Ik denk koud, logisch en berekenend. JIj vanuit een oud boek.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet gelovig.
Nou jij weer.
Ga jij, als kloon, je proefondervindelijk aan het experiment onderwerpen om het verschil tussen ritueel of anders geband te worden?![]()
Wat een trol. Je zit de discussie gewoon te verzieken. Je heb je zegje gedaan en je kick gekregen, waarom nog rond hangen?quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:40 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Ik denk koud, logisch en berekenend. JIj vanuit een oud boek.
Nou jij weer.
Dit is pas de eerste stap. Dat is het probleem. We zijn net van al die geloven af, komen er een stelletje achterlijke mohammedanen uit het rifgebergte binnenvallen, daar ergeren mensen zich aan.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:41 schreef clumsy_clown het volgende:
Maar de conclusie is dus eigenlijk dat de AH geen dingen mag verkopen waar markt voor is? En dat Nederlanders de Islam door hun strot gedwud krijgen want ze zien een rek met halal-producten en tenzij ze er iets uit kopen worden ze zelf halal geslacht? Oh, wacht, nee, als het je niet aanstaat kan je dat hele rek negeren, dat is waar ook! Net als dat je de vegeratische meuk kan negeren als je negetariërs onzin vind (ook producten die er zijn om de behoefte van een bepaalde groep mensen met een bepaalde ideologie te vervullen).
Mijn oudste boek hier in huis is: Ik, Jan Cremerquote:Op maandag 23 oktober 2006 01:40 schreef Steinberger het volgende:
Ik denk koud, logisch en berekenend. JIj vanuit een oud boek.
Nou jij weer.
Hetgeen ik ook niet beweer.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:25 schreef Litso het volgende:
[..]
Die toegevoegde hormonen zitten anders ook niet in halal vlees.
Ik weet - zoals eerder gezegd - wél wat ik kies als ik zo pijnloos en geruisloos mogelijk dood zou willen gaan. En dan kies ik zeker niet voor iemand die met een groot mes m'n keel doorsnijdt.quote:Ik probeer dat helemaal niet vol te houden, ik wéét het niet. Ik geloof alleen ook niet postuum dat een slagpin (geen kogel) door of tegen (gebeurt beide, ik weet niet welk van de twee het meest of waarom) het hoofd per definitie diervriendelijker is dan alleen het afsnijden van de bloedtoevoer.
Mensen zullen altijd proberen te rommelen, zeker als ze er geld mee kunnen verdienen. Daarbij maakt het niet uit of je atheïst, christen of moslim bent. Zo zeker van hormoonvrij vlees bij halal-slachten zou ik dus maar niet zijn.quote:Och, ik verzet me niet tegen de religie, ik probeer er juist wat van op te steken. Nogmaals, ik weet niet of halal slachten minder diervriendelijk is dan de westerse manier. Ik weet wel dat het vlees van betere kwaliteit is omdat er niet met hormonen en water is gespeeld.
Ik heb er wél last van dat religie zich bemoeit met welk vlees er bij de supermarkt ligt. Ik heb een goed deel van m'n leven in een enorm religieuze omgeving geleefd en geleerd dat religie meestal op geen enkel front andersdenkenden of alternatieven naast zich duldt. Religie streeft naar een eenheidsworst waarin tolerantie niet of nauwelijks bestaat.quote:Misschien moet er eens opnieuw gekeken worden naar de regels voor het halal slachten, als het inderdaad zoveel diervriendelijker is als er een slagpin wordt gebruikt, dat zal ik absoluut niet ontkennen.
Verder heb ik eigenlijk geen last van het feit dat er hier zich een religie mee bemoeit, dus ik snap de ophef er over eigenlijk niet.
Dan moet je dit topic nog maar eens lezen dan. Ik heb het vrijwel alleen over het grotere lijden van dieren gehad.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn oudste boek hier in huis is: Ik, Jan Cremer
Zoals gezegd: ik ben niet gelovig.
Maar jouw zogenaamde berekenende, koude en logische redeneringen heb ik nog niet verder zien komen dan het hebben over "mohammedaantjes" en andere vooroordelen, zonder ook maar een zinnige inhoudelijke, op feiten gebaseerde post.
Jammer dat je niet op een fatsoenlijke manier kan (of wil) discussieren, als je met termen als 'achterlijk' gaat smijten is voor mij de lol er snel af.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:45 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Dit is pas de eerste stap. Dat is het probleem. We zijn net van al die geloven af, komen er een stelletje achterlijke mohammedanen uit het rifgebergte binnenvallen, daar ergeren mensen zich aan.
Oftewel positieve discriminatie wat negatief uitpakt voor het dierenwelzijn.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:48 schreef Pony-Lover het volgende:
Objectief gezien kunnen we vaststellen dat halal slachten verboden zou zij als het geen religieuze grondslag had. Zou b.v een slachthuis het verdoven (d.m.v. pen of stroom) achterwege willen laten uit kostenoverwegingen of tijdsbesparing (dit zijn geldige overwegingen) dan zou de inspectie dit onmiddelijk verbieden wegens onnodige dierenkwelling.
Iets over vrijheid van menings uiting en zo. Er wordt immers niet gescholden. En als je hier al door gekwetst raakt hoor je in dit land niet thuis.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:49 schreef Litso het volgende:
[..]
Jammer dat je niet op een fatsoenlijke manier kan (of wil) discussieren, als je met termen als 'achterlijk' gaat smijten is voor mij de lol er snel af.
Het gedeelte over slachten hebben we zo'n beetje afgesloten, dus laten we er nu ook maar gewoon mee ophouden dan.
Of we gaan in WFL verder over 'mohammedanen', hier is het wat offtopic.
Schelden op moslims hoeft niet, maar natuurlijk is de islam verre van offtopic binnen dit topic. Dat halal-gedoe wordt niet geïnitieerd door de plaatselijke voetbalvereniging of wel?quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:49 schreef Litso het volgende:
[..]
Jammer dat je niet op een fatsoenlijke manier kan (of wil) discussieren, als je met termen als 'achterlijk' gaat smijten is voor mij de lol er snel af.
Het gedeelte over slachten hebben we zo'n beetje afgesloten, dus laten we er nu ook maar gewoon mee ophouden dan.
Of we gaan in WFL verder over 'mohammedanen', hier is het wat offtopic.
Nee?quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:51 schreef Hamburcher het volgende:
Iets over vrijheid van menings uiting en zo. Er wordt immers niet gescholden. En als je hier al door gekwetst raakt hoor je in dit land niet thuis.
?quote:komen er een stelletje achterlijke mohammedanen uit het rifgebergte binnenvallen
Oh, je bent vrij om je mening te uiten hoor, maar ik haak af als er op zo'n denigrerende toon over wie dan ook wordt gepraat.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:51 schreef Hamburcher het volgende:
[..]
Iets over vrijheid van menings uiting en zo. Er wordt immers niet gescholden. En als je hier al door gekwetst raakt hoor je in dit land niet thuis.
Dat is ook waar, maar uitspraken alsquote:Op maandag 23 oktober 2006 01:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Schelden op moslims hoeft niet, maar natuurlijk is de islam verre van offtopic binnen dit topic. Dat halal-gedoe wordt niet geïnitieerd door de plaatselijke voetbalvereniging of wel?
passen sowieso niet echt in een topic over halal voedselquote:We zijn net van al die geloven af, komen er een stelletje achterlijke mohammedanen uit het rifgebergte binnenvallen, daar ergeren mensen zich aan.
Oe, we komen al bij het uit het land gooien aan, topic gaat sneller dan verwacht. Oh en 'achterlijk' is wel degelijk schelden.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:51 schreef Hamburcher het volgende:
[..]
Ik geef de achterliggende redenen aan waarom we hier een halt moeten toeroepen.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee?
[..]
?
Heeft echt veel inhoudelijk te maken met halal slachten, he?
Ah u is helemaal overtuigt van de Nederlandse dierenwelzijn.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:50 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Oftewel positieve discriminatie wat negatief uitpakt voor het dierenwelzijn.
Nee, maar het zal er niet beter op worden met halal slachten.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:56 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ah u is helemaal overtuigt van de Nederlandse dierenwelzijn.
Inderdaad. Vooral een halt aan types als jij met zulke vooroordelen.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:56 schreef Steinberger het volgende:
Ik geef de achterliggende redenen aan waarom we hier een halt moeten toeroepen.
quote:Objectief gezien kunnen we vaststellen dat halal slachten verboden zou zij als het geen religieuze grondslag had. Zou b.v een slachthuis het verdoven (d.m.v. pen of stroom) achterwege willen laten uit kostenoverwegingen of tijdsbesparing (dit zijn geldige overwegingen) dan zou de inspectie dit onmiddelijk verbieden wegens onnodige dierenkwelling.
Zullen we het even hebben over de bio-industrie en hoe halal slachten daar tegen is?quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:57 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Nee, maar het zal er niet beter op worden met halal slachten.
Moet je bekennen dat ik eigenlijk niet door had dat we hier in CUL zatenquote:Op maandag 23 oktober 2006 01:55 schreef Litso het volgende:
(en voor de duidelijkheid, ik ben geen mod van CUL dus ik zal verder ook niet zeuren, ik wilde alleen niet teveel offtopic gaan)
Dat zal toch niet veel veranderen want de meeste dieren in de Bio-Industrie zijn varkens en die eten ze niet.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zullen we het even hebben over de bio-industrie en hoe halal slachten daar tegen is?
Uit welke objectieve, betrouwbare bron haal je deze stelling?quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:48 schreef Pony-Lover het volgende:
Objectief gezien kunnen we vaststellen dat halal slachten verboden zou zij als het geen religieuze grondslag had. Zou b.v een slachthuis het verdoven (d.m.v. pen of stroom) achterwege willen laten uit kostenoverwegingen of tijdsbesparing (dit zijn geldige overwegingen) dan zou de inspectie dit onmiddelijk verbieden wegens onnodige dierenkwelling.
Weet je dat 't me geen barst intresseertquote:Op maandag 23 oktober 2006 01:57 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Nee, maar het zal er niet beter op worden met halal slachten.
Je afkomst is wel het laatste wat er toe doet, vreemd dat je dit aanhaalt.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:54 schreef Litso het volgende:
[..]
En for that matter, ik ben volbloed nederlander en ongelovig.
Ok.quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:02 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Weet je dat 't me geen barst intresseert
. En voordat je gaat blaten, ja ik heb een paard gehad die na 1 shot in de hersenpan gewoon verder bleef leven en daarna was een scherp mes door de keel uiteindelijk afdoende.
Nee, dat zegt niet genoeg. Je zou wat meer ruimte moeten laten voor andere opvattingen, ook al zijn we vanuit jouw "objectieve" kijk onzinnig. Je komt erg fundamentalistisch over. Je vertelt hoe het is en als iemand je enigzins niet tegemoet komt ga je over tot kinderachtige handelingen.quote:
Ah, nooit gezien hoe kippetjes gefokt worden?quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:00 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Dat zal toch niet veel veranderen want de meeste dieren in de Bio-Industrie zijn varkens en die eten ze niet.
Bel het Ministerie van Landbouw en stel ze de vraag, zij kunnen bevestigen wat ik hierboven stel. Of ze dat ook zullen doen is de vraag aangezien zo'n uitspraak politieke consequenties kan hebben.quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Uit welke objectieve, betrouwbare bron haal je deze stelling?
Waar kan ik nalezen dat de inspectie dit zou verbieden op grond van welk artikel?
Halalkippen worden beter verzorgd?quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ah, nooit gezien hoe kippetjes gefokt worden?
Bij een zekere groep mensen leeft de opvatting dat allochtonen danwel moslims die niet conformeren aan wat zij wenselijk achten het land uit gegooid moeten worden en dat het op basis van de afkomst ook mogelijk moet zijn ook.quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:03 schreef Hamburcher het volgende:
[..]
Je afkomst is wel het laatste wat er toe doet, vreemd dat je dit aanhaalt.
Ja. Tenminste, als men zich goed aan de regels houdt.quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:07 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Halalkippen worden beter verzorgd?![]()
Die kan je dan ongetwijfeld, gezien de Wet Openbaarheid Bestuur, nu even hier reproduceren. Gezien jouw stelligheid?quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:06 schreef Pony-Lover het volgende:
Mochten ze je vraag niet afdoende willen beantwoorden dan kun je de rapporten waaruit mijn gelijk blijkt via de Wet Openbaarheid Bestuur alsnog in handen krijgen.
Moslims is iets anders dan allochtonen.quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:07 schreef sampoo het volgende:
[..]
Bij een zekere groep mensen leeft de opvatting dat allochtonen danwel moslims die niet conformeren aan wat zij wenselijk achten het land uit gegooid moeten worden en dat het op basis van de afkomst ook mogelijk moet zijn ook.
Bron?quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja. Tenminste, als men zich goed aan de regels houdt.
zucht;quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:09 schreef Hamburcher het volgende:
[..]
Moslims is iets anders dan allochtonen.![]()
Had jij een bron voor het weerleggen van de opvatting met een leuke smiley? Waar is jouw bron dat halal-kippen slechter of beter worden behandeld?quote:
Die kan ik opvragen,quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Die kan je dan ongetwijfeld, gezien de Wet Openbaarheid Bestuur, nu even hier reproduceren. Gezien jouw stelligheid?
Je weet het verschil tussen biologische kippen en bio-industrie kippen niet?quote:
Ja en?quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:12 schreef sampoo het volgende:
[..]
zucht;
Moet ik ook het Nederlands gaan vertalen?
..de opvatting dat allochtonen danwel moslims...
Hiermee bedoel ik dus allochtonen en autochtone en allochtone moslims. Een zekere groep vindt dat autochtone moslims naar Iran moeten verhuizen als ze zo graag moslim willen zijn.
Je hebt ze dus al opgevraagd? Je kent de inhoud al? Dan moet je ze toch even makkelijk hier kunnen plaatsen?quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:13 schreef Pony-Lover het volgende:
Die kan ik opvragen,uit ervaring weet ik dat dat ongeveer 8 weken in beslag neemt.
Aangezien ik de inhoud ken heb ik geen behoefte ze op dit moment op te vragen dus ik stel voor dat jij het doet.
En ik geloof niet dat er biologische kippen worden gebruikt. Daarom vroeg ik dus om een bron.quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:15 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je weet het verschil tussen biologische kippen en bio-industrie kippen niet?
althans ik denk dat dat bedoelt wordt![]()
Naar mijn weten is halal vlees altijd biologisch.quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:17 schreef Steinberger het volgende:
[..]
En ik geloof niet dat er biologische kippen worden gebruikt. Daarom vroeg ik dus om een bron.
Nogmaals, bron?quote:Op maandag 23 oktober 2006 02:19 schreef NanKing het volgende:
[..]
Naar mijn weten is halal vlees altijd biologisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |