Wist je dat dat strafbaar isquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:48 schreef -Beer- het volgende:
Hop!
Ik zit nu te internetten op een draaloos netwerk van mn nieuwe buren
No way!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wist je dat dat strafbaar is
Je kan er strafblad voor krijgen, omdat je volgens de wet nu aan het inbreken bent, beveiligt of niet.
Dat daar uberhaubt een wet voor is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je kan er strafblad voor krijgen, omdat je volgens de wet nu aan het inbreken bent, beveiligt of niet.
TVPquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Neequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:00 schreef EvilThijn het volgende:
@guitarist.nl
Heb je er een beetje vertouwen in Brian zondag op te moeten treden?![]()
Precies, net zo strafbaar als andere golven uit de lucht pikken, niet strafbaar dus... Zodra je actief wachtwoorden gaat omzeilen, dan ben je pas strafbaar...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:25 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
TVP
Nee dat is niet strafbaar, het is strafbaar om via dat netwerk in hun computer in te breken, maar het gebruik maken van het internet via andermans verbinding is niet strafbaar. Moet je er maar een wachtwoord opzetten, dat is niet moeilijk.
Oh ja... ik doe het ookTHNX neighbours
Volgens mij gebruiken reggea-gitaartjes altijd een flinke dosis wah, en wat korte akkoordjes. Vooral de topsnaren gebruiken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:36 schreef maxor het volgende:
Vast een ontzettende gitaar-noob vraag maar ik doe het toch. Ik vindt de muziek van Luie Hond echt vet en nou zat ik dus wat te pielen om dat reagge achtige geluid voor elkaar te krijgen maar hoe de n*k begin je daar aan? Tabs etc van die gasten zijn er amper te vinden :/
Ja vind ik ook... kutzooi... money's always the issuequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:10 schreef guitarist.nl het volgende:
Een een mixertje met vuurdraad is te duur
Pak een toneport!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:10 schreef guitarist.nl het volgende:
Nee gewoon in betere kwaliteit opnemen op de computer.
Wat schelen de POD2 en de Guitarport met elkaar? Vrij weinig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:10 schreef guitarist.nl het volgende:
Nee gewoon in betere kwaliteit opnemen op de computer.
neh...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Kent iemand het merk Silver Star trouwens ?
Enige wat ik jammer aan mijn POD vind is dat er geen wah op zit, gelukkig zit die wel op mijn versterker nog ingebouwd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:23 schreef Even het volgende:
Die TT![]()
![]()
Zo'n Line6 Pod XT ding ziet er wel handig uit
Met een Pod heb je geen pc nodig om vets te klinken. Met Guitarport wel. Denk ik zo.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:22 schreef Blivox het volgende:
[..]
Wat schelen de POD2 en de Guitarport met elkaar? Vrij weinig.
Genoeg hints gegeven denk ik zo.
Nou ja, ik zat te twijfelen tussen de POD 2 en een Toneport, en voor die 60 euro verschil was het mij wel duidelijk wat ik beter kon nemen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Met een Pod heb je geen pc nodig om vets te klinken. Met Guitarport wel. Denk ik zo.![]()
Precies. Tenzij je overal je laptop heen wil slepen, is een Pod handiger. Hoewel je met Toneport wel ook nog andere instrumenten kan opnemen, zang en bas bv.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:45 schreef Blivox het volgende:
[..]
Nou ja, ik zat te twijfelen tussen de POD 2 en een Toneport, en voor die 60 euro verschil was het mij wel duidelijk wat ik beter kon nemen.
Tussen een Guitarport en een POD zit hooguit 20 euro verschil, en om nou 160 euro te betalen voor een interface waarmee je alleen op je PC kan spelen? Mwoah, liever niet.
Kan met de POD ook. Staat nog nadrukkelijk in de instruction manual, dan zet je hem namelijk alleen op pre-amp mode.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:08 schreef Svyatagor het volgende:
Hoewel je met Toneport wel ook nog andere instrumenten kan opnemen, zang en bas bv.
O.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:13 schreef Blivox het volgende:
[..]
Kan met de POD ook. Staat nog nadrukkelijk in de instruction manual, dan zet je hem namelijk alleen op pre-amp mode.
Die Marshalls, Bogner's, en Diezelquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:11 schreef Neidropje het volgende:
prettig setupje:
[afbeelding]
mooie les pauls (met holte's in body, kijk vooral even rond naar de intents vette exemplaren, staat er nu een op mp:)
http://www.cloud9guitars.org/
Ik ken het probleem.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:21 schreef Cynic het volgende:
ah, heerlijk: ik probeer mijn tascam usb audio interface ding te installeren, loopt de hele boel vast en doet vervolgens mijn geluid, mijn dvd drive en nog een handjevol andere dingen het niet meer. Heerlijk, zo'n nieuwe computer...
Al met al heb ik dus allerlei opnamezooi en niks werkt
Ik bespeur jaloezie?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Die Marshalls, Bogner's, en Diezel![]()
![]()
![]()
Die Gibsons
quote:
mooi, maar niet zwart genoeg naar mijn smaakquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:20 schreef Elmo1608 het volgende:
Whoho.. gisteravond m'n nieuwe gitaar gekocht.
Het is een Ibanez SA120CN geworden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja man, die amps zou ik hier echt wel willen hebben staanquote:
Ik dacht dat je zo'n Alesis ding had?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:21 schreef Cynic het volgende:
ah, heerlijk: ik probeer mijn tascam usb audio interface ding te installeren, loopt de hele boel vast en doet vervolgens mijn geluid, mijn dvd drive en nog een handjevol andere dingen het niet meer. Heerlijk, zo'n nieuwe computer...
Al met al heb ik dus allerlei opnamezooi en niks werkt
Ik heb ook een alesis maar die deed ook al vaag. Ging ineens het signaal oversturen... :Squote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:20 schreef Maaark het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zo'n Alesis ding had?
De problemen die ik had heb ik opgelost door de Asio4All drivers te gebruiken, en mn PC te aarden...
Ja dat scheelt zeker! Toen ik SX kocht na iets van 1,5 jaar illegaal uitproberen was ik nog veel blijer dan dat ik dacht te zijn! een enorme verbetering in snelheid en workflow.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:38 schreef Cynic het volgende:
Ik heb nu die Cubase LE maar eens erop gezet, die er standaard bij zit. Loopt best lekker. Zal toch wel wat schelen dat-ie legaal is. En Drumkit from Hell werkt ook eindelijk! *o*
lok ze dan naar dat stomme bassisten topic verdommequote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:34 schreef Friek_ het volgende:
Wanhopig zal ik blijven proberen om de bassisten hierheen te lokken.
Verdomme.![]()
Zullen we ook gelijk de drummers hierheen halen?! En de toetsenisten, de blazers en de triangeljosties!! Maken we er gewoon het muzikanten-topic vanquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:34 schreef Friek_ het volgende:
Wanhopig zal ik blijven proberen om de bassisten hierheen te lokken.
Verdomme.![]()
Die les pauls mogen me gestolen worden: wat mij gelijk in het oog valt zijn die twee Bogner's.... HIER DAARMEE!!!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:11 schreef Neidropje het volgende:
prettig setupje:
mooie les pauls (met holte's in body, kijk vooral even rond naar de intents vette exemplaren, staat er nu een op mp:)
http://www.cloud9guitars.org/
nu me stage plek me een vaste baan heeft aangeboden (YES!!!) is de kans groot dat er over een half jaartje zo'n versterker hier staat te brullen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:41 schreef Neidropje het volgende:
weleens op wat bogners gespeeld. Inderdaad erg dikke sound. Er zijn wel erg veel verschillende trouwens. ik heb ooit op de shiva gespeeld. Erg fijn apparaat!
[afbeelding]
alleen beetje erg duur:P
Eén Gibson kan bestquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Die Marshalls, Bogner's, en Diezel![]()
![]()
![]()
Die Gibsons
Niet?quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Goh, dat had ik nog niet gemerkt
Die laatste foto is wel gaaf!quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:15 schreef Jorikjet het volgende:
die heeft een vriend van me, en is best leuke gitaar, alleen iets langere hals dan normaal, en erg gelakt aan de achterkant. hij heeft hem ook in het goud gehad, te leen van de muziek winkel omdat het bestellen van een sunburst erg lang duurde...
plaatje van de goude:
[afbeelding]
mét mee gekleurde headstock!
en de nij'e (wazige foto ja, maar wel scherp)
[afbeelding]
En dat hij hem beter aan jou kan verkopen?quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Niet?![]()
[..]
Die laatste foto is wel gaaf!
Zeg eens even tegen hem dat het een kutgitaar is![]()
Dan wel die met die p90quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:23 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Eén Gibson kan best
Ik zou er vijf verkopen en er een paar mooie Fenders voor kopen.
Mallerd...quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:28 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
En dat hij hem beter aan jou kan verkopen?
Ik koop uit principe geen nieuwe gitaren...quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef Jorikjet het volgende:
maare zo'n jazzmaster kost niet zo heel veel (relatief)... 700 euro heb je ze nieuw
Echt?? Ik wil juist geen tweedehandse gitaren. Je weet nooit wat diegene voor jou ermee heeft gedaan... op een veel te vochtige zolder neergegooid ofzo... dat zijn schades die je niet ziet, maar wel gaat merken na een tijd... Daarbij komt dat ik het zo tof vind om die gitaar helemaal nieuw en schoon te hebben, en dat elk plekje erop door mij komt... ieder zn ding, denk ik.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik koop uit principe geen nieuwe gitaren...
Ik wil alleen gitaren met danwel een historie of zielige weesgitaren!![]()
Mijn reactie zou zijn:quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:01 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Echt?? Ik wil juist geen tweedehandse gitaren. Je weet nooit wat diegene voor jou ermee heeft gedaan... op een veel te vochtige zolder neergegooid ofzo... dat zijn schades die je niet ziet, maar wel gaat merken na een tijd... Daarbij komt dat ik het zo tof vind om die gitaar helemaal nieuw en schoon te hebben, en dat elk plekje erop door mij komt... ieder zn ding, denk ik.
Custom en een Goldtop, misschien wel de enige gibsons die hier binnenkomen, samen met een ES-335/ES-137 en L5!quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:14 schreef Jorikjet het volgende:
zo'n zwarte custom als die syvgator hier heeft is ook erg vet... maar zo'n 57 goldtop is wel de overtreffende trap.
Zoals ik al zei, ieder z'n ding...quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mijn reactie zou zijn:
Echt?? Ik wil juist geen nieuwe gitaren. Zwaar overpriced en bovendien het hout nog erg onderhevig aan 'werken' waardoor je binnen no-time (gegarandeerd net buiten de garantie) problemen krijgt. Een wat oudere gitaar is uitgewerkt en schade die er toe doet kun je bij visuele inspectie (en wat ervaring) zonder meer vaststellen. Die eerdere kras/deuk is zo erg, ik heb liever dat een ander deze erin maakt! Bovendien is een verhaal achter een gitaar soms reuze interessant!
Probleem is dat iemand echt niet gaat zeggen dat de gitaar 6 jaar in een vochtige kelder heeft gelegen... Maar iemand die vol lof kan spreken over zijn instrument is altijd leuk. Veel leuker dan een 'droge' gitaaroverdracht bij een muziekwinkel... Ik zeg niet dat dat alles is, het is 'leuk', meer ook niet...quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:27 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ieder z'n ding...
Maar het verhaal achter een gitaar? Als ik heel eerlijk ben interesseert me niet echt... het enige wat ik wil weten is de waarheid over hoe die is behandeld, opgeslagen en onderhouden, verder boeit het me niet dat iemand z'n gitaar op marktplaats zet om coke te kunnen kopen, of om juist nog meer te sparen voor een betere gitaar ofzo... En ja, tuurlijk, als je er gratis een leuk verhaal bij krijgt, is dat wel leuk ja... maar 't is voor mij geen toegevoegde waarde...
Maar goed, laten we hierover ophouden, want straks hebben we 4 pagina's vol welles nietes... lijkt me niet de moeite waard...
Die gebruikte ik vroeger ook, kleine nerd plectrumsquote:Op zondag 15 oktober 2006 15:05 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb trouwens gisteren in de oefenruimte een dunlop jazz III plectrum gevonden, en hij is best fijn. beetje klein, en best stijf. maar ik blijf toch bij me 1.2 mm fender neon !
quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:07 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Die gebruikte ik vroeger ook, kleine nerd plectrums
heb ik ook last van, dat kost gewoon erg veel geheugen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:05 schreef Cynic het volgende:
okay, ik hoop dat iemand me hier kan helpen want ik word helemaal wanhopig van cubase. Ik heb nu Drumkit from Hell als VST. Het probleem is dat bij het afspelen van midi het geluid begint te "struikelen", daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld een reeks achtste noten ineens gaat vertragen, of noten overslaan etc. Zelfs bij kleine stukjes van een maat of 2 doet dit zich al voor. En als ik zo'n stukje in een loop afspeel zitten die stukjes telkens op dezelfde plek alsof ik het gewoon niet goed heb ingevoerd. Iemand enig idee, want ik snap er echt geen barst van en het begint me behoorlijk de keel uit te hangen...![]()
als het alleen aan het eind is moet je limiter dinges goedzetten, dat ding wat selecteerd wat je wilt exporteren. als het gewoon middenin en tussendoor is, dan is je pc te traag ofzo, of de drums zijn nog niet helemaal geladen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:05 schreef Cynic het volgende:
te vroeg gejuigd...Ik exporteer nu als audiotrack en dan worden er gewoon noten weggelaten...
quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:57 schreef Maaark het volgende:
Cynic; wat voor PC heb je? 1gb RAM en een processor van meer dan 2,5 ghz is toch wel wenselijk.
gig heb ik, maar ik heb een 1,6 ghz duocore processor. Maar de minimum eisen zijn 500 mhz, dan zou ik toch wel 4 maten moeten kunnen afspelen?quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:57 schreef Maaark het volgende:
Cynic; wat voor PC heb je? 1gb RAM en een processor van meer dan 2,5 ghz is toch wel wenselijk.
minimum zit DFH plugin dus niet bij inbegrepen he.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:13 schreef Cynic het volgende:
[..]
gig heb ik, maar ik heb een 1,6 ghz duocore processor. Maar de minimum eisen zijn 500 mhz, dan zou ik toch wel 4 maten moeten kunnen afspelen?
maar dan nog zou het genoeg moeten zijn toch?quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:15 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
minimum zit DFH plugin dus niet bij inbegrepen he.
blijkbaar nietquote:Op zondag 15 oktober 2006 19:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
maar dan nog zou het genoeg moeten zijn toch?
same here!quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:01 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Echt?? Ik wil juist geen tweedehandse gitaren. Je weet nooit wat diegene voor jou ermee heeft gedaan... op een veel te vochtige zolder neergegooid ofzo... dat zijn schades die je niet ziet, maar wel gaat merken na een tijd... Daarbij komt dat ik het zo tof vind om die gitaar helemaal nieuw en schoon te hebben, en dat elk plekje erop door mij komt... ieder zn ding, denk ik.
ff gekopieerd wat ik ook in het studiotopic gepost heb:quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:05 schreef Cynic het volgende:
okay, ik hoop dat iemand me hier kan helpen want ik word helemaal wanhopig van cubase. Ik heb nu Drumkit from Hell als VST. Het probleem is dat bij het afspelen van midi het geluid begint te "struikelen", daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld een reeks achtste noten ineens gaat vertragen, of noten overslaan etc. Zelfs bij kleine stukjes van een maat of 2 doet dit zich al voor. En als ik zo'n stukje in een loop afspeel zitten die stukjes telkens op dezelfde plek alsof ik het gewoon niet goed heb ingevoerd. Iemand enig idee, want ik snap er echt geen barst van en het begint me behoorlijk de keel uit te hangen...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |