Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:49 schreef cosmick het volgende:
In dit geval vond ik dat iemand met een fout baardje en een debiel petje op z'n kop wel "u" tegen de minister-president kon zeggen.
Dat is een waardeoordeel. Hij heeft het een keer gevraagd en Balkenende leek er niet zoveel problemen mee te hebben.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
In dit geval vond ik dat iemand met een fout baardje en een debiel petje op z'n kop wel "u" tegen de minister-president kon zeggen.
Inderdaad, weg met de etiquette.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:55 schreef Lamon het volgende:
Dat etiquette-geneuzel hebben we gelukkig een beetje gehad.
Lekker paradoxaal, Arcee.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, weg met de etiquette.
Maar Ali B. moet gewoon u zeggen tegen JP. Punt.
Nog beter: Ali moet gewoon helemaal niets zeggen en opzouten. Punt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:00 schreef Arcee het volgende:
UP moet ie zeggen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
nou, als ik met Ali B. zijn ouders aan tafel zou zitten, zou ik zijn vader en moeder met u aanspreken, en niet zo nadrukkelijk zitten te jijen en te jouwen en zeker niet ook nog eens met een ouwejongenskrentenbrood toon in mijn stem.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, JP had even op moeten staan en met z'n elleboog de neus van Ali B. moeten breken: "U voor jou".quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:08 schreef golfer het volgende:
Nog beter: Ali moet gewoon helemaal niets zeggen en opzouten. Punt.![]()
Eens met bovenstaande spreekster.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:09 schreef milagro het volgende:
nou, als ik met Ali B. zijn ouders aan tafel zou zitten, zou ik zijn vader en moeder met u aanspreken, en niet zo nadrukkelijk zitten te jijen en te jouwen en zeker niet ook nog eens met een ouwejongenskrentenbrood toon in mijn stem.
hey, Pa B., goser, zo is het toch, of niet dan, kom op man, doe niet zo rif, man, dit is De Haag, weet je, relax
Gadver, wat krampachtig allemaal.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:09 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, als ik met Ali B. zijn ouders aan tafel zou zitten, zou ik zijn vader en moeder met u aanspreken, en niet zo nadrukkelijk zitten te jijen en te jouwen en zeker niet ook nog eens met een ouwejongenskrentenbrood toon in mijn stem.
hey, Pa B., goser, zo is het toch, of niet dan, kom op man, doe niet zo rif, man, dit is De Haag, weet je, relax
Ik ook niet, maar op de manier waarop hij het doet wel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:13 schreef Lamon het volgende:
Mijn stelling is dan ook dat ik Ali B een eikel eerste klas vind, en toch vind ik het tutoyeren geen probleem..
nee, het boeit me totaal niet wie het is, en zo'n eikel vind ik die knaap niet eens, maar de toon vooral, dat hoeft een vriendje van mijn zoon ook niet te doen bij me meteen, me zo aanspreken, en door die toon wordt dat gejij en gejouw ook ineens onbeschoft.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:13 schreef Lamon het volgende:
[..]
Gadver, wat krampachtig allemaal.
Ooit wel eens bedacht dat dit komt omdat jullie niet helemaal naar het feit an sich kijken, en een beetje jullie gevoel richting het feit dat Ali B best irritant en aanwezig kan zijn, laten meespreken?
Mijn stelling is dan ook dat ik Ali B een eikel eerste klas vind, en toch vind ik het tutoyeren geen probleem..
Het wachten is op het ophemelen van de WIC.quote:
Terwijl Van Dis veel minder respect toonde voor de MP, niet alleen qua toonzetting, maar ook betreffende het incasseren van de terugkoppelingen van zijn minachtende, quasi-literaire opzetjes.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:17 schreef milagro het volgende:
ik word zo vaak met jij aangesproken , en dat stoort me niet, maar op die manier zoals Ali dat deed: sorry knul ,ik heb niet met je geknikkerd, hoor , doe eens dimmen![]()
Wat mij betreft heeft het geen reet met etiquette te maken, want daar veeg ik ook m'n kont mee af.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:24 schreef Lamon het volgende:
De wereld gaat aan etiquettegeilheid ten onder.
het heeft niets met etiquette van doen, het is de toon die de muziek maakt, maar goed, whatever, ik ga 24 kijkenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:24 schreef Lamon het volgende:
[..]
Terwijl Van Dis veel minder respect toonde voor de MP, niet alleen qua toonzetting, maar ook betreffende het incasseren van de terugkoppelingen van zijn minachtende, quasi-literaire opzetjes.
De wereld gaat aan etiquettegeilheid ten onder.
quote:Ruziënde Balkenende en Witteman (video)
Over de shows De Wereld Draait Door en Pauw&Witteman heb ik een theorie. Ze worden vijf minuten van mijn huis opgenomen dus als ik de programma’s wil zien kan ik net zo goed in de studio gaan zitten. Het is altijd boeiend om de gesprekken voor je neus plaats te zien vinden en na afloop nog wat te borrelen met de vaak interessante gasten.
Deze theorie werd gisteravond weer eens op overduidelijke wijze bevestigd. Nadat ik Piet Romer in een indrukwekkende staat van dronkenschap had gezien en Fransje Bauer over klaarkomen had horen praten was ik aan het eind van de avond getuige van een heftige woordenwisseling tussen Jan Peter Balkenende en Paul Witteman.
Jan Peter Balkenende poseert met dames bij Pauw&WittemanTijdens de borrel liep ik nog even terug naar de garderobe. Daar zag ik JP poseren met vier dames uit het zuiden des lands. Plotseling kwam Witteman aanlopen die op verbaasde toon vroeg: “Ga je nu weg Jan Peter?”. De fotoglimlach van Balkenende verdween en maakte plaats voor een kwade blik zoals u die kent van zijn debatten met Halsema. “Ja! Ik vind dit geen manier van werken. Dit was niet afgesproken!”. Witteman: “Maar het gesprek was toch goed?”. JP: “Het gesprek was goed, maar het einde onacceptabel!”.
Na enigszins van de verbazing bekomen te zijn pakte ik mijn telefoon om het tafereel vast te leggen. Ondertussen kwam Jack de Vries, mediastrateeg en campagneleider van het CDA, aanbenen met een legertje aan beveiligingmensen. Terwijl ik buitengesloten werd kon ik nog net zien hoe Jack de Vries Paul Witteman een klap op zijn schouder geeft en zegt: “daar probeer jij je aardig mooi uit te praten jongen”. Vervolgens lopen Jan Peter en zijn spindoctor kwaad weg.
Nadat Paul Witteman zijn collega’s had ingelicht vroeg ik hem wat er zich nu precies had voorgedaan. Hij vertelde mij dat Balkenende zich gestoord had aan de zeven bloopers die Pauw&Witteman tegen het einde van het programma lieten zien. Volgens Paul was Balkenende “woedend vertrokken”.
De videobeelden
Verwacht niet teveel van de beelden want het filmen werd mij door de beveiliging vrij lastig gemaakt.
In het begin zie je Witteman (links), Jack de Vries (rechts) en Balkenende (achter) discussiëren. Daarna duwt de beveiliging mijn camera weg waardoor je alleen nog de rug van Witteman ziet. Hij probeert met de handen in de zij een punt te maken. Vervolgens zie je rechtsboven weer een flits van JP waarna er nogmaals een bodyguard voor gaat staan. Gelukkig staat het net iets te harde schouderklopje van Jack de Vries er nog op. Daarna zie je de twee boze heren resoluut weglopen.
Filmpje
Bron
Het was ook schandalig hoe ze hem nog even te kakken hadden gezet op het einde met die 'bloopers'.quote:
Ik ook nietquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:34 schreef Erwtensoep het volgende:
Ken geen van drie.
quote:
Inderdaad, ik heb de aflevering bekeken. De gesprekken tussen van Dis en Balkenende vond ik schitterend, van Dis die z'n gedachten en theorieen over Balkenende liet gaan en Balkenende die zoals altijd mooi weer speelde. Alleen die clown die naast van Dis zat, wat was dat man? Hij zat er laatst ook al bij life & cooking, volgens mij denkt hij dat hij het helemaal is maar vooral z'n optreden bij pauw & witteman liet goed zien wat een enorme kneus die ali b is, niet normaal. Intellect of gewoon normaal respect is ver te zoeken, bij die clown gelden andere zaken, krijgen andere zaken respect, zaken die je als 17 jarige vmbo scooterjochie belangrijk vindt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:17 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, het boeit me totaal niet wie het is, en zo'n eikel vind ik die knaap niet eens, maar de toon vooral, dat hoeft een vriendje van mijn zoon ook niet te doen bij me meteen, me zo aanspreken, en door die toon wordt dat gejij en gejouw ook ineens onbeschoft.
ik word zo vaak met jij aangesproken , en dat stoort me niet, maar op die manier zoals Ali dat deed: sorry knul ,ik heb niet met je geknikkerd, hoor , doe eens dimmen![]()
Nee man, daar gaat het helemaal niet om. Balkenende zat daar helemaal niet met de gedachte 'de baas' te zijn of de touwtjes in handen te hebben. Pauw & witteman is geen show ala denhaagvandaag waar je een 1 op 1 gesprek hebt met de minister president, dit was een veel lossere omgeving en dat is vanzelfsprekend ook bij balkenende van te voren bekend. Gooien op zwarte steunkousen en niet de touwtjes in handen hebben laat zien dat je er niet veel van begrijpt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:09 schreef Aoristus het volgende:
[..]
![]()
Het was niet voor niets een goede uitzending, die gristenhond kwibus met z'n zwarte steunkousen moet maar eens leren accepteren dat hij te gast is en dat hij niet overal aan touwtjes kan trekken. Het is de ncrv niet![]()
Karskens was tijdens de eerste Irak-oorlog bijna dagelijks in beeld vanuit Bagdad. Nooit gezien?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:34 schreef Erwtensoep het volgende:
Ken geen van drie.
Hoe los was die omgeving dan dat Balkenende boos wordt ?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:06 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Nee man, daar gaat het helemaal niet om. Balkenende zat daar helemaal niet met de gedachte 'de baas' te zijn of de touwtjes in handen te hebben. Pauw & witteman is geen show ala denhaagvandaag waar je een 1 op 1 gesprek hebt met de minister president, dit was een veel lossere omgeving en dat is vanzelfsprekend ook bij balkenende van te voren bekend. Gooien op zwarte steunkousen en niet de touwtjes in handen hebben laat zien dat je er niet veel van begrijpt.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:14 schreef golfer het volgende:
Jorritsma is, hoewel absoluut niet van mijn partij, wel een oké wijf.![]()
waarom?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:14 schreef golfer het volgende:
Jorritsma is, hoewel absoluut niet van mijn partij, wel een oké wijf.![]()
hmmmmmm dan ben je waarschijnlijk ook niet voor de groenen van Balkenende en als ik me herinner was het pvda lidmaatschap ook al 25 jaar opgezegd ....... wat blijft er nog over in ons kikkerlandje .......ahaaa Femke Halsema en rode tomatenquote:Jorritsma is, hoewel absoluut niet van mijn partij, wel een oké wijf.
De rode tomaat inderdaad.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:26 schreef Luccide het volgende:
hmmmmmm dan ben je waarschijnlijk ook niet voor de groenen van Balkenende en als ik me herinner was het pvda lidmaatschap ook al 25 jaar opgezegd ....... wat blijft er nog over in ons kikkerlandje .......ahaaa Femke Halsema en rode tomaten![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mens toch, "problemen met zoenen" : geef die pubers van tegenwoordig elk drie breezers en je krijgt een orgie op je scherm ...
ik vind dat bij beide wel een beetje, hoor.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:47 schreef golfer het volgende:
Dat dedain altijd bij Witteman over sporten waar hij niets vanaf weet en nooit naar kijkt.
Uiteraard, waar denk je dat hulpmiddelen als tractie-controle, ABS, stuurbekrachtiging, ... vandaan komen? (allemaal dingen die de auto's stukken veiliger maken) , en uiteraard ook tot schone auto's. De bedoeling van F1 is dat auto's ook zo snel mogelijk rijden, maar wél met zo weinig mogelijk benzine (minder tankbeurten, gewicht enz) , dat leidt ook tot nieuwe technieken voor zuinigere motoren, en betere benzine. Zo zie je bv ook dat shell en total onlangs nog uitgebreid reclame maakten dat je met hun nieuwe benzine méér kilometers kunt rijden (en die is ontwikkeld in de autosporten)quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:48 schreef Aoristus het volgende:
de ontwikkeling van de F1 draagt bij aan veilige en schone auto's
De ING doet z'n best maar, lekker boeiend
Ja, en toch is 't alleen bij Witteman irritant.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:54 schreef milagro het volgende:
ik vind dat bij beide wel een beetje, hoor.
ze stellen de vragen niet om meer te weten te komen, maar om beter af te kunnen serveren, lijkt wel.
Bij de uitzending in de studio?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:40 schreef Luccide het volgende:
dat klinkt als interessant Ik ben er bij!![]()
quote:golfer(Klootviool) - vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:52
Bij de uitzending in de studio?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |