abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:40:50 #201
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42907465
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Niet gelovig.
Nou jij weer.
Ga jij, als kloon, je proefondervindelijk aan het experiment onderwerpen om het verschil tussen ritueel of anders geband te worden?
Ik denk koud, logisch en berekenend. JIj vanuit een oud boek.

Nou jij weer.
pi_42907476
Maar de conclusie is dus eigenlijk dat de AH geen dingen mag verkopen waar markt voor is? En dat Nederlanders de Islam door hun strot gedwud krijgen want ze zien een rek met halal-producten en tenzij ze er iets uit kopen worden ze zelf halal geslacht? Oh, wacht, nee, als het je niet aanstaat kan je dat hele rek negeren, dat is waar ook! Net als dat je de vegeratische meuk kan negeren als je vegetariërs onzin vind (ook producten die er zijn om de behoefte van een bepaalde groep mensen met een bepaalde ideologie te vervullen).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2006 01:44:15 ]
pi_42907522
Oeh ik heb het al! Moslims mogen niet in de AH komen, dát zou perfect zijn . Allemaal naar Ali op de hoek en ons met rust laten.
pi_42907530
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:40 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Nou jij weer.
Wat een trol. Je zit de discussie gewoon te verzieken. Je heb je zegje gedaan en je kick gekregen, waarom nog rond hangen?
pi_42907545
Er is wel gratis koffie daar.
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:45:18 #206
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42907546
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:41 schreef clumsy_clown het volgende:
Maar de conclusie is dus eigenlijk dat de AH geen dingen mag verkopen waar markt voor is? En dat Nederlanders de Islam door hun strot gedwud krijgen want ze zien een rek met halal-producten en tenzij ze er iets uit kopen worden ze zelf halal geslacht? Oh, wacht, nee, als het je niet aanstaat kan je dat hele rek negeren, dat is waar ook! Net als dat je de vegeratische meuk kan negeren als je negetariërs onzin vind (ook producten die er zijn om de behoefte van een bepaalde groep mensen met een bepaalde ideologie te vervullen).
Dit is pas de eerste stap. Dat is het probleem. We zijn net van al die geloven af, komen er een stelletje achterlijke mohammedanen uit het rifgebergte binnenvallen, daar ergeren mensen zich aan.
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:47:37 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42907582
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:40 schreef Steinberger het volgende:

Nou jij weer.
Mijn oudste boek hier in huis is: Ik, Jan Cremer
Zoals gezegd: ik ben niet gelovig.

Maar jouw zogenaamde berekenende, koude en logische redeneringen heb ik nog niet verder zien komen dan het hebben over "mohammedaantjes" en andere vooroordelen, zonder ook maar een zinnige inhoudelijke, op feiten gebaseerde post.

Toevoeging: je ware aard komt in je laatste post naar voren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_42907587
ik kopieer dit stukje nog maar even uit mijn eerder post:

Objectief gezien kunnen we vaststellen dat halal slachten verboden zou zij als het geen religieuze grondslag had. Zou b.v een slachthuis het verdoven (d.m.v. pen of stroom) achterwege willen laten uit kostenoverwegingen of tijdsbesparing (dit zijn geldige overwegingen) dan zou de inspectie dit onmiddelijk verbieden wegens onnodige dierenkwelling.

Laten we deze discussie verder enigzins zuiver houden en niet zeiken over moslims ansich.
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:48:08 #209
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_42907592
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:25 schreef Litso het volgende:

[..]

Die toegevoegde hormonen zitten anders ook niet in halal vlees.
Hetgeen ik ook niet beweer.
quote:
Ik probeer dat helemaal niet vol te houden, ik wéét het niet. Ik geloof alleen ook niet postuum dat een slagpin (geen kogel) door of tegen (gebeurt beide, ik weet niet welk van de twee het meest of waarom) het hoofd per definitie diervriendelijker is dan alleen het afsnijden van de bloedtoevoer.
Ik weet - zoals eerder gezegd - wél wat ik kies als ik zo pijnloos en geruisloos mogelijk dood zou willen gaan. En dan kies ik zeker niet voor iemand die met een groot mes m'n keel doorsnijdt.
quote:
Och, ik verzet me niet tegen de religie, ik probeer er juist wat van op te steken. Nogmaals, ik weet niet of halal slachten minder diervriendelijk is dan de westerse manier. Ik weet wel dat het vlees van betere kwaliteit is omdat er niet met hormonen en water is gespeeld.
Mensen zullen altijd proberen te rommelen, zeker als ze er geld mee kunnen verdienen. Daarbij maakt het niet uit of je atheïst, christen of moslim bent. Zo zeker van hormoonvrij vlees bij halal-slachten zou ik dus maar niet zijn.
quote:
Misschien moet er eens opnieuw gekeken worden naar de regels voor het halal slachten, als het inderdaad zoveel diervriendelijker is als er een slagpin wordt gebruikt, dat zal ik absoluut niet ontkennen.
Verder heb ik eigenlijk geen last van het feit dat er hier zich een religie mee bemoeit, dus ik snap de ophef er over eigenlijk niet.
Ik heb er wél last van dat religie zich bemoeit met welk vlees er bij de supermarkt ligt. Ik heb een goed deel van m'n leven in een enorm religieuze omgeving geleefd en geleerd dat religie meestal op geen enkel front andersdenkenden of alternatieven naast zich duldt. Religie streeft naar een eenheidsworst waarin tolerantie niet of nauwelijks bestaat.

Misschien overdreven om dit allemaal te roepen bij zo'n stukje vlees in de AH, maar ik ben wantrouwig tegen elke inmenging van religie in ons dagelijks leven. Want elk stapje is er een. Het is een hellend vlak.
Stop the world, I want to get out.
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:48:41 #210
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42907599
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Mijn oudste boek hier in huis is: Ik, Jan Cremer
Zoals gezegd: ik ben niet gelovig.

Maar jouw zogenaamde berekenende, koude en logische redeneringen heb ik nog niet verder zien komen dan het hebben over "mohammedaantjes" en andere vooroordelen, zonder ook maar een zinnige inhoudelijke, op feiten gebaseerde post.
Dan moet je dit topic nog maar eens lezen dan. Ik heb het vrijwel alleen over het grotere lijden van dieren gehad.
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:49:26 #211
105263 Litso
Interlectueel.
pi_42907609
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:45 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Dit is pas de eerste stap. Dat is het probleem. We zijn net van al die geloven af, komen er een stelletje achterlijke mohammedanen uit het rifgebergte binnenvallen, daar ergeren mensen zich aan.
Jammer dat je niet op een fatsoenlijke manier kan (of wil) discussieren, als je met termen als 'achterlijk' gaat smijten is voor mij de lol er snel af.
Het gedeelte over slachten hebben we zo'n beetje afgesloten, dus laten we er nu ook maar gewoon mee ophouden dan.

Of we gaan in WFL verder over 'mohammedanen', hier is het wat offtopic.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:50:20 #212
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42907620
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:48 schreef Pony-Lover het volgende:
Objectief gezien kunnen we vaststellen dat halal slachten verboden zou zij als het geen religieuze grondslag had. Zou b.v een slachthuis het verdoven (d.m.v. pen of stroom) achterwege willen laten uit kostenoverwegingen of tijdsbesparing (dit zijn geldige overwegingen) dan zou de inspectie dit onmiddelijk verbieden wegens onnodige dierenkwelling.
Oftewel positieve discriminatie wat negatief uitpakt voor het dierenwelzijn.
pi_42907632
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:49 schreef Litso het volgende:

[..]

Jammer dat je niet op een fatsoenlijke manier kan (of wil) discussieren, als je met termen als 'achterlijk' gaat smijten is voor mij de lol er snel af.
Het gedeelte over slachten hebben we zo'n beetje afgesloten, dus laten we er nu ook maar gewoon mee ophouden dan.

Iets over vrijheid van menings uiting en zo. Er wordt immers niet gescholden. En als je hier al door gekwetst raakt hoor je in dit land niet thuis.
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:53:51 #214
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_42907677
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:49 schreef Litso het volgende:

[..]

Schelden op moslims hoeft niet, maar natuurlijk is de islam verre van offtopic binnen dit topic. Dat halal-gedoe wordt niet geïnitieerd door de plaatselijke voetbalvereniging of wel?
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:53:55 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42907678
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:51 schreef Hamburcher het volgende:

Iets over vrijheid van menings uiting en zo. Er wordt immers niet gescholden. En als je hier al door gekwetst raakt hoor je in dit land niet thuis.
Nee?
quote:
komen er een stelletje achterlijke mohammedanen uit het rifgebergte binnenvallen
?

Heeft echt veel inhoudelijk te maken met halal slachten, he?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:54:20 #216
105263 Litso
Interlectueel.
pi_42907688
quote:

[..]

Oh, je bent vrij om je mening te uiten hoor, maar ik haak af als er op zo'n denigrerende toon over wie dan ook wordt gepraat.
En for that matter, ik ben volbloed nederlander en ongelovig.
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:55:51 #217
105263 Litso
Interlectueel.
pi_42907707
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Schelden op moslims hoeft niet, maar natuurlijk is de islam verre van offtopic binnen dit topic. Dat halal-gedoe wordt niet geïnitieerd door de plaatselijke voetbalvereniging of wel?
Dat is ook waar, maar uitspraken als
quote:
We zijn net van al die geloven af, komen er een stelletje achterlijke mohammedanen uit het rifgebergte binnenvallen, daar ergeren mensen zich aan.
passen sowieso niet echt in een topic over halal voedsel

(en voor de duidelijkheid, ik ben geen mod van CUL dus ik zal verder ook niet zeuren, ik wilde alleen niet teveel offtopic gaan )
pi_42907710
quote:

[..]

Oe, we komen al bij het uit het land gooien aan, topic gaat sneller dan verwacht. Oh en 'achterlijk' is wel degelijk schelden.
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:56:41 #219
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42907726
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee?
[..]

?

Heeft echt veel inhoudelijk te maken met halal slachten, he?
Ik geef de achterliggende redenen aan waarom we hier een halt moeten toeroepen.
pi_42907731
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:50 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Oftewel positieve discriminatie wat negatief uitpakt voor het dierenwelzijn.
Ah u is helemaal overtuigt van de Nederlandse dierenwelzijn.
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:57:45 #221
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42907741
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:56 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Ah u is helemaal overtuigt van de Nederlandse dierenwelzijn.
Nee, maar het zal er niet beter op worden met halal slachten.
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:58:52 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42907760
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:56 schreef Steinberger het volgende:

Ik geef de achterliggende redenen aan waarom we hier een halt moeten toeroepen.
Inderdaad. Vooral een halt aan types als jij met zulke vooroordelen.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:58:56 #223
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42907762
Dit zeg toch genoeg?
quote:
pi_42907769
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:57 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Zullen we het even hebben over de bio-industrie en hoe halal slachten daar tegen is?
  maandag 23 oktober 2006 @ 02:00:24 #225
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_42907789
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:55 schreef Litso het volgende:

(en voor de duidelijkheid, ik ben geen mod van CUL dus ik zal verder ook niet zeuren, ik wilde alleen niet teveel offtopic gaan )
Moet je bekennen dat ik eigenlijk niet door had dat we hier in CUL zaten
  maandag 23 oktober 2006 @ 02:00:46 #226
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42907795
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:59 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Zullen we het even hebben over de bio-industrie en hoe halal slachten daar tegen is?
Dat zal toch niet veel veranderen want de meeste dieren in de Bio-Industrie zijn varkens en die eten ze niet.
  maandag 23 oktober 2006 @ 02:01:51 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42907804
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:48 schreef Pony-Lover het volgende:

Uit welke objectieve, betrouwbare bron haal je deze stelling?
Waar kan ik nalezen dat de inspectie dit zou verbieden op grond van welk artikel?
Poef.....gone! ©golfer
pi_42907818
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:57 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Weet je dat 't me geen barst intresseert
. En voordat je gaat blaten, ja ik heb een paard gehad die na 1 shot in de hersenpan gewoon verder bleef leven en daarna was een scherp mes door de keel uiteindelijk afdoende.
pi_42907826
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:54 schreef Litso het volgende:

[..]
En for that matter, ik ben volbloed nederlander en ongelovig.
Je afkomst is wel het laatste wat er toe doet, vreemd dat je dit aanhaalt.
  maandag 23 oktober 2006 @ 02:03:36 #230
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42907829
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:02 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Weet je dat 't me geen barst intresseert
. En voordat je gaat blaten, ja ik heb een paard gehad die na 1 shot in de hersenpan gewoon verder bleef leven en daarna was een scherp mes door de keel uiteindelijk afdoende.
Ok.
pi_42907838
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:58 schreef Steinberger het volgende:
Dit zeg toch genoeg?
[..]
Nee, dat zegt niet genoeg. Je zou wat meer ruimte moeten laten voor andere opvattingen, ook al zijn we vanuit jouw "objectieve" kijk onzinnig. Je komt erg fundamentalistisch over. Je vertelt hoe het is en als iemand je enigzins niet tegemoet komt ga je over tot kinderachtige handelingen.
pi_42907842
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:00 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Dat zal toch niet veel veranderen want de meeste dieren in de Bio-Industrie zijn varkens en die eten ze niet.
Ah, nooit gezien hoe kippetjes gefokt worden?
pi_42907853
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:03 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Ok.
Je wil niet weten hoe die beesten of groentes in je dagelijke eetpatroon mishandeld worden.
pi_42907854
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Uit welke objectieve, betrouwbare bron haal je deze stelling?
Waar kan ik nalezen dat de inspectie dit zou verbieden op grond van welk artikel?
Bel het Ministerie van Landbouw en stel ze de vraag, zij kunnen bevestigen wat ik hierboven stel. Of ze dat ook zullen doen is de vraag aangezien zo'n uitspraak politieke consequenties kan hebben.
Mochten ze je vraag niet afdoende willen beantwoorden dan kun je de rapporten waaruit mijn gelijk blijkt via de Wet Openbaarheid Bestuur alsnog in handen krijgen.
  maandag 23 oktober 2006 @ 02:07:32 #235
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42907867
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:05 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ah, nooit gezien hoe kippetjes gefokt worden?
Halalkippen worden beter verzorgd?
pi_42907872
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:03 schreef Hamburcher het volgende:

[..]

Je afkomst is wel het laatste wat er toe doet, vreemd dat je dit aanhaalt.
Bij een zekere groep mensen leeft de opvatting dat allochtonen danwel moslims die niet conformeren aan wat zij wenselijk achten het land uit gegooid moeten worden en dat het op basis van de afkomst ook mogelijk moet zijn ook.
pi_42907882
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:07 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Halalkippen worden beter verzorgd?
Ja. Tenminste, als men zich goed aan de regels houdt.
  maandag 23 oktober 2006 @ 02:08:45 #238
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42907883
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:06 schreef Pony-Lover het volgende:

Mochten ze je vraag niet afdoende willen beantwoorden dan kun je de rapporten waaruit mijn gelijk blijkt via de Wet Openbaarheid Bestuur alsnog in handen krijgen.
Die kan je dan ongetwijfeld, gezien de Wet Openbaarheid Bestuur, nu even hier reproduceren. Gezien jouw stelligheid?
Poef.....gone! ©golfer
pi_42907887
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:07 schreef sampoo het volgende:

[..]

Bij een zekere groep mensen leeft de opvatting dat allochtonen danwel moslims die niet conformeren aan wat zij wenselijk achten het land uit gegooid moeten worden en dat het op basis van de afkomst ook mogelijk moet zijn ook.
Moslims is iets anders dan allochtonen.
pi_42907893
Turkse worst is dan wel wel weer tof spul en volgens mijn info van Ezels gemaakt.
  maandag 23 oktober 2006 @ 02:10:19 #241
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42907904
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:08 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ja. Tenminste, als men zich goed aan de regels houdt.
Bron?
pi_42907921
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:09 schreef Hamburcher het volgende:

[..]

Moslims is iets anders dan allochtonen.
zucht;

Moet ik ook het Nederlands gaan vertalen?

..de opvatting dat allochtonen danwel moslims...

Hiermee bedoel ik dus allochtonen en autochtone en allochtone moslims. Een zekere groep vindt dat autochtone moslims naar Iran moeten verhuizen als ze zo graag moslim willen zijn.
pi_42907938
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:10 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Bron?
Had jij een bron voor het weerleggen van de opvatting met een leuke smiley? Waar is jouw bron dat halal-kippen slechter of beter worden behandeld?
pi_42907940
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Die kan je dan ongetwijfeld, gezien de Wet Openbaarheid Bestuur, nu even hier reproduceren. Gezien jouw stelligheid?
Die kan ik opvragen, uit ervaring weet ik dat dat ongeveer 8 weken in beslag neemt.

Aangezien ik de inhoud ken heb ik geen behoefte ze op dit moment op te vragen dus ik stel voor dat jij het doet.
pi_42907960
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:10 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Bron?
Je weet het verschil tussen biologische kippen en bio-industrie kippen niet?

althans ik denk dat dat bedoelt wordt
ijs_beer fan!
pi_42907969
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:12 schreef sampoo het volgende:

[..]

zucht;

Moet ik ook het Nederlands gaan vertalen?

..de opvatting dat allochtonen danwel moslims...

Hiermee bedoel ik dus allochtonen en autochtone en allochtone moslims. Een zekere groep vindt dat autochtone moslims naar Iran moeten verhuizen als ze zo graag moslim willen zijn.
Ja en?
Er zijn mensen van een bepaalde geloofsovertuiging dat als je niet in hun bekrompen extremistische geloodsovertuigingen geloofd dat je onthoofd moet worden.
  maandag 23 oktober 2006 @ 02:16:37 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42907980
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:13 schreef Pony-Lover het volgende:

Die kan ik opvragen, uit ervaring weet ik dat dat ongeveer 8 weken in beslag neemt.

Aangezien ik de inhoud ken heb ik geen behoefte ze op dit moment op te vragen dus ik stel voor dat jij het doet.
Je hebt ze dus al opgevraagd? Je kent de inhoud al? Dan moet je ze toch even makkelijk hier kunnen plaatsen?
Kom nou eens met je harde bewijzen voor je uitspraken?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 oktober 2006 @ 02:17:46 #248
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42907991
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:15 schreef NanKing het volgende:

[..]

Je weet het verschil tussen biologische kippen en bio-industrie kippen niet?

althans ik denk dat dat bedoelt wordt
En ik geloof niet dat er biologische kippen worden gebruikt. Daarom vroeg ik dus om een bron.
pi_42908010
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:17 schreef Steinberger het volgende:

[..]

En ik geloof niet dat er biologische kippen worden gebruikt. Daarom vroeg ik dus om een bron.
Naar mijn weten is halal vlees altijd biologisch.
ijs_beer fan!
  maandag 23 oktober 2006 @ 02:20:12 #250
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42908021
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:19 schreef NanKing het volgende:

[..]

Naar mijn weten is halal vlees altijd biologisch.
Nogmaals, bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')