meer. Heerlijk, zo'n nieuwe computer...
Al met al heb ik dus allerlei opnamezooi en niks werkt
Ik bespeur jaloezie?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Die Marshalls, Bogner's, en Diezel![]()
![]()
![]()
Die Gibsons
quote:
mooi, maar niet zwart genoeg naar mijn smaakquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:20 schreef Elmo1608 het volgende:
Whoho.. gisteravond m'n nieuwe gitaar gekocht.
Het is een Ibanez SA120CN geworden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja man, die amps zou ik hier echt wel willen hebben staanquote:
Ik dacht dat je zo'n Alesis ding had?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:21 schreef Cynic het volgende:
ah, heerlijk: ik probeer mijn tascam usb audio interface ding te installeren, loopt de hele boel vast en doet vervolgens mijn geluid, mijn dvd drive en nog een handjevol andere dingen het niet meer. Heerlijk, zo'n nieuwe computer...
Al met al heb ik dus allerlei opnamezooi en niks werkt
Ik heb ook een alesis maar die deed ook al vaag. Ging ineens het signaal oversturen... :Squote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:20 schreef Maaark het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zo'n Alesis ding had?
De problemen die ik had heb ik opgelost door de Asio4All drivers te gebruiken, en mn PC te aarden...
Ja dat scheelt zeker! Toen ik SX kocht na iets van 1,5 jaar illegaal uitproberen was ik nog veel blijer dan dat ik dacht te zijn! een enorme verbetering in snelheid en workflow.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:38 schreef Cynic het volgende:
Ik heb nu die Cubase LE maar eens erop gezet, die er standaard bij zit. Loopt best lekker. Zal toch wel wat schelen dat-ie legaal is. En Drumkit from Hell werkt ook eindelijk! *o*
lok ze dan naar dat stomme bassisten topic verdommequote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:34 schreef Friek_ het volgende:
Wanhopig zal ik blijven proberen om de bassisten hierheen te lokken.
Verdomme.![]()
Zullen we ook gelijk de drummers hierheen halen?! En de toetsenisten, de blazers en de triangeljosties!! Maken we er gewoon het muzikanten-topic vanquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:34 schreef Friek_ het volgende:
Wanhopig zal ik blijven proberen om de bassisten hierheen te lokken.
Verdomme.![]()
Die les pauls mogen me gestolen worden: wat mij gelijk in het oog valt zijn die twee Bogner's.... HIER DAARMEE!!!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:11 schreef Neidropje het volgende:
prettig setupje:
mooie les pauls (met holte's in body, kijk vooral even rond naar de intents vette exemplaren, staat er nu een op mp:)
http://www.cloud9guitars.org/
nu me stage plek me een vaste baan heeft aangeboden (YES!!!) is de kans groot dat er over een half jaartje zo'n versterker hier staat te brullen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:41 schreef Neidropje het volgende:
weleens op wat bogners gespeeld. Inderdaad erg dikke sound. Er zijn wel erg veel verschillende trouwens. ik heb ooit op de shiva gespeeld. Erg fijn apparaat!
[afbeelding]
alleen beetje erg duur:P
Eén Gibson kan bestquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Die Marshalls, Bogner's, en Diezel![]()
![]()
![]()
Die Gibsons
Niet?quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Goh, dat had ik nog niet gemerkt
Die laatste foto is wel gaaf!quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:15 schreef Jorikjet het volgende:
die heeft een vriend van me, en is best leuke gitaar, alleen iets langere hals dan normaal, en erg gelakt aan de achterkant. hij heeft hem ook in het goud gehad, te leen van de muziek winkel omdat het bestellen van een sunburst erg lang duurde...
plaatje van de goude:
[afbeelding]
mét mee gekleurde headstock!
en de nij'e (wazige foto ja, maar wel scherp)
[afbeelding]
En dat hij hem beter aan jou kan verkopen?quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Niet?![]()
[..]
Die laatste foto is wel gaaf!
Zeg eens even tegen hem dat het een kutgitaar is![]()
Dan wel die met die p90quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:23 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Eén Gibson kan best
Ik zou er vijf verkopen en er een paar mooie Fenders voor kopen.
Mallerd...quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:28 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
En dat hij hem beter aan jou kan verkopen?
Ik koop uit principe geen nieuwe gitaren...quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef Jorikjet het volgende:
maare zo'n jazzmaster kost niet zo heel veel (relatief)... 700 euro heb je ze nieuw
Echt?? Ik wil juist geen tweedehandse gitaren. Je weet nooit wat diegene voor jou ermee heeft gedaan... op een veel te vochtige zolder neergegooid ofzo... dat zijn schades die je niet ziet, maar wel gaat merken na een tijd... Daarbij komt dat ik het zo tof vind om die gitaar helemaal nieuw en schoon te hebben, en dat elk plekje erop door mij komt... ieder zn ding, denk ik.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik koop uit principe geen nieuwe gitaren...
Ik wil alleen gitaren met danwel een historie of zielige weesgitaren!![]()
Mijn reactie zou zijn:quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:01 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Echt?? Ik wil juist geen tweedehandse gitaren. Je weet nooit wat diegene voor jou ermee heeft gedaan... op een veel te vochtige zolder neergegooid ofzo... dat zijn schades die je niet ziet, maar wel gaat merken na een tijd... Daarbij komt dat ik het zo tof vind om die gitaar helemaal nieuw en schoon te hebben, en dat elk plekje erop door mij komt... ieder zn ding, denk ik.
Custom en een Goldtop, misschien wel de enige gibsons die hier binnenkomen, samen met een ES-335/ES-137 en L5!quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:14 schreef Jorikjet het volgende:
zo'n zwarte custom als die syvgator hier heeft is ook erg vet... maar zo'n 57 goldtop is wel de overtreffende trap.
Zoals ik al zei, ieder z'n ding...quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mijn reactie zou zijn:
Echt?? Ik wil juist geen nieuwe gitaren. Zwaar overpriced en bovendien het hout nog erg onderhevig aan 'werken' waardoor je binnen no-time (gegarandeerd net buiten de garantie) problemen krijgt. Een wat oudere gitaar is uitgewerkt en schade die er toe doet kun je bij visuele inspectie (en wat ervaring) zonder meer vaststellen. Die eerdere kras/deuk is zo erg, ik heb liever dat een ander deze erin maakt! Bovendien is een verhaal achter een gitaar soms reuze interessant!
Probleem is dat iemand echt niet gaat zeggen dat de gitaar 6 jaar in een vochtige kelder heeft gelegen... Maar iemand die vol lof kan spreken over zijn instrument is altijd leuk. Veel leuker dan een 'droge' gitaaroverdracht bij een muziekwinkel... Ik zeg niet dat dat alles is, het is 'leuk', meer ook niet...quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:27 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ieder z'n ding...
Maar het verhaal achter een gitaar? Als ik heel eerlijk ben interesseert me niet echt... het enige wat ik wil weten is de waarheid over hoe die is behandeld, opgeslagen en onderhouden, verder boeit het me niet dat iemand z'n gitaar op marktplaats zet om coke te kunnen kopen, of om juist nog meer te sparen voor een betere gitaar ofzo... En ja, tuurlijk, als je er gratis een leuk verhaal bij krijgt, is dat wel leuk ja... maar 't is voor mij geen toegevoegde waarde...
Maar goed, laten we hierover ophouden, want straks hebben we 4 pagina's vol welles nietes... lijkt me niet de moeite waard...
Die gebruikte ik vroeger ook, kleine nerd plectrumsquote:Op zondag 15 oktober 2006 15:05 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb trouwens gisteren in de oefenruimte een dunlop jazz III plectrum gevonden, en hij is best fijn. beetje klein, en best stijf. maar ik blijf toch bij me 1.2 mm fender neon !
quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:07 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Die gebruikte ik vroeger ook, kleine nerd plectrums
heb ik ook last van, dat kost gewoon erg veel geheugen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:05 schreef Cynic het volgende:
okay, ik hoop dat iemand me hier kan helpen want ik word helemaal wanhopig van cubase. Ik heb nu Drumkit from Hell als VST. Het probleem is dat bij het afspelen van midi het geluid begint te "struikelen", daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld een reeks achtste noten ineens gaat vertragen, of noten overslaan etc. Zelfs bij kleine stukjes van een maat of 2 doet dit zich al voor. En als ik zo'n stukje in een loop afspeel zitten die stukjes telkens op dezelfde plek alsof ik het gewoon niet goed heb ingevoerd. Iemand enig idee, want ik snap er echt geen barst van en het begint me behoorlijk de keel uit te hangen...![]()
als het alleen aan het eind is moet je limiter dinges goedzetten, dat ding wat selecteerd wat je wilt exporteren. als het gewoon middenin en tussendoor is, dan is je pc te traag ofzo, of de drums zijn nog niet helemaal geladen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:05 schreef Cynic het volgende:
te vroeg gejuigd...Ik exporteer nu als audiotrack en dan worden er gewoon noten weggelaten...
quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:57 schreef Maaark het volgende:
Cynic; wat voor PC heb je? 1gb RAM en een processor van meer dan 2,5 ghz is toch wel wenselijk.
gig heb ik, maar ik heb een 1,6 ghz duocore processor. Maar de minimum eisen zijn 500 mhz, dan zou ik toch wel 4 maten moeten kunnen afspelen?quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:57 schreef Maaark het volgende:
Cynic; wat voor PC heb je? 1gb RAM en een processor van meer dan 2,5 ghz is toch wel wenselijk.
minimum zit DFH plugin dus niet bij inbegrepen he.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:13 schreef Cynic het volgende:
[..]
gig heb ik, maar ik heb een 1,6 ghz duocore processor. Maar de minimum eisen zijn 500 mhz, dan zou ik toch wel 4 maten moeten kunnen afspelen?
maar dan nog zou het genoeg moeten zijn toch?quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:15 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
minimum zit DFH plugin dus niet bij inbegrepen he.
blijkbaar nietquote:Op zondag 15 oktober 2006 19:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
maar dan nog zou het genoeg moeten zijn toch?
same here!quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:01 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Echt?? Ik wil juist geen tweedehandse gitaren. Je weet nooit wat diegene voor jou ermee heeft gedaan... op een veel te vochtige zolder neergegooid ofzo... dat zijn schades die je niet ziet, maar wel gaat merken na een tijd... Daarbij komt dat ik het zo tof vind om die gitaar helemaal nieuw en schoon te hebben, en dat elk plekje erop door mij komt... ieder zn ding, denk ik.
ff gekopieerd wat ik ook in het studiotopic gepost heb:quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:05 schreef Cynic het volgende:
okay, ik hoop dat iemand me hier kan helpen want ik word helemaal wanhopig van cubase. Ik heb nu Drumkit from Hell als VST. Het probleem is dat bij het afspelen van midi het geluid begint te "struikelen", daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld een reeks achtste noten ineens gaat vertragen, of noten overslaan etc. Zelfs bij kleine stukjes van een maat of 2 doet dit zich al voor. En als ik zo'n stukje in een loop afspeel zitten die stukjes telkens op dezelfde plek alsof ik het gewoon niet goed heb ingevoerd. Iemand enig idee, want ik snap er echt geen barst van en het begint me behoorlijk de keel uit te hangen...![]()
Dat is onzin! ze zijn identiek aan elkaar behalve het aantal speakers en dus het omage wat aan de speakers hangt. hoe emer speakers, hoe lager het omage. Ook is een combo vaak "open back" waardoor het geluid iets minder "drukt" en het clean dus wat meer ruimtelijk is en de distortion iets meer verdeeld is over het spectrum. Een cabinet met closed-back geeft wat meer geluidsdruk waardoor de distortion wat voelbaarder en op een plek gefocust is.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:27 schreef imported_sphinx het volgende:
zeg mensen,
wat is het verschil tussen een 100W Head + Cabinet
en gewoon een 100W Combo versterkert. head+cab/half-stack zal wel beter geluid geven he?
Ik zou voor een combo gaan. Minder moeite om te verplaatsen. Mijn huidige Vox ac30 weegt al 35kg. Daarnaast kan je ook beter voor meer kwaliteit dan wattage gaan. 100 watt zet je toch nooit voluit, dan stroomt het bloed meteen uit je oren. Mijn Vox staat nu op de 22watt switch en dat buldert als de pleuris.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:27 schreef imported_sphinx het volgende:
zeg mensen,
wat is het verschil tussen een 100W Head + Cabinet
en gewoon een 100W Combo versterkert. head+cab/half-stack zal wel beter geluid geven he?
2 zien er nog toffer uitquote:Op maandag 16 oktober 2006 00:37 schreef Cynic het volgende:
Een cabinet ziet er natuurlijk wel veel toffer uit live
Ik zei het al eerder in een ander topic: het rendement van de speaker is ook heel belangrijk. 100 Watt zegt helemaal niks als je dat niet weet. Bij een speaker met een rendement van 5% wordt veel meer elektrisch vermogen omgezet in akoestisch vermogen dan bij een speaker met een rendement van 0,1%.quote:Op maandag 16 oktober 2006 00:33 schreef Brambulances het volgende:
[..]
Ik zou voor een combo gaan. Minder moeite om te verplaatsen. Mijn huidige Vox ac30 weegt al 35kg. Daarnaast kan je ook beter voor meer kwaliteit dan wattage gaan. 100 watt zet je toch nooit voluit, dan stroomt het bloed meteen uit je oren. Mijn Vox staat nu op de 22watt switch en dat buldert als de pleuris.
+1quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:01 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik zei het al eerder in een ander topic: het rendement van de speaker is ook heel belangrijk. 100 Watt zegt helemaal niks als je dat niet weet. Bij een speaker met een rendement van 5% wordt veel meer elektrisch vermogen omgezet in akoestisch vermogen dan bij een speaker met een rendement van 0,1%.
Vox versterkers zijn daar volgens mij een goed voorbeeld van, want daar komt inderdaad een hele hoop herrie uit.
Is het niet het proberen waard om het op te slaan als MP 3 en af te spelen in de mediaplayer? Dan zal het waarschijnlijk wegzijn, denk ik. Dé oplossing is het natuurlijk niet......quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
ff gekopieerd wat ik ook in het studiotopic gepost heb:
Ik denk dat je pc niet op deze programma's gebouwd is.
Kan verschillende oorzaken hebben:
-te trage CPU (minimaal 2 ghz is aan te raden)
-te weinig RAM (minimaal 1 gb)
-teveel programma's op de achtergrond lopen
-geen gekwalificeerde geluidskaart
- misschien de belangrijkste (zonder je ergens van te beschuldigen): geen legale cubase. De illegale versies kosten het dubbele aan CPU en werkgeheugenverbruik omdat de dongle de hele tijd omzeild dient te worden. is dat zo, dan moet je dus de eerste punten verdubbelen.
Wat raar, je stond er ooit wel in...quote:Op maandag 16 oktober 2006 13:07 schreef Prep2Fight het volgende:
Jammer dat iknog steeds niet in de OP sta![]()
Hahaha.
Achja, zo zie je maarquote:Op maandag 16 oktober 2006 13:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wat raar, je stond er ooit wel in...
Hij moet sowieso weer eens bijgewerkt worden
Heb ik ook last van gehad. Bleek dat mijn asio drivers niet goed waren. Juiste soundkaart gekozen in output channel en asio-driver aangepast en het probleem was verholpen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:05 schreef Cynic het volgende:
de andere gitarist van mn band heeft zelf een halfstack met een 4x12" cab, en hij zei dat ik ook een half-stack moet nemen omdat die veel beter klinken. lijkt me inderdaad een beetje onzin, en dat ding is gigantisch dus een combo lijkt me veel makkelijker. en een grotere versterker moet sowieso, want mn 15W amp heeft een te 'bright' (schel en kut) geluid, vooral als je em hard zet. en met een drummer erbij kan je er met een 15W niet overheen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:17 schreef Brambulances het volgende:
[..]
+1
Daarnaast is het gezondheidsaspect ook van wezenlijk belang. Ik moet er niet aan denken om met een cab+head rond te gaan sjouwen. Daarnaast speel ik zelf regelmatig op deze dingen en 75%^van deze dingen zijn kut en laten mij altijd verlangend naar mijn eigen Vox achter.
Eerlijk gezegd denk ik dat Sphinx zich een beetje verkijkt en te rijk rekend als hij eenmaal zo'n cab en head heeft.
Bram![]()
Jazz3 zijn echte mannenplectrumsquote:Op maandag 16 oktober 2006 09:04 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
2 zien er nog toffer uit![]()
Het maakt als het goed is niet uit voor de klank als het goed is, maar je moet dat soort dingen altijd voor jezelf uit zien te vinden, wat vind je fijn, wat vind je lekkerder klinken als je wel verschil hoort.
En BrianJazz III is relaxed man, volgens mij spelen hier al wel een heleboel mensen met Jazz III... de perfecte plectrum voor electrische gitaar... ik heb persoonlijk voor akoestische gitaar graag wat grotere, dunnere plectrums... iemand daar nog tips voor????
dude, koop dan anderequote:Op maandag 16 oktober 2006 15:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Jazz3 zijn echte mannenplectrums
Ik heb voor mijn akoestische gitaar van die dunne witte Fender plectra. Klank is niet onaardig maar hij glijdt steeds tussen mijn vingers vandaan zodat ik halverwege een nummer mijn plectrum ondersteboven vastheb!
het feit dat een halfstack beter klinkt dan een combo is bullshit. Dat as punt 1 :-b. Met mijn 22 watt kom ik boven een drumstel uit. Als ik em op 30 watt zet kom ik er echt makkelijk overheen (mijn drummer mept heel hard). Als je echt zeker van je zaak wilt zijn (per slot van rekening is niet iedere versterker hetzelfde) zou ik kijken voor een 40watt buizenbak.quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:56 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
de andere gitarist van mn band heeft zelf een halfstack met een 4x12" cab, en hij zei dat ik ook een half-stack moet nemen omdat die veel beter klinken. lijkt me inderdaad een beetje onzin, en dat ding is gigantisch dus een combo lijkt me veel makkelijker. en een grotere versterker moet sowieso, want mn 15W amp heeft een te 'bright' (schel en kut) geluid, vooral als je em hard zet. en met een drummer erbij kan je er met een 15W niet overheen.
nu heb ik nog een vraagje: is 100W nodig om te oefenen met een drummer? met 60W lukt het vast ook wel, maar de kans is groot dat we over een tijdje een paar gigs hebben, en dan is 100W natuurlijk wel gewenst.
ik zit in een vet dilemma hierzo
ah ok, dan is dat ook duidelijk.quote:Op maandag 16 oktober 2006 18:16 schreef Brambulances het volgende:
[..]
het feit dat een halfstack beter klinkt dan een combo is bullshit. Dat as punt 1 :-b. Met mijn 22 watt kom ik boven een drumstel uit. Als ik em op 30 watt zet kom ik er echt makkelijk overheen (mijn drummer mept heel hard). Als je echt zeker van je zaak wilt zijn (per slot van rekening is niet iedere versterker hetzelfde) zou ik kijken voor een 40watt buizenbak.
Een buizenbak is wel luider als een transistor amp.
Bram
in de kleine zalen heb je aan 40watt meer dan genoeg. Daarboven in de grotere zalen wordt je toch gemiked door de PA en is het verder niet nodig! Dan kan je je met je lagere wattage wat verder opendraaien. Zeker de buizenbakken klinken op vol volume beter dan op laag volume.quote:Op maandag 16 oktober 2006 20:43 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ah ok, dan is dat ook duidelijk.
maar voor optredens dan? want ik wil niet daarvoor over een (paar) jaar weer een nieuwe moeten kopen eigenlijk
ok, tof!quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:26 schreef Brambulances het volgende:
[..]
in de kleine zalen heb je aan 40watt meer dan genoeg. Daarboven in de grotere zalen wordt je toch gemiked door de PA en is het verder niet nodig! Dan kan je je met je lagere wattage wat verder opendraaien. Zeker de buizenbakken klinken op vol volume beter dan op laag volume.
Je hebt op zich wel gelijk, maar ik ben het niet eens met je stelling dat een 40Watt buizen amp ruim voldoende is. Ik heb zo heel af en toen nog wel eens een optreden, waar ik dan altijd over een 50Watt Marshall JCM800 speel, maar die moet ik toch bijna volledig opendraaien om nog lekker mee te kunnen komen met de band. En dit is dan altijd in kleine zaaltjes. Zoals eerder als gezegd is het per amp verschillend, het gaat namelijk vooral om het rendement. Ik weet uit ervaring dat het rendement van Marshall amps redelijk laag is, zeker als je bijv jouw Vox AC30 ernaast zet.quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:26 schreef Brambulances het volgende:
[..]
in de kleine zalen heb je aan 40watt meer dan genoeg. Daarboven in de grotere zalen wordt je toch gemiked door de PA en is het verder niet nodig! Dan kan je je met je lagere wattage wat verder opendraaien. Zeker de buizenbakken klinken op vol volume beter dan op laag volume.
Ik geloof daar zowieso niet zo in om met een 30 watt/ 40 watt versterker überhaupt optredens te durven boeken... Kom je dan in een zaal terecht waar niks wordt uitversterkt behalve de zang. Aangezien niemand hier de 'intwine, Within Temtation, Born From Pain,--noem een willekeurige grote band uit nederland--' -status heeft, moet je er dus vanuit gaan dat je veelal in kleine, vaak brakke, zaaltjes speelt met een slechter geluid.Lekker knallen dan met je 30/40 watt combo......quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:55 schreef Hammet het volgende:
[..]
Je hebt op zich wel gelijk, maar ik ben het niet eens met je stelling dat een 40Watt buizen amp ruim voldoende is. Ik heb zo heel af en toen nog wel eens een optreden, maar ik dan altijd over een 50Watt Marshall JCM800 speel, maar die moet ik toch bijna volledig opendraaien om nog lekker mee te kunnen komen met de band. En dit is dan altijd in kleine zaaltjes. Zoals eerder als gezegd is het per amp verschillend, het gaat namelijk vooral om het rendement. Ik weet uit ervaring dat het rendement van Marshall amps redelijk laag is, zeker als je bijv jouw Vox AC30 ernaast zet.
Precies. Ik heb vaak opgetreden (in grote en kleine zalen) met een oude 50 watt Plexi, die dan redelijk over de zeik gejaagd werd, en dat klonk echt geweldig.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:15 schreef Hammet het volgende:
Maar zoals eerder gezegd, klinkt een buizenversterker op z'n best wanneer die flink op zn kloten getrapt wordt. Liever een 40W vol open, dan een 80W op de helft. Wanneer je 'm vol open zet komt ie veel meer tot leven, zeker bij lead-partijen krijg je dan een meer zingende toon.
En ik toch vind ik mijn Marshall MG100HDFX half stack beter klinken dan de combo versiequote:Op zondag 15 oktober 2006 23:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat is onzin! ze zijn identiek aan elkaar behalve het aantal speakers en dus het omage wat aan de speakers hangt. hoe emer speakers, hoe lager het omage. Ook is een combo vaak "open back" waardoor het geluid iets minder "drukt" en het clean dus wat meer ruimtelijk is en de distortion iets meer verdeeld is over het spectrum. Een cabinet met closed-back geeft wat meer geluidsdruk waardoor de distortion wat voelbaarder en op een plek gefocust is.
Maar als je een 2x12 100w closed back combo hebt of een 100w head met een closed back 2x12 van het zelfde merk/model, dan is er geen verschil behalve het uiterlijk.
maar de combo zal ook wel niet 4x12 zijn?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:31 schreef Desensitized het volgende:
[..]
En ik toch vind ik mijn Marshall MG100HDFX half stack beter klinken dan de combo versie![]()
Heb ik ook gisteravond gedaanquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Pff bijna uur bezig geweest met snaren vervangen en gitaar schoonmaken
Maar dan heb je ook watspeelt weer super
![]()
Dat is of voor het vastklemmen van de snaren in je tuners of het soepeler/stijver laten draaien van de tuners.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:42 schreef Maaark het volgende:
Hmm.. vraagje... als mijn G-snaar nogal snel ontstemt, moet ik dan het schroefje op de tuner aandraaien? of is dat ergens anders voor... en hoeveel kracht moet ik wel niet zetten!![]()
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:21 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Aangezien niemand hier de 'intwine, Within Temtation, Born From Pain,--noem een willekeurige grote band uit nederland--' -status heeft, moet je er dus vanuit gaan dat je veelal in kleine, vaak brakke, zaaltjes speelt met een slechter geluid
hoezo tegenstrijdig?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het scheelt wel of je een goede geluidsman hebt, en of het podiumgeluid goed is afgesteld.
Het heeft iets als het nog lekker beetje rammelig klinktquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:19 schreef Even het volgende:
[..]
Heb ik ook gisteravond gedaan![]()
Nieuwe snaren![]()
![]()
![]()
Weet je zeker dat je je kabel niet gemold hebt ?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:27 schreef mberg86 het volgende:
Zaterdag tijdens het oefenen is m'n versterker gesneuveld, er komt nu een heel dof geluid uit met gebrom er doorheen. Ook als ik niks speel bromt hij behoorlijk, ik dacht eerst dat het buisje kapot was, maar die heb ik vandaag vervangen en het geluid is er nog niet echt beter op geworden.. :-( Iemand een idee? Ik heb een Marshall VS100 trouwens.
Edit: De brom wordt ook niet harder wanneer ik het volume hoger zet.
Hoe is dat gekomen dan gewoon tijdens het spelen dat het volume hard stond ?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:35 schreef mberg86 het volgende:
Ja, met een andere kabel blijft het hetzelfde.. Zelfs als ik er geen kabel in heb bromt hij.
ik zou zeggen dat het aan de draadjes van de speakert ligt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:39 schreef mberg86 het volgende:
Ja, was gewoon tijdens het spelen.. Het volume stond op zich redelijk hard, maar nog niet de helft van wat de versterker kan..
Vanavond mijn eurosnaren eens proberen...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:19 schreef Even het volgende:
[..]
Heb ik ook gisteravond gedaan![]()
Nieuwe snaren![]()
![]()
![]()
Steve Vaiquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Whoei straks gitaarles
Moest 3 nummer meenemen voor m'n leraar om aan te geven wat de muziekstijl een beetje is waar ik heen moet
ff zoeken nog
Groter is naar mijn inziens niet beter. Dat laatste wat je zegt zegt voor mij dan ook al weer genoeg. Daarnaast is er een duidelijk onderscheid tussen bijvoorbeeld transistor (valvestate, die ene buis tel ik niet echt mee) en een echte buizenbak. Er zit inderdaad verschil tussen versterkers, het kan heel goed zijn dat bijvoorbeeld mn ac30 makkelijk meekomt met een 50watt jcm900. Toch heb je echt geen 100watt buizenbak nodig om in kleine brakke zaaltjes(zoals ze hier worden genoemd) te spelen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:21 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik geloof daar zowieso niet zo in om met een 30 watt/ 40 watt versterker überhaupt optredens te durven boeken... Kom je dan in een zaal terecht waar niks wordt uitversterkt behalve de zang. Aangezien niemand hier de 'intwine, Within Temtation, Born From Pain,--noem een willekeurige grote band uit nederland--' -status heeft, moet je er dus vanuit gaan dat je veelal in kleine, vaak brakke, zaaltjes speelt met een slechter geluid.Lekker knallen dan met je 30/40 watt combo......
Daarbij ben ik ervan overtuigd: hoe zwaarder de versterker, (al dan niet buizen, transistor of een buis als voorversterker) hoe genuanceerder je het geluid (LIVE) kunt afstellen/laten klinken. Bij 30/40 watt lijkt het mij dat je eerder een overstuurd geluid hebt dan bij een zware buizenbak.
Mijnsinziens: iemand metr zo'n klein versterkertje op het podium heeft naar mijn idee budget problemen of legt de lat niet zo hoog....![]()
Metallicaquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Whoei straks gitaarles
Moest 3 nummer meenemen voor m'n leraar om aan te geven wat de muziekstijl een beetje is waar ik heen moet
ff zoeken nog
Dat zijn geen nummersquote:
Volgens mij heb je een aardingsprobleem nu. Garantie? Waar woon je ergens?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:27 schreef mberg86 het volgende:
Zaterdag tijdens het oefenen is m'n versterker gesneuveld, er komt nu een heel dof geluid uit met gebrom er doorheen. Ook als ik niks speel bromt hij behoorlijk, ik dacht eerst dat het buisje kapot was, maar die heb ik vandaag vervangen en het geluid is er nog niet echt beter op geworden.. :-( Iemand een idee? Ik heb een Marshall VS100 trouwens.
Edit: De brom wordt ook niet harder wanneer ik het volume hoger zet.
Alsof ik die lambal van een joe satriani ga naspelenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:03 schreef Blivox het volgende:
Metallica op een JS1000? Heiligschennis is het!
Als je kickt op snelle noten, tremelowerk en flageolettenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Alsof ik die lambal van een joe satriani ga naspelen
Seek & Destroyquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zijn geen nummers
Velvet revolver - fall to pieces
Turbonegro - Age of Pamparius
en nog 1ik denk iets van metallica
Ja vet nummerquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:06 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Seek & Destroy![]()
Heb nu ook eindelijk de goeie tab. Staat in de huidige Total Guitar![]()
Jup, hij bromt ook met het volume dicht.. Damwoude ligt niet bepaald naast de deur hier neequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:03 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een aardingsprobleem nu. Garantie? Waar woon je ergens?
Als je in de buurt woont wil ik er gerust eens naar kijken.
Bromt hij ook met het volume dicht? Erg heet? Rook/stank?
ja, als ie rookt ben je genaaid.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:03 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een aardingsprobleem nu. Garantie? Waar woon je ergens?
Als je in de buurt woont wil ik er gerust eens naar kijken.
Bromt hij ook met het volume dicht? Erg heet? Rook/stank?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:15 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja, als ie rookt ben je genaaid.
elektrische apparaten lopen namelijk op rook, de logische opvolger van stoom.
en als nu de rook uit je apparaat gaat, dan doet ie niet meer he.
Dan denk ik dat je inderdaad een aardingsprobleem hebt [zo het nu lijkt]. Zou je best willen helpen. Waar woon je ergens?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:14 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Jup, hij bromt ook met het volume dicht.. Damwoude ligt niet bepaald naast de deur hier neeEn de versterker is 2e hands, dus geen garantie.. En hij rookt en stinkt niet nee.. Hij wordt volgens mij ook niet extreem heet, maar ik heb 'm ook niet lang aan gehad, ben veel te bang dat er nog meer naar de donder gaat!
Nah, als er iets heel heet wordt omdat er iets niet klopt in de stroomkring kan er iets van kunstof of iets gaan smelten en het toch nog doen.. Tenminste ik denk dat hij zoiets bedoeltquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:15 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja, als ie rookt ben je genaaid.
elektrische apparaten lopen namelijk op rook, de logische opvolger van stoom.
en als nu de rook uit je apparaat gaat, dan doet ie niet meer he.
denk je echt?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:17 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Nah, als er iets heel heet wordt omdat er iets niet klopt in de stroomkring kan er iets van kunstof of iets gaan smelten en het toch nog doen.. Tenminste ik denk dat hij zoiets bedoelt
uiteraard, nog van toen rook apparaten net nieuw warenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:23 schreef Desensitized het volgende:
Dat denk ik nietIs wel het oudste electronica grapje wat er is
Haha, ik kan op zich ook wel gratis reizen, maar naar Friesland ben ik al snel zo'n 2 uur onderweg.. en dan moet ik nog terug ook!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:17 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je inderdaad een aardingsprobleem hebt [zo het nu lijkt]. Zou je best willen helpen. Waar woon je ergens?
Kan gratis reizen, dat word dan even halen/brengen
Geen idee, je hebt soms de raarste dingenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:38 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Haha, ik kan op zich ook wel gratis reizen, maar naar Friesland ben ik al snel zo'n 2 uur onderweg.. en dan moet ik nog terug ook!Maar heel erg bedankt voor je aanbod! Hoe kan het dan zo zijn dat tijdens het spelen in éen keer een probleem met de aarde komt?
EN dat gaat niet lukken want ben me huis aan het opknappenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 02:11 schreef the_legend_killer het volgende:
morgen eens pics maken van me gitaren
aan Mijn Siver Star ken niemand aan tippen
jackhammer kopen?:Pquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Straks misschien nog even naar feedback om een overdrive pedaal te halen![]()
Wat voor geluid komt er uit zo'n dingquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:44 schreef Neidropje het volgende:
[..]
jackhammer kopen?:P
[afbeelding]
check de marshall site, duh ?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:49 schreef Prep2Fight het volgende:
Misschien dat ik het dan juist wel wat vind...
Samples idd?
Dat kan ik lekker niet hier, duhquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
check de marshall site, duh ?![]()
Mooi, dan kan hij na het weekend de deur uitquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:04 schreef Desensitized het volgende:
Ik koop die van BrianMoet hem altijd nog betalen. Maar dat gebeurt dit weekend.
van jcm800 tot jcm2000quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat voor geluid komt er uit zo'n ding
samples ?![]()
Ook voor een Marshall achtig geluid uit een Fender is hij geschiktquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:07 schreef Neidropje het volgende:
[..]
van jcm800 tot jcm2000en nee dit is niet die van Brian. Ik heb hem toevallig ook maar heb hem nu vervangen door een distortionpedaal met een ander karakter
(quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ook voor een Marshall achtig geluid uit een Fender is hij geschikt
hoe bevallen ze?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Vanavond mijn eurosnaren eens proberen...![]()
Jij doet nu precies hetzelfde als wat hij waarshcijnlijk doetquote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:47 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wat?
Heb je het wel eens gehoord? Nee? Nou dan
Ja vind ik ook!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Jij doet nu precies hetzelfde als wat hij waarshcijnlijk doet
gelijk conclusies trekken
Misschien heeft ie het wel geprobeert weet jij veel
Nee, dat zie je verkeerd. Ik bewijs alleen dat jij niet altijd gelijk hebt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hiermee bewijs je alleen dat jij niet altijd gelijk hebt![]()
Nee Les Pauls zijn gewoon lelijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Jij doet nu precies hetzelfde als wat hij waarshcijnlijk doet
gelijk conclusies trekken
Misschien heeft ie het wel geprobeert weet jij veel
Snelheid is grotendeels toch een kwestie van oefenen oefenen oefenenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:19 schreef CharlotteTheHarlot het volgende:
Klein vraagje...
Ik kan nummers als, Breaking the Law, Heading out to the Highway, You've got another thing coming, Metal Gods ( Alle 4 van Judas Priest ) vlekkeloos naspelen. Ook sommige nummers van Metallica, Iron Maiden, Twisted Sister, The Ramones wil ook wel lekker. Maar zodra het op héél snel gitaar werk aankomt, denk aan Erruption van EVH, de solo van Rock You Like a Hurricane van Scorpions, en ander snel materiaal, ga ik de fout in. Vinger plaatsing op het fretboard, gaat dan niet van een lei'en dakje.
Ik zit niet op gitaar les, heb zelf de nummers aangeleerd. Maar ik zou graag mijn techniek, en snelheid willen verbeteren. Is het een aanrader om les te nemen? En na hoeveel aantal x tijd, kan ik al progressie merken?
Alvast bedankt!
Je moederquote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nee Les Pauls zijn gewoon lelijk.
ehm, gewoon allebei tegelijk gebruiken dus?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik heb een zeer dringende vraag; ik kreeg de tip om een Crybaby pedaal te halen voor het betere jank- en scheurwerk, maar nu hoor ik ineens dat dat in combinatie met distortion/overdrive moet. Kan iemand me hier uitleggen hoe ik dat nu écht moet doen?
misschien de meest domme vraag ooit, maar toch bedankt![]()
Zo doe ik het ook, nette uitlegquote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik raad het volgende aan:
[afbeelding]
#1:
Powerchords
Barre akkoorden
Solo (nouja, shred stukjes)
Gewoon noten spelen
#2:
- Bends in solo's (met je duim over de nek kan je beter kracht zetten)
- Open akkoorden als C, E, D, etc. en bijv de diminished akkoordvormen hoger op de nek. Met je duim op de E snaar mute je die snaar en kan je makkelijk alle snaren aanslaan zonder dat het lelijk klinkt
- Hoog op de nek soleren, als je bij frets 17-24 moet zijn kan het lastig zijn #1 te gebruiken, zeker als je staand speelt
Dat zijn de meest efficiente positie's voor je frethand, nooit de duim naar de zijkant houden
Je kunt de crybaby ook gebruiken met je cleane kanaal voor die mooie jaren-70 shaft achtige liedjesquote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik heb een zeer dringende vraag; ik kreeg de tip om een Crybaby pedaal te halen voor het betere jank- en scheurwerk, maar nu hoor ik ineens dat dat in combinatie met distortion/overdrive moet. Kan iemand me hier uitleggen hoe ik dat nu écht moet doen?
misschien de meest domme vraag ooit, maar toch bedankt![]()
Bedankt NASDAQbastardo voor je zeer duidelijk uitleg, hier kan ik iets meequote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:45 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Je kunt de crybaby ook gebruiken met je cleane kanaal voor die mooie jaren-70 shaft achtige liedjes
als ik in mn achterhoofd hou wat voor Behringer voor kutzooi op de markt brengt zou ik het daarom al niet doen. Dat heb jij natuurlijk niet dus ik raad je aan om in de winkel te testen (misschien in vergelijking met een Ibanez TS9 (tubescreamer))quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:31 schreef maxor het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met het Behringer OD 100 pedaaltje? Ik heb op internet wel wat reviews gezien van enthousiaste mensen maar ik vraag het toch
Om maar wat tegengewicht te bieden:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:48 schreef Brambulances het volgende:
[..]
als ik in mn achterhoofd hou wat voor Behringer voor kutzooi op de markt brengt zou ik het daarom al niet doen. Dat heb jij natuurlijk niet dus ik raad je aan om in de winkel te testen (misschien in vergelijking met een Ibanez TS9 (tubescreamer))
Bram
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:03 schreef TeleluvR het volgende:Moet je ook niet doen héSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I will not mention Dean in this topic.
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
Kom je nu mee...quote:
Maar wie ben je dan?quote:
^^ My point exactly.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:03 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Om maar wat tegengewicht te bieden:
Probeer em gewoon eens uit, mijn broer gebruikt dit pedaal (ook een tremelo van Behringer) en het bevalt prima. En ja, de kwaliteit zal (is?) minder dan dat van een boss... Voor de prijs van een Boss kun je vier van deze dingen proberen, dus waarom niet? (voor de prijs van een TS9 nog wel meer!) Overstappen kan altijd nog en eenfinanciele tegenvaller is het niet...
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:03 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Om maar wat tegengewicht te bieden:
Probeer em gewoon eens uit, mijn broer gebruikt dit pedaal (ook een tremelo van Behringer) en het bevalt prima. En ja, de kwaliteit zal (is?) minder dan dat van een boss... Voor de prijs van een Boss kun je vier van deze dingen proberen, dus waarom niet? (voor de prijs van een TS9 nog wel meer!) Overstappen kan altijd nog en eenfinanciele tegenvaller is het niet...hm kijk ook eens naar een digitech Bad Monkey, is ook een tubescreamer kloon maar dan weer ff steviger dan die behringer meuk. Wordt verassend goed besproken. Ik ben er zelf ook benieuwd naar. Kosten nieuw geloof ik 35 ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopjesvla http://hopjesvla.dano.nl.nu/
de speakers in mijn studio ontvangen soms zweedse radiozenders ofzo, is best grappig somsquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:32 schreef morgane het volgende:
ik heb gisteren voor de gein maar weer eens de zowat bejaarde Philips versterker met ingebouwde cassetterecorder geprobeerddat ding is nu écht rijp voor de sloop
ook leuk dat ik er ook radio-ontvangst mee heb en er na een kwartier dus ineens heel fijn klassieke muziek uit komt zingen
iemand een idee hoe ik hier vanaf kom? Ik heb trouwens ook gewoon een 'echte' versterker (Line 6 Spider II) maar vind het wel grappig om af en toe aan te kloten met die ouwe
![]()
Nooit van je leven.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:45 schreef fokME2 het volgende:
Hoi mensen,
Heb van een kennis een ?capodastro? geleend. Kan ik zonder herstemmen van EADGBE naar CGCFAD stemming?
Als het je lukt, moet je me even zeggen waar je zo'n Capo kun kopen...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:45 schreef fokME2 het volgende:
Hoi mensen,
Heb van een kennis een ?capodastro? geleend. Kan ik zonder herstemmen van EADGBE naar CGCFAD stemming?
Volgens mij heb je geen id waar je het over hebt of wel ?!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:14 schreef fokME2 het volgende:
Dat is dan erg jammer
Dat wordt stemmen
edit: mijn stemapparaatje kan dat niet?![]()
als je je gitaar in cgcfad wil stemmen, beter bekend als Drop(ped) C, zul je niet alleen de boel omlaag moeten stemmen maar ook dikkere snaren hebben. je zou om die nummers toch te kunnen spelen de lage E snaar omlaag stemmen naar een D ( Drop D) dat is dezelfde stemming maar dan 1 toon hoger.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:39 schreef fokME2 het volgende:
Ja, maar ik zag wat leuke nummers, en die leken me niet zo moeilijk? Alleen die andere indeling.
Maar ik ga wel weer verder kijken.
Maar dan kan je niet mee spelen met de muziek, en dan begrijpt 'ie er weer geen kont vanquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:36 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
als je je gitaar in cgcfad wil stemmen, beter bekend als Drop(ped) C, zul je niet alleen de boel omlaag moeten stemmen maar ook dikkere snaren hebben. je zou om die nummers toch te kunnen spelen de lage E snaar omlaag stemmen naar een D ( Drop D) dat is dezelfde stemming maar dan 1 toon hoger.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:37 schreef Hammet het volgende:
[..]
Maar dan kan je niet mee spelen met de muziek, en dan begrijpt 'ie er weer geen kont van![]()
als je winamp gebruikt kan je 'Pacemaker' gebruiken. Dan kan je tempo, pitch en speed van een nummer aanpassen. Dan kan je het nummer omhoog 'stemmen' in plaats van je gitaar naar beneden. Effectief moet je dan alleen nog naar drop D stemmen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:39 schreef fokME2 het volgende:
Ja, maar ik zag wat leuke nummers, en die leken me niet zo moeilijk? Alleen die andere indeling.
Maar ik ga wel weer verder kijken.
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=12689quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:59 schreef fokME2 het volgende:
Dat pacemaker klinkt wel interessantlaten we google eens raadplegen
![]()
Gaaf!quote:
Beetje improviseren, en jammen in je eentje, nieuwe nummers schrijvenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:46 schreef -Beer- het volgende:
Vraag me eigenlijk wel af hoe jullie oefenen. Als je op een doordeweekse dag een beetje aan het gitaren bent hoe oefen je dan? Met bepaalde vinger oefeningen of nummers naspelen?
Als in riffjes bedenken of ook tekst erbij?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Beetje improviseren, en jammen in je eentje, nieuwe nummers schrijven
Die Djembéquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:00 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Heey joh, kijk eens wat verder dan alleen die gitaar
Die versterker![]()
En gewoon beetje kloten/improviserenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:46 schreef -Beer- het volgende:
Vraag me eigenlijk wel af hoe jullie oefenen. Als je op een doordeweekse dag een beetje aan het gitaren bent hoe oefen je dan? Met bepaalde vinger oefeningen of nummers naspelen?
Acoorden / loopjes / baslijntjes / begin drumloopjes / poging tot tekstquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:06 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Als in riffjes bedenken of ook tekst erbij?
Jaquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:24 schreef -Beer- het volgende:
Dus ik ben de enige die hier regelmatig een half uur lang eenzelfde patroon van 4 noten speelt puur om snelheid te krijgen?![]()
oke bedankt hoorquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:33 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ja
Ik speel wel eens sailors hornpipe, deed ik als plectrum oefening
http://www.folkofthewood.com/page4983.htm
[afbeelding]
hier het midi'tje
ik speel liever toonladders over nummers, anders wordt het wel erg repetitiefquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:24 schreef -Beer- het volgende:
Dus ik ben de enige die hier regelmatig een half uur lang eenzelfde patroon van 4 noten speelt puur om snelheid te krijgen?![]()
thxquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:37 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=12689
Unholy Alliance?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Net terug van concerthoop gave gitaren gitaren gezien
![]()
Gitarist van in flames![]()
[[url=http://i4.photobucket.com/albums/y148/Metalmaiden1218/Jesper1.jpg[]afbeelding[/url]]
deze dus
[afbeelding]
Gitarist zanger COB
[afbeelding]
Geel zwarte vind ik mooier maar kan ik ff geen plaatje van vinden![]()
edit
toch wel
[afbeelding]
Jepquote:
Nee hoor doe ik ook wel. Losse noten, of 4 [power]chords. Daardoor kan ik nu ook best wel rete snel downstroken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:24 schreef -Beer- het volgende:
die gast van cob heeft ie niet zo'n randy roads gitaar vast? (maar dan van esp?)quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Net terug van concerthoop gave gitaren gitaren gezien
![]()
Gitarist van in flames![]()
[[url=http://i4.photobucket.com/albums/y148/Metalmaiden1218/Jesper1.jpg[]afbeelding[/url]]
deze dus
[afbeelding]
Gitarist zanger COB
[afbeelding]
Geel zwarte vind ik mooier maar kan ik ff geen plaatje van vinden![]()
edit
toch wel
[afbeelding]
Ff ge-updatequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
aha! merci!
Met mijquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:17 schreef VaderJacob het volgende:
Ik ga straks naar feedback![]()
Ik ga straks naar feedback![]()
Ja vond het jammer dat lamb of god nog niet meespeeldequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 09:49 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Nee hoor doe ik ook wel. Losse noten, of 4 [power]chords. Daardoor kan ik nu ook best wel rete snel downstroken.
En Dribbel, lijkt wel de Unholy Alliance Tour man... In Flames, Children Of Bodom...
Thine Eyes Bleed en Slayer dan?
Is het dus ook, beetje laat gezien.![]()
En helaas doet Lamb Of God pas mee vanaf morgen.
En ik slaap vanaf vandaag op de oefenzolder [tot volgende week zondag]. Dat word dus tot diep in de nacht [scales] oefenen![]()
Als ze nog een sunburst Jazzmaster hebben, houd ik me aanbevolen...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:38 schreef Jorikjet het volgende:
vet, een muziek winkel hier in de buurt houd er mee op, en alle gitaren, versterkers etc etc 35% tot 55% korting!! dadelijk ga ik alles even uitchecken en wie weet waar mee ik thuis kom! ze hebben er fenders, prs-en, gretchen etc
Als jee een '59 Les paul flame top of een slash ziet, ff melden he!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:38 schreef Jorikjet het volgende:
vet, een muziek winkel hier in de buurt houd er mee op, en alle gitaren, versterkers etc etc 35% tot 55% korting!! dadelijk ga ik alles even uitchecken en wie weet waar mee ik thuis kom! ze hebben er fenders, prs-en, gretchen etc
zoef, weg reputatiequote:
Wat is het adres gekquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:38 schreef Jorikjet het volgende:
Spam. Doeiquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:22 schreef space-out het volgende:
misschien interessant: walter trout, een van de beste bluesrock gitaristen, geeft een gitaarclinic in 013 Tilburg op 1 november -staat op www.013web.nl
die trout schijnt goed te kunnen vertellen
Nou, dat durft ik dan toch echt te betwijfelenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:57 schreef jehovaguerilla het volgende:
Squier is best wel okay.
Ik heb zelf een ibanez instapmodelletje.
[wijze woorden mode]
Het is beter om goed te kunnen spelen op een goedkope gitaar ,dan om dure gitaren te hebben waar je alleen wat mineur en majeur akkoordjes op kan spelen.[/wijze woorden mode]
Och ieder zijn smaakquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:03 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Nou, dat durft ik dan toch echt te betwijfelen![]()
En squier gitaren zijn niet verkeerd maar ik ben er niet zo'n fan van.
Ik heb zelf een Ibanez van dezelfde prijsklasse die ik stukken beter vind spelen, gewoon sneller gitaartjequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:40 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Och ieder zijn smaak.
Maar waarom ben je er niet zo kapot van?
Vertelquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:46 schreef guitarist.nl het volgende:
En vorige week het eerste optreden gehad met m'n nieuwe band..
Dankjewelquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:46 schreef guitarist.nl het volgende:
Bizznitch
Gefeliciteerd met je Squier
Volgende stap, Fender
Ik heb weer lekker geoefen
Ik denk het ook nietquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:04 schreef mberg86 het volgende:
Vanmiddag gejamd, was weer een productieve middag!
En Squiers zijn heel aardige gitaren hoor, je zal er geen spijt van krijgen Bizznitch!
Geloof me over 2 weken wil je een nieuwequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:25 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Dankjewel!
Ja de volgende stap is zeker wel Fender, maar dan moet ik ook weer heel wat geld gespaard hebben.
Ik kan met deze toch zeker wel een paar jaartjes voort denk ik.
Fender, ik heb hem nu al een half jaar ofzo. Speel er nooit op. Het geluid is voor mij te 'plastic' als of je op een speelgoed gitaar speelt. Doe mij dan maar een fijne merkloze Les Paul met humbucker elementen!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:46 schreef guitarist.nl het volgende:
Bizznitch
Gefeliciteerd met je Squier
Volgende stap, Fender
Ik heb weer lekker geoefen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |